Ahdistaa korona sekoittaa\ahdistaa elämää

Ahdistaa korona sekoittaa\ahdistaa elämää

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 09.05.2021 klo 21:27 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ask kirjoittanut 09.05.2021 klo 21:27

Minua alkaa ahdistaa tää koko korona touhu. Ja ahdistaa kun elämä ei kanna. Kaikki vähättelee ja on vihaisia mulle että olen masentunut. Ei se minun vika ole, (paitsi se että menin kaksi vuotiaana, laiturille, ilman lupaa, ja molskahdin veteen) siitä aivovamma, ja on jäänyt masennus, sen verran. Mutta nyt mun onggelmat on pahentuneet mulla kaverin kanssa on riitaa, ja mun äiti on vasta eronnut se vähän vaikuttaa mun kaverin ja mun väleihin, mutta on siinä myös muutakin, äitini kyttää koko ajan mitä tehdään kaverin kanssa, mua ärsyttää kans kun tää kyseinen kaveri ei sano sitä mun äidille, että se ärsyttää sitä, nyt ei olla väleissä oikein, mä jotenkin mietin ei se mun vika oo silleen, mutta jos arvostaa ystävää voisi sen verran saada omaa suutaan auki. Pitäisi mun takia ja rohkeutta siinä vähän olla ettei mun pitäis koko ajan sanoa asioita. Ja tässä vielä painaa mieltä se vaikka oon sanonut mun äidille tästä tilanteesta, ei se kuuntele mua, tässä asiassa, minun pakko tänne vähän avata tätä tilannetta lisää. Joo ja tämän takia vähän on mulla muutkin ihmissuhteet koetuksella.. eikö jokaisella ihmisillä ole oikeus yksityisyyteen, sama ystävyyssuhteissakin. Anteeksi nyt jankutan samasta asiasta, mutta tää vaivaa mun mieltä, minulla vasta on alkanut terapia, vähän oon läpikäynyt sitäkin siellä.

Käyttäjä kirjoittanut 18.05.2021 klo 19:15

Hei, tilanteesi on tosi monimutkainen, mut joo korona kyllä alkaa ärsyttää itteäkkin ja siitä näitä ongelmiakin syntyy, jos vähän käyn kertomaasi läpi, ajattelisin että riidat ois hyvä saada jotenkin sovittua, niin äitisi kun kaverisi kanssa, vaikka saisit jonkun sovun kaverisi kanssa, jos sitten saisitte yhdessä puhuttua äitisi kanssa, enempää syytettyä etsimistä, eli  ei se ole sinun syysi, mutta olisiko mahdollista sinun joustaa, kaveri , sinä, äitisi jos saisitte välit kuntoon, niin siitä paranisi muutkin ihmisuhteet, olettettavasti näin. voisi olla hyötyä jokaisen teidän ongelmaan, totta on että jokaisella on oikeus yksityisyyteen ystävyyssuhteessakin.itse ajattelen että oma-aika on joskus hyväksi,mutta toisaalta on hyvä olla myös kavereita ja tosi ystäviä, niistä saa tukea. on hyvä kuitenkin että otat näin asian esille, eikä se ole jankuttamista, jos haluaa kysyä apua.hyvä asia on kun olet aloittanut terapian, ja jos oikein ymmärsin se on alussa, siellä on kuitenkin ammatti ihminen , jolle voit luottamuksella kertoa asiat, joten kannustan sinua siellä avaamaan juttuasi ja tarvittaessa siellä voisit saada lisää neuvoa jatukeakin. toivottavasti saat tästä on sinulle hyötyä jotenkin. toivotan hyvää kesän odotusta ja että onistut saamaan asiat kuntoon.  t Mika Joensuun saappaasta

Käyttäjä ask kirjoittanut 19.06.2021 klo 16:20

Joo minulle sattui aivan mahtava terapeutti, ensimmäisellä yrityksellä, kun hain sitä. Sille olen jonkun verran pystynyt avautuu, omista asioista, onhan se vähän outoo, silleen kun ei tunne terapeuttia vielä oikein kunnolla, mutta pikkuhiljaa. Ehkä se siitä alkaa lutviutuu. Minulle on ollut tosi uuvuttavaa hakea apua ja aloittaa lääkitys, oon pelännyt sitä tosi paljon. Onhan kuitenkin se ollut tosi antoisaa kun saa oksentaa kaiken paskan olotilan pois, terapiassa. Kaikkea hyvää ja kiitos kun vastasit.