Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.06.2025 klo 14:14

Kaunis aurinkoinen päivä. Kumpa se alkaisi nyt kokonaan lämpenemään. Juhannus jo näkyvissä. Pelottelee yhä yöhalloilla.

Olipas tehokas päivä. Nyt tuli monta ruksia saatua aikaan. Tuntuu kyllä jäsenissä, että ramppasi urakalla. Ei vanha enää jaksa menojaan.

Aamulla kyllä otti päähän, kun naapuri huudatti raivaussahaa ihan makuuhuoneeni ulkopuolella aamukasilta. Omalla puolellaan toki, mutta kun koko päivän on kotona, miksi pitää häiritä niin aikaisin? Uskomattoman typerää. Eipä tulisi itselleni moinen mieleen. Vähän pitäisi kunnioittaa muitakin ihmisiä.

Minulla käy oravakolmoset. Voi, kuinka heilä hauskaa. Ja koittavat kaivella olisiko jossakin tipahtanut pähkinää. No nyt, ostin kallista pähkinää. Vien vähän illenmalla, ettei harakat kerkiä syödä.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 viikkoa, 6 päivää sitten. Syy: Unohdin.. Pee taas nukkui luonani pitkät unet. iltaysistä aamukuuteen. Ihana roikale
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.06.2025 klo 12:54

Vallan kaunis kesäpäivä. No, huomenna vaihteeksi sataa. Ihanaa, kun ehtii lakanapyykin kuivattaa ulkona. Tuoksuu aivan erilaiselta kuin sisällä kuivatut. Eikä onneksi olleet siitepölyllä kirjaillut.

Ei ollut yöseuraa viimeyönä. Kävi syömässä myöhään, mutta oli sitten lähdössä ja päästin menemään. Kävi aamupalalla vasta vähän ennen kymmentä ja taas ulos. Kieri selällään lämpöisellä laatotuksella ja näki, kuinka nautti elämästä. Itsellä oli kauhea selkeäkipu viime yönä. Alkoi jo aienmin, mutta Buranakaan ei tepsinyt. Heti, kun liikahti heräsi varmasti. Vanha ja raihnainen olo.

Empäs tiedä kuka söi yöllä pienen pussillisen pähkinöitä? En nähnyt kuin tintin käyvän pari kertaa. Pesii vielä. Ei kuulu ääniä, että olisi poikaset vielä.

Ja taas kouluisku. 5 kuollutta ja useita loukkaantuneita. Itävallassa. En tiedä, kun ei enää jaksa järkyttyä, kun joka päivä saman tyylistä uutista. Sama, kuin niin älytöntä se Puolustusministeriön oven töhriminen joka päivä sitten. Mitä se muuttaa? Ja koko Elokapina on minusta suht typerää, kun aina viattomat kärsii heidän hommistaan. Mahtaa se putkayö olla ylpeilyn aihe, joka seuraa tiedoissa elon loppuun saakka.

Ja Trumph antanut muualle Ukrainalle luvatut asetarvikkeet. Siinä kanssa yksi typerääkin typerämpi. Ja kuinka kauheasti oma maansa jo mennyt alamäkeä tultuaan valittua. Mitä hyvää olisi tehnyt? Eipä tule mieleen yksikään asia. On kyllä niin Putiiniin päin kallellaan, että Ukraina kyllä omillaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.06.2025 klo 12:31

Keskellä viikkoa mennään. Tympeää katsella tiettyjen ihmisten naamoja pakosta. Minkäs teet?! En ole mitenkään hyvätuulinen tänään. Oli huono yö.

Ei näkynyt Peetä illalla. Piti vielä sängystä nousta katsomaan, jos olisi vaan tavallista myöhemmin tullut. Ei ollut. OLi varmaan päässyt kotiaan, kun illallakin satoi. Yhden ukkosen äänen kuulin. Riittävästi. Aamulla Pee tuli aamupalalle ja otti pienet unet. Mutta ei tykännyt, kun olin vaihtanut sänkyyn puhtaan päiväpeiton. Ettäs kehtasinkin, hyi minua.

