Ei vaan jaksa ...
Kun olin pieni, vanhempani riitelivät joka ilta. Jouduin näkemään väkivaltaa, ja kuulemaan asioita, joita en pystynyt käsittelemään. Isäni oli alkoholisti, ja joka ilta humalassa. Aina riidan päätteeksi isäni sanoi minulle: ”Kiitos taas kerran!” , ja syyllisti minua riidastaan äitini kanssa. Tästä minulle on jäänyt jotkin traumat, jonka vuoksi luulen kaiken olevan omaa syytäni. Kun olin 5v, sain kaksoisveljet. Äitini ei jaksanut tuolloin tehdä muuta, kuin hoitaa heitä, isäni kävi 12 tuntia päivästä töissä, lopun aikaa juopotteli minkä pystyi. Joten muu kodinhoito jäi minulle. Enkä myöskään saanut vanhemmiltani minkäänlaista huomiota, ja tunsin itseni turhaksi. Näistä asioista johtuu se, että huolehdin kaikesta liikaa, ja ajattelen että kaikki maan asiat ovat jollain lailla minun hoidettavissani ja minun vastuullani. Kun sitten lähdin kouluun, minua alettiin kiusaamaan, koska olen synnynnäisesti hieman ylipainoinen (joka lienee sukuvika). Yleensä en kertonut kenellekkään, koska ajattelin että olisin ”kantelu pukki”. Tällaista oli elämäni 11 vuotiaaksi asti. Eli joka ilta itkin itseni uneen, koska syytin itseäni kaikista asioista, enkä edes pystynyt nukahtamaan, ellen tehnyt kaikkia koti töitä. Kuuntelin nukahtamiseeni asti vanhempieni riitaa, josta lopuksi syytettiin minua, ja päivisin hoidin kodin, ja jossain vaiheessa myös veljeni, koska äitini masentui veljieni syntymän jälkeen.
Kun täytin 11, vanhempani erosivat, ja aloin päivittäin riitelemään äitini kanssa. Isääni en nähnyt/nää kovin usein. Muutimme asunnosta, jossa olin asunut pienestä asti, ja uudella paikkakunnalla minua alettiin heti kiusaamaan ja syrjimään. Tällaista jatkui, podin syyllisyyttä kaikesta. Iltaisin en saanut nukuttua, ja itkin. Ikävöin takaisin entiseen kotiini, enkä ole vieläkään lakannut ikävöimästä.
Olen siis nyt 13 vuotta, ja asun edelleen tällä paikkakunnalla, jossa minua syrjitään.
Muutimme kesän 2010 aikana 2 kertaa, ja jouduin hoitamaan kummatkin muutot, koska äidilläni oli hyvin paljon muita omia ongelmia. Isäni ei suostunut auttamaan. Nykyisessä asunnossa ollessamme, riitelimme/riitelemme äitini kanssa jatkuvasti. Viime talvena, kun äiti tutustui uuteen mieheen, joka hänkin oli aiemmin eronnut, tilanne tuntui rauhoittuvan hieman. Silti nyt ollaan taas samassa tilanteessa. Itse asiassa vielä pahemmassa. Olen aina yrittänyt vain jaksaa, pystyä miellyttää kaikkia, ja vielä pärjäämään koulussa. Nyt äitini on raskaana, ja joka päivä todella pahoinvointinen, minun on hoidettava KAIKKI. Teen kaikki koti työt, hoidan omat veljeni, ja joka toinen viikonloppu veli puoleni, hommaan ruuat, yritän pärjätä koulussa (siirryin siis syksyllä 7. luokalle), jne. Omalle elämälleni ei ole aikaa. Tätä on tällä tietoon jatkumassa vielä pitkään. Muutamme ensi kesänä taas, ja pelkään että uudessa koulussa minua aletaan taas kiusaamaan, joten se pahentaa oloani. Itsetuntoni on 0 ja aina kun katson peiliin, inhoan itseäni. Minusta tuntuu että olen masentunut. Onko jollain jotain ideoita miten pystyisi jaksamaan?? Puhumistakin on kokeiltu, ei auta… Kiitos kaikille, jotka lukivat tämän, ja jaksoivat vastata 🙂