Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.09.2022 klo 13:26

Kolean yön jälkeen aurinko paistaa hetkittäin. Tälläinen syksy on mukavampi kuin synkkä ja sateinen. Riittää, kun minussa itsessä asuu se jatkuva pimeys.

Heavenin piti päästä ruohoa rouskuttamaan ja ihan märät tassut ja masun alus, kun pisti maate hetkeksi. Ei oksentanut ulkona ruohoa, eli varmaan puhtaaseen sänkyyn sitten.

Tänään on poisnukkuneen omaisen syntymäpäivä. Sytytin jo aamulla kynttilän lyhtyyn palamaan. Muistoksi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.09.2022 klo 13:44

Vaikka kuinka tuntuu, että hukkuu siihen koko ajan jäytävään suruunsa, niin itse se vaan on kannettava. Kukaan ei välitä elätkö vai kuoletko.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.09.2022 klo 13:19

Pikkuhiljaa lyhenee musttodo-lista. Mutta toki uutta listaa pukkaa. Pitäisi alkaa haravoida, mutta yhä niin paljon lehteä puussa, ettei kannata. Oisko parempi, että kerralla enenpi eikä aina vaan uudelleen.

Pahus, alkaa pahasti tuntua, että pitää lääkärille jalkaongelman vuoksi. Mutta samalla arvaa jo saavansa tyhjät kädet takaisin, ei siis apua. Josko kokeilisi vielä omia jippoja, niin ei turhaan mene.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.09.2022 klo 13:50

Oli vaihteeksi seikkailu-uni, ei painajainen. Harvinaista minulle. Mutta plussaa unettomat yöt, siis nukun ilman unia. Ilman painajaisia.

Puolesta pihasta lehdet haravoitu ekaa kertaa. Melkein 4 kottikärryllistä. Ompahan nekin pois. Toki varmaan tuplasti tulee lisää. Seuraavaksi pitäisi soitella, että hakevat ruohorobon talvihotelliin.

Eilen oli takkupeppu katti syömässä ja oli aivan järkyttävä nälkä. Vaistomaisesti sitten käänsin lautasta, että ylettää paremmin syömään, kuten aina Heavenille teen, niin katti ressu aivan hätääntyi, että vienkö lautasen pois häneltä. Itku tuli aivan silmään. Enkai sellaista koskaan tekisi. HUomasin, että vilkuili kovasti ympärilleen, mutta en huomannut itse mitään. Kunnes hupsista, pensaan alta katsoivat tutut makuukamarisilmät. Heavenin salainen ranskalainen rakastaja Vatipää, jota aloimme kutsua Pierreksi, heittomerkillä...mustaa huumoria. Kiltisti katseli, kun takkupeppu söi. Koitin kiskittää, että tule syömään. Ei ole vielä ennen ollut noin lähellä minua. Varmaan ihmiset suht kaltoin kohtelee vapaana liikkuvaa kattia, niin ei uskalla luottaa. Pikkuaskelin ystävyytemme etenee ja tulee vielä päivä, jolloin saan silittää. Rakastan kissoja aivan kauhean paljon.. Antavat minulle voimaa joka päivääseen elämääni. He ei arvostele millainen olen tai kadehdi minua. Olen hyvä tälläisenä ihmisen raakileena.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.09.2022 klo 13:28

Voihan kukkuu, kun meni komiasti yöunet eilen. Lempiartistini JP Leppäluoto lauloi Elämäni Biisi ohjelmassa juuri sen kappaleen, joka aina nostattaa ihokarvat pystyyn ja tulee outo olo.. en nyt tietty muista biisin nimeä. Mutta, huh sentään ja päälle vielä Vesterinen veti ranskaksi huikean La Bohemen. En tiedä hänestä mitään, pidän tästä tuotannostaan mitä radio soittaa, tuo ranskaksi vedetty biisi meni sieluun saakka. Niinpä tuli sitten uneton yö. JPn biisi; Paha vaanii.

Tänään olen jatkanut loputtomia ulkohommia. Kun luulee saaneensa jotakin aikaan voisi saman tien aloittaa alusta. Ei tässä mitään, jos ei olisi ongelmia jalkojen kanssa. Koko ajan pitää käydä istumassa ja sitten astma alkaa yskittämään. Mutta muuten ulkona oleskelu tekee kyllä hyvää.

