Etsintäkuulutus absolutisteille

Etsintäkuulutus absolutisteille

Käyttäjä sXe aloittanut aikaan 26.02.2015 klo 13:52 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä sXe kirjoittanut 26.02.2015 klo 13:52

Olen tänävuonna 18-vuotta täyttävä absolutistityttö hyvin hämmentävien ajatusten kanssa. Minulla on laaja kaveripiiri ja olen hyvin sosiaalinen, mutta olen samalla yksinäinen. Kaikki tuntemani nuoret joko juovat alkoholia tai käyttävät huumeita, eivätkä ymmärrä/hyväksy kielteistä ajattelutapaani. 😞
Tulen toimeen ihmisten kanssa jotka käyttäytyvät vastoin perjaatteitani, mutta se tuo suurta mielipahaa. Olen uupunut ja kyllästynyt olemaan se joka jää kotiin kun muut lähtevät ryyppäämään. Omakin ilta menee pilalle kun pelkää ja murehtii mitä kaikkea voi sattua. Seurustelu on hyvin hankalaa, sillä en tahtoisi sallia baari- tai ryyppyreissuja ollenkaan, joka tuottaa ongelmia. Mukaankaan en vielä pääse enkä toisaalta tahtoisikaan, unelmana olisi raitis kaveripiiri ja parisuhde. ☹️
Tahdon nyt kuuluttaa josko löytyisi muita samasta ongelmasta kärsiviä, yksinäisiä absolutisteja joita stressaa kohtuuttomasti muiden juominen ja huumeet. Vertaistukea puolin ja toisin kiitos! 😯🗯️

Käyttäjä raskas on mieli kirjoittanut 26.02.2015 klo 14:07

Moi.

Mä olen sua vanhempi mies. Itse olen absolutisti enkä käytä minkäänlaisia päihteitä enkä huumeita enkä koskaan käy baareissa bilettämässä. Harrastan urheilua ja omaan suhteellisen terveelliset elämäntavat. Tällä tarkoitan, että syön aika terveellistä ruokaa eli teen itse ruokani eli en käytä eines ruokaa juurikaan. Mulla on pohjana ravintolakokin koulutus ja tällä hetkellä olen sairaseläkkeellä. Tykkään metallimusiikista ja niin edelleen. Mulla ei ole kavereita juurikaan ja mä käyn avohoidossa kuntoutuspolilla jossa tapaan muita potilaita joilta saan vertaistukea samassa elämäntilanteessa olevilta ihmisiltä. Jos sua kiinnostaa tutustua paremmin, vaikka oot kyllä aika nuori muhun nähden ja se voi olla este ja ehkä matkaakin voi olla liikaa, koska en tiedä sun paikkakuntaa missä olet. Tietenkin voi yhteyttä noin sitten muuten pitää jos ei muuten? Voin näin aikuisempana sanoa, että tollasilla kavereilla ei tee yhtään mitään jos ei oo muuta mielessä kuin viina ja huumeet ja jatkuva bilettäminen ja kännääminen, elämässä pitää olla muuta sisältöö.

Käyttäjä sXe kirjoittanut 26.02.2015 klo 15:24

raskas on mieli kirjoitti 26.2.2015 14:7

Moi.

Mä olen sua vanhempi mies. Itse olen absolutisti enkä käytä minkäänlaisia päihteitä enkä huumeita enkä koskaan käy baareissa bilettämässä. Harrastan urheilua ja omaan suhteellisen terveelliset elämäntavat. Tällä tarkoitan, että syön aika terveellistä ruokaa eli teen itse ruokani eli en käytä eines ruokaa juurikaan. Mulla on pohjana ravintolakokin koulutus ja tällä hetkellä olen sairaseläkkeellä. Tykkään metallimusiikista ja niin edelleen. Mulla ei ole kavereita juurikaan ja mä käyn avohoidossa kuntoutuspolilla jossa tapaan muita potilaita joilta saan vertaistukea samassa elämäntilanteessa olevilta ihmisiltä. Jos sua kiinnostaa tutustua paremmin, vaikka oot kyllä aika nuori muhun nähden ja se voi olla este ja ehkä matkaakin voi olla liikaa, koska en tiedä sun paikkakuntaa missä olet. Tietenkin voi yhteyttä noin sitten muuten pitää jos ei muuten? Voin näin aikuisempana sanoa, että tollasilla kavereilla ei tee yhtään mitään jos ei oo muuta mielessä kuin viina ja huumeet ja jatkuva bilettäminen ja kännääminen, elämässä pitää olla muuta sisältöö.

JES mahtavaa että on muitakin! 😳 Pieneltä tuntuu tämä Suomen maa kun mistään ei taho löytyä meitä raittiita. 😞 Mistäpäin olet ja paljonko sitä ikää löytyy? Mahdollisesti etsin myös vastauksia siihen miksi tuntuu niin pahalta seurata vierestä muiden juomista vaikkei se itseä kiinnostaisikaan.

