Ainainen ahdistus ja katumus omista virheistä
Aluksi hieman taustaa. Olen reilu kakskymppinen suhteellisen sosiaalinen poika. Perheasiat kunnossa, kavereita on ja mieluinen opiskelupaikka myös. Olen aina luullut että masentuneisuus on epänormaalia ja täysin ihmisen oma vika, onhan helppoa olla iloinen jos vain on koti, kavereita ja toimeentulo. Oli todella suuri kynnys tulla puhumaan edes nimettömänä siitä tällaiselle foorumille. Ensin ajattelin mennä puhumaan jollekkin ammatti-ihmiselle, mutta ajattelin ensin koittaa että auttaisiko tämä mitään. Kiitos niille jotka tämän jaksavat lukea läpi.
Oma elämäni varmaan näyttää ulospäin täysin normaalilta ja hienolta, mutta viimeaikoina olen ollut erittäin ahdistunut ja saanut myös lieviä raivokohtauksia (tekee mieli lyödä nyrkki välillä seinästä läpi), mutta ihmisten läsnäollessa skarppaan aina enkä ole puhunut ahdistuksestani kellekkään.
Tämä ahdistuneisuus liittyy siihen kun alan miettimään menneitä ja tekemisiäni. Mieleen tulee joku tapaus esimerkiksi kun olen sanonut jotain tyhmää -> päässä pimenee ja hirveä ahdistus ja todella vaikea keskittyä mihinkään. Tiedän että nämä asiat mitä muistelen ovat vähäpätöisiä, mutta en vain pysty uskottelemaan itselleni niin.
Tällaista kesti parin vuoden verran, ja pystyin suht normaalisti elämään onnellisesti ja keskittymään muihin asioihin. Luonteenpiirre tuli kuitenkin todella voimakkaasti esille kun pari kuukautta sitten aloin seurustelemaan erään tytön kanssa. Tämä tyttö A on erittäin mukava ja sopiva minulle eikä hänessä ole mitään vikaa.
Alusta asti kuitenkin tiesin että tämä tyttö A oli erään toisen tyttö B:n kaveri. Tämä ehkä tuntuu lapselliselta mutta itselläni on aina ollut tyttö B:tä kohtaan todella voimakkaat tunteet. Pari vuotta taaksepäin olin tämän tyttö B:n kanssa muutaman viikon yhdessä mutta silloin en jostain syystä halunnut aloittaa seurustelua. Tätä asiaa kadun eniten elämässäni ja kärsin siitä päivittäin luonteenpiirteeni ansiosta. Tyttö B seurustelee nykyään, mutta en tiedä kuinka vakavasti. Mutta aina kun näen hänet ja mietin että mitä jos olisin silloin pari vuotta sitten tehnyt toisin…
Tunteita on todella vaikea kuvailla koska ne ovat niin voimakkaita, välillä hakkaan rystyseni verille seinään ku alan ajattelemaan asiaa. Ja tämä on päivittäistä, koulussa en pysty keskittymään ollenkaan. Aina kun tytön nimi tulee jossain esiin, kouraisee vatsassa ja tulee erittäin suuri katumus ja masentunut olo.
En haluaisi satuttaa nykyistä tyttöystävääni, mutta jos kertoisin tyttö B:lle tunteeni, se voisi helpottaa oloani. Tulisi ehkä semmoinen ”no, nyt olen tehnyt kaiken voitavani” -olo. Toisaalta pelkään sitä että alan katua seurustelun lopettamista tyttö A:n kanssa vielä pahemmin, ja sitä en todellakaan enää kestäisi.
Olisiko kellään samankaltaisia ongelmia/ehdotuksia/mitävain?
Tämän kirjoittaminen ja asian analysoiminen auttoi jo paljon.