Ei jaksa enää…

Ei jaksa enää...

Käyttäjä littleCut aloittanut aikaan 07.05.2010 klo 10:20 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä littleCut kirjoittanut 07.05.2010 klo 10:20

Mä en enää jaksais elää… Koulussa on ongelmia poissaolojen takia,en asu kotona ja siitä on hirvee stressi et miten mun porukat viel rakastaa mua ku oon tallanen(asun lastenkodissa koulunkäynti ongelmien takia… ).😭 Haluisin vaan maata sängyssä ja levätä,mut lastikses kiskotaan ylös ja patistetaan kouluun… mä en haluu enää elää…😯🗯️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 07.05.2010 klo 12:34

Heippa
Kysyisin miksi et jaksa käydä koulua???
Toivoisin että pyrkisit käymään koulua sillä siellä oppii kaikkee ja näkee ihmisiä.
Opettajan kanssa kannattas ongelmista jutella sillä kun ne tietää asioista niin ne on yleensä auttavaisia ja myötämielisiä samoin kuin koulu terveydenhoitajan hoitajan kanssa vaikeuksista puhua varsinkin jos tuntuu että et jaksa elää.
Onko sulla ystäviä, kavereita, tukihenkilöä sillä olisi kauheen tärkeä että olisi heikkoina hetkinä tukemassa sinua.
Oliko sulla muita syitä kun olet joutunut lastenkotiin kuin koulunkäynti ongelmat???
Millainen suhde sulla on vanhempiisi???
Kyllä elämä voittaa nyt sulla vaan on vähän asiat menny raiteeltaan mutta kävisikö että hiljakseen ruvetaan asioita parantamaan ja korjaamaan???
Elämässä tulee aina virheitä tehtyä mutta niistä vaan pitää oppia ja korjata virheet.
Äläkä ikinä mieti itsetuhoajatuksia mutta jos siltä tuntuu niin käy ehdottomasti lääkärissä niin saat avun sillä elämä on todella upeata josta kannattaa nauttia.
Kirjoita miten olet jaksanut niin vastaan sulle.
Kaunista kevättä sulle

Käyttäjä littleCut kirjoittanut 10.05.2010 klo 17:56

En vaan jaksa.en tiedä miksi.on vaan hirveen ylitsepääsemätön väsymys.
Koulu on suht uusi minulle enkä ole kunnolla tutustunut ihmisiin,olen kyllä yrittänyt mutta minulla on sosiaalistentilanteiden pelko ja tuntuu että ihmiset ei oikein tykkää musta.Olen myös aika fiksu ja koulussa ei juurikaan opi mitään.enkun tunnit aina haaveilen kaikesta jne.
En polta enkä juo,joten koulu oli ainoa syy.☹️
Suhde vanhempiin on hyvä.Ja vanhemilla on keskenään hyvä suhde.Mut silti stressaan niistä ihan sairaasti.

Kiitos ja hyvää kevättä sullekkin!🌻🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 15.05.2010 klo 10:42

Heippa Littecut
Se on hyvä kun sulla on vanhemppiin hyvät välit sillä se on iso voimavara
ja tuki aikuistumisen kynnyksellä.
Hyvä kun olet raitis ja savuton ja pysy sellaisena sillä se on hyvä piirre
( Itse olen kanssa raitis ja savuton en edes kokeillut )
Oletkos muuttanut uuteen kouluun???
Koulussa muutkin oppilaat voi vähän ujostella mutta pyri hiljakseen ensin tutustumaan 1- 2 oppilaaseen niin siitä se sit lähtee itsestään kaveriporukka muodostumaan.
Pelottaako sinua aikuistuminen ja elämä???
Jos on kovin väsynyt ja jatkuu pitkään niin sillon kannattaa käydä vaikka kouluterveyden hoitajan luona juttelemassa niin auttaa varmasti???
Mut kokeileppa seuraavana viikkona ajatusta kun menet kouluun
että nyt opit paljon asioita ja koulu on kivaa???
ja menet positiivisellä asenteella
Kirjoita miten olet jaksanut niin vastaan sulle tosin on vähän kevät kiireitä
mutta pienellä viiveellä.
Kaunista kesää sulle