Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.11.2022 klo 14:39

Kyllä joidenkin ihmisten elämä on henkisesti köyhää, kun pitää tehdä tikusta asiaa, että saa kytättyä miksi ambulanssi pihalla. Luulisi jokaisen uteliaankin tajuavan, ettei se aivan pienestä tule paikalle ja siinä on omaisilla iso huoli asiasta. Itse en kyllä kehtaisi moista tehdä. Itse olen potilaana tehnyt niin monta ambulanssimatkaa, että tiedän kuinka pelokasta se on. En koskaan opi ymmärtämään miksi ihmisiä niin kiinnostaa toisen epäonni, sairaus ja hätä. Itsellä käy aina lempeä rukous ajatuksissa, kun vaikka kuulen ambulanssin äänenkin.

Nyt oli Heavenilla hyvä ulkoilu, kun Takku ja Pierre molemmat lähellä. Pikkuisen Heavenia tympi Takun mässytys... Kyllä Kitekat on vaan niin hyvää.. Heaven ei koskisi pitkällä tikullakaan. Vain Almo Nature ja Aplaws kelpaa. Tietyt maut.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.11.2022 klo 13:36

Hyvää Pyhäinpäivää kaikille. Tänään sytytetään kynttilä poisnukkuneille ystäville, omaisille ja vaikka karvakamujen muistolle. Rakkauden liekki. Toisaalta, miksi niitä kynttilöitä voisi sytyttää jokaikinen päivä? Etenkin kun elellään synkkää ajanjaksoa. Syksy syvinmillään.

Omaisen suhteen asiat paremmin. Ei niin kauhea huoli, kun ei ollut mitään alkanut vuotamaan.

Takku odotti, kun mentiin Heavenin kanssa ulkoilemaan. Oli ihanaa huomata, ettei ollut nälkäinen muuta kuin huomiosta ja rakkaudesta. Heaven vähän puhisi, niin reppana pelästyi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.11.2022 klo 13:24

Hyi kauhistus mikä aamu!!!!!!! Yöllä oli satanut oksettavan kauheaa lunta. HYIIIIIIIIIIIII!!!!! Osa oli jo sulanut pois ja nyt on enää huono muisto asiasta. Mutta talvea kohti tässä mennään joka päivä. Ei se taida onnistua ilman lunta. Toisaalta se peittää kunnolla tullessaan kaikki haravoimatta olevat ja jättämäni paikat.

Ihana Jp Leppäluoto lauloi Arja Saijonmaan kanssa duettona Loirin muistoksi Lapin kesä kappaleet. Kosketti ihan kyyneliin. Se ihan jo sanoitukseltaan koskettaa. Itse Loiri tietenkin oli suuri taiteilija, mutta ei ihan minun juttuni. Lepää rauhassa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.11.2022 klo 13:47

Alkaa tämä synkkyys ulkosalla syödä mieltä. Ei vaan näe päivälläkään lukea ilman valoja. Ja tästä varmaan vielä synkistyy.

Heavenin piti päästä märälle nurmikolle masua viilentämään. Piti puoli prinsessaa kuivata. Kuivasin minä Tohveliakin aamulla, kun tavattiin. Tykkäsi ja kurisi ukkokulta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.11.2022 klo 13:37

Pikkuisen viileämpi päivä tänään. Kunhan ei ensi yönä tännekin lunta sataisi. Tosin se sulaa pois, mutta lumi ja joulu en ihan erikoisesti inhokkilistalla. Minusta ei saa tekemälläkään saa talvi tai joulumieli ihmistä.

Tohveli oli jo aamulla tervehtimässä. Ja Takku äsken. Ei ollut nälkä, halusi vain hellyyttä ja höpöttelyä. Sain pyyhkäistyä monta päivää toisessa silmäkulmassa olleen roskan pois. En kyllä edelleenkään tajua omistajiaan. Heavenin silmät putsataan joka aamu harjauksen ohella.

