Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä hka kirjoittanut 18.05.2023 klo 10:53

mitä kuuluu?

täällä paistaa aurinko, mutta viileys/kylmä ulkona 

juuri nyt vaikea tietää asioista

 

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.05.2023 klo 12:51

Täällä todella kylmää ja koko aamun tihuuttanut vettä. Ei olla vielä Heavenin kanssa ulkoiltu, kun tuuli puhaltaa sateentihun suoraan kuistille. Hieno prinsessa ei halua kastua.

Pikkusen ollut siivouspäivä. Huomenna pitäisi tulla rännienputsaajat, jos ei aivan vaakatasossa vettä nakkele. Toivotaan, että lämpenee kuten ennustavat.

Onneksi edes Ranska voitettiin eilen. Jotenkin Leijonilla ote hukassa. Ei olla tänä vuonna maailmanmestareita.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.05.2023 klo 13:30

Mikään ei ole niin pitkää, kuin se, että odottaa työlle tekijää... Hemmetti, kun ei oikein mitään muuta voi alkaa hommailla, ettei sitten mene tuplahommiksi. Tulisivat jo..

Ei niin lämmin, vaikka aurinko paistaa. Tuuli kylmä. Heavenin ehdoilla ulkoiltiin puoli tuntia. Alkaa huomaamaan jo, että kun ei tämä uusi diabeteslääke mene ihon alle kuten pitäisi vaan roiskii muualle.. Pitänee nostaa perusinsuliinia.

Olen koittanut paria muutakin hommaa saada hoidettaviksi, mutta eihän kukaan tunnu olevan töissä näin välipäivänä vaan pitävät pitkää viikonloppua. Ärsyttää. Itselle kun kaikki päivät samanlaisia oli arki tai pyhä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.05.2023 klo 14:13

Eilen oli mahtavaa Leijona peliä, okey, vastassa oli VAIN Unkari, mutta silti. Oli kuin olisi herännyt painajaisesta säteilevän kauniiseen aamuun. Tuollaiset Leijonat voitti maailmanmestaruuden.

Kaunis ilma, vaikka tuulee. No kuivuupa iso sängynpeitto nopeasti. Heaven tunnin pötkötti auringossa. Sitten kyllästyi muksujen mekastamiseen ja halusi sisälle. Ronkkivat kuraojassani, jossa vaarallinen mutapohja, johon voi jäädä kiinni, mutta eipä lienee minun asiani komennella.

Ei tullut rännienputsaajia, ei edes vaivauduttu soittamaan, ettei tulla. Aina sama näin se menee. Luvataan tulla, mutta aina venyy..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.05.2023 klo 14:03

Pikkuisen aina vilkaisin Käärijän keikkaa ja on sanottava, että vaikutti aika nöyrältä ja mukavalta yleisöään kohtaan. Jos pysyy tuolla linjalla niin en ihmettele suosiotaan. Kiinnitin huomiota siihen, että pyysi välillä huolehtimaan, että pieninmätkin näkee jotakin showsta. Se vaan ei ole minun musiikkia. En jaksaisi tuntia kuunnella, saatikka, että maksaisin lipusta, jonottaisin keikalle huutamaan tai levyn ostaisin. Mutta eihän minun tarvitse niin tehdäkkään. Kaikkea hyvää vaan hänelle ja toivon, että pitää tuon linjan. Suomessa e muut artistit taida samoin tehdä?!

Ihana ilma ulkona. Tunti ulkoiltiin Heavenin kanssa. Tohvelikin kävi minua aienmin taaamassa. Ihan oli vaan seuraa vailla.

Ruoho on paikoin kasvanut tosi paljon. Pitää huomenna pyytää robottia hotellista kotilaitumille.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.05.2023 klo 14:00

Olipas hyvää ja nopeaa palvelua. Aamulla soitin, että tuokaa poika kotiin hotellista ja tuolla on nyt leikannut nurmikkoa ahnaana jo tunteja. Ruohorobotti siis. Se on vähän kuin Viikin lehmät, jotka pääsee keväällä laitumelle niin meidän robotti yhtälailla innoissaan. Saisi kymppiuutiset hyvän kevennyksen, hehehe.. Kuisti on imuroitu, pleksit pesty ja puhtaat verhot hulmuaa.

Aamulla vein roskia, apteekissa ja marketissa. Sitten olikin Tohveli katti odottamassa. Hiukan namiteltiin. Pyysin olemaan kiltti poika eikä koskemaan lintuihini tai oraviin.

Tänään lopulta kuulin käen kukkuvan. Oli tullut äitienpäiväksi, mutta silloin en kuullut häntä.

Ilmavoimilla jyrisevät harjoitukset. Vähän tuntui jo pelottavalta. Venäjä niin arvaamaton.

Tunnin Heaven ulkoili ja rouskutti heinää. Ihana prinsessa. Illalla oli tyttösiili syömässä. Tykkäsi napsia oravilta pudonneita pähkinöitä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.05.2023 klo 13:37

Synkkää ja kosteaa. Satoi, kuin saavista kaataen. Tohveli tuli litimäräkänä. Koitin pyyhkeellä kuivata, mutta ei varmasti ollut koskaan sellaista kokenut, koska tuntui pelkäävän. Minulle se on itsestään selvyys, että jos Heaven vaikka vähän kastuu heti pehmeällä pyyhkeelä kuivataan. Selkä, masun alus ja tassut. Muuten tulee hilpeää, kun menee toilettiin märillä tassuilla ja ohut hiekka kuoruttaa tassut.

On minulla aika kauhea olo. Kahden koomamuisto kohtauksen päivä. Se on niin kauheaa. Pää täyttyy jostakin, jota ei ihan saa kiinni. Vaikka kuinka takoo poskiaan ja hokee mene pois mene pois.. masu täyttyy jääkylmällä ilmalla ja kaikki voimat katoaa. Eka tuli sisällä sohvalla istuessa. Toinen äsken ulkona Heavenin kanssa istuessa. En tiedä mikä ne laukaisee. Pitäisi varmaan mennä lääkäriin, mutta mitä osaisin kertoa ihmiselle, joka ei ole kokenut moista ja tuskin uskoo koomassa elettyyn aikaan. Pelottaa vaan, koska lopettavat Oxaminin uusimisen minulle, vaikka en koskaan ota sitä joka päivä, enkä niin paljon, kuin reseptissä sanotaan. Tämä on aivan kauheaa. Pelottavaa ja loputkin voimat syövää. Miksi ihmeessä tälläsitä tapahtuu? Onko tämä posttraumaattinenhäiriö? Mutta en ollut stressaavassa hetkessä, kun ne laukesi. Onko se kuolema, joka koittaa tavoittaa minua, kun pääsin sillon karkaamaan kooman jälkeen takaisin elämään? Ehtikö se merkitä minut omakseen? Ei ole ketään, jolle puhua näsitä asioista. Ja Tkssa olisi joka kerta outo lääkäri. Mtt en halua, koin siellä  niin huonoa palvelua päästyäni sairaalasta silloin. Ei asiasta puhuminenkaan houkuta, jos se laukaisee lisää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.05.2023 klo 14:13

Tuli noiden päälle vielä yksi kohtaus lisää. Pakko oli lopulta ottaa se puolikas bami. On ne niin kauhistuttavia kohtauksia. Nyt koputetaan puuta, kun ei toistaiseksi ole iskenyt.

Iskee nyt sitten tyhjää, että olikos se Tanska, jota vastaan eilen pelattiin? No, oli kuka vain, se ei muuttanut meidän tilannetta hävittiin tai voitettiin. Voitettiin, mutta harmittaa se vastustajan yksi maali. Huomenna onkin kova vastustaja kuoleman pelissä. Pikkuisen on sellainen tunne, että huomenna päättyy Leijonien taival kisoissa. Vaikka kuinka Heavenin kanssa tsempataan täällä.

Aamulla heti Pierre oli, mutta ei oikein nälkä ollut. Sitten ilmestyi Tohveli. Onneksi eivät yhäaikaa, koska ovat pahat tappelukaverit. Tohveli vaan huomiota vailla, kun ei kukaan seurustele. Kaikki vaan huutaa, kun se pyydystää lintuja. En minäkään siitä pidä ja annan huutia, mutta en minä kissoja vihaa siksi. Minkäs he mahtaa luonteelleen? Kiltistikin hätistettynä lähtee pois. Tyttösiili kävi illalla syömässä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.05.2023 klo 13:38

Niin muutti rockin rautarouva Tina Turnerkin ajasta ikuisuuteen. Keveitä multia legendalle.

Että osaa olla hyytävän kylmä tuuli ulkona. +13, mutta fleece ei yhtään ollut liikaa. Ei viihtynyt Heavenkaan kauaa, vaikka auringossa makoili.

Saas nähdä kuinka käy illalla Kanadaa vastaan matsissa. Pahaa pelkään, ettei pärjätä, kun ei ole lätkä mennyt kovinkaan voitokkaasti. Mutta, jos löytyisi karjaisu ja voitonnälkä Leijonilta.

Niin on kylmä, ettei viitsi kesäkukkia hankkia, ettei joka ilta saa kantaa sisälle hallanpelossa. Pitää hillitä itseään ainakin Kesäkuulle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.05.2023 klo 13:27

Vietämme kansallista surupäivää. Ei olla ikkunaverhoja avattu. Ja niin hyytävän kylmä ilmakin, ettei juurikaan ulkoiltu. Mietittiin matsin jälkeen, että koukataanko Pierre, Tohveli ja Martta kyytiin ja lähdetään torille haastamaan riitaa. Ei sitten jaksettu. Wolkkarikin niin keltaisen siitepölyn peitossa. Kyllähän Leijonat teki kauheasti hommia vaan ei tulosta. Kanada niin helposti, juurikaan vaivaa näkemättä nujersi meidät.

