Asuntolasta traumoja....
Heippa
Mie ajattelin avata tälläisen keskustelun jos joku muukin ois kokenu jotain saman kaltaisia juttuja ku mie..
Kun muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ensimmäinen paikkani oli asuntola.
Se huone oli valkoinen. Kuin yksiö, mutta siitä puuttui keittiö.
Se huone oli hyvin pieni. Wc:ssä oli suihku tila.. wc:n lukko ei ollut luotettava… yksi raju nykäisy ja laho puu olisi haljennut.. Arvatkaapa oliko mukavaa mennä siihen wc:seen.🤕
Sänkyni oli toisella puolen huonetta ja kämppäkaverini toisella puolen huonetta. Koko sen vuoden aikana jonka sinnittelin, puhuimme ehkä kymmenen lausetta toisillemme. Me olimme niin erilaisia, enkä voinut yhtään luottaa häneen. Lisäksi puolet ajasta hän oli omissa juoksuissaan.
Opin heräämään jokaiseen pieneen rasahdukseen, kun ovi aukesi.. Sillä ellen olisi ollut hereillä, tytön tuomat nuoret miehet olisivat luultavasti raiskanneet minut… Tyttö tuli huoneeseensa kännissä ja kikatellen, joskus yritti tulla hiljaa, mutta heräsin aina kun oven takaa kuului rapinaa.
Kamalinta oli että hän ei koskaan osannut huomioida minua… missään asiassa. Laitoin verhot kiinni ja menin suihkuun, siihen wc:seen jonka lukko oli mitä oli.. Minulla oli silloin yksi ainoa vartalopyyhe. Kietaisin sen ympärilleni ja menin että puen vaatteet päälleni. Tyttö oli avannut verhot… ja häipynyt.. Ja ikkunan takana näkyi kolme nuoren miehen päätä odottaen kieli poskella koska kumarrun että tissi vako tai takapuoli näkyy…
Kun oli siivous… päivä.. minä siivosin yksin yhteisen keittiön ja käytävät.. sekä meidän huoneemme, sillä neiti mikälie oli missä lie. Minulla oli koulumatkaa 7km. yhteen suuntaan.. ja olin aika väsynyt kun tulin kotiin, kuljin sen pyörällä.. ja läksytkin oli.. talvella kuljin silloin tällöin bussilla…
Ellet ollut tiettyyn aikaan oven sisäpuolella et päässyt asuntolaan.. eli perjantaina koulu loppui minulla yleensä.. opettajasta riippuen kolmen jälkeen.. Ja asuntola meni kolmelta kiinni.. Jos en ollut ajoissa… jäin ulkopuolelle, jos johtajatar ei jaksanut odottaa minua.. että kiitos vain huolenpidosta 🙄
Jos olin viikonlopun kotonani… toisella paikkakunnalla seuraavan kerran kun tulin.. ja ajattelin avata radioni… muusiikin volyymi oli huomattavasti korkeampi kuin mitä minä kuuntelin. Lisäksi ruokani kummallisesti katosi… jääkaapista vaikka niissä luki minun nimeni… Muutenkin elin sen ensimmäisen vuoden niin että olin melkein 20kiloa alipainoinen.. en koskaan kerennyt syödä niin paljon kuin liikuin.. yli 20km päivässä …. ja vielä ruokaa varasteleva kämppis… Äiti ei tiedä tästä vieläkään mitään, enkä ole raaskinut kertoa, koska sitten hän luulisi että syyttäisin häntä kaikesta tästä. Eihän hän voinut tietää millaista minulla oli kun en koskaan kertonut, mutta kotona söin kahden jos kolmenkin edestä.
Huvittavinta oli että luokkakaverini ihmettelivät kun söin sairaan kokoisia annoksia… ruokaa enkä lihonut… No eivät he mitään minusta tienneet, koska en enää niihin aikoihin luottanut keneenkään niin paljon että olisin voinut kertoa omista ongelmistani. Koulussa ilmen paniikkikohtauksia, ja nettiriippuvuus kasvoi..
Olin ahdistunut ja sulkeutunut omaan pahaan olooni kai silloin jo ja yritin vain kestää jotenkin. Kun sain oman asunnon.. laihduin myös toisesta syystä. Pelkäsin kuollakseni, sillä netistä sain pedofiilin tai jonkin muun hullun kimppuuni. En saanut ruokaa alaskurkustani, koska pelkäsin niin, itkin vain itseni uneen pelosta ja toivoin että jaksan jotenkin opiskella ja käydä töissä. Laihduin olemattomiin, poskeni olivat lommolla, kun pelkäsin että se hullu ilmaantuisi jostain nurkan takaa raiskaisi ja tappaisi minut.. Siihen aikaan tapahtui pieni ihme.. nykyinen kihlattuni ilmaantui elämääni netin kautta. Hänen vuokseen olin paljon netissä, mutta hän myös tuki minua paljon siihen aikaan. Pystyin kertomaan hänelle paljon asioita, vaikka hän ei vieläkään tiedä aivan kaikkea.
Silloin elin toisen kouluvuoden alkua, enkä vieläkään kertonut kenelekään kaikkea elämästäni, vaikka jokainen näki että enää ei ollut kaikki raiteillaan. Voin vain sanoa ettei ollut kovin hyvä alku… mutta loppua kohti vuosi parani.. ja rakastuin tähän mieheen joka oli osoittanut minulle olevansa luotettava, ties minkälaisilla virallisilla papereilla ilmoittanut olevansa se henkilö joka sanoi olevansa. Hän lähetti minulle mm. henkkarit, verotodistuksen, valokuvia, äidistään ja isästään tietoja.. ja vasta sitten minä vasta uskoin että hän todella on se ihminen joksi itseään sanoo.😟
No.. kuitenkin.. ajattelin kysyä onko jollakulla samanlaisia traumaatisia muistoja…tai olisiko kommenttia tähän minun tilanteeseen…🤔