Ahdistuksen täyttämä elämä
Olen 17v. Minusta ei aina uskoisi mitä pääni sisällä liikkuu. Jotkut ihmiset (esim entisellä työpaikallani) kuvailisivat minua ulospäinsuuntautuneeksi, sosiaaliseksi, rohkeaksi yms. Ystävieni kanssa en ujostele, heidän seurassaan puhun paljon. Kun olen kotona, yleensä mielentilani on kuin vuoristorata. Yhtenä hetkenä voin nauraa aivan hysteerisesti ilman mitään syytä ja olla pirteä ja höpöttää ja muutaman minuutin päästä en vastaa, jos minulle sanotaan jotain ja mieleni on synkkä.
Nyt muutaman viime kuukauden aikana olen erityisesti huomannut sen, että en ole koskaan todella, todella iloinen enkä toisaalta saa mitään järjetöntä raivariakaan. Voin nauraa ja hymyillä niin että kaikki uskoo minun olevan tyytyväinen elämääni ja onnellinen, vaikka en olisi tippaakaan onnellinen tai iloinen sillä hetkellä. En edes itke, joskus sain järjettömiä itkukohtauksia, mutta nykyään en enää koskaan. En ole itkenyt varmaan vuoteen vaikka minusta tuntuisi kuinka pahalta.
Täytyy nyt huomauttaa tähän väliin, että minä en käy psykiatrilla eikä minulla ole mitään diagnooseja. Olen huono käymään lääkäreille eikä kukaan tähän mennessä ole pakottanutkaan.
Huomenna minun pitäisi mennä uuteen työpaikkaan, tai työharjottelupaikkaan, sillä en ole koulussa, mutta minua ahdistaa se aivan suunnattomasti. Ahdistaa ja panikoin. En halua mennä sinne. En enää tiedä mitä tekisin.
Jo muutamia vuosia meilessäni on joskus pyörinyt itsetuhoiset ajatukset, aina islloin tällöin, mutta en pysty tekemään mitään itselleni, se pelottaa, mutta eläminenkään ei maistu juuri miltään.
En tiedä miksi niitä kutsuisin, kai ahdistuskohtauksiksi, kun minusta tuntuu etten voi hengittää ja joskus mikään ei auta, ei käveleminen, makaaminen tai ulos meneminen, onko siinä sitten jotain fyysistä. Joskus auttaa ulos meneminen.
Anteeksi, tekstini on sekavaa, mutta yritän saada tähän kokoon kaihken mahdollisen sillä minun on pakko purkaa johokin. Perheen kanssa en voi puhua tälläisistä, sillä vaikka meillä ei superhuonot välit olekaan, niin ei me puhuta sellaisista ja joskus minusta tuntuu, että minun asiani ovat ihan se ja sama äidille. Mun parhailla ystävillä taas on nyt muuta ja vaikka olen puhunutkin heille siitä että mulla on melkein kokoajan päällä oleva alakuloisuus niin en jotenkin pysty kertomaan heille enkä kenellekään kaikkea.
Tulevaisuuskin ahdistaa, en tiedä mitä haluan tehdä tulevaisuudessa ja olen yhden koulun lopettanut sen takia, että koulussa minua ahdisti ja stressasi enkä pysty menemään luokan eteen esiintymään, en vain pystynyt.