En tunne mitään/ tunnen liikaa?
Mä en oikein tiedä, mitä mä kirjoittaisin ja miten mä kertoisin mun olosta. Ajatukset on niin sekavia, ettei mitään kunnollista tuu ulos. Haluun vaan kertoa jollekin, jos joku täällä vaikka ymmärtäis.
Joka päivä mä mietin, minkä takia herään seuraavana aamuna. Muiden takia. En millään keksi mitään syytä, miksi pitäis jatkaa elämää. Oon kone, enkä tunne mitään. Teen niin kuin muut haluaa, meen päivien mukana. Joskus mietin, että haluaisin pysähtyy, se tuntuu mahdottomalta.
En jaksa puhua kellekään, haluun olla yksin. En jaksa kuunnella ketään. En pysty keskittymään, vaik tosissaan haluun. Nään vaan sen suun, joka yrittää sanoo jotain, viesti ei mee aivoihin asti, vaikka nyökkäilen ja hymähtelen. Tuntuu siltä, että olisin muovipussissa ja pikkuhiljaa se kiristyisi päälleni, kunnes mä en enää pysty hengittämään. Silloin ahdistaa. Oon kuin liian pienessä kehossa. Vaeltelen kotona, olo on todella levoton, on nälkä ja kylläinen olo samaan aikaan. Oon saamaton paska, en saa mitään aikaan. Ryven vaan itsesäälissä.
Ajattelen omaa kuolemaa, miten haluaisin se tapahtuvan ja mitä sen jälkeen tapahtuu. Se kiehtoo ja pelottaa, kuolema. En haluu kuolla, haluun vaan, että ei tunnu pahalta.
Oon ärsyyntynyt ja pinna on koko ajan kireällä. Suutun kaikesta, mökötän, syyttelen, oon ivallinen, enkä välitä mistään. Päätä särkee, hartiat ovat jatkuvasti jumissa. Väsyttää niin pirusti, eikä auta, vaikka nukkuis vuorokauden putkeen. Joskus saatan pelätä, ihan turhaan, vaikkapa bussimatkaa. Kouluun lähteminen on vaikeaa, jännittää ja pelottaa. Itken joka päivä. En löydä mitään syitä elää.
Illalla saatan nähdä mustiin pukeutuneen miehen ikkunastani tuijottavan mua. Se ei oo mitenkään vihamielinen tuijotus, eikä kuitenkaan ystävällismielinen. Sellanen vakava tuijotus. Mies seisoo varjoissa, ja katoaa, jos räpäytän. Hän seisoo siellä, vaikka tiedän varmasti, että mä kuvittelen. Kun käännän selkäni, miehen tuijotus pistää selkää. En voi nukkua sillon, kun mies tuijottaa. Joskus se alkaa ahdistamaan, enkä saa kunnolla henkeä. Välillä tuo mies on huoneen nurkassa ja tuijottaa. Aamuisin tuo mies on suihkukopissa ennen kuin sytytän valot kylpyhuoneeseen. Ihan lyhyen aikaa vaan.
Luulen, että oon tulossa hulluksi.
Mä en jaksa yhtään ylläpitää mitään suhteita. Ystävät, kaverit, tutut, kaikki katoaa ympäriltä. Tietysti, eihän kukaan jaksa loputtomiin toisen murheita. En vaan tiedä, mitä mun pitäis tehdä.
Onko täällä ketään muuta, joka tuntee/on tuntenut samalla tavalla? Miten ootte selvinny, minkä avulla jaksatte herätä seuraavaan päivään?