Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.05.2025 klo 12:46

Harmaa ja kylmä päivä. Ei voi verrata eiliseen lämpöön. Kyllä vaan on niin outo kevät. Ja kohta Kesäkuu. Koulut päättyy.

Pee tuli aika myöhään illalla ja luulin jo, että jää yöksi, mutta halusi ulos 22.30 maissa. Tänään ei ole näkynyt vielä.Toffeli siitäkin edestä. Haluaa vaan sitä pientä jutustelua ja silittelyä. Huomiota, että hänkin on olemassa ja tärkeä. Kyllä on tärkeä minulle, mutta en voi ottaa sisälle, kun kotinsa seuraavalla kujalla. Ja kun Pee jo oleilee sisällä usein. Saattaisi tulla ongelma. Toffea vihataan siellä hänen omalla kujallaan. Kaikki paha mitä tapahtuu on heti Toffen tekosia. En kyllä usko, että olisi rastasta tai siiliä tappanut. Tälläisiä syytöksiä olen koiranomistajilta kuullut. Ainahan pitää syyllinen löytyä. Kyllähän varmaan on napsinut lintuja meiltäkin, mutta sitä vähemmän mitä enenmän annan hänelle aikaani.

Hyi kuinka stressaa se tuleva meno, kun ei yhtään tiedä millainen ihminen siellä vastassa. Ja se ajaminenkin aina pelottaa. Kun on niitä hulluja ohittelijoita, joille nopeusrajoitukset on tyhjän panttina.

Pikkuisen huomaan, että masentaa enenmän vaihteeksi. En osaa sanoa mikä sen laukaisee? Kun mikään ei vaan tunnu missään. Ja ikävä Masteria ja Heavenia kohtaan huipussaan. Olisivat niin tykännyt ulkoilla, kun lämmennyt. Ei se yksin kuistilla istuminen aina niin hauskaa ole.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.05.2025 klo 12:54

Niin se alkoi Maanantai. Minulla aina huomattavia vaikeuksia käynnistyä viikkoon, mutta tässä ollaan. Kävin jo marketissakin, ettei huomenna tarvitse raahata isolta kylältä niin paljoa. Jännittää kauheasti koko meno. Saanko apua?

Aurinkokin alkaa paistaa pilvien välistä, mutta nostaa kovia tuulen puuskia. Pee kävi aamupalalla. Illalla poikkesi vaan syömässä ja jatkoi matkaansa. Sanoin kyllä, että saisi jäädä yöksi.

Jahas ja nyt saapuu talvihotellista minun ruohoroopekin. Paikoin nurmikko ihan leikattavissa mutta yhä epäilen kasvaako kokonaan. Ei ole tainnut näin huonoa vielä ollakkaan. Kyllä se Roope sitten aktivoi sitä kasvamista.

Piti jo eilen kirjoittaa yhdestä lempparinäyttelijästä, mutta kun en muistanut. Bruce Willis. Katsoin Red leffan lauantaina. Taitaa olla hänen viimeisinmiksi jääneitä leffojaan. Sairaus iskenyt, en muista mikä se oli mutta on paljon lehdissä kirjoitettu. Suht vähäjuonisia leffoja. Paljon pamauksia ja ampumista mutta uppoaa minuun. Se hänen vähäeleettömyys, hiukan vino virnistys. Musta huumori. Ei varmaan ole kaikkien suosikki, mutta itse pidän. Taisi uransa alkaa Konnankoukkuja kahdelle sarjasta ja sitten tuli legendaariset Die Hard leffat.

Hän on elossa ja varmaan ihan hyvin menee sairauden kanssa, mutta halusin jotenkin jakaa sitä miten tykkäsin Red leffankin katsoa. Minun action sankarini.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.05.2025 klo 12:52

Vallan kaunis ilma taas. Yöllä oli vähän satanut vettä.

Nyt on tämän päivät menot tehty. Hyvin suoriuduin kaikesta. Ja oli oikein mukava ihminen jalkaterapeuttina. Pitää mennä uudelleen vajaa parin viikon päästä. Alkaa olla taas niin kauheasti menoja, ettei meinaa jäädä yhtään huilipäivää väliin. No, eipäs ole tylsää.

