Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.06.2023 klo 14:59

Aina vaan lämpenee. Onneksi tuulee. Mutta siiteplyä ilma sakeana. Keltaista paksua liejua. Ei kannata autoakaan pestä, kun heti samanmoinen.

Apteekissa, marketissa ja kirjastossa. Sitten oli Heavenin ulkoilu. Tohveli olisi halunnut seuraa, mutta Heavenia ei kiinnostanut. Onneksi Heaven itse hakeutui hiukan suojaan auringosta. Toin kauhassa kylmää vettä juotavaksi. Pikkuisen päätä kostutin. Varotoimenpide. Mitenkähän käy, jos se nousee 30. Ei se taida meille tulla.

Illalla taas tappelevat siilit. Agressivinen tyttösiili. Nakkeli toista kuin palloa. Ja toiselle paha mieli.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.06.2023 klo 18:07

Ja aivan, kuten arvasin tapahtuvan..JÄLLEEN..orava käyttää kukka-amppeliani kiikkuna! Mokoma roikale. Piilottelee myös pähkinän murusia multaan. Koitin käydä torumassa, mutta säkätti vaan rungolla minulle ja koitti nakata kävyllä päähän. Ei mitään kunnioitusta, minulla sentään se pähkinä-ämpäri kädessä..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.06.2023 klo 14:04

Järkyttävää, kuinka kauheasti siitepölyä ilmassa. Eilen pyyhin märällä roskapöntön kannen. Nyt taas paksusti keltainen. Ja crocksit oli keltaiset, kun hetken kulki nurmikolla.

Ei ole niin lämmin, kuin eilen, mutta parempi ulkoilla Heavenin kanssa. Ei tätä menoa taida onnistua Juhannuskylpy, jos ei tule sateita, joka veisi siitepölyn. Itse olen aivan tukossa. Nenä valuu, silmät valuu. Ääni menee. Toinen silmä aika hankala, mutta en millään haluaisi tklääkärille mennä. Viime kesänä oli aivan sama tilanne, samaan aikaan. Ei uskonut, kun sanoin siitepölystä johtuu. Laittoi päivystyksenä isolle kirkolle, jossa ei sen kummemmin osattu auttaa..

Taidan kohta tehdä, kuin Martti Luther konsanaan. Hän naulasi kirkon oveen teesit. Minä kohta naulaan oveen pahankurisen oravan hännän, jos jatkaa kukkieni kaivelua.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.06.2023 klo 13:41

Eipä voi valittaa lämmön puutetta. +34 auringossa. Nostin Heavenin varjoon porotuksesta. Hetken viilenteli ja palasi aurinkoon. Hain kauhaan kylmää vettä ja se maistuikin. Valelin vähän kasvojaan ja päälakea. Kun me niin kauan odotettiin kesää, niin nyt sitten ahmitaan sitä.

Tuo männyn siitepöly on aivan kauheaa. Eikä ole helpotusta sateiden merkeissä tulossa. Taitaa vaan kuumentua lisää.

Tauno, mustarastas on saanut 3 poikaa. Kävi näyttämässä ne. Luulin, että meillä kävi oravakaksoset, mutta nyt on 3 ja ovat tämän kevään poikasia kaikki.

Ikävä kyllä sääskiä alkaa olemaan. Kesähän olisi ihana ilman niitä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.06.2023 klo 13:43

Vaikka kuinka koittaa varjossa ulkoilla ja juoda niin terveys vaan yskähtelee. Varmaan kuumuuden kanssa pärjäisi, mutta nämä siitepölymäärät meinaa viedä hengen.

Koitin mukamas fiksuna laittaa Heavenin ulkoillessa sateenvarjon auki, mukamas varjottamaan, ettei kauhea paahde iske. Oli nätti läpinäkyvä sateenvarjo, jossa ruusun kuvia. Vaan neiti haisteli, tuhahti ja siirtyi aurinkoon kauas varjosta. Minkäs teet. Koitan hiukan rajoittaa ulkoiluaikaa ja nostaa välillä varjoon viilentymään. Vaan, kun nousee ja palaa aurinkoon. Vettä tarjosin ja onneksi sitä lipitti kiitettävästi.

Minua vaivaa tuo Ramstein kohu.. Kovin puhutaan vaan bändiä syyllistävästi vaikka sama ilmiö on käytössä kaikilla isoilla bändeillä. Haluaisin sanoa, etteikö fanityttöset osaa käyttää yhtään omaa harkintaa menemällä jatkoille tms. On sitä käytössä miten tämän sanoisi nimiä mainitsematta ja loukkaamatta..niin sanotuilla kilteillä, kiiltokuva-artisteilla. Ja usein hyväksikäyttäjiä on ollut roudarit. Ole kanssani niin ja näin, niin saat vip-passin..jota ei kuitenkaan saa, vaikka tyttöset tekee mitä. Unohtuuko se järjen käyttö ihmisiltä? Oikeesti? Jos on halukkaita löytyy kysyntääkin. Ei ole ketään tarkoitus loukata. Muistelen vaan kuinka nuoruudessani asiat toimi. Itse en ole kaunis, niin en ole ollut mukana moisissa, mutta tunnen monta pettynyttä ja asiaa kokenutta. Kamala kohu asiasta, joka on aina tapahtunut. Kukaan ei pakota nollariville eikä jatkobileille. Tämä nyt minun mielipide aikalailla elämää kokeneena ja nähneenä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.06.2023 klo 14:07

Oli seurakunta niin kauniiksi istuttanut haudat. Ovat hoitohautoja, koska aivan mahdotonta joka päivä käydä itse kastelemassa. Tämä oli paras vaihtoehto.

