Hiustenlähtö

Hiustenlähtö

Käyttäjä poika97 aloittanut aikaan 13.12.2014 klo 13:51 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä poika97 kirjoittanut 13.12.2014 klo 13:51

Hei,
olen 17-vuotias poika, joka kärsii perinnöllisestä kaljuuntumisesta. Hiusraja on karannut jo siitä asti kun olin 14. Minulla on aina ollut iso ja korkea otsa, ja olen peittänyt sen otsatukalla. Ahdistaa, kun hiusraja on karannut ohimoilta jo kauas taakse, ja otsatukka ei enää peitä otsaa kunnolla. Käytän aina kotoa poistuessani pipoa peittääkseni sen, mutta esimerkiksi koulussa jotkut opettajat vaativat pipon ottamista pois tunnilta. Olen ilmaissut mielipiteeni siitä, että se ei ole mielestäni tarpeellista. Vaihtoehdot kuitenkin ovat poistua koko kurssilta tai kärsiä ilman päänsuojaa.

Tämä on todellinen ongelma, ja olen harkinnut peruukin hankkimista. En pystyisi näyttäytyä julkisesti paljaalla päänahalla. Tämän hetkinen tilanne on kuitenkin hankala, koska lähistöltä ei löydy peruukkiliikkeitä eikä rahaakaan olisi kunnolliseen peruukkiin. Koulussa on pakko käydä. Mitä teen 😑❓

Käyttäjä kirjoittanut 13.12.2014 klo 20:29

Näytä opelle tämä kirjoituksesi ja kerro ongelmasi. Kyllä erivapauksia annetaan, jos on hyvä syy ja sulla sellainen on.

Nykysin on kyllä kaljua mieheni paljon, oletteko miettinyt, että ajaisit pääsi kokonaan kaljuksi?

Käyttäjä poika97 kirjoittanut 13.12.2014 klo 21:52

Kiitos vastauksesta! 🙂 Pitäisi varmaan rohkaistua näyttämään.. Kokonaan kaljuksi ajaminen on käynyt mielessä, ja pakkohan sekin on lopulta tehdä kun tilanne vielä huononee. Joitakin kalju pukee todella hyvin, mm. Vin Dieseliä. Itselläni on sen muotoinen pää, että suojaava otsatukka antaa anteeksi paljon kauneusvirheitä, mm. suipon muotoinen pää ja pieni leuka. Ja ihan hirveästi ei haluttaisi olla kuulapäänä 17-vuotiaana, yleensä miehet tuppaa kaljuuntumaan 40 vuoden iäkkäämmällä puolella, 30 vuotias kaljuuntunutkin on vielä melko nuori :/ Kyllä se vaan vaikuttaisi itsetuntoon.

Käyttäjä kirjoittanut 14.12.2014 klo 18:47

Tulipa mulla paljon kirj.virheitä edelliseen viestiini, onneksi ymmärsit.

Aika monet nuoret ajavat kaljuksi, kun menevät armeijaan eivätkä enää kasvata hiuksiaan.
Tietenkin on ihan eri asia olla vapaaehtoisesti kalju kuin pakosta.
Oletko koskaan käynyt tutkimuksissa? Ehkä löytyisi joku keino millä saisit pitää hiuksesi.