Se siitä. Ajattelin oikein auton ajaa tallista ja letkulla pestä. Vaan eipäs tule vettä talliin. Viime syksynä asentaja laittoi niin, ettei talvella tule vettä talliin, ettei tarvitse lämmittää. Eikä pelätä putkien jäätyvän. Neuvoi kyllä kuinka taas sen avata. Vaan eipä emännän muisti pelitä, mistä pitää kääntää. Kaksi vipua siellä on, mutta toisesta lakkaa veden tulo sisälle. Toinen ei liiku minnekkään. Eipä auttanut, kuin pesuvesi kantaa sisältä, kun oli pakko kuitenkin auto pestä. Asentaja tulee illenmalla katsomaan. Takula taas joku idioottimainen sormen liikahdus, jota en vain muista. Näillä mennään kuitenkin. Ei uskalla voimalla vääntää, kun pelkää vesivahinkoa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.05.2023 klo 13:32

Heh, jo taas vedentulo pelittää. Se oli juuri se, mitä en uskaltanut kiskaista. Kiltti asentaja minulla. Tuli ennen aikaakin, mikä huikea plussa. Rännienputsaajaa ei vaan kuulu. Olkoot, en anele enenpää.

Minulla varmaan aivot jäätyy, kun pakkokatselen valkoisia kukkia, valkoisissa astioissa, valkosia lautoja vasten. Ei mitään mielikuvitusta. En vielä hanki kukkia, kun kylmä viikko tulossa ja öisin saattaa hallaa tulla.

Kaksi siilityttöä kävi eri aikoihin syömässä. On he niin kauniita katsella. Punatulkku pariskunta ja tikkoja käy ainakin 3 eri. Sama oravia. Olkoot siemenet, kunnes hankin kukat astiaan. Mukavaa heitä seurata.

Ei viihdy Heaven niin kauanulkona, kun kylmempää. Hyytävä tuuli. Taas. +10 varjossa. Kesäkuu vajaan viikon päässä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.05.2023 klo 13:15

Mahtoikohan ilmojen haltija hypätä suoraan syksyyn? Päätti, ettei olla oltu tarpeeksi kilttejä ja ei ansaita kesää? Että johan meillä oli paljon lämpimiä päiviä, riittäköön se. Jaa-a.

Sataa kaatamalla vettä. Heti aamusta ja +10 mittarissa. Revitäänpäs siitä kesää sydämeen. Koulut taitaa loppua viikon päästä?

Minä niin Heavenille kuistille laitoin tuolin, jossa lämpöalusta, ettei menisi nurmikolle. Vaan, eipäs sopinut neidille. Niin kauan temppuili, että nostin alas ja kirmaisi litimärälle nurmelle, sataa kuin taivaasta kaataen. Piti saada rouskuttaa ruohoa ja hetki maata nurmella. Sitten katsoi minua syyttävästi, että väkisin hänet sinne lykkäsin kastumaan. Aina mamman syytä. Tuli itse sitten takaisin ja nostin tuolille takaisin ja kuivasin pyyhkeellä. Onneksi kävi pissillä ennen ulkoilua. Olisi ollut koreat töppöset. Hiekkakuorutetut.

Vähän meinaa mieltä kyykyttää tämä synkeä ilma.

Käyttäjä hka kirjoittanut 28.05.2023 klo 19:28

hei dahliakukka, sinä olet täällä

täällä todella viileä ja tuulinen sää harmaa

 

 

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.05.2023 klo 13:39

Täällähän minä, melkein joka päivä. Olen aika erakkoluonne nykyään. Alan jo kammota pienintäkin ihmiskontaktia. Eläinten kanssa ei ongelmaa. Puhelen linnuillekin. No, taisin kielon aluillekin jotakin puhella. Ovat valloittaneet koko kukkapenkin ja alkavat tulla nurmikollekin.

On niin kylmää. Alkaa loppua usko kunnon kesän tuloon. Piti ottaa lämpimämmät verkkarit päälle, kun tuli vilu legginseissä. Heaven koittaa kärvistellä nurmikolla, johon pieniä hetkiä aurinko osuu.

Käyttäjä masha2 kirjoittanut 29.05.2023 klo 22:57

Erakoituminen ja eläinten pariin sijoittuminen ei ole  pahinta, mitä voi tehdä. Minullekin eläinten seura parasta, vaikka perhe ja ystäviä on. Jatka puuhailua eläinten kanssa, se antaa sisältöä elämään eniten kuitenkin.