Homous

Homous

Käyttäjä Nomnom aloittanut aikaan 13.10.2011 klo 20:43 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Nomnom kirjoittanut 13.10.2011 klo 20:43

Inhottaa se, että jotkut oikeesti raivostuu siitä jos joku on homo. Jos joku on tyhmä sitä haukutaan homoks. Jos joku on homo, se on tyhmä ja sitä aletaan syrjii. Onks se ny ihan oikein? Siis kyllähän homot on ihan samanlaisia kuin heterotkin. Niillä on vaan toinen seksuaalisuus. Ite muutuin just homoks, tai Bi:ksi. En oo muuttunu mitenkään mun luonteelta tai muutenkaan. Vaan seksuaalisuus muuttu. Oon ihan samanlainen ku joku toinenkin ihminen? Ei tarvii alkaa syrjii. Pelottaa kertoo jopa omalle äidilleen, että on homo. Pelkään just tota reaktioo, että se syrjis/löis mua. Niinku joitakin lyödään. Muutenkin pelottaa miten se suhtautuis homouteen. Isä tuntuu vähän siltä, että se ei niitä hyväksy. Miten vaikeaa on hyväksyä homous? Ennen mäkin pidin sitä ”ällönä” asiana. Mut nyt on ihan eri juttu, kun oon tuntenu sen. Se on jopa upeempaa, ku heterous. Paljon jännittävämpää. Monet homot on tosi ystävällisiä ja ihania ihmisiä. Heteroittenkin mielestä. Ainakin joitten. Toiset on vaan niin hiton ennakkoluulosii ettei pysty ees kattoo. Jos oisin siinä tilanteessa, häpeisin itteeni todellakin. Mä oikeesti toivoisin, että jonain päivänä kaikki hyväksyis homouden eikä ois nii helvetin rasistei ton asian suhteen. Tähän ei tartte vastata mitään.
☺️❤️☺️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 14.10.2011 klo 11:54

Heippa
Minä ainakin arvostan kaikkien ihmisten ajatuksia ja näkemyksiä.
ja kunnioitan niitä.
Sillä sehän on rikkaus kun jokainen ihminen on erilainen, on erilaisia
ajatuksia, näkökantoja jne
Mutta hyväksy itsesi sellaisena kuin olet ei se kellekkään muille kuulu.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä kkk kirjoittanut 14.10.2011 klo 20:01

Hei!
Itsellänikään ei ole mitään sitä vastaan, muakin naurattaa kun ihmiset sanoo vaikka vitsilläkin et alan homoks tms. Homoksi synnytään, sitä ei kukaan päätä eikä voi tostanoin vaan päättää itse,
😟
se ehkä vaan oivalletaan myöhemmin, siinäki saattaa monella nykyään olla ongelmia, meinaan myöntää asia jopa itsellensä, justiinsa nimenomaan ihmisten suhtautumisen takia asiaan.
Ennenvanhaahan oli kiellettyä olla homo tai lesbo kokonaan, silloin oli vastoin tahtoaan oltava hetero..
Ihmiset jotka ei hyväksy toista sellaisenaan, niin heitä ei edes tarvitse lähipiiriinsä.

Käyttäjä Saku! kirjoittanut 14.10.2011 klo 22:44

Meidän koulussa on näkynyt homojen syrjintää ja hyväksyntää... Itse tunnen että olen Bi ja en ole myöntänyt sitä. Hyväksyn homouden! Homous ei ole sairaus vaan oma elämän kulku! Itse olen tyytynyt mikä tai kuka olen. Kaikki ihmiset on aina homoja 😀 se on huomattu ainakin meidän luokalla ;D
Mutta! Toivottavasti sinut on hyväksytty jokkoon ja saat olla oma itsesi! Hyvää syksyn jatkoja! 🌻🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 15.10.2011 klo 08:42

Minäkin kyllä hyväksyn homot mutta en sitä että se homous pitää tuoda esiin joka käänteessä. En siis sinua tarkoita ketjun aloittaja vaan ns julkishomoja.
Kuten esmes Jani Toivola joka ei oikeastaan mitään muuta tee eduskunnassa kun valittaa, että häntä haukutaa homoksi tai n...riksi.
Hän ehkä unohtaa, että on valittu eduskuntaa edustamaan koko kansaa eikä vaan homoja.

