en tiedä mitä mä teen..
Hei rekisteröidyn tänne just äsken ja oon jo nyt hieman helpottunut koska en ees tienny että tämmösiä on oikeesti. Mutta mun ongelma on se, että koko ylä-asteen mä olin tosi surullinen,ahdistunut ja itsetuhonen. Mun päivät meni siihen kun lintsasin paljon koulusta, itkin ja viiltelin. Mä rakastin verta, koska se jotenkin näytti mulle että oon elossa. Sitten 9lk mä en jaksanu enää ja menin juttelemaan terveydenhoitajan kanssa. En kertonut sille että viitelen, vaan kaunistelin asioita koska mä pelkäsin mitä mulle tehtäis. Mä tein mielialatestin, josta tuli aika korkeat pisteet. Puhuttiin terveydenhoitajan kanssa että mä saisin jutteluapua ja olin tosi helpottunu kunnes terveydenhoitaja sano, että sen on pakko ilmottaa mun äidille. Mä tuun mun äidinkaa ihan hyvi juttuun, mutta kun mun veljellä on niin paljon sairauksia joista yksi on juurikin masennus, en halunnu että äiti sais lisää huolta. Niin se lopulta sitten soitti mun äidille ja kun äiti kotona ootti tosi huolestuneena väitin sille ”kaikki on hyvin en tarvii apua mulla on vaan huono päivä” jne. niin tää juttu sitte unohtu ajan myötä ja mäki LUULIN olevani jo paremmassa kunnossa. Yhteyshaussa mä hain sosiaali&terveysalalle eli opiskelemaan lähihoitajaksi, mikä on ollu mun unelma pienestä asti. Olen käynyt nyt tuota alaa nyt noin kuukauden ja siitä päästäänkin tämän viestin pointtiin. Ensimmäisen viikon jälkeen ongelmat nimittäin palasivat PAHEMPINA. Viiltelen taas, itken lähes päivittäin ja olo tuntuu masentuneelta. Joudun joka päivä pakottamaan itseni nousemaan ylös. Uskottelen itselleni älyttömiä asioita, esim. että jos ostan tuon takin olen kaunis ja mieleni paranee, jos rupean seurustelemaan tuon kanssa, unohdan tämän olon ja blaa blaa blaa..Haluaisin todella saattaa tämän nyt loppuun ja hankkia apua, koska miten minä voin auttaa muita jos en ole itse kunnossa?! Miten voin pyytää apua esim. terveydenhoitajalta tai kuraattorilta koulussa, kun olen kuullut että sieltä saatetaan potkia pihalle jos ei ole työhön sopiva ( eli jos on sairauksia yms) ja en usko että muutenkaan minua katsottaisiin hyvällä ☹️ En halua mitään muuta kuin olla lähihoitaja ja en näe elämässäni mitään muuta niin tärkeää kuin muiden auttaminen, EN VOI MENETTÄÄ TÄTÄ OPISKELUPAIKKAA ☹️!! mitä mä teen :'(