Olen 16-vuotias tyttö ja pelkään nyt tulevaa.
Eli olen menossa lukioon nyt syksyllä. Paras ystäväni muuttaa pois ja muita täällä minulla ei ole. Olen yhteydessä pariin muuhun ystävääni netin kautta.
Viimeiset puoli vuotta olen miettinyt että mitä teen kun joudun jäämään yksin?
Mä pelkään sosiaaliseja tilanteja ja jopa tätä kirjoittamista. Tällä hetkellä tärisen ja hikeä puskee. . En pysty kohtaamaan ihmisten katseita, enkä koskaan puhu itsestäni mitään.
Elämä ei vain kiinnosta. . En tiedä miksi.
Viiltelen melkein joka yö, jota parhaani mukaan yritän lopettaa.
Itken melkein joka yö, joka aamuyöstä vaivuttaa minut uneen.
Mietin joka päivä itsemurhaa, jota en kuitenkaan vielä ole uskaltanut tehdä.
Menetin 2-vuotta sitten isoisäni. En osannut käsitellä asiaa kuin keväällä vasta.
En ollut ajatellut koskaan hänen eläessään kuinka tärkeä ja ihana hän oli minulle. Hän aina jaksoi auttaa kaikkia ketkä apua tarvitsi, hänellä oli mitä ihanin sydän. Yhtäkkiä hänelle kerrottiin, että sairasti syöpää joka oli levinnyt koko kehoon. Sitä ei pystynyt parantaan, vain lieventään kipua.
Eräänä sateisena päivänä sain kuulla pappani lähdöstä, samaan aikaan kun hän lähti taivaaseen, aurinko alkoi paistamaan kirkkaalta taivaalta.
Toivon että hän ottaisi minut luokseen. <3
Papan hautajaisten jälkeen tätini sairastui syöpään ja pelkäsin että hänkin menehtyisi. Kuitenkin hän onneksi siitä selvisi. Hän on kokenut kovia ja aina vain jaksanut elää.
Eräänä päivänä hän oli romahtanut täysin ja yritti itsemurhaa, mutta hänet ehdittiin pelastaa.
Ja sain myös kuulla keväällä että äitini sairastaa masennusta. Kaikki muut siskoni tiesivät sen, mutta minulle ei ollut kerrottu, ja olin niin sinisilmäinen etten huomannut sitä hänestä. Se oli minulle kova pala. Hän ei ole luottanut minuun, ettei voinut kertoa.
Viimeiset 3-vuotta siskoni on sairastanut anorexiaa. Se vie yllättävän paljon voimia koko perheeltä. Nyt hän on kyllä paljon paremmassa kunnossa. Ja taas jälkeenpäin olen älynyt kuinka lähellä kuolemaa hänkin on ollut. Hän oli välillä jopa teholla koska sen sydän oli pettää. . 😭
Tässä vähän tällaista. .
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.