En tajua missä on vika, kehitänkö ongelmia joita ei todellisuudessa ole?
Oli pakko kirjoittaa johonkin ja tänne päädyin. Mistähän sitä aloittais kertomaan? No jos lähtee lapsuudesta niin mullahan oli tyypillinen nuoruus mikä nykyään liian monella eli koulukiusattu olin. Toki sitä niihin aikoihin vastas kiusaajille samalla mitalla, huusi ja puolusti itteensä vaan ei se estänyt sitä miten ne henkisellä tasolla satutti :/ Ensin haukuttiin ujoksi ja pikkuhiljaa alko meneen ulkonäön haukkumiseen, ylipainosta huomauteltiin ja tehtiin pilkkaa. Mullehan tästä kehkeytyi sitten ainakin terveydenhoitajan mukaan syömishäiriö.
Ysiluokalla terkkari ehdotti et ois hyvä tiputtaa painoa pari kiloa ja tietty vedin sen överiksi ja aloin harrastaa liikuntaa kauheesti. Saatoin päivän aikana lähteä eri syistä, tappelin vanhempien kanssa niin heti lähdin ovet paukkuen ja kävelylenkkejä tuli päivän aikana käveltyä joskus jopa kolmekin tuntia. Tilanne eteni sit siihen vaiheeseen että terkkari pysäytti mut käytävällä ja käski jutteleen peläten että mulla oli anoreksia. Vakuutin terkkarin siitä ettei mua mikään vaivannu vaikka jo silloin vihasin elämääni, itsemurha-ajatukset pyöri päässä, masennus yms.
Vasta nyt parikymmentävuotiaana asiat on huonontunee kauheena ☹️ Tuntuu etten pysty ajattelemaan mitään muuta kuin sitä paljon saan syödä, huomaan suunnittelevani etukäteen jo seuraavan viikon syömisiä ja jos en pysy niissä niin maailma romahtaa. Pahinta on se että viime aikoina oon alkanut turruttaa tiedostamattani tai tiedostaen ongelmat alkoholilla ja viiltely on tullut mukaan kaikkeen enkä tajua miksi. Tiedän kuinka typerää se on mutta se vaan auttaa siihen henkiseen kipuun mitä kokee. Pari kuukautta sitten aloin seurustelemaan tosi mukavan jätkän kanssa vaan en osaa olla siihenkään tyytyväinen. Syöminen ja painonhallinta sotkee koko kuvion. Varsinkin kun muutin lokakuussa kämppiksen kans yhteen niin sekos perinteinen rutiini, se että söi kolmesti päivässä pieniä annoksia, raejuustoa, pilttiä, tällasta. Laihtunuthan oon sellasen -20kg viimeisen puolen vuoden sisässä vaan nyt tuntuu että tätä menoa sekoaa pää kun välillä tulee syötyä kauheena ja välillä taas ei mitään. Kavereille paljastu tää kaikki kun yks ilta sain paniikkikohtauksen ja kaveri lupas viedä mut lääkäriin vaan siitäkin onnistuin luikertelemaan pois väittämällä että kaikki olikin hyvin. En tiedä, tuntuu vaan että koko ajan kaikki masentaa enkä tiedä kehitänkö nää ongelmat päässäni vai mistä kiikastaa. Ihan kuin järki vaan lähtis kohta :/