Chicks before dicks

Chicks before dicks

Käyttäjä Survival aloittanut aikaan 19.07.2014 klo 10:40 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Survival kirjoittanut 19.07.2014 klo 10:40

Moikka kaikille!

Elikkä olin eilen viettämässä iltaa parhaan ystäväni kanssa ja lähdimme baariin. Olimme ennen tätä sopineet, että illan päätteeksi tulen hänen luokseen yöksi, koska hän asui siinä lähellä. Kuitenkin kesken iltaa havahduin, että hän oli kadonnut sillä aikaa, kun olin juttelemassa vanhoille tutuille, joihin törmäsin baarissa. Hetken soitettuani hänelle, hän vihdoin vastasi ja kertoi lähteneensä miehen matkaan ja hän jätti minut yksin.

Olen järkyttynyt siitä, miten hän pystyi tehdä niin, kun hän tiesi että en varannut rahaa taksiin ja seuraava juna olisi tullut 3 tunnin päästä. Onko tämä teidän mielestä ok?

Taas ahdistus valtaa kehoni, kun ajattelen sitä miten paljon teen ystävieni eteen, mutta tässä on kiitos.. Olen siis oikeasti se persoona, joka lähtee mihin kellon lyömään vain apuun jos sitä tarvitaan, ajattelen aina muita ennen itseäni, se vetää minut kerta toisensa jälkeen maahan.. Jos jollain on samoja kokemuksia tai muuten vain vinkkejä siihen miten tähän kannattaisi suhtautua, niin kuuntelen mielelläni! 😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 21.07.2014 klo 05:35

Moi Survival.

Mulle tuo kuulostaa siltä, että kaverisi teki sulle oharit. Olitte sopineet, miten teette, mutta kaverisi päättikin toisin. Ei näin pitäisi kohdella ystävää eikä ihmisiä yleensäkään. Järkytys ja ahdistus on hyvin ymmärrettäviä tällaisen jälkeen, ja vielä enemmän, kun kerrot itse olevasi uskollinen ja auttavainen ystävä.

En ole aivan vastaavaa kokenut, mutta hankalista ihmissuhteista on kyllä kokemusta. Olen itsekin kohdellut väärin, myönnän sen. Yksi vaikea ihmissuhde, jota pidin suuressa arvossa, päättyi seitsemän vuoden jälkeen. Koko aikaa leimasi se, että kaverini joko vastasi viesteihini tai sitten ei, ja tällainen "huutava hiljaisuus" vallitsi usein. Sovittuja asioita peruttiin tai kun varmistin, että tavataanko silloin, niin ei vastattu mitään. Niin ikään yksi lapsuudenystäväni muuttui myöhemmin kiusaajaksi ja jätti minut yksin.

Itse haluan antaa anteeksi, enkä ole edellämainittujen ihmisten kanssa nykyisin tekemisissä. Onhan ne sattunut ja vihastuttanutkin. En halua kantaa kaunaa, mutta samaan lauseeseen on todettava - ketään ei saa kohdella loukkaavasti. Voisitko puhua ystäväsi kanssa tapahtuneesta? Kyllähän sopimuksista pitäisi pitää kiinni. Mun mielestä se on yksi ystävyyden perusasioista. Jos pystyisit ihan asiallisesti puhumaan tästä hänen kanssaan, se voisi auttaa eteenpäin.

Voimia! 🙂

Käyttäjä Survival kirjoittanut 21.07.2014 klo 19:37

Moi

Ikävää, että sinulle on sattunut noin, toivon aidosti koko sydämestäni, että olet saanut asiat selvitettyy!

Kuitenkin kyllä olen valmis puhumaan, mutta toivoisin kuulevani anteeksipyynnön ja lähinnä olin järkyttynyt siitä miksi hän teki näin, kaiken sen jälkeen mitä olen hänen eteensä lähiaikoina tehnyt. Olen hoitanut hänelle työpaikan, lainannut rahaa laskuihin etteivät ne mene ulosottoon ja muutenkin että hän saa syötyä.

En tiedä yritänkö liikaa tehdä muiden eteen, tai voiko sellainen edes olla mahdollista. Ystävieni hyvinvointi menee aina omani edelle! Toivon, että saan sovittua hänen kanssaan, mutta odotan tosiaan sitä yhtä sanaa. Olen muutenkin huolissani hänestä, kun hän erosi vuosi sitten pitkäaikaisesta suhteesta ja sen jälkeen hänellä on ollut todella monta eri miestä ja luulen, että hän hakee miehien kautta hyväksyntää ja toivoo saavansa heiltä tukea ja turvaa. Näin ei kuitenkaan ole, koska häntä satutetaan kerta toisensa jälkeen, olen yrittänyt varoittaa ja puhua, mutta hän ei kuuntele.. Olen yrittänyt kertoa, että hän tarvitsee nyt ystävien ja perheen tukea, mutta häntä se ei näytä pahemmin kiinnostavan..

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 24.07.2014 klo 06:18

Moi.

Kiitos, kyllä ne asiat on nykyisin ihan rauhallisella tolalla. 🙂

Kuulostaa kyllä julmalta, mitä jouduit kokemaan. Oot ollut todella sydämellinen ja upea ystävä häntä kohtaan. Voi olla, että kyse onkin ajattelemattomuudesta, "hetken huumasta", joka vei mukanaan. Missään nimessä se ei sellaista käytöstä oikeuta, ja on ihan ymmärrettävää, että haluaisit hänen pyytävän anteeksi. Ystävänä voi antaa neuvoja ja kertoa, mikä omasta mielestä on oikein, kuten olet tehnytkin. Oletteko puhuneet asiasta? Toivon, että hän antaa arvoa ystävyydellesi.

Haluan halata sua virtuaalisesti. Se on aina kova isku kun ystävä käyttäytyy ajattelemattomasti itseä kohtaan, vaikka itse olisi tehnyt paljon toisen eteen. Toivottavasti teidän välit selkenee tästä vielä 🙂

Tsemppiä! 🙂🌻