Minä yritän selittää, että homojen itsensä pitäisi hyväksyä se, että tavallinen`? ihminen ei halua heitä nostaa jalustalle vain siksi kun he ovat homoja.
Ihmisiä haukutaan miksi vaan, minua vammaiseksi, jotain haukutaan homoksi, huoraksi vaikka eivät sitä edes ole.

Käyttäjä Duskfall kirjoittanut 17.10.2011 klo 03:01

Kaikenlainen erilaisuus yleensäkin tuntuu tavallaan pelottavan ihmisiä, joten heidän luontainen puolustautumiskeinonsa on asian vähätteleminen. Jollain tavalla poikkeavia ihmisiä on vaikea ymmärtää ja hyväksyä, jos ei edes halua ymmärtää. Lisäksi homous tuntuu todennäköisesti heidän mielestään etovalta, koska he eivät kykene tähän tunteeseen välttämättä samaistumaan. Sinänsä ymmärrän ihmisten ennakkoluuloisuuden ja varautuneisuuden, mutta onhan siitäkin toki päästävä aikanaan eroon.

Itse olen pienestä pitäen tiennyt olevani biseksuaali, mutta en ole koskaan perheelleni asiaa tunnustanut heidän homovastaisuutensa vuoksi. Kaverit ovat asiaan kyllä suhtautuneet melko hyvin. Kaikilla ensireaktio oli hyvinkin hämmästynyt ja jotkut jaksavat vielä naljaillakin, mutta yleensä vaikenevat kun kysyn "Mitä sitten?" He ovat saaneet nähdä, että olen aivan tavallinen ihminen, jonka luonteeseen seksuaalisuus ei vaikuta juuri millään tapaa. Yliampuvat julkihomot ärsyttävät minuakin, koska juuri he antavat homoseksuaaleista kaikki ne ikävät stereotypiat, joita seksuaalivähemmistöt saavat sitten päivittäin kohdata. Toki jokaisella on täysi oikeus ilmaista itseään kuten haluaa, mutta uskoisin, että heidän varsinainen ongelmansa on silkka huomionhakuisuus, eikä seksuaalinen poikkeavuus.

Käyttäjä Nellie kirjoittanut 20.10.2011 klo 15:53

Kuten jo moni on tänne kirjoittanut, erilaisuus pelottaa.
Entä jos minua ei hyväksytä tämmöisenä?

On upeaa, että jotkut ihmiset pystyvät hyväksymään itsensä, olivat sitten yhteiskunnan mukaan homoja tai mitä tahansa muuta väheksyttyä ryhmää.

Itse kunnioitan homoja ja erilaisuutta yleensä. Parhaat ystäväni ovat homoja, pidän heitä luotettavempina kuin heteroja tai muuten "tavallisia" ihmisiä, koska he tietävät miltä tuntuu tulla syrjityksi. Tässä yksi päivä huomasin nuoremman serkkuni käyttävän sanaa "homo" haukkumasanana, ja puutuinpa tilanteeseen. Eihän tuo ihminen mitään tajunnut, vaikka siskonsakin seurustelee tytön kanssa.

Se on vaan niin, ettei asioita ymmärrä, ennenkuin ne osuvat omalle kohdalle.
Ennen pidin minäkin homoutta outona asiana, sitten tutustuin ihanimpaan mahdolliseen ihmiseen, joka on homo.