Ihmeen vähän jalkoja särkee vaikka oli aikamoista ramppaamista.

Roope robotti kiltisti leikkaa nurmea ja alkaa jo nyt näyttämään parenmalta. Jospa nurmi alkaisi kasvamaan laikkuihinkin.

Pee ei illalla käynyt ollenkaan. Aamulla kävi aamupalalla ja taas ulos. Kiireinen nuori mies.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.05.2025 klo 13:01

Niin harmaa päivä ja paljon viileämpää kuin eilen. Ei vaan sada?! Tekisi hyvää. Sataisi koko päivän niin maa aivan kunnolla alkaisi elämään.

Kelot/varret ovat nousseet kukkapenkistä. Omenapuu alkaa hiljalleen kukkimaan ja syreeniin avautuu lehtiä.

Toffe oli paha poika aamulla ja nappasi linnun. Olisiko ollut tyttö punatulkku. Hitsi, että surettaa. En ole tarkoituksella mennyt puhuttelemaan.

Kun kävin kurkkaamassa, olisiko Pee niin Toffe makasi aivan tuossa edessä ja ärisi kauheasti. En ekaksi huomannut Peetä, joka tuli heti luokseni. Häntä ei olisi yhtään haluttanut tapella, mutta Toffe vaan ärisi. Lopulta Pee päästi kunnon ärjäisyn. Kyllä Toffe lähti vauhdilla. Pee on nukkunut sisällä jo pari tuntia. Mukavaa, että viihtyy.

Eilen sattui tosi karmaiseva juttu. OLin juuri lukenut iltapäivälehdestä Putinin valeita kuinka Suomi luvannut Usalle tehdä Ydinpommin kestäviä jäänmurtajia tms niin kuului tosi alhaalla hävittäjän ääni. Lensi tosi alhaalla. En ehtinyt ulos, mutta huomasin, kunka naapuruston miehet katselivat taivaalle. Eli ei ollut minun pääni kehittelemä. Jos oli kyse harjoituksista niin suht myöhään ja vaarallisen alhaalla lensi. Se ei pitäisi olla sallittua, kun eletään näin vaarallisessa maailman tilanteessa. Venäjä suurentaa iskujaan Ukrainaan jatkuvasti. Meillekin ollut ilmatilaloukkaus...niin ei se ihme, että säikähdin. Suht virittynyt olo oli koko illan, että kuuluuko lisää.. Ei onneksi kuulunut.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.05.2025 klo 13:27

Kyllä osaa olla synkkä taivas. Hetkenä minä hyvänsä alkaa satamaan.

Kun vielä muistan niin, ilmavoimillahan on isot harjoitukset ja siellä joku Hollantilainen hävittäjä mukana. Olisikohan ollut Tikkakoskella ja joku kamu25 harjoitus tms? Onneksi ei ole kuulunut enenpää. Se ihan oikeasti säikäytti.

Viime yö oli helvetistä suoraan. Ensin ei meinannut uni tulla ja kun lopulta tuli läikytti koomapaskaa koko ajan. Vielä, kun ihan hereillä söin aamupalaa niin tuli todella vahva kohtaus. Niin pelottavaa. Ahdistavaa. Ja kun ei ymmärrä miksi? Onko se kuolema joka jahtaa minua? Muistuttaa, että vaikka Master ja Heaven hakivat minut koomasta 1% päästä kuolemasta niin kintereillä on. Koko päivän on ahdistunut olo ja kammottaa, että koska se taas iskee?