Käyttäjä Sitruunaelämä kirjoittanut 28.02.2015 klo 19:57

Moikka! Täällä yksi absolutisti. Olen menneisyydessäni juonut urakalla humalahakuisesti masennukseeni, ja yhdistänyt samalla siihen vielä masennuslääkkeitä. Tuloksena on nykyisin järkevämpi minä, sillä en enää koskisi pitkällä tikullakaan alkoholiin. Välillä toki sen houkutus on voimakas, mutta olen vakaasti pysyvä tällä linjalla! En pysty nauttimaan alkoholin mausta, vaan sitä juodessa se menisi heti ryyppäämiseksi moneksi viikoksi. Siispä ei tee yhtään pahaa olla irti koko jutusta!

Minua tosin ei ympärilläolevien ryyppäys haittaa. Viihdyn vallan omissa oloissani kun muut ryypiskelee. Saan myös iloa päätöksestäni jättää juomatta. Ystävilleni sattuu ja tapahtuu, ja harvemmin mitään mukavaa. Silloin ajattelee, että onneksi ei itse ole yksi niistä joille tapahtuu!

Käyttäjä muumikki kirjoittanut 12.04.2015 klo 14:19

Heippa, täällä toinen ikäisesi absolutisti!
myös mun lähipiirissä on paljon ihmisiä, jotka eivät ymmärrä päihteettömyyttä. ei kukaan sitä ääneen paheksu (yleensä), mutta harmittaa kun jää uusista porukoista auttamatta ulkopuolelle, kun ei raittiina huvita lähteä mukaan muiden ryyppyretkille, ja sitten ei tulekaan kutsutuksi niihin päihteettömiinkään huvituksiin.
itselläni myös haaveena raitis parisuhde, ja tällä hetkellä huolettaa tämän haaveen toteutuminen. oon miettiny jatkuvasti sitä, että mitä jos kohtaan jossain vaiheessa "sen oikean", ja ainoa mistä kiikastaa, on se että toinen juo?

tämän keskustelun löydettyäni kuitenkin nyt tunnen oloni hieman huojentuneemmaksi, en olekaan ihan yksin ajatusteni kanssa! 🙂

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 12.04.2015 klo 17:38

Moi,

Täällä on myös yksi absolutisti. Kyllä meitä varmaan on enemmänkin, mutta moni ei välttämättä puhu siitä julkisesti. Sen sijaan bilettäjien ja alkoholia käyttävien voi olla helpompi puhua ääneen kokemuksistaan. Itseäni ei myöskään haittaa se, jos toiset juo, mutta mulle se ei sovi.

Tsemppiä kaikille, kyllä meitä absolutistejakin on olemassa! ☺️❤️

Käyttäjä coldness kirjoittanut 12.04.2015 klo 18:49

Kyllä meitä absolutisteja löytyy, itse en juo mitään simaa/kotikaljaa vahvempaa, ja se on toisaalta hyvä mutta toisaalta pirullista. Siinä kun jää samalla porukoista hyvinkin helposti ulos, niin kuin jotkut ovat sanoneetkin, ja sitten ainakin itseäni ahdistaa nähdä millaiseksi ääliöksi ihminen voi itsensä alkoholilla saada. Taitaa olla kohta 10v siitä kun oltiin amiksen risteilyllä missä olen, elämäni ainoan kerran, juonut humalahakuisesti..

Käyttäjä dreamingg kirjoittanut 20.04.2015 klo 11:04

Täällä myös yksi 18 vuotias, joka on absolutisti. En ole ikinä maistanut edes alkoholia eikä ole kiinnostusta maistaakkaan. Kaverini kyllä ovat suostutelleet että joisin, mutta olen pitänyt pääni. 🙂

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 26.04.2015 klo 12:06

Itse en viihdy baareissa tai ryyppyreissuilla. Olen sitten saanut kavereita internetin kautta.

Käyttäjä Wylean kirjoittanut 28.04.2015 klo 23:49

Kyllä itseänikin hieman "ahdisti" 18v paikkeilla tuo jatkuva päihdeiden käyttö ympärilläni.

Nyt kun olen AMK:ssa ekaa vuotta niin täällä on monia jotka käyttävät tosi harvoin alkoholia. Haluasin mieltää, että ihmiset kasvavat ja vähentävät. Tämä on ihan minun henkilökohtainen kokemus.

Toisaalta on todella paljon myös niitä jotka ovat joka viikonloppu humalassa. Sanoisin, että koulu on jakauntunut kahtia näiden ryhmien välille.

Olen myös tavannut monia absolutisteja, mutta jotenki he kaikki ovat olleet uskovaisia. Jos ei ole mitään uskovaisia vastaan niin heistä voi löytyä hyviäkin ystäviä jotka eivät käytä alkoholia.