Pelkään muistisairautta niin paljon etten jaksa elää
Äitini kuoli 77vuotiaana ja oli viimeiset vuodet palvelutalossa ja pahasti muistisairas. Siitä on jäänyt minulla pelko, että sairastun myös muistisairauteen.
Täytän kohta 68v. Minulla on lapsia mutten halua heidän elämänsä menevän siihen, että joutuvat miettimään pärjäämistäni. Pelkään myös, että joudun laitokseen ja lapseni käyvät katsomassa enkä muista keitä he ovat. Minulla on myös lapsenlapsia ja jo ennakkoon hävettää, jos en muista heitä. Äitini alkoi viimeisinä vuosina kiroilemaan ja huutamaan. Jos hän olisi sen asian ymmärtänyt, häntä olisi hävettänyt. Äitini oli terveenä tosi tarkka käytöksestään ja aina kunnioitti toisia ihmisiä, Se kaikki häipyi pois, kun hän sairastui. Häpeän itseäni jo ennakkoon.
Minulla ei juuri enää ole mitään halua elää. Juuri, kun olisi aikaa ja ehkä jopa rahaa matkustella, en tee muuta kuin olen kotona. Tarkkailen etten vaan ole menettämässä muistiani. Teen joka päivä muistitestejä ja ratkaisen sanaristikoita ja jos en jotain asiaa muista, olen varma, että nyt alkoi muistisairaus.
Mulla on muutama perussairaus jotka eivät hoidettuna johda kuolemaan. Olen kuitenkin luopunut kaikista kontrollikäynneistä . Lääkkeet kyllä syön, koen sen jotenkin velvollisuudeksi. Kohta olen siinä tilanteessa ettei reseptiä uusitä, jos en käy lääkärissä. Mulle olisi tulossa leikkaus ensi kuussa, peruin senkin.
Olen yrittänyt alussa hakea apua vähän joka paikasta. Olen jonossa terapeutilla, ollut jo kolme kuukautta. Koska en mieti itsemurhaa, en sellaista uskalla tehdä, jään aina jonoihin.