Haluan olla isona onnellinen
Asun jossain kaukana. Rannikolla. Lähin naapuri on kilometrin päässä. Mun talolle pääsee kapeaa soratietä, jota kehystää vanhat vaahterat. Se on upean näköinen. Kävelen sitä pitkin hakeen mun postia tien päästä. Mun talo on jo vanha, mutta hyvässä kunnossa. Juon teetä ikkunan laudalla vilttiin kääriytyneenä ja katson pikkulintuja ulos. Ne syö mun tekemältä lintulaudalta pähkinöitä.
Aamulla herään 11 ja voin rauhassa vain olla niin kauan kuin tekee mieli. Syön vähä aamupalaa. Tomaattia. Ja kahvia.
Puen vanhan maalarin haalarin päälle ja kävelen pihan poikki vanhaan kivirakennukseen. Siellä tapaan siskon joka on lähdössä ratsastamaan hevostaan. Sen heppa oleilee siellä. Se tuoksuu niin hyvälle.
Työkseni teen sitä mitä milloinkin haluan. Maalaan, teen keramiikkaa tai ihan mitä vain. Ihmiset maksaa ihan käsittämättömiä määriä mulle siitä mitä teen. Kukaan ei kuitenkaan tunne mua.
Saan olla yksin. Illalla voin kipittää pienen sekarotuisen koirani kanssa naapurin mummolle juomaan ilta teetä ja kertomaan päivän kuulumisia.
Voin olla onnellinen. En ajattele liikaa muiden ihmisten ajatuksia. Enkä odota, että joku soittaisi mulle ja pyytäis kahville. En halua enään lähtiä. Tykkään olla yksin. Olen onnellinen yksin.
Haluan olla onnellinen yksin.