Heaven rouskutti ruohoa ja onneksi oksensi ulos sen ruohon, eikä mamman sänkyyn. Ensi viikolla saadaan varmasti uusi neule, jonka tilasin. Toivotaan, että koko sopii. Ainakin takki on samaa kokoa, kuin tilattu. Ikävää, ettei ollut prinsessaväriä.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 12 kuukautta sitten. Syy: lisätty biisin nimi
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.09.2022 klo 13:33

Harmaa maanantai, ankeiden päivien loputtomissa ketjussa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.09.2022 klo 13:30

Hyytävä pahan ilmapiiri tömähti kerrasta. Osasinkohan nauttia tarpeeksi parenmasta? Ulkohommia tänäänkin. Syreeni tiputtaa lehtiä, että saisi koko ajan haravoida, mutta ravistamalla ei tippunut. Mennään sitten näin, kottikärry kerrallaan.

Ei kyllä haravointi lopu koskaan. Jotkuthan jättää talveksi lehtipeiton, että niistä se lehtivihreä valuu maahan hyvää tekemään. Jotenkin en osaa antaa itselleni armoa tehdä niin.

Onneksi ei kauhean kylmä ole. +10 vielä. Olisi kiva, jos aurinko hiukan kurkistaisi.

Taas paha unettomuuden kausi meneillään. Joka kk sellainen. En tiedä johtuneeko kuun liikkeistä vai mistä?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.09.2022 klo 13:39

Taas törmäsin maalla asumisen miinuspuoliin palveluissa. Jos sinulla ei ole tiliä paikallispankissa, et saa edes kolikoita vaihdettua paperirahaksi. Ja kun jokainen asiakas puhelee kaikki kuulumiset siinä kassalla ilman kiireen päivää, vaikka jonoa on.

Jotenkin ankea ilma. No, eipä syyskuuta ole kuin pari päivää enää. Musrastaita alkaa tulla pihapiiriin, olisikohan jo muuttomatka lähellä. Uskon tunnistaneeni Taunon, meidän mustarastaan. Ei ole toista yhtä vikkeläkinttuista.

Viime yönä ei taas vaan uni halunnut tulla. Tai nukuin muutaman tunnin ja sitten valvoinkin.

Nyt tuli Heavenille oikean kokoinen islantilaisneule. Mittasin kyllä tosi tarkkaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.09.2022 klo 13:30

Heaven aina huokailee, että on niin tylsiä ulkoiluja, kun ei näy eikä kuulu ketään. No, nyt olikin superulkoilu. Heaven halusi tuolilta rouskuttamaan nurmea ja makoili sitten sulattamassa sitä. Huomasin, että katse tarkentuu johonkin ja ajattelin mustarastaiden pomputtelevan nurkalla, jonne itse en nähnyt. Ei ollut rastas oli neiti Takkupeppu. Kissa siis. Pelotta tuli minua puskemaan, kun istuin kuistilla. Ja nuuski joka paikkaa. Jännitti, mitä Heaven tekee. Makasi kaikessa rauhassa ja katseli. Puhelin molemmille rauhottavasti ja arvasin, että Takkupepulla nälkä. Sanoin, että odottakaapas niin haen. Mutta livahti sisälle. Oli aivan hukassa, että missä ihmeessä hän on. Ja minulla hätä, kun Heaven jäi yksin ulos.

Mentiin sitten ruuan kanssa ulos ja siellä neiti odotteli. Kyllä oli vieraalla aivan kauhea nälkä. Nuoli matonkin, minne putosi ruokaa. Sitten alkoi huolellinen pesu. Sitten olisi halunnut mennä nuuskimaan Heavenia. Pakko oli ottaa varman päälle ja mennä väliin, kun en ole varma Heavenin reaktioista. Lähti sitten pois. Eli olipas ohjelmaa kerrankin meillä.

Pikkusen paremmin sain yöllä nukuttua. Harvinaista nykyään.

Järkyttävää Venäjän toimet. Mitä vielä paljastuukin. Tuskin jää niiden kaasuputkien sabotointiin. Ja itseä ahdistaa se, kun ministerit pitää näitä turvallisuustilanne päivityksiä. Jotainhan on olemassa, kun niihin reagoidaan. Mutta tuskin tavallinen kansa saa koskaan kaikkea tietääkkään. Ja se ydinaseen käyttö uhka lisääntyy päivä päivältä, kun Venäjä kokee olevansa ahtaalla. Mitä se tarkoittaisi sitten Suomelle?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.09.2022 klo 13:37

Kylmä päivä ja todella masentavan syksyinen. Lokakuu jo huomenna. Aika menee aivan kauhean nopeasti. Menisipä tuleva talvikin, mutta ei, ajanjuoksu pysähtyy totaalisesti.

Aikalailla kammottaa, kuinka kauhea sähkölasku tulee seuraavaksi. Vaikka kuinka koittaisi säästää järkevästi energiaa.

