Äitin veli kuoli 4kk sitten ja äiti laitettiin sairaslomalle töistä lievästä masennuksesta. Äiti oli aivan maassa, mutta oli alkanut hyväksyä ettei näkisi veljeään enään, kunnes eilen…
Kun tulin kotiin koulusta olin iloinen ja juttelin äitille, mutta hän oli aivan hiljaa puhelin korvalla ikä sanonut mitään. En osannut epäillä mitään, mutta kun äiti tuli sisälle ja sanoi:” Älkää sit oikeesti tapelko tai mitää, mul just… kerrotiin et mun sisko on tehny itsemurhan.” Itse en tätä siskoa tuntenut ja äitille hän oli tosi rakas ja tärkeä ihminen. Nyt sitten olen katsellut äitin perään ja oireet masennuksesta ovat pahemmat kuin viimeksi. Äiti esittää päivällä pirteää, mutta iltaisin on itkunmurtama ja maassa. Äskönkin pyysi tekemään tiskikoneen enkä voinut olla huomioimatta äänen sävyä! se oli niin särkynyt, kuin sielu olisi rikki. Varsinkin kun äiti pamautti yks päivä että ilman yhtä Latea häntä ei enään täällä olis! Nyt pelkään että Äiti ajautuu taas lähelle elämänsä päättämistä.. Sillä se oli jo ensimmäillä kerralla lähellä.. 😭
Miten meidän äiti saa kaiken paskan niskaan! Se vaan tuntuu niin epäreilulta! Juuri kun ihminen on selviämässä niin paljon pahempi ja suurempi pommi räjäytetään niskaan.