Pikimusta pilvi roikkuu taivaalla. Vielä ei sada, mutta jos sataa niin tulee varmasti rankasti. Kaipaisin jo kunnon kesää. Mutta taitaa olla kostea Juhannuskin? Sääsket ovat ilmestyneet.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.06.2025 klo 12:48

Lämmin päivä. Auriko hetken paistoi, mutta sitten tuli sadekuuro. Eipäs ole meidän Peetä näkynyt edes aamupalalla. Johan tässä ikävää pukkaa.

Kävin marketissa tänään, kun huomenna aina enenmän väkeä liikenteessä. Huomenna vien kierrätysroskat ja kirjastossa poikkean. Kiroilin tuossa juuri, kun täällä ei ole sellaista tekstiilinkierrätys säiliötä. Täyttyy nopeaan roska-astia kun sinne pitää laittaa. En viitsi sinnen kierrätyspihalle lähteä, kun siellä ahtaat tilat ja aina paljon väkeä.

Kaivelin lintujen ruokinta-astiasta pois likaisen mullan, jos vaikka huomenna istutan kesäkukat. Jos ja kun. Jalat tuli taas kipeäksi, mutta varmaan tämä kosteus.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.06.2025 klo 12:58

Nyt tuntuu aivan kesältä. Aurinko paistaa, linnut laulaa. Kaikki keltaisena siitepölystä. Vuorimännystä aivan pöllähtää keltainen pilvi, kun tuuli osuu. Ja tänä keväänä on tuullut urakalla. Meinasin tuhkehtua katupölyn ja siitepölyn yhdistelmään, kun auton tuuletus vetäisi sisälle.

Kävin viemässä kauhean lastin kierrätykseen ja kirjastossa. Kaupunki on laittanut kesäkukat. Ja lopulta sain itsekkin aikaan. Nyt silmä lepää, kun ikkunastakin katsoo ulos. Juuri omia lempivärejä, jotka kauneudellaan antaa voimaa.

Pee oli illalla muutaman tunnin nukkumassa. Sitten halusi ulos. Tänään ei ole vielä käynyt ja ei ole Toffeakaan näkynyt. Mahtava amerikanrauta/avoauto kävi kääntymässä kujalla, kun kukkia istuttelin. Hyvä nauttia näillä keleillä.

Onneksi vasta nyt havahduin, että Perjantai ja 13sta. Olen kuitenkin aikalailla taikauskoinen.

Rikkaruohot odottaa, että iskisi inspiraatio. Varmaan huomenna pitää ryhdistäytyä. Nyt tuli jalat taas niin kirotun kipeiksi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.06.2025 klo 12:56

Ei iskenyt inspiraatio. Pikkuisen pilvessä taivas, mutta mukavan lämmin siellä on.

Laiskuus taas rankaisi rankalla kädellä. Tehnyt kauan mieli lettuja. Mutta sitten se käry menee henkeen ja yskittää. No, laiska osti sellaisia valmiita lättyjä ja valmista kermavaahtoa. Joo, sittenpäs alkoi närästää kybällä. Piti äsken oksentaa sormet kurkussa, että vähän helpottaisi. Ei ole hyvä olo ollenkaan. En muista milloin viimeksi olisi närästänyt. Olen onnistunut välttelemään kaikkea mikä voisi sen laukaista. Opinpahan lisää. Tätä se on sitten yömyöhään.

Pee tuli iltaseiskalta ja nukkui sohvalla. OLi varmaan pientä yhteenottoa harakoitten kanssa. Kuulin sen räkätyksen, mutta ajattelin Toffen osaavan puolensa pitää. Onneksi menin katsomaan ja Pee tuli silmät renkaina sisälle. Varmaan pesivät tässä lähellä ja ovat ärhäköitä kissoja kohtaan.

Yöllä koomapaska meinasi tulla unen läpi. Tajusin missä mennään, mutta uni oli selättänyt.

On kauhean raskas elää koomapaskan kanssa. Tietoisena, että se voi iskeä milloin vain. Ja millä vahvuudella milloinkin.