Pee tuli aamiaisella ja vähän aikaa malttoi viipyä. Eilen otti todella pitkät ja tyytyväiset unet sängyssä. Toffe kävi ja väjän hierottiin rauhaa siitä linnun nappaamisesta. Raitapaita katti kierteli tuossa talon päädyssä ja harakka räksätti perässään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.05.2025 klo 14:42

Pilvinen, mutta lämmin Perjantai. Olen ollut touhukas ja nyt sitten voin vetää lonkkaa viikonlopun. KIrjasto, roskat, kesäkukkia, apteekki ja marketti. Päiväkahville ja auton huuhteluun suurimmista siitepölyistä. Heh, auringossa näkyy taas likaraidat. Vaan en varmasti ole ainut. On tosi paljon siitepölyä ilmassa. Roskapöntön kansi aivan keltainen. Nokka valuu, mutta se on joka päiväistä.

Pee kävi aamupalalla. Illalla tuli syömään ja otti pienet unet sitten. Mukavaa, kun ei meitä unohda. Taitaa alkaa satamaan illenmalla ja huomenna. Ikävää niille, joilla lakkiaisjuhlat.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.05.2025 klo 12:49

Kylläpäs on koleaa ja kosteaa. Toisaalta vesi tekee luonnolle hyvää, mutta tämä yleinen kosteus aiheuttaa helvetillisiä kipuja. Ei antanut yöllä nukkua, kun kolotti niin kauheasti. Tunteja istuin sohvalla ja odottelin josko Burana hiukan edes auttaisi. Aamun tunneilla hetken nukahdin. Nyt koko päivän väsyttänyt ja ollut tosi nuutunut olo.

Kasvaa se kauhu mennä illalla nukkumaan, että jos taas tulee yhtä kauhea yö.

Pee on jo kaksi kertaa ollut. Ensin söi ja vähän makoili. Sitten halusi ulos. Istuin hetken kuistilla seuranaan ja sanoin, että tule takaisin sisälle, kun noin sataa. Lähti sitten kuitenkin. Olisiko ollut pisuhätä. Huomasi minut sitten toisesta ovesta, kun kaappeja järjestin ja tuli taas sisälle. Söi hiukan ja taas lähti. Toffeli oli vähän yli aamukasin ulkona. Aivan märkä poika. Tietty vaani minun lintujani. Se on kiellettyä, ehdottomasti. Tulee ryppyjä meidän ystävyyteen.

Luulen, että ainakin toisella oravalla on jo poikaset. Toinen odottaa viimeisillään. Linnuilla on ekat poikaset jo lennossa. Saattavat tehdä toiset poikaset, kun näin aikaisin saivat ekat lentoon. Vähän vähältä luonto alkaa herätä. Myöhässä, mutta kuitenkin. Kielot on myöhässä, syreeni. Jahas, nyt unohdin keltaisen varrellisen kukan nimen joka kukkii? Ja kalliokilvet kukkii. Oisko se vuohenjuuri? Pitäisi tuijia lannoittaa ensi viikolla, jospa vähän elpyisivät.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.06.2025 klo 12:50

Nyt on tainnut taivaassa unohtua kraana auki, kun yhä vaan sataa. Joo, kyllä luonto sen tarvitsee. Mutta alkaa tuntua mielialassa tämä kosteus. Onneksi ei yöllä ollut kipuja. Koputetaan puuta, knokknokknok...

Pee nukkui illalla monta tuntia sisällä, mutta sitten puoli yhdentoista maissa halusi ulos. Tuntui pahalta, kun poika sinne sateeseen lähti. Mutta oma tahto.

Nyt tuli aamuysiltä ja yhä nukkuu halkopitkona sängyssä. Saa olla niin kauan, kuin tuntuu hyvältä hänestä.

Se on sitten Kesäkuu. Jotenkin se tulikin yhtäkkiä. Taitaa suht sateinen olla ensi viikkokin. Voisi vähän lämmetä.

Kyllä minulla kahdella oravalla jo poikasia ja toinen mamma odottaa toisia poikasia. Monella linnulla myös poikasia. Olen vain oraville pähkinöitä laittanut, mutta kelpaa ne muillekin. Ajattelin, että pääsevät elämän alkuun.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.06.2025 klo 13:00

Nyt kyllä pitää olla ihan hiljaa ja ei yhtään valittaa vaikka aivan kaatamalla tullut vettä aamusta saakka. Ei enää kaatamalla, mutta sataa kuitenkin. Meinaa, kun niin pitkään ruikutin, että luonto niin tarvitsee sadetta. Tulin kuulluksi ja on antanut vettä. Kyllä kaikki alkaa vihertää kiitettävästi. Jopa nurmikko, josta en uskonut nousevan korttakaan. Tykkää, kun ruohoroope ajelee ja aktivoi kasvua.

