Eka känni, elämä pilalla.
Tämmöisiä tarinoita olette varmaan lukeneet lehdistä ja katsoneet telkkarista. Hävettää kirjoittaa, kun muilla on oikeita vaikeuksia. Minäkin olen pari kertaa esiintynyt, pyyhkinyt räkää poskilta ja itkenyt, selittänyt, että ei ollut tarkoitus. Musta on tehty varoittava esimerkki muille nuorilla. Koulussakin olen käynyt esiintymässä, on näytetty kolarikuvat ja minä ole vieressä itkenyt, apinalta on tuntunut, mutta olen mielestäni sen velkaa yhteiskunnalle ja muille nuorille, sillekin joka kuoli. Enää en jaksa, haluaisin oman elämän.
Olin silloin alaikäinen, muutama vuosi sitten. Meitä oli joukko pitäjän nuoria, joku aikuinen osti meille läjän kaljaa ja viinaa. Joimme niitä ja lähdimme ajamaan autoa vaikka kellään ei ollut ajokorttia. Kenelläkään ei ollut turvavyöt kiinni ja meitä oli enemmän mitä autossa olisi saanut olla. Sitten ajoimme hirvikolarin, kuski 16v kuoli, yksi halvaantui, minulta murtui vaan jalka ja käsi. Mun eka kännini, en mitään muista, heräsin sairaalasta. Poliisit kuulustelivat kaikki huusivat. Olin niin kännissä, että en mitään muista koko illasta. Sen vaan, että varastettiin auto ja kaikki sinne työnnyttiin.
Elämä loppui siihen, pilasimme koko pitäjän elämän. Aloimme vaan joukolla lisää juomaan. Keväällä yksi meistä teki itsarin, kännissä oltiin silloinkin.
Minä olin kolarin aikaa ammattikoulussa, musta piti tulla autonasentaja. Kun palasin sairasloman jälkeen kouluun ja näin auton, niin hajotin koko koulun verstaan ja mut potkittiin koulusta pois. Jatkoin juomista ja itkemistä. Kesällä meidät otettiin syrjäytynyt nuori juttuun, saimme oman tilan, missä voi pelailla ja olla yhdessä. Saimme myös oman nuorisopapin jonka kanssa olen aloittanut etälukiota. Päivät se kanssa luen, käyn lenkillä ja auttelen vähän vanhuksia, niin saan tupakkirahaa. Olen ollut juomatta pari kuukautta.
Päivät menee hyvin mutta illat menee aivan päin helvettiä. Asun syrjäisessä tönössä juopon isäni kanssa, äiti lähti jonnekin kolarin jälkeen. Äijällä ei ole töitä, se vaan juo ja vetelee mua turpiin silloin tällöin. Rahaa ei ole ikinä. Hieman saan sossusta mutta se pitää antaa äijälle vuokraan ja ruokaa, vaikka totuus on se että syön naapureissa. Mihinkään ei ole varaa koskaan mennä, mopolla ajelen nuorten paikkaan, jos saan jostain bensarahaa. Nyt kyllä on hieman lupailtu, että voisin saada sossulta oman kämpän tukiasunnosta. Sitten hakisin johonkin lukioon. Mun vaan pitää näyttää, että pystyn olemaan juomatta. Mutta se ei ole helppoa, kun kotona on vaan viinaa ja känninen äijä. alkoholi mun suurin ongelma nyt on.
Vastatkaa mulle jotain, sanokaa vaikka, että ei kai nyt yksi känni voi koko elämää pilata.