Sain kunnon naurut kesken aamupalan, kun uteliaan piti tulla tuijottamaan mitä kesäkukkia minulla on. Ei voinut käsittää väärin. Aamupala pöytä on suoraan suunta tielle niin väkisten näen. Kelpaa niitä katsella muidenkin. Alankos maksua perimään? Heh.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.06.2025 klo 13:18

Todella kaunis aurinkopäivä. Varjossa oli äsken +22. Mutta viilenee huomisesta alkaen. Eilinen vei kyllä mehut emännästä, kun iltaan saakka oksensin. Piti saada koko maha tyhjäksi ennenkuin alkoi mikään uusi pysymään sisällä. Ja verensokerit tietty kyykkäsi. Toivotaan, ettei ihan heti tule uusintaa. Pitää olla netistä tarkempi mitä suuhunsa laittaa. En kyllä tiedä mikä niissä letuissa sen laukaisi? Onhan ne rasvassa paistettu, mutta ei ne maistuneet rasvaisilta?

Yhä on sellainen hontelo olo eilisestä, mutta ruoka on pysynyt sisällä. Koputetaan puuta. Ihan auringossa tuli huono olo, mutta varjossa pärjää. Kiskoin vähän rikkaruohoja eilen, mutta olo oli surkea ja jäi kesken. Eipä ne karkaa sieltä.

Olen huomannut, kuinka kauheasti kärsin äänistä. Kun monta kertaa päivässä pamautellaan auton ovet niin, että ikkunat helähtää. Tai huudatetaan ikkunan alla raivausahaa, ruohonleikkuria.. Tai sitten, kun istun omalla kuistillani, omalla pihallani niin pitää paikata oviaan mielenosoituksellisesti, koska minä häiritsen istumalla omalla pihallani. Kannattaisi muuttaa helkkariin, jos ei kestä nähdä ihmisiä omalla pihallaan.. Tämän asian ovat muutkin huomanneet ja sanoneet minulle, että ei ole vain minun omaa harhaani. Olen itsekkin miettinyt muuttamista, mutta kun en itse omalla elollani häiritse ketään niin en aio lähteä kun jalat edellä arkussa. Onhan se kovaa kadehtia, kun noin terveen näköinen kuin minä makaa päivät kotona, kun toiset raataa töissä. Vaihtaisi elämää, jkos joku ottaisi kaikki kivut ja sairaudet, jotka ei näy päällepäin.

Pee tuli illalla. Ja taisi kolmatta tuntia nukkua sohvalla ennenkuin halusi ulos. Kulta ukkeli. Olisin halunnut katsella Die hard leffan, jonka olen nähnyt varmaan kolmesti, mutta oksentelu vei voimat ja kaatoi sänkyyn. Ihan alkua katsoin Simon says..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.06.2025 klo 12:53

Kaunis päivä jälleen. Ei niin kuuma, kun oli pari päivää. Tuulee aikalailla se varmaan viilentää. Toisaalta se pöllyttää männyn siitepölyä ja se menee erikoisen paljon minulla henkeen. Illalla pitäisi sataa, jospa vähän sitä huuhtoisi pois. Mietin auton pesemistäkin, mutta kerran käy kylällä niin johan taas surettaa kun kova homma meni hukkaan. Odottelen ihmettä..heh.

Hetki sitten kuului kauheaa räkätystä ja onneksi lähdin hätiin. Toffe melkein juoksi minut kumoon, kun pakeni harakkaa joka oli jo tosi matalalla. Valmiina hyökkäämään. Siinä saa pelätä, ettei ota nokkaansa koko kisua, kun Toffe suht köykäinen ja harakat jättiläisiä. Niillä on poikaset niin ovat ärhäköitä.

Pee tuli illalla ja jäi yöksi sohvalle nukkumaan. Ei ollut kiire vielä aamukuudeltakaan pissille. Vähän tönäisin, että mene kulta. Tosi pitkät pisunvälit. On minulla kaksi hiekka astiaa, mutta ei käytä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.06.2025 klo 12:54

Teki sade tosi hyvää. Ajoluiskassa oli keltaisia raitoja, kun oli pessyt pois siitepölyä. Nyt on puolipilvistä, mutta ihan mukavan lämmintä. Se hetki, kun käväisin kuistilla hetken.

Sähkömiehet kävi aamulla asentamassa uuden sähkömittarin ja hetken oli sähköt pois. Nytpä sekin tehty, hienoa. Vaihdoin ilmastointiin uudet jaa-a mitähän ne on nimeltään? No, siihen se pöly kertyy kuitenkin.

Ei tullut Pee illalla. Onneksi, olisi kastunut kokonaan. Tuli tuossa puoli kymmenen maissa ja on siitä lähtien ottanut pientä komistusunta sängyllä. Pitkänä kuin halko. Varmaan kohta heräilee ja lähtee. Hänen ehdoillaan mennään.

Huomenna olisi hammaslääkäri. Kammottaa niin kamalasti, etten ole kahteen yöhön kunnolla nukkunut. Tuskin siellä kauheita tapahtuu, mutta kammopaikka kuitenkin.

Juhannus tosi lähellä jo. Ei mitään kauheita helteitä lupaa. Mutta kunhan ei sataisi, että vähän saisi ulkona oltua.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.06.2025 klo 15:11

Kaunis, lämmin kesäpäivä. Jatkuisipa tälläisenä?

Aamulla hammaslääkäri soitteli ja lykättiin aikaa Elokuulle. Sopi minulle todella hyvin, kun ei ole mitään akuuttia. Siitä lähtien olenkin ollut menossa ja tulossa. Tein periaatteessa Perjantain menot tänään. Huomenna olisi vielä pientä menoa, mutta sitten rauhoitun kerrasta. Kauheaa painajaista näin aamulla ja helkkari, että oli selkä kankea ja kipeä.

Oli komea miesvieras taas yötä. Eikä ollut aamulla mitään kiirettä lähteä. Söi aamupalan ja palasi sohvalle, jossa harjattiin yö pois turkista. Putsattiin silmät ja korvat. Ihana Pee. Varmaan tulee taas illalla. Luulisi kotiväkensä ihmettelevän viettääkö vaan yöt ulkona? Ilmottaisin heti, jos vaan tietäisin kenen kisu on.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.06.2025 klo 12:47

Tänään onkin sitten suht synkeä ilma. Kovalla tuulella. Mutta ei sada, ainakaan vielä. Nyt pitäisi olla menot taputeltu tälle Juhannukselle. Olen vain.

Vein pienessä maljakossa haudalle kieloja. Oli srk ihan ok kukat istuttanut, hoitohaudoille. Pari vuotta olen taistellut, kun ollut niin alaarvoista. Pee juoksi jostakin, kun tulin kotiin. Ei ollut vielä tänään käynyt. Nyt ottaa komistusunia. Ei ollut viime yönä. Nukuin vähän paremmin yön. Ja äsken oikaisin mukamas lukemaan olohuoneen sohvalle, että Pee tuntee, ettei ole yksin. Kuinkas ollakkaan otin itsekkin unet. Millään en olisi halunnut herätä. Ruoka oli alkanut sulaa itselläkin.

On se kauheaa tämä maailman tilanne. Meinaakohan se Trumph oikeasti, että hyökkäävät siihen sotaan? Sittenpäs siitä taas kunnon paska leviää. UKraina on unohdettu. Ei kukaan enää puhu rauhasta tai tuesta?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.06.2025 klo 12:52

Kaunis, mutta tuulinen Juhannusaatto. Kuinkahan monta ehtinyt jo hukkua? Eilen minusta mainitsivat jo yhden. Ja oli joku autokolarissakin kuollut. Se on niin tätä perusjuhannusta.

Mutta, haluan toivottaa jokaiselle lukijalle, kanssakokijalle ja tietenkin meidän Ylläpidon väelle Ihanaa Juhannusta. Rauhaa mieleen ja sydämeen. Pitäisi olla nyt parasta kesää. Koititaan nauttia ilman alkoholia ja riitelyä.