Aamulla marketissa ja kastuin jo kaupasta autoon palatessa. Eipä haitannut. Pee oli kuistin tuolissa odottamassa ja antoi vähän palautetta, kun oli odotellut. Leppyi, kun sai vähän kananjauhelihaa. Nyt on päiväunilla. Toffe pusikoissa kyttää lintupaistia. Minä olen koittanut kuivata poikaa monta kertaa, mutta hyppää kauhusta ilmaan. Selkeästi ei kotiväki koskaan kuivaa. Säälittää.

Monta haastetta olisi vielä tällä viikolla tehtävänä.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 viikkoa, 6 päivää sitten. Syy: Lisään vielä muutaman asian. Pee on nautiskelija. Tykkää, kun turkki kuivataan pyyhkeellä. Harjataan. Silmät ja korvat putsataan
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.06.2025 klo 12:58

Tulipas kaunis aurinko sateen jälkeen. Nautinnollista!

Kaksi asiaa ruksittu todo listalta. Hyvä minä. Mutta, kuinka loputon lista onkaan. Aina tulee jotakin lisää. Eilen iski se tunne, että aika etenee liian vauhdilla. Oma elo lyhenee päivä päivältä. Ja kun kalenterissa näkyy jo Juhannus. Onko kesää kulunut jo näin paljon? Hurjasti siitepölyä ilmassa. Hetken ajan auto oli parkissa ja tuulilasi oli paksussa keltaisessa mömmössä. Auton pelleistä puhumattakaan, jotka eilinen sade huuhteli puhtaaksi. Mutta en aio pestä, kun monta menoa tiedossa. Olisi itsensä kiusaamista vaan.

Viime yön mukaamas raahasin tukkeja. Siis kaadettuja, tosi painavia puita. Mistä ihmeestä uneni tuleekaan? Oli vaihtelua käärmeunille.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.06.2025 klo 15:04

Kaunis ja lämmin päivä ollut. Nyt menee pilveen. Huomenna taitaa vaihteeksi sataa. Taas yksi asia ruksittu pois. Kävin hankkimassa kesäkukat. Järkyttävässä kunnossa se tie sinne. Paikkauksia vähän väliä. Hirvitti ajella satasta, jos rengas puhkeaa muhkuroista. Mutta nyt se on tehty. Oli pikkuisen jo valikoitu tarjonta, mutta löysin kyllä omaa silmää viehättävät. En vielä istuttanut, onhan tässä aikaa.

Siellä on kaksi jumalaista varmaan lehmän kokoista ja suht karvaista koiraa. Ei enää ihan nuoria, koska muistan edellisiltä vuosilta. Tykkäsivät kun jutustelin. Häntä heilui ja pää kallellaan kuuntelivat. Sellainen minä olen, en osaa puhella ihmisten kanssa, mutta eläinten kyllä.

Huomenna taas menoja. Ja heti alkuviikosta. Pikkuisen alkaa stressi nousemaan.

Meidän kirjosieppo häiriköi koko ajan sinitiasta, jolla jo poikaset pöntössä. Olisi vapaana vaikka kuinka monta pönttöä siepolle. Siilejä minä kaipaan. Viime kesänä oli niin paljon ja nyt ei yhtään. Onkohan Peekin joutunut mökille, kun ei ole muutamaan päivään näkynyt? Viime vuonnahan oli koko kesän poissa ja syksyllä ilmestyi taas.

Upeaa lukea uutisia Ukrainan onnistumisista sodassa Venäjää vastaan! Näin pistetään vastaan, hyvä Ukraina.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.06.2025 klo 15:05

Nyt paukkui aimoa kasa rukseja tehdyistä hommista. