Neuvon tarpeessa: pitkäaikaishoitopaikka?

Neuvon tarpeessa: pitkäaikaishoitopaikka?

Käyttäjä AK123 aloittanut aikaan 05.04.2020 klo 13:13 kohteessa Muisti ja muistisairaudet
Käyttäjä AK123 kirjoittanut 05.04.2020 klo 13:13

Hei,

Kirjoitan tänne kysyäkseni kokemuksistanne pitkäaikaishoitopaikkojen suhteen.

Äidilläni todettiin keskivaikea Alzheimerin tauti ja sai akuutin sekavuustilan viime vuoden puolella. Hän on ollut sairaalassa siitä lähtien – kotiutusta yritettiin, mutta äiti ei enää pärjännyt kotona. Olen itse todella surullinen tilanteesta ja olen ottanut nämä asiat raskaasti, yritin saada äitiäni testeihin jo vuonna 2018, mutta hän kielsi asiaa kovasti. Uskon kuitenkin että voimme löytää paikan äidillemme missä hänestä pidetään huolta (asun itse ulkomailla joka tekee tilanteen vielä vaikeammaksi minulle koska en pääse vierailemaan niin usein kuin haluaisin). 

Olisinkin kysynyt teiltä täällä jos teillä olisi omia kokemuksia kunnallisista pitkäaikaishoitopaikoista? Mahdollisia paikkoja olisi seuraavat: Kivelä, Kinapori, Koskela, Riistavuori, Haaga, Kustaankartano, Malmi, Itä-Helsinki.

Jotkut ovat sanoneet että Kustaankartano on aika kiva paikka (löytyy pihamaatakin), mutta olisin todella kiitollinen jos voisitte jakaa tietoa/ kokemuksianne. Yksityiset paikat eivät ole täysin poissuljettuja, mutta ensisijaisesti kartoitamme kunnan paikkoja.