Sekin ottaa päähän, että yksi vakiolääke on loppu apteekista ja tukusta ja saa/jos saa lokakuun lopulla. Pitäisi venyttää annosten väliä, että kestäisi pidempään. Kovasti ihmettelen, että lääkettä määrätään nykyään aivan muuhun kuin omaan sairauteeni ja siksi alkaa tulla saantivaikeuksia. Minusta pitäisi turvata ensin sairaudet ja sitten vasta elintasosairauksien hoito. Joihin itse vaikuttanut valinnoillaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.10.2022 klo 13:14

Jo ollaan virallisesti Lokakuussa. Hyi hemmetti. Se tarkoittaa talven lähenemistä. Johonkinhan oli jo ensilumi satanut. Onneksi ei meille.

Aletaan varmaan Heavenin kanssa käyttää vuoronumeroa vierailuissa. Heh. Aamulla Toffeli Lapatossu odotti oven takana huomiota. Ja äsken, kun käytiin Heavenin kanssa ulkoilemassa oli Neiti Takkupeppu kuistilla odottamassa. Minulla oli Heaven sylissä, että nostan tuolilleen lämpöalustan päälle niin katti maumaumau ja puski minua aivan kauheasti. Rauhallisesti Heaven otti. Muutama yhyh matalasti, ei uhkaavasti ja katti pinkaisi karkuun. Onhan se kiva, että on ohjelmaa.

Monta mustarastasta syömässä. Varmaan valmistautuvat muuttomatkalle ja syövät. Minusta ovat niin kauniita.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.10.2022 klo 13:35

Eilen saapui taas se halu satuttaa itseään. Jos se pyyhkisi pois kaiken ahdistuksen ja unettomuuden. Ja samalla kuitenkin kuolema pelottaa. Kävinhän niin syvällä toisella puolella sairaalareissullani/minusta riippumattomista syistä. Väsyn näihin katkeriin ajatuksiin, minua hyväksikäyttäneisiin ihmisiin. Kuin ystävyyteni olisi mitään sanomatonta. Hyvä savuverho piileksiä. Niin raukkamaista. Sama nk ystävä käy kymmenen askelen päässä omaiseni haudasta viemässä kynttilöitä, mutta vaikka tunsi omaiseni vuosia, sekin on tyhjää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.10.2022 klo 13:38

Kuinkahan kauan olen tehnyt vaatekaapin järjestämistä ajatuksella, että kierrätykseen ne vaatteet jota ei ole vuoteen edes muistanut. Kesken jäi taas vaikka 3 täyttä muovipussia sain aikaan. Sitten iski aivan kauhean närästys ja sormet kurkussa koitin oksentaa, kun se yleensä jossakin vaiheessa auttaa. Ei auta tänään. Pitänee oksentaa uudelleen, kunnes vatsa aivan tyhjä, sitten alkaa helpottaa.

Kauhean syksyistä taas ulkona. No, ollaanhan tässä jo Lokakuulla menossa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.10.2022 klo 13:32

Taisi olla paikallisuutisissa vinkki, että sisällä valkopippuri ja ulkona valkosipulia niin pysyy ei toivotut jyrsijät kaukana. Ei tarvitse kokeilla, kun ilma usein sakeana valkosipulin tuoksua jonkun keitoksista. Varmaan siksi ei vampyyrejäkään näy, hehehe. Vakavissaan en ole nähnyt mitään jälkiä talvella enkä kesällä, että olisi niitä. Hyvä niin. Tuossa kyllä käy aika moni katti katselemassa lintuja. Koputetaan puuta, yhtään tinttiä ei ole napattu, että höyheniä tai kroppa olisi jäänyt.

Taas Maanantai. Viikko edessä. Olen aina vihannut Maanantaita.

Veisihän sitä vaatteita kierrätyspömpeliin, mutta tuli taas täyteen. On varmaan tosi suosittu, koska aina täynnä.

Näin Takkupepun makoilemassa syreenin alla ja osasin varautua. Ostin ihan hänelle Sheban aamulla kaupasta. Kävin kysymässä tuleeko ja juoksujalkaa. Heaven vain katseli. Voisiko tämä olla alku kauniille ystävyydelle?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.10.2022 klo 13:23

TOOOOOOSI perussyksyä. Vettä sataa, +2 mittarissa. Hyi, imee kerralla voimat elämästä. Olenkin torkkunut sohvalla, kun yöllä uni karkasi ja valvoin kauan. Vahvoja unia taas näin. Lähellä painajaisia, mutta ei aivan.

Ei Heaven viihtynyt ulkona vaikka kuistilla sateen suojassa. Hänen ehdoillaan ulkoillaan. Tintit koko ajan kurkkivat ikkunoista ja koputtelevat ikkunanpokiin. Varmaan heilläkin kylmä ja kostea. Ruokaa on kyllä tarjolla.