Elämä fyysisten sairauksien jälkeen
Moikka kaikille! Olen jo kohta 30v mutta ajoittain palaan menneisyyteeni. Lapsuuteni oli sairauksien täyttämä sisältäen n. 15 leikkausta , ja olenkin miettinyt mikä niiden vaikutus on aikuisuuteen. On totta, että jokainen, jolla on vähänkään traumaattinen lapsuus, palaa menneeseen yhä uudestaan ja uudestaan. Joskus olen miettinyt mitä niille kuuluu jotka olivat kanssani samaan aikaan sairaalassa. Yhden tiedän olevan pyörätuolin omana, en kadehdi sillä itse olen kuin kuka tahansa suomalainen nuori. Lapsena olin vielä helppo ja reipas mutta muutos tapahtui myöhemmin ollessani juuri ja juuri täysi-ikäinen. Koska en kyseenalaistanut asioita murrosiässä niin tein sen sitten myöhemmin. Minulla ei ollu silloin auktoriteetteja ja jos oli niin en ainakaan tunnustanut sitä. Nykyään olen huomannut että lapsena minua ei aina kuunneltu vaan tutkimukset vain tehtiin sen enempää selittämältä. Minulla on muuten monta muistoa niiltä ikäviltä vuosilta jotka välillä naurattavat ja välillä itkettävät. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?🙂🌻 Ja tunnen olevani jollakin tapaa vähän parempi kuin muut koska olen kärsinyt niin paljon, saanko olla ylpeä?😐 Kyllä, Jokainen saa olla ylpeä kun on päässyt ”helvettiin verrattavista kokemuksista” niin sinä kuin minäkin. Tsemppiä kaikille🙂👍🙂🌻