Aamulla kävin marketissa. Vielä olisi influenssapiikki tänään. En vielä saa koronan tehostetta, kun ei ole 3kk edellisestä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.11.2022 klo 13:20

Illalla se sitten saapui. Meidän alueen eka yön yli pysynyt lumikerros. Ei sitä paljoa ole, mutta sen verran miinuksella, ettei sula poiskaan.

Eilen sain riskiryhmäläisiin kuuluvana influenssapiikin. Jakelivat samalla koronan tehostetta, mutta ei ollut minulla vielä 3kk edellisestä pistoksesta niin en saanut. Kysyin sitten hoitajalta, että mistä sen sitten saan. Eivät tienneet. Sillälailla. Tuskin olen ainoa joka kysyy asiaa. Herranhaltuun vaan, siinäpäs itse selvittelet.

Heaven viihtyi ulkoilulla vaikka ajattelin lumen kauhistuttavan. Ei kauhistuttanut kuten mammaa. Ei väärin, minua yököttää lumi ja joulun läheisyys.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.11.2022 klo 13:38

Olipas paljon asioita aamulla hoidettavana. Pakko siirtyä lenkkareista talvikenkiin, kun ei ole lumi sulanut vielä pois vaan osin liukasta. Sai ajatella kaksi kertaa talvikengissäkin kulkemista. Kiikkuu nollan alapuolella, mutta pitäisihän tämän kamaluuden sulaa pois.

Makasin ja lepuutin jalkaparkoja ja sitten iski ihme tarmo viedä sohvan tyynyt ja peitot kuistille ja piiskata. Jätin tuulettumaan, kunnes saan sohvan imuroitua.

Ei ollut Takulla nälkä. Ei tykännyt, kun poistin roskat pumpulilla molemmista silmistään. Sitten oli Pierre käynyt syömässä lautasen tyhjäksi. Oli mukavaa hänetkin nähdä.

Pitäisi naulata mäntyyn ehjä pähkinäautomaatti, kun vanhassa ei sitä lasia ja harakat oppineet varastamaan sieltä kaiken.

Oli surullista lukea uutinen mursun kuolinsyystä. Nääntyminen ja stressi. Sydän ei enää jaksanut. Reppana pieni.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.11.2022 klo 13:18

Kaikki lumi on sulanut pois. Mahtavaa. Tosin ensi viikolla kylmenee ja saattaapi taas tulla lunta. Mikäs tässä mahtaa?!

Voi, kuinka Leijonat hävisi Sveitsille eilen Karjala cupissa rankkareilla. Sääli.

Heaven sai kauhean hepulin ja ärisi kuin mikä, kun haukku meni tiellä isäntänsä kanssa, joka puhutteli minua. Koiruli ei varmaan edes huomannut Heavenia.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.11.2022 klo 13:38

Kävin jo aamulla viemässä kynttilät. Huomenna niin paljon ihmisiä, etten pääse autolla ajamaan hieman hautaa lähenmäksi. On sallittua liikuntarajoitteisille. En aja haudoille vaan niiden alareunassa olevan varaston eteen. Se säästää monen monta askelta. Toivotaan, että tuuli ei sammuta kynttilöitä. Puhalsi oikein urakalla ja yhä puhaltelee.

Autoa pitäisi pestä, mutta toisaalta turhauttavaa kun tiellä rapa heti roiskuaa. Jospa huomenna suurinmat huuhdon.

Nyt sitten Heaven katseli kaivaten, eikö eilinen koiruli tulekkaan. Ei näkynyt eikä kuulunut ketään. Aamulla Takku odotti ovella. Otettiin hiukan namusia, hyvälle mielelle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.11.2022 klo 13:58

Hyvää Isänpäivää kaikille. Jotenkin surullista, kun ei ole isä enää elossa, eikä isovanhenmat. Ei Heaveninkaan isukka Master. Onniteltiin kasvatti-isukkia, joka antoi Heavenille upean varhaislapsuuden. Ja kasvatti myös Masterin. Sytytettiin kynttilä karvakamu suvullekin. Vaarille, isälle, sedille, isoäideille.