Kuumuus vaan jatkuu. +24 täysin varjossa. Heaven halusi tunnin ulkoilla. Piti häntää alias Piiskaa varjossa niin ei mukamas tullut kuuma. Hyvin lipitti vettä kauhasta ennen ulkoilua. Hemmetin hyttyisiä ilmestynyt. Illalla, kun kävin lisäämässä siileille ruokaa ja Pierreä puhuttamassa niin johan oli legioona kimpussa. Sisällä tuntui pitkään, että niitä kiipeili iholla. Ties kuinka monta kertaa piti hiukset harjata varmuudeksi.

Kyllä oli kaksosilla hauskaa juosta männyn runkoa hippasilla. Siis meidän oravanpoikasilla. Karkasi riemu käsistä ja toinen tipahti suht ylhäältä. Aivan kauhea kauhu  iski, mutta kaikki tapahtui, kuin hidastettuna ja orava sai omppupuun oksasta kiinni. En tajua miten onnistuikin. Taisi olla suojelusenkeli lähellä. Olin jo varma, että kaivaisin jälleen uuden haudan. Säikähti selkeästi itsekkin, kun makoili rauhassa pitkän aikaa oksalla. Se on se lapsuuden riemu.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.06.2023 klo 13:19

Kuumuutta ja siitepölyä. Sehän olisi oiva nimi saippuasarjalle. Alkaa syödä voimia, kun siihen päälle hyttyset. Saas nähdä kummoinen Juhannussää tulee. Säästyisi muutama henki, jos oikein vettä sataisi. Kyllä se sade olisi tervetullutta. On niin rutikuivaa maasto. Yksi varomaton tupakantumppi ja palaa kylä maan tasalle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.06.2023 klo 13:22

Ei pysty normiulkoiluihin Heavenin kanssa. Tehdään puolen tunnin pätkissä. Hänen ehdoillaan. Onneksi syö ja juo vaikka nämä helteet tuntuu pahenevan koko ajan. Ei itsekkään jaksa mitään. Pakolliset.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.06.2023 klo 13:54

Koko ajan vaan kuumenee. Mutta käsittääkseni Keskiviikkona saattaisi sataa? Ukkoset ei kyllä ole tervetulleita. Maasto niin kuivaa, ettei pikkuinen kuuro tee mitään, salama kun iskee saattaapi lähteä palo.

Tunti me kärvisteltiin Heavenin kanssa. Oli pää varjossa niin sai olla nurmikolla. Kerran siirsin koko katin varjoon viilentymään. Näillä ehdoilla mennään. Luulin jo, että silmäni parani, mutta niin kauheasti siitepölyä, että vuotaa taas.

Viime syksynä oli mukamas hyvä idea pakata kesävaatteet pois laatikkoon. Kyllä tuli ärräpäitä kun hiki päässä kaivelin niitä esiin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.06.2023 klo 13:47

Onpas ollut kauheat viime päivät. Bamia pakko ollut ottaa. Heavenilla on tapana sairastaa ummetusta. Normaalisti parafiiniöljy on auttanut. Vaan ei tällä kertaa. Alkoi näyttää, että kipuja. Onneksi saatiin eilen aika tutulle eläinlääkärille. Olin lukenut netistä vaikka mitä kauhukertomuksia. Ja tutisi jalat, viilsi mahaa jne. Olin varma, että ei tulla elossa takaisin. Mutta tultiin. Jouduttiin rauhoittamaan. Sitten letku peppuun ja liukastusainetta ja saippuavettä. 3 luumunkiven kokoista kivikovaa kakkipalleroa sai sormilla pois. Ja sitten alkoi kakkia valumaan. Leikattiin kynnet, kun oli hyvä mahdollisuus. Herätyspiikki. Huuhtelivat pöksyistä pahinman kakin pois ja kuivasivat. Päästiin kotiin. Saatiin kipulääke mukaan ja kahtena päivänä vielä parafiiniöljyä, että masu normalisoituu. Eihän Heaven sitten nukkunut kotona. Nuokahteli ja taas käveli. Sitten aika myöhään söi vähän. Ajattelin, että uskallan vähän nukkua. Oli aivan kaikki voimat, fyysiset ja henkiset lopussa. Parin tunnin päästä heräsin. Heaven yhä hereillä. Mattoihin oli valunut kakkia, joka onneksi lähti Vanishilla pois. Isot pissat oli tehnyt toilettiin. Pyyhittiin hiukan peppua ja annoin kipulääkettä. Aamulla aivan normaali itsensä. Kakkipöksylit vaivasi. Yritin harjata ja kuivashampoolla pestä. Kylvetään varmaan aattona. Antaa prinsessan toipua ensin.

