Epävarmuus tulevaisuudesta
oon 20-vuotias nainen. elämäntilanne muuttui reilu kuukausi sitten ku muutettiin poikaystävän kanssa yhteen. seurustelua oli takana 17kk. yhteenmuutto aiheutti mulle päänsisäisen kriisin. koulussa (amk) ahdistaa käydä, kotihommat on vaikee saada tehdyksi (avomies on intissä, eli viikot yksinäni olelen), kouluhommia ei kiinnosta tehdä ja siitä tulee stressi kun ne ei oo ajallaan tehty. motivaatio on aivan nollissa. joululoman jälkeen loppu kiinnostus, sit se vähän nousi ja hiihtoloman jälkeen en oo tehny motään koulujuttuja. on vaan niin riittämätön olo.
tiedän, että mulla ois rahkeita opiskella, koska lukiosta M:n papereilla valmistuin, eli tyhmyydestä se ei ole kiinni. mulla on pään sisällä koko ajan sellanen ”ääni”, joka sanoo: ”oot paska. et osaa. älä ees yritä. oot huono.” musta tuntuu että tää johtuu mun lapsuudesta. isä piti mua aina niin paljon huonompana kun esim. mun pikkusiskoa. ja tuntuu etten vieläkään kelpaa omalle isälle. 😭
nyt olen ajatellut pitää välivuoden ja saada asiat kuntoon itteni kanssa. itseluottamus korkeemmalle ja terapiaa. kummitukset pois päästä. ensi viikolla mulla on kouluterkkarille varattu aika ja siitä luultavasti pääsen eteenpäin psykologille/psykiatrille.
ja vaikka ullakin on mies, ystäviä ja perhe joile puhua, tuntuu ettei niistäkään oo aina apua, koska kukaan ei oo samassa tilanteessa mitä mä oon. joten haluaisin kysyä, että onko kellään ollu vastaavaa tilannetta ja miten siitä selvisit? haitko ammattiapua?