Jos totta puhutaan, olen "oppinut" ihastumaan vasta näin ns. vanhemmiten. Joskus pienenä kuvittelin ihastuneeni, mutta nykyään asiaa pohdittuani se on ollut lähinnä kaveripohjalta olevaa välittämistä, eikä niinkään ihastumista.
Ensimmäinen varsinainen ihastumiseni tapahtui vasta ammattikoulussa, eli olin yli viidentoista. Pyörin silloin paljon eräässä nimeltämainitsemattomassa nuorten chat-huoneessa (jossa siihen aikaan pyöri porukkaa enemmän, nykyään se on täysin "kuollut") ja aloin sitten jutella parin tyypin kanssa. Yhden tyypin jutut kolahtivat heti jollakin tasolla ja meitä kiusoiteltiinkin siitä - vaikka mitään ei koskaan tullutkaan vaan hän alkoi seurustella kaverini kanssa -. No mutta kun sitten näimme, MN-festareilla, en voi sanoin kuvata sitä tunnetta. Se oli menoa ensisilmäyksellä, mutta ei sekään ilmennyt niinkään haluna seurustella tmv., vaan kaverina. Tulimme juttuun yhtä hyvin kuin netissä, hänellä oli ihanat silmät yms.
Seuraava ihastuminen tapahtuikin sitten useampi vuosi myöhemmin. Taisin olla yhdeksäntoista kun vastasin erääseen tekstiviesti-ilmoitukseen. Höpöttelimme viestien välityksellä ja ihastuin poikaan, kun hän laittoi kuvansa. Kun hän soitti ensimmäisen kerran, olin aivan myyty - se ääni! Ja kun sitten muutaman viikon päästä näimme, SE.. se oli rakkautta ensi silmäyksellä. En varmasti olisi muuten rakastunutkaan, mutta kun olin oppinut tuntemaan hänet h*lvetin hyvin niiden parin viikon aikana, niin niin vain kävi. Se ihastuminen poikikin sitten kihlatkin ja - vaikka päättyikin eroon puolitoista vuotta sitten, muistelen niitä aikoja vieläkin lämmöllä ja väitän eläneeni tämän rakkauteni kanssa tähänastisen elämäni onnellisimmat hetket.
Nyt olen sitten tainnut ihastua taas. Kahteen, kolmeenkin ihmiseen. Yksi heistä on tuo exäni, kaksi muuta sitten ihan muuta kautta tuntemaani. Toinen asuu Turussa, ja olen menossa hänen luokseen ensi viikolla. Toinen asuu tässä ihan lähellä, mutta olen jotenkin käsittänyt, että meillä ei ole mitään ns. vakavaa vaan jotain satunnaista - no, satunnaiseksi panoksi sitä kai voisi kutsua - jos sitäkään enää. No, mutta katsoo nyt että tuleeko näistä kummastakaan mitään vai olenko vieläkin liikaa kiinni exässäni.