On tämä syönyt voimia. Mutta Heaven minun lapseni. Mitä en tekisi vuokseen. Kissanomistajat tunnistaa varmaan tilanteen? Nyt on kuivamuonat pois tarjonta ja itchy bitchyt. Hyvä, että juo aina kun kupin laittaa eteensä. Kyllä me nyt varmaan selvitään. Voiton puolella. Ihana eläinlääkäri meillä. Itku karkasi, kun hän kysyi Masterista. Master on sateenkaarisillalla.

Nyt tuntuu, että pitäisi oikein vollottaa, kun selvitti kaiken.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.06.2023 klo 13:27

On kyllä niin hautovan kuuma ilma, että jos ei kohta tule ukkonen niin tosi ihme. Ei tuulesta tietoakaan.

Aamulla oli siili odottelemassa ruokaa, kun menin kukkasia kastelemaan. Ärhenteli minulle hiukan, mutta leppyi Latzi Katzista. Mukavaa, että tulevat näkösälle, että huomaan muonaa viedä. Illalla taas oli siilikarkelot. 3 siiliäkin yhtä aikaa. Kiusaajan piti kaikkia kiusata ja sitten tyytyväisenä itseensä lähti pois. No saivat kaksi muuta ruokarauhan.

Heaven sai kakin tulemaan. Huippua. En anna enenpää parafiiniöljyä. Huomenna sitten kylvetään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.06.2023 klo 14:06

Nyt on luontoäiti siunannut sateella. Tulee tarpeeseen. Pierre varmaan yön nukkunut kuistilla, kun aivan kuiva ja haukotteli makeasti, kun oven aukaisin. Annoin aamupalaa ja jatkoi uniaan. Oli ennen Heavenin ja minun ulkoilua kadonnut, kun sade piti hetken taukoa.

Heaven kylpi tänään. Oli niin kiltti ja uskallan sanoa, että nautiskeli. Lähti kyllä harmaa vesi. Pisuhiekka pölisee armottomasti. Läträttiin hoitoainettakin. Kuivattiin monilla pehmeillä pyyhkeillä. Nyt se ikävin vaihe odotella, että turkki kuivaa.

Hyvää Juhannusta kaikille. Koitetaan nauttia, vaikka maailma puskee surullisia uutisia koko ajan. Muistetaan sanoa niille toisille, että olette tärkeitä ja rakkaita.

Ylläpidolle myös Ihanaa Juhannusta ja Heavenilta suukkoja.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.06.2023 klo 14:08

Alakuloinen olo. Tuntuu päivät niin pitkiltä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.06.2023 klo 13:55

Viimeinen päivä loputonta Juhannusta. Huomenna arki. On tuntunut tosi loputtomilta nämä päivä. Alkaa pikkuhiljaa aurinko palailla sateiden jälkeen.

Siili kävi aamupäivällä jo. Laitoin osin huonoa ruokaa/oli Aplaws kanaa/hanhea mikä ei hänelle maistunut. Aivan iski huono omatunto, kun hän siellä vielä odotteli tunnin päästä, että enkö tajua, että olisi nälkä. Nopeasti junior Whiskasta, jonka imaisi hetkessä. Niistäkin kehkeytyy ronkeleita. Minusta se kana oli laadukkaampaa. No, loppu hyvin, kaikki hyvin.

Oli ihanan hiljaista, kun ulkoiltiin Heavenin kanssa. Sitten tästä läheltä lähdettiin markettiin ja pian palattiin. Laskettiin vajaan vartin sisällä 25 oven kiinni paiskaamista. Ovea ei suljeta vaan se pitää paiskata mahdollisinman isolla äänellä. Se meidän rauhasta. Se huono ilmapiiri oikein vyöryi päälle, että oli kosketeltavaa. Täytyy olla huono elämä.

Tiistaina on yksi terveyteen liittyvä meno joka pirusti jännittää. Pääsen paikkaan varmaan sisälle, mutta kuinka ihmeessä kehtaan pyytää apua ulos tulemiseen, jos ei ole kaidetta? On tosi vaikeaa minulle häiritä toisia ja kysyä pientä apua.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.06.2023 klo 14:19

Olen koittanut saada aikaan yhtä sydäntä särkevän kipeää asiaa, jonka lupasin. En edisty siinä yhtään. Mutta lupaus on annettu.

Jotenkin tuntuu, ettei voimat riitä mitenkään kaikkeen. Ja ihan vain olemiseen. Suru haluaa jyrätä alleen.

Heaven turkkiin jäi hoitoainetta ja pitää pestä uudelleen joku päivä.