Hei.
Mulla oli täs vuosi takaperin kaikkein rakkaimman kaverini kans samanlainen kriisi. Tosin siinä vaiheessa kun hän mulle viiltelystä kerto, niin se lupas lopettaa sen ja niin se tekiki. Mutta oli se kyllä hirveetä aikaa, iteki meinasin menettää hänet. Mä yritin kehottaa sitä menemään juttelemaan terveydenhoitajan kans, mut se vaan suuttu mulle ihan älynä joka kerta. Yhen viikon ajan me sit tapeltiin joka päivä ja mä itkin koulussa ja jopa tunneilla. Sit tuntu et se yrittää kostaa mulle sen et koitan auttaa. Se nimittäin alko pyörimään ihan älynä mun hyvän ystävän kans ja jättivät mut yksin.
Tää mun kaveri sit tais lopulta tajuta kuinka hirveenä muhun sattu tietää miten paha olla sillä täyty olla. Se ei itkeny mut mä itkin sitäki enemmän. Meni se sit käymään siellä terkkarilla (asia kannatti terkkarinki mielestä puhua läpi, niin sitten se ei jää selvittämättä ja nouse uudestaan pintaan).
Vähä myöhemmin tuosta mä todella meinasin masentua ite. Se mun sama rakas ystävä alko iha älynä vihottelemaan mulle ja meni ja otti sen mun kaverin mukaansa ja jättivät mut aina yksin. Kerran sit julkisella paikalla juttelin eka sen toisen ystäväni kanssa, ja se kävi sit hakemassa sen mun rakkaan ystäväni paikalle. Mä en muista ikinä itkeneeni niin paljo ku sillon, ku luulin menettäväni mun rakkaan ystäväni. Melkeen kukaan ei oo mulle niin tärkee ku se, eikä se näytä ite tajuavan sitä. Ja sinä päivänä tuntu et seinä meijän väliltä luhistu. Sinä päivänä mä näin ensimmäistä kertaa hänen itkevän ja sen päivän jälkeen ollaan pidetty toisistamme lujasti kiinni.
Kerran myöhemmin sit meinattiin ajatutua erilleen, mut en mä todellakaan antanu sen tapahtua. ja hyvä etten. Vasta eilen aattelin et nyt meil on paremmat välit ku ikinä eikä meitä saa mikään erotettua.
Eli sulle: tue sun kaverias vaikka se tekis kipeetä. Tää on mun neuvo. Mä taistelin ystäväni puolesta hänen hengestään, ja olen nyt enemmän ku kiitollinen että hän on vieläkin täällä kanssani.
Mä ite menin eka sanomaan terveydenhoitajalle, koska mulla oli niin kauhee olla. Ja sullakin on oikeus olla paha olo ja oikeus puhua siitä. Sun ei todellakaan tarvi kestää tota yksin. Puhu jollekin joka osaa varmasti auttaa teitä molempia. Ja mitä siihen sun kaveriis tulee, koita ymmärtää sen tilannetta. Ei se halua näyttää heikkouttaan. Eikä se välttämättä ite ees tajua kuinka vakava tilanne on.
Kysy apua joltakulta, joka osaa auttaa.
*voimia sulle ja kaverilles*