Eksyksissä itseltään
Toisen ihmisen on vaikea ymmärtää sitä, etten tunne olevani työkykyinen. Olen nyt
elämäni pahimmassa vaiheessa, jota hallitsee masennus. Syön lääkitystä, jonka
lääkäri on määrännyt, mutta silti edelleen ahdistuneisuus, paniikki ja itkuisuus
jatkuvat. Minua patistetaan töihin joka suunnalta ja minä yritän jälleen olla kaikille
mieliksi, niin kuin monessa muussakin asiassa.
Olen niin hukassa. Kun ajattelen sitä pystynkö todella olemaan töissä ja miltä se
minusta tuntuu, en tiedä onko se minun vai jonkun toisen ajatus. Kun ajattelen mitä
minä haluan tulevaisuudeltani, en osaa sanoa siihen mitään varmaa. Seilaan edes
takaisin valintojen välillä.. Ruokaostoksissa en jaksa enää miettiä valintojani, koska en
pääse koko päivänä pois kaupasta jos minulla ei ole listaa tavaroista mitä pitää ostaa.
Otan yleensä sen mikä ensimmäisenä tarttuu käteen.
Niin.. jos en voi olla töissä, äiti patistaa miettimään opiskelu asioita😟 Ikään kuin
minä osaisin edes päättää mitä voin opiskella. On paljon vaihtoehtoja, mutta mitään en
pysty opiskelemaan tällä paikkakunnalla. Olen aina umpikujassa… En voi muuttaa
koska asun mieheni kanssa ja hänellä on vakituinen työ.. Kaikki mitä minä yritän
tuntuu olevan turhaa, koska se menee kuitenkin mönkään.
Kamalinta on että en tiedä kuka olen, millainen nainen olen… millainen ihminen olen.
Mikään ennen tuttu ja turvallinen ei enää tunnu kiinnostavalta. Ikään kuin olisin vain
kukka, joka vain on, eikä siinä näy mitään kasvua tapahtuvan…. Taidan siinä
tapauksessa olla kaktus.. niitä iloisia kukan puhkeamisia tapahtuu vain kerran
vuodessa, tai kerran kuukaudessa. Kun joku kysyy minulta mitä minulle kuuluu, sanon
että hyvää, vaikka se ei olisi totuus. Heikkouttaan on vaikea näyttää, kun pelkää että
siitä aletaan vääntämään jotain vitsiä tai vittuilemaan.🙄
Ei ole kiva kuulla äidiltään, sisareltaan tai keneltäkään läheiseltä, moitteita siitä että on
herkkä. Perhana.. olenhan minä sen herkkyyden nähnyt jo pitkään ja yrittänyt toisille
sanoa etten kykene nyt juuri tällä hetkellä enää olemaan vahva, kestämään töissä
toisten ihmisten typeriä lotkautuksia, ilkeitä asiaan kuulumattomia moitteita tai pahoja
katseita. 😞 Minä vain olen herkillä nyt! Olen yrittänyt olla vahva koko ikäni, ja nyt
kun minä todella en enää pysty siihen, kaikki vaativat sitä minulta silti. Äiti ei taida
ymmärtää että hän toimii päin vastoin sanojaan ”Ei sun tarvi aina yrittää olla niin
vahva” kun patistaa ajattelemaan jatkuvasti tulevaisuutta.
Pahinta on että en tiedä, mitä minun olisi tehtävä. Pitäisikö jotenkin löytää se oma
sisäinen ääni ja kuunnella sitä, vai yrittää miellyttää muita… Pitäisikö pysähtyä niin
kuin se sisäinen ääni pyytää… vai miettiä tulevaisuutta, vaikka ajatukset palaavat aina
siihen kamalaan menneisyyteen jota ei voi unohtaa….😐
Olen jo niin sekaisin kaikesta sisäisestä myrskystä… että alan epäilemään itseäni
kaikkien läheisten ystävällismielisten kehotusten keskellä… En enää tiedä rakastanko
miestäni varmasti… En ole enää varma miksi hakeuduin hoitoon.. ja halusin elää…
kun silti edelleen haluan kuolla. Minulla ei ole enää mitään syytä elää, kun en voi elää
enää itseni vuoksi. Jos ei pysty elämään enää itsensä kanssa… kuinka voisi elää
muiden kanssa, kun ei pysty hyväksymään itseään ja tätä hetkeä.
😯🗯️ Kamalinta on, ettei ole ketään joka pystyisi sanomaan mitä minun on tehtävä.
Minun on vain löydettävä itseni tässä kaaoksessa, ja saatettava itseni jälleen
tietoisuuteeni. En voi tehdä päätöksiä tulevasta jos en ole sinut menneisyyteni
kanssa… Miksi kukaan ei voi ymmärtää sitä…!? MIksi minä en saa niitä asioita
mielestäni…😭 En vain saa niitä lakaistua enää maton alle… niin kuin usein
ennen… itkut… olen ihan hukassa!