Aiheeseen liittyen, myös ennakkoluulot ärsyttävät. Jos on nuoruudessaan vaikkapa liikuntatunnilla, luulee toisen olevan homo ja toteaa että "nyt tuo kyllä kyttää meitä ihan kunnolla, sehän on homo", niin ihminen ei paljon pahemmin voisi olla väärässä.
Ihastuvatko heterot kaikkiin vastakkaista sukupuolta oleviin? Miksi homot sitten yhtään enempää niin tekisivät?

Kunnioittakaa ja rakastakaa omaa erilaisuuttanne, se tekee teistä juuri niin arvokkaita kun te olette.

Käyttäjä kirjoittanut 21.10.2011 klo 14:07

Eikö se ole ennakkoluulo, jos sanoo, että pitää homoja luotettavampina kuin heteroja?
Myös heteroissa ja tavallisissa ihmisissä on luotettavia ihmisiä ja sellaisia jotka ymmärtävät toisia ihmisiä.
Itse joskus kirjoittelin sellaiselle foorumilla, jos ihmiset omat piirteensä vuoksi pitivät itseään parempina ihmisinä kuin tavalliset. Koko foorumi on täynnä itsekehua ja tavallisten ihmisten haukkumista.

Jos vaikka sattuukin olemaan jostain syystä erilainen ihminen, niin oman itsensä hyväksyminen, ei voi lähtiä siitä että ei hyväksy ns tavallisia ihmisiä.
Jos joku haukkuu mua, niin teilaan sen haukkujan, en kaikkia.

Käyttäjä Sirpale82 kirjoittanut 22.10.2011 klo 11:02

Eläköön elämän erilaisuus🙂👍

Homous on varmaan aina ollut tabu,josta puhutaan harkiten ja varovasti. Sitä jotenkin hävetään jos jossain näkee homo- tai lesboparin.
Nyky yhteiskunnassa on onneksi nyt tuotu enemmän esille homoutta joten sitä ei ehkä karteta niin paljoa kuin ennen, toivottavasti se tulevaisuudessa olisi enemmän pinnalla, niin ihmisten suvaitsevaisuus kasvaisi ja homous olisi luonteva osa yhteiskuntaa.

En minäkään tuomitse homoutta, pääasiana pidän sitä, että ihmiset olisivat onnellisia sellaisena kuin ovat. Jokainen saa uskoa siihen mihin uskoo, olla sellainen kuin on.
Joskus aikoja sitten olin ystävä naisen kanssa joka oli bi-seksuaali ja seurusteli miehen kanssa. Nainen piti minua ystävään aivan kuin muitakin, eikä minulle tullut vaivautunutta oloa hänen kanssaan. Hän oli paljon rennompi ja avoimempi kuin minä. Ja olimme hyviä ystäviä. Yhtä hyvin voisin olla hyvä ystävä homon kanssa.
Luulisin että ihmiset jotka kiusaavat asiasta, eivät ehkä ole sinut itsensä tai asian kanssa tai sitten he vaan peittävät kiusaamisella sen asian että oikeasti ihailevat toisen avoimuutta olla erilainen.

Käyttäjä paulamoi- kirjoittanut 28.10.2011 klo 16:27

Homoseksuaalisuus ja Biseksuaalisuus eikä mitkään muutkaan seksuaaliset suuntautumiset oo yhtään väärin! Eikä erilainen sukupuolisuuntautuminen oo mikään merkki maailmanlopusta.

Yleensä ne jotka ei hyväksy näitä juttuja ovat jotain himouskovaisia ihmisiä, kuten esimerkiksi Harold Camping. Mutta voihan ne homojen syrjijät olla myös jotain ihan muitakin ihmisiä.

Ite oon ollut biseksuaali joskus 13-15 vuotiaana, koska kehityin jotenki paljon. Nyt oon 16v enkä oo varma oonko enään biseksuaali, koska kaipaan ihan seksiä ja rakkautta miespuolisen kanssa, mut tietenkin hyväksyn muutkin suuntautumiset.

Mut biseksuaalisuus, homoseksuaalisuus, ja ihan kaikki erilaisuudet ovat rikkauksia!

