Mä olen tosi sulkeutunut ihminen. Mun naama on oikeastaan aina peruslukemilla. En mä oikein osaa viestittää ilmeilläni tai eleilläni sitä, olenko iloinen vai surullinen. ☹️ Joskus, harvoin mä hymyilen, mutta ei siitä voi mitään päätellä. Saatan hymyillä myös silloin, kun olen surullinen tai jännittynyt.
Mun perheessä ei ole koskaan näytetty tunteita. Ei meillä voi näyttää surullista naamaa, eikä kukaan hymyilekään. Se käytös on tietysti tarttunut muhun. Joskus mä itken omassa huoneessani, mutta en varmasti muiden nähden. No, joskus terapiassa on tullut muutama kyynel ja se vasta kiusallista onkin.
Tämän takia mun vanhemmat oli taannoin aika yllättyneitä, kun ne kuuli mun masennuksesta. Muutenkin musta ollaan usein huolissaan, koska päältä päin ei näe, miten mä voin. En oikein puhukaan kenellekään.
Tällä hetkellä mulla ei ole ainuttakaan kaveria. ☹️
On mulla joskus jonkin verran kavereita ollut, mutta en mä niille ole oikeastaan mitään mun pahasta olosta kertonut. Siitä on ollut jotenkin niin vaikea puhua. Sen takia olen pitänyt pokkani aina kavereiden läsnä ollessa.
Nyt, kun mä mietin, tuntuisi paljon helpommalta, että mahdolliset kaverit tietäs mun ongelmista. Sitten ne ehkä ymmärtäs paremmin mun käytöstä.