Koko päivän nollan alapuolella. Ei kauheasti onnistunut ajatus haravoida hakosia tuosta kuistin edestä. Ämpärillinen lähti. Onpahan pois mieltä rassaamasta. Kerään tulevalla viikolla haravat talvisäilöön ja luovutan.

Pierre ilmestyi havun alle, kun ulkoiltiin Heavenin kanssa. Hain ruokaa ja tulikin syömään ihan Heavenin eteen. Pitkään hillitsi prinsessa itsensä, sitten karkasi yhyh ja Pierre parka peruutti havun alle nöyränä. Oli käynyt syömässä lisää, kun lähdettiin sisälle ja oli Takku saapunut, kun menin katsomaan tilannetta. On he ihania molemmat. Tuovat rikkautta meidän elämään.

Ahdistaa aikalailla, kun lähellä sytytettiin ympäri talon kiertävät jouluvalot. Viimeksi ne paloivat Huhtikuulle. Kun ei vaan ole yhtään joulumieltä. Taitaa tulevana Perjantaina olla kaupunginkin joulunavaus.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.11.2022 klo 13:52

Ilma näyttää pikkuhiljaa kylmenevän hallan puolelle. Kunhan ei tule kauheita pakkasia sähkölaskua ajatellen. Olihan jossakin pitenmässä sääennusteessa, ettei ole varmaan tuleeko valkeaa jouluakaan. No siihen aikaa ja ehtii ennusteet muuttua monen monta kertaa.

Ei ollut ketään, kun ulkoiltiin Heavenin kanssa. Kaipaili kovasti. Sitten kun kurkkasin uudelleen kuistille jostakin pinkaisi Takku. Voi sitä marinaa ja puskemista.

Ei autossa ihan hirveitä likaraitoja ollut päivänvalossa. Ja taas sieltä rapaa tieltä roiskui.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.11.2022 klo 13:18

Musertavan harmaa päivä. Ei auttanut suklaakakun ahmista päiväkahvin kanssa. Entistä huononpi olo tuli.

Mikä ihme, että ihmisten pitää jo Marraskuun puolivälissä laittaa jouluvaloja esille? Enkä tarkoita mitään sesonkivaloja. Kyllä tiedä, että joulu tulee, mutta eikö voisi laittaa vasta vähän lähempänä joulua ne. Tuskin olen ainoa, jota ne valot ahdistaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.11.2022 klo 13:31

Pakkasella ollaan. Onneksi ei kauhean paljoa, mutta aamulla etenkin paleli, kun istuin Takun seurana. Oli nälkäinen heti aamusta. En halua uskoa, että olisi yöt ulkona?! Taitaa vaan tuntea aikatauluni.

Äsken, kun oltiin Heavenin kanssa ulkoilemassa hipsi hiljaa kuistille ja nuuski Heavenin häntää. Oli Heavenin tajunta torkkumisen puolella. Reagoi vasta jälkeenpäin, että helskatti oliko se Takku ja hän ei huomannut. Aikalailla Takku ilmaa Heavenille.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.11.2022 klo 14:04

Oli pientä draamaa, niin pysyin pois, etten vahingossa sitä täällä jakele. Nyt taas parempi olo ja arki sujuu paremmin. Koputetaan puuta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.11.2022 klo 13:21

Taas onnistuin laittamaan lihavoinnin päälle ihan huomaamattani. Soppakoura mikä soppakoura.

Ulkona alkaa pikkuhiljaa parilla asteella kylmenemään. Laitoin jo Heavenille takin päälle. -7 oli silti liikaa. Hänen ehdoillaan ulkoillaan.

Olen ihan kauhean väsynyt ollut aamupäivän. Silmät vaan painunut umpeen vaikka kuinka katselee telkkaria mukamas.