Elämänhalu kadonnut
Hei. Päätinpä tulla sitten tänne avautumaan ku en oikeen tiiä minne muuallekkaan.
Mennäänpä suoraan asiaan: oon aika varma että sairastan vaikeaa masennusta. Kaikki oireet täsmää, ja tätä on kestäny vuosia, pahentunu vai. Joku nyt varmaa tahtos haukkua mut pystyyn itteni diagnosoinnist..
Mut siis joo. Tää mun paha ja masentunu olo on edenny siihen pisteeseen että oon vakavissani alkanu harkittemaa itsemurhaa. Apua oon yrittäny hankkia, mutta oon pilannu kaiken valehtelemalla ja väheksymällä mun ongelmia. Aloin kuvittelee et pärjään mä yksinki. En vaan kykene puhumaan.
Oon ruvennu myös saamaan todella usein jonkinmoisia paniikki/ahistuskohtauksia, varsinki sosiaalisissa tilanteissa. Tää on johtanu siihen, ettei mulla ole enää kavereita, ku en pysty heidän kanssa olemaa tai puhumaan enää.
Menneisyydessäni oon tosiaan ollu koulukiusattu. Oon kokenu sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa mun luokkatovereilta. Mulla meni vuosia tajuta kui vakavaa seki oikeasti oli, sillon vielä aattelin et se oli joku hauska vitsi, vaikka se sattuki ihan jumalattoman paljon.
Mun vanhemmatkaan ei ole kovin ymmärtäväisiä tän suhteen, oon mä niille joskus yrittäny vähän selittää ja säälittävästi vihjailla ettei mulla oo kaikki okei ja tarvin tukea ja apua mutta annoin periksi ku ne vaan haukku mua. Mun vanhemmat onki ehkä se suurin syy miksen sitä apua voi hakea.
Tulin tässä muutama kuukausi sitten kaapista ulos, kun viimein uskalsin. Vastaanotto ei ollu vanhempien osalta hyvä. Ne loukkaa mua jatkuvasti, ehkä huomaamattaanki, vihjailee että valehtelen kyseisestä asiasta ja saa mut voimaa tosi pahoin ja tuntemaa itteni likaseks. Ne kannustaa mua pitämään tän salaisuutena, vaikka oon salaillu tätä jo vuosia ja tahtosin jo olla vapaasti ja peittelemättä sitä mitä olen. Hyväksyin itteni täysin, mutta mun vanhemmat horjutti sitä. Eihän mun niitä pitäs kuunnella, ei pitäs antaa sen satuttaa mua, oon yrittäny sulkee korvani mutta hankalaa se on.
Oon viillelly jo vuosia, ensiksi se oli vaa pientä, arvet oli huomaamattomia ja hävis nopeaa, mutta nykyään jää jo kunnon arvet. Yritin joskus lopettaa, mut sitten se alko tuntuu turhalt, ettei lopettamises oo mitää järkeä koska nautin itteni satuttamisesta, miks lopettaa jotai semmosta mistä nautin.
Nykyään mun elämä on lähinnä sitä että istun päivät kotona, koneella tai sitten nukun koska yöllä ei oo saanu unta sillä oon ajatellu liikaa ja märissy monta tuntia sängyn pohjal, en syö koska en jaksa eikä haluta enkä liiku mihinkää tai puhu kellekkään. Oon kokonaan kadottanu elämänhaluni, kaikki tuntuu nii turhalta. Vihaan kaikkea itessäni, oon väsyny kattoo omaa naamaani.
Koulukin alkaa kohta, yheksäs luokka, eli pitäs todellakin panostaa opiskeluun. Mun arvosanatki oli joskus loistavat, mutta pikkuhiljaa ne laski ku väsyin enkä jaksanu enää panostaa nii paljoa. Mä en tuu jaksamaan sitä stressiä enää. Tavallaan oon peloissani et romahan ja päätän elämäni mutta toisaalta taas en välitä, sama kai se on kuolla.
En oikeasti tiedä mitä tehä enää. Kun en mä edes tiedä haluanko mä apua enää, haluanko mä vielä antaa elämälle mahollisuuden, koska oon alkanu vihaamaan elämää ja itteäni niin paljon…