Käyttäjä Flippy-Mood1516 kirjoittanut 31.10.2011 klo 22:58

Moi Saku! .
mulla on kans just toi tunnen olevani bi mutten myönnä.
Munkin koululla on poika joka on luultavasti homo, ainakin siitä on jo kutos-luokalla
puhuttu, niin sitäkin syrjitään siitä. Muakin ärsyttää homojen syrjintä. ite kovasti katon
netissä semmosia miespuolisia pareja niinkun tiiätkö mitä yaoi tarkottaa?

Onko ihmiset unohtaneet, että kaikki ovat saman arvoisia? mua justiin ärsyttää kun toi Hakkarainenkin on sanonu, et kaikki homot ja lesbot pitää viiä Ahvenan maalle.🙄
mun vanhemmatkin on sitä mieltä mutta mä en oo ite suoraan halunnu sanoa, että mä oon eri mieltä-mä en oo viittiny tosta mun bi-seksuaalisuudestakaan kertoa...

Käyttäjä Saku! kirjoittanut 03.11.2011 klo 22:02

Flippy-Mood1516 kirjoitti 31.10.2011 22:58

Moi Saku! .
mulla on kans just toi tunnen olevani bi mutten myönnä.
Munkin koululla on poika joka on luultavasti homo, ainakin siitä on jo kutos-luokalla
puhuttu, niin sitäkin syrjitään siitä. Muakin ärsyttää homojen syrjintä. ite kovasti katon
netissä semmosia miespuolisia pareja niinkun tiiätkö mitä yaoi tarkottaa?

Onko ihmiset unohtaneet, että kaikki ovat saman arvoisia? mua justiin ärsyttää kun toi Hakkarainenkin on sanonu, et kaikki homot ja lesbot pitää viiä Ahvenan maalle.🙄
mun vanhemmatkin on sitä mieltä mutta mä en oo ite suoraan halunnu sanoa, että mä oon eri mieltä-mä en oo viittiny tosta mun bi-seksuaalisuudestakaan kertoa...

Itse en kerro vielä! Yksi suurii syy siihen on se että en ole vielä täysin varma mikä olen seksuaalisuudeltani! :3 Itse olen Turri (a.k.a. Furry!) Ja kiinnostus myös miehistä alkoi kun tunsin kuika kilttejä he olivat! Ystävällisiä, lempeitä, todella kilttejä! Mutta! Saa nähä mihin suuntaan suuressa polussani 😉

Käyttäjä nea2 kirjoittanut 11.11.2011 klo 13:52

Minusta jokaisen pitää olla just sellanen kun haluu olkoon homo tai lesbo mikä tahansa silti sekin on vaan ihminen, itsellä ei ole mitään vastaan jos joku on homo ihan normaali asia. Älä muita kuuntele jos he haukkuuvat tai eivät vain pidä sinusta olet vain oma itsesi se riittää, jokainen on erilainen tietyllä tavalla se pitää vain hyväksyä ja vaikka olet homo nii silti olet se sama ihminen etkä muutu siitä, jokaisella on oikeus olla oma itsensä sellaisena kun on. 🙂 🙂🌻

Käyttäjä nea2 kirjoittanut 11.11.2011 klo 14:03

Homoudessa ei ole mitään vikaa ihan normaalia olet silti ihminen, minulla ei ole ainakaan mitään vastaan jos joku on homo tai lesbo. Ihminen sekin on vaikka seksuaalisuus olisi jokin muu 🙂 ole vain oma itsesi vaikka jotkut saattaa haukkua tai syrjiä mutta varmasti olet ihan samanlainen kuin ennenkin ei se muutu millanen olet. Jokaisen pitää saada olla sellainen kun haluaa tämä on vapaa maa kellään ei pitäisi olla mitään vastaan, ole sellainen kun haluat älä muista välitä mitä he ajattelee 🙂 🙂🌻