Ahdistaa!!! (Hallitus, koulu, työ..)
Olen ammattikoulun toisella luokalla. Olen erityisluokalla erinäisten elämääni vaikeuttavien mielenterveysongelmien takia. Ole usein pois koulusta, voimani on rajalliset, en aina jaksa. Ylisuoritan, jonka vuoksi palan loppuun.
Uutisissa pyörineet aiheet saavat minut ahdistumaan. En ole varma, ymmärränkö kaikkea niissä kerrottua, mutta pelkään sitä, mitä olen ymmärtänyt. Miten tulen pärjäämään työssä, jos koulussakin on vaikeaa? Entä, kun saan jonkun ajanjakson, kun en kykene töihin… enkö sinä aikana syö? Vai jääkö sähkölaskut maksamatta? Joudunko luopumaan kissastani? Enkö saa vaatteita?
Olen ajatellut, kannattaako minun edes elää, kun tulevaisuus näyttää niin synkältä. Olen aina pelännyt, tulenko työllistymään, nyt saan pelätä myös, saanko edes rahaa siitä tarpeeksi, jos työllistyn. Pelkään, miten vaikeaa työelämä tulee jo valmiiksi olemaan sairauksieni vuoksi. Olen neuvoton, ahdistunut. Näen koulujen käynnin turhana, jos valmistun sieltä työttömäksi, tai onnettomaksi ja rahattomaksi työssäkävijäksi.
Koulussa ahdistun entisestään. Raadan itseni fyysisessä työssä päivittäin sellaisee kuntoon, ettei enää päivällä jaksa muuta, kuin maata. Työelämä tulee olemaan vielä kovempaa. Pelkään, pelkään, pelkään. En halua työelämään. En halua.