Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.06.2025 klo 13:12

Onpas harmaa Maanantai. Kohta varmasti alkaa satamaan. Kovin on kummallinen Suomen suvi. Tuleeko enää ollenkaan yli +20 aurinkopäiviä? Ja kun koko vuosi odotetaan kesää!!! Taitaa Euroopan puolella olla ne kauheat helteet. En kyllä sellaista halua. Mutta tälläinen harmaus ja sade kyllä syö mielialaa. Monet ihmiset alkoi lomat Juhannukselta.

Pee nukkui eilen koko päivän täällä. Niin tyytyväisenä. Ja sitten heräsi päättäen, nyt riitti. Varmaan jo pissitti. Ajattelin ainakin, kun lähti heti kuistilta, mutta kohta kaatui laatotukselle kellimään ja selällään pesi naamaansa. Tänään ei vielä ole näkynyt. Toffe kävi namittamassa. Pikkuisen karttaa Peetä vaikka en usko, että tappelisivat. Pieni ääniefekti ja jäätävä katse piisaa.

Oli kyllä todella huono yö. Puoli kahdelta ei vielä nukuttanut yhtään. Piti ottaa lisää lääkettä ja olin sitten pienesti nukahtanut. Aamupäivän olenkin sitten nukkunut. Tosi nuutunut olo ja pelottaa tuleeko uni illalla. On ollut jo monta huonoa yötä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.06.2025 klo 12:51

Ei yllätä yhtään, että taas satelee vettä ja ei ole kovin lämminkään. Suomen suvi kukoistaa..juupa joo.

Ei tullut Pee eilen. Katsoin vielä kymppiuutisten jälkeen, mutta ei näkynyt. Aamulla oli ovella puoli seiskalta. Sai aamupalaa, kun oltiin kuivattu turkkia. Sitten nukkunut sängyllä. Äsken heräsi, kun join päiväkahvia ja halusi välipalaa. Sitten siirtyi sohvalle, jossa vähän harjattiin ja korvat putsattiin, kun ne aina kutisee. Ihan nessulla vähän kaivelen varovasti. Tassu aina alkaa rapsutuseleen, kun löytyy kutiava paikka korvasta.

Tällä hetkellä ei sada, mutta pitäisi taas kohta alkaa. Ja huomenna sataa. Taitaa koko Kesäkuun sataa.

Taas yöllä loppui unet kahden paikkeilla. Istuin pari tuntia pelaamassa Mahjongia, sitten oli uni tullut, kun palasin sänkyyn. On helvettiä kärsiä uniongelmista. Nukuin pitkään niin hyvin, mikä ihme sen taas laukaisi? Aamupalan jälkeisillä unilla taas käärme kummitteli. Minä en sitäkään tajua miksi? Tässä kärsin kyllä myrkyllisen ihmisen suht lähellä olosta..se voisi selittää asiaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.06.2025 klo 12:56

Pakko alkaa uskoa, että saapui aikainen syksy. On vaan niin perusharmaata ja tihustaa vettä vähän väliä. Ei oikein nosta mielialaa.

Pee tykkäsi eilen huonoa, kun huijasin ulos. Koko päivän oli nukkunut. Umpioko hän on? Luulisi pissattavan, vaan ei. Minä paha sitten huijasin ulos ja meni mököttämään havujen alle. Oli kyllä tosi huono omatunto. Tänään kävi aamupalalla ja hetken sohvalla, mutta halusi sitten ulos. Hänen valinta.

Viime yö oli vähän parempi. Mutta otin taas jatkounet.

Minua taas niin suututtaa tuo Natokokous ja kuinka siellä nuoleskellaan Trumpia. Ihan kuin olisi kaikkivaltias itse. Ja jo se, että Ukrainan pressa muuttanut pukeutumistaan Trumpin sanojen jälkeen. Ei sovi minun päähäni tuollainen. En ole koskaan tajunnut, miksi Trump valittiin uudelleen ja kaikki hänen rikokset on pyyhitty pois. Ei se Capitol ollut mikään piece of cake.

Miksi minä en saisi olla minä? Oma herkkä itseni? Miksi se tuntuu olevan kuin punainen vaate ihmisille? Kyllä haluaisin olla kovempi, mutta ei se vaan tapahdu nappia painamalla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.06.2025 klo 13:04

Voi, kuinka ihanalta auringonpaiste tuntuukaan. +18 varjossa. Pikkuisen tuli pilviä, mutta heti parempi mieliala, kun aurinko paistaa. Pitäisi mennä rikkaruohoja kesyttämään, mutta pikkuisen huimaa. Osan jo kiskoin, mutta jätin siihen mihin putosi. Tämä jatkuva kosteus on saanut rikkaruohot huutamaan hallelujaa kuorossa. Vaikka ei paljon sääskiä ole, niin ne harvat kyllä löytää, kun kyykötät oksien alla ja koitan harventaa.

Ei ollut vielä mansikoita marketissa. En nyt oikein vakavissani odottanutkaan. Etelämmässä varmaan on jo tarjolla. Sanovat, että olisi hyvä mansikkasesonki tänä vuonna. Viime kesä olikin surkea.

Pee kulta odotti kuistilla, kun tulin kotiin. Söi vähän ja otti pienet unet. Sitten halusi ulos. Istuttiin kuistilla, niin eikös Toffelin naama kohta kurkannut. Ei onneksi tappelua tullut. Muutama askel kohti ja Toffe juoksi. Pee tuli polleana puskemaan, että enkös ollutkin hyvä poika, kun ajoin pois...Eilen hän tuli vähän yli klo 15 ja lähti sitten kymppiuutisten jälkeen.

Huomenna taas vakiokuviot tiedossa. On kauheaa, kuinka paljon kierrätysroskaa yhdeltä taloudelta viikossa tuleekaan. Pakattiinko ennen kaikki muoviin ja sisällä vielä toiseen muoviin tyyliin? Ei ole minusta ekologista alkuunkaan. Mutta koitan mahdollisuuksien mukaan omalta osaltani kierrättää.

Taitaa pilvet mennä ja aurinkoinen taas paistaa. Ihanaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.06.2025 klo 12:55

Ihana aurinko yhä paistaa, vaikka pilvessä. Ihan lämmittää mukavasti. Tein Perjantai tourin ja hetken oli auto auringossa niin johan sai olla kiitollinen, että lähdin ilman takkia. Lisää tälläisiä päiviä, pliis säiden haltija! Ei kuitenkaan ole pakahduttavan kuuma vaan sellainen sopiva.

Toffeli bongasi minut kun olin lähdössä. Enhän minä voi olla murusta huomioimatta vaan mentiin kuistille namittamaan. Taidan kuitenkin olla yksi harvoja, jotka antaa Toffelille hellyyttä ja huomiota. En tiedä kotiväestään muuta, kuin missä asuvat.

Pee ei ole käynyt. Ei tullut illalla eilen eikä ole nyt vielä näkynyt. Kyllä hän tulee vielä. Jospa ottaa torkkuja jossakin auringossa.

MInä eilen kyykistelin ämpärillisen rikkaruohoja ja kyllä oli aamulla kankea olo. Ishias vihmoi, mutta onneksi Burana vei kivun. Minua aina pelottaa laittaa kättä rikkaruohoihin, jos siellä käärme? Kun niitä on näetty tällä kujalla paljonkin. En tiedä onko tänä kesänä? Toivottavasti ei.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.06.2025 klo 12:58

Taivas paksulti pilvessä. EI tunnu lämpimältä, kun on ilmassa vankka kosteus. On varmaan yöllä tihuuttanut vettä. Ja illalla on luvattu lisää.

Pee tuli illalla ja lähti sitten kymppiuutisten maissa. Tänään oli ovella puoli seiskalta ja lähti tuossa ennen 11sta. Varmaan taas illalla saapuu. Kasteli kanssani ulkokukkia, jotka ei ihan taivaan alla ennenkuin sitten katosi. Sai Toffelin harakka-armeijan mukaansa. Kauheaa räkätystä.

Nyt oli vähän vaihtelua käärmeuniin. OLi kauhea, kouran kokoinen ja karvainen hämähäkki. En tiedä huusinko ääneen, ainakin unessa huusin. Ja aina kuolleita ihmisiä unissani. Tosi outoa. Toisaalta joka ainoa aamu selkä aivan jumissa. Toisiko kivut sitten painajaiset. Pitäisi hankkia uudet patjat sänkyyn. Sekin todo listalla. Katselin hetken Teemalta Tuska festivaalia ja tuli sellainen tietty kaipuu aikaan, jolloin oli vielä nuori ja notkea. Festareille oli pakko päästä. Toisaalta nykyään on niin outo musamaku, että yhdellä festarilla saattaisi olla vain yksi suosikki ja muut yöks..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.06.2025 klo 13:07

Ja jälleen takaisin syksyyn. Alkoi iltasella satamaan. Satoi koko yön ja osan aamua. On niin synkkä taivas, että saattaapi tulla lisää kuuroja. Onneksi ei ole täällä ukkostanut. Tai en ainakaan ole kuullut. Käsittääkseni etelämpänä on ukkostanut ja salama sytytellyt palojakin. On siellä kauheaa olla Tuska festareilla tai Suviseuroissa, jos se oikein myrskyksi rupeaa. Varmaan sade piti hereillä koko yön, kun ropisi peltikatolle. On ollut unet kortilla jo pitkään. En tajua miksi nukuin pitkään niin hyvin ja sitten muutti aivan toiseen suuntaan.

Pee ei tullut illalla, mutta puoli kasilta tuli aamulla ja nukkuu yhä sohvalla. Juotiin juuri päiväkahvit. Hän Whiskas muodossa ja itsellä oli presidenttiä. Toffe kävi namuilla litimärkänä puoli seiskalta. Mutta pelkää kuivaamista niin en edes yrittänyt.

Ajatelkaa, huomenna Kesäkuun vika päivä jo. Mennyt kk todella nopeasti.