Minulla on aika huono omatunto, kun hiukan huijaamalla sain Peen lähtemään ulos eilen. Kun ajatellaan, että tuli noin 10.30 maissa ja vielä illalla klo 18 ei edes meinannut pissalle lähtemään. Selkeästi nautti elämästään täällä. Minua vain alkoi huolestuttamaan noin pitkä pisuväli. Ei edes meinannut lähteä. Lupasin hänelle, että pääsee kyllä takaisin kymppiuutisten jälkeen, mutta ei näkynyt poikaa. Eikä ole tänään vielä näkynyt. Varmaan tulee illenmalla, jos ei kotiväkensä vienyt mökille tms.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.06.2025 klo 12:54

Kylläpäs osaa olla hulppea Juhannuskeli. Vettä tihuuttanut koko aamusen ja +11. Ei paljoa istuta kuistilla nauttimassa päiväkahvia. Tätähän se on Suomen suvi, ei pitäisi yhtään yllättyä.

Pee tuli illan suussa ja otti pitkät unet. Halusi sitten itse ulos ennen kymppiuutisia. Nyt ei ole näkynyt tänään, mutta varmasti tulee tässä illenmalla. Kyllä on niin ihana kissa. Mahtaakohan omistajansa tajuta mikä kultakimpale heillä on?

Jotenkin olen taas viikkovillisää, kun aivan tuntuu, että olisi Sunnuntai tänään..Taitaa olla Lauantai. Päivät suht samanlaisia elämässäni. Ei se auto muuten kauhean raidallinen ollut. Kävin isot kastelukannut täyttämässä ulos niin vähän sillä silmällä katselin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.06.2025 klo 13:01

Alkaa olla Juhannus kohta selätetty. Päiväkin lyhyempi tänään, kuin eilen. Syksyä kohti käännyttiin. Niin sanoivat telkassa eilen. Aurinko onneksi vähän paistaa, mutta ei siellä kauhean lämmin silti ole.

Ja nyt Usa sitten teki iskun. Kauhulla odotan jatkoa. Kosto koston perään. Jotenkin pisti silmään siinä videossa, jossa Trumph puhui ja oli suomennettu teksti, se Jumalan ylistys. No, ehkä se on jenkkien juttu enenmän kuin jäyhien suomalaisten. Ei vielä aamulla osunut silmiin lehdistä, kuinka Suomi kommentoi iskuja.. nyt en vielä ole lehtiä uudelleen katsellut. Varmaan Stubb jotenkin kommentoi tai Häkkänen. Mutta miten toimii Putin, kun kumppania kohtaan hyökätty?

Pee tuli illalla ja oli puoli yhteentoista, jolloin päätti, että lähtee ulos. Istuin hetken seuranaa nauttimassa hiljaisuudesta. Vain yksi lintu lauloi niin kauniisti. Nähtiin yksi kissa juoksemassa pois pihalta ja Pee silmä tarkkana seurasi ja mietti, että meneekö näyttämään tassua, mutta taisi päättää, että olkoot. Sentään Juhannus. Nyt Pee tuli tuossa yhdentoista maissa ja nukkuu nyt sohvalla komistusuniaan, harjauksen jälkeen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.06.2025 klo 13:22

Eipäs ollut lehtien anti mukavaa luettavaa. Olisikohan se ollut pahinta, että joku ministeri heti huomenna menee Putinia tapaamaan ja se, että jotkut ydinasemaat voisivat luovuttaa sitä ydinasetta..Järjetön tämä maailma. Mitä seuraavaksi? Alkaako ne terroris-iskut Euroopassa? Taas viattomia kuolee. Oliko se todellakin viisas teko Usalta? Siihen loppui hermot hetkessä, mutta kuinkas on rauha Ukrainaan? Ei kiinnosta Trumphia yhtään. Nämä ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni, kun ahdistaa kauheasti. Ja kun ahdistaa menee yöunet ja se taas nostaa koomapaskan tulo riskiä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.