Epätavallinen nuori(ko)?
Moi! Elikkäs mä oon edelleen 15-vuotias nuori ja asun koulukodissa. Tämä koulukoti on suljettu yhteisö, jonne kuuluu about 10 nuorta, about 11 ohjaajaa, terapeutit, sossut , johtohenkilöt. Apua ei saa hakee ulkopuolelta, näin minulle sanottiin.
Kysymykseni kuuluu, että olenko epänormaali ihminen, kun enemmän viihdyn koulukodilla kuin jommankumman vanhempani luona?
Eräs päivä pyysin isältäni 20 egee rahaa ja tämän hän lupasi antaa. Lopetettuani puhelun äiti alkoi minulle huutamaan, että miksi pyydän isältäni rahaa vaikka en käy hänen luona juuri koskaan. Yritin perustella sen sillä, että isäni on vielä elatusvelvollinen kunnes täytän 18 vuotta. Nyt minusta tuntuu, että minun pitäisi viihtyä enemmän isäni luona vaikken halua ja että kuin äiti kieltäisi minulta isän olemassaolon.
Minusta tuntuu, etten enää jaksa vaan haluaisin lähteä kaupungille ryyppäämään ja kuolla pois, eihän kukaan välittäisi. Koulukodissa minulla on yksi hyvä ystävä jolle kerron kaiken, mutta nyt -kesän aikana- minulla ei ole ollut ketään jolle kertoa. Eikä tässäkuussa ollut puhelimessa puheaikaa, että olisin saanut varata ajan paikalliseen kriisikeskukseen jutellakseni tästä pahasta olosta. En vain tiedä sitä olisiko äitini suuttunut siitä ja olisivatko koulukodilla suuttuneet, kun ei saa apua hakea ulkopuolelta.
Mutta no, tätä tuskin kukaan lukee ja ketään tuskin kiinnostaa, mutta kirjoittaminen on välistä ihan mukavaa. HYVÄÄ KESÄN JATKOA! 🙂