Mistähän sitä aloittaisi, kun kerran ensimmäistä kertaa foorumille avaudun itsemurha ajatuksista ja masennuksesta. Nooh, alkuun voin sanoa että kavereita ja ystäviä on tällä hetkellä 0 kappaletta. ”Tunnen” vain ihmisiä, mutta he eivät varmaan pidä minua kovin ystävänä/kaverina kun en jaksa pitää yhteyttä keneenkään (josta tämä yksinäisyys sitten varmaan johtuukin, mutta yhteydenpito ei ole minun hommia). Tänäänkin teki mieli mennä kahtomaan leffaa mutta facebookissa ei ollut ketään ketä olisin voinut pyytää 😭 , koska en pidä kenenkään yhteyttä niin olisihan se outoa jos joku vain kysyisi ”lähetkö leffaan”.
Sanotaanko että historia toistaa itseään, sillä olen kahdesti muuttanut uudelle paikkakunnalle ja molemmilla kerroilla tapahtui sama ”stoori” eli ensimmäiset kuukaudet niin oli kavereita ja sitten jäin vain yksin. On niin ristiriitaista kun haluaa ja ei halua olla kenenkään kanssa tekemisissä, koska ajattelen mitä he voivat ajatella minusta kun sanon tai teen jotakin väärin. Vihaan itseäni myös useimmilta osin, koska olen laiska, tyhmä, ruma, vihaan myös omaa ääntäni, puhun liikaa/en osaa puhua ”järkeviä” koska itsetunto on niin alhaalla (en tiedä mitä sanoa, mutta sanon jotakin mikä ei kuulosta varmaan kovin järkevältä). Tuossa oli sitten tämän osion ”teini-angstit”
Mutta muutaman kuukauden aikana itsemurha ajatukset ovat vahvistuneet, olisin itse asiassa kuollut tälläkin hetkellä jos minulla ei olisi perhettä joka surisi perään. En halua aiheuttaa surua heille, varsinkin kun perheenjäsenen häät ovat kuukauden päästä. Käytännössä en ole vain tarpeeksi itsekäs tappamaan itseäni, vielä.
Mutta minun kohdalla se on pelottavaa, että jos yritän itsemurhaa, se ei tule jäämään yritykseksi.
Tälläkin hetkellä pohdin että mikä olisi ”paras” tapa poistua tästä maailmasta. Yksinäisyys on jo vuosia raastanut sydäntäni ja pääkoppaa niin alkaa olla jo loppusuora näkyvillä. Nykyään suunnittelen vain ajankohtaa mikä olisi vähiten kivulian muille ihmisille.
Tuntuu kuin ei olisi päämäärää, ihan kuin vain leijuisin tuulen mukana, tarpeettomana ilman tarkoitusta. Urheilulla pystyn purkamaan jonkun verran pahaa oloa mutta se ei riitä. Mieliala vaihtelee päivittäin, joku päivä ajattelen sitä että reenaan itseni rantakuntoon ja käyn 6-20km juoksulenkin. Seuraavana päivänä ei kiinnosta yhtään lähteä, eikä varmaan pariin viikkoon tulekkaan enää innostusta reenaukseen. Sama siivouksen kanssa.
Mieli on maassa nykyään jatkuvasti ja ei vain jaksa enää. Tuntuu kuin oma mieli syö itseään tai sen rippeitä tuolla on vielä jäljellä. Pahinta on varmaan se, että teeskentelen kaiken olevan hyvin. Hymyilen ja olen ”iloinen” eli kellään ei ole hajuakaan että minulla olisi masennus. En luota keneenkään enään. Enkä edes muista milloin olisin itkenyt tai saanut mitään muutakaan tunteellista ”piikkiä”. Vielä vuosi sitten oli helppo itkeä itsensä uneen kun ajattelin yksinäisyyttä, nykyään vain alan nauramaan yksinäisyyden ajatukselle, enkä edes tiedä miksi. Haluaisin vain kuolla pois muiden tieltä tai ajatusmaailmasta. Olisi se niin mukavaa kun mieli pimenisi eikä koskaan tarvitsisi huolehtia tai ajatella mitään.
Tulipa tästä pitkä, kiitoksia niille jotka jaksoivat lukea tämän erittäin sekavan tekstin, kyllähän tämä oli ihan mukava avautua anonyyminä. Pahoittelen sekavaa tekstiä, josta huomaa sen että äidinkieli ei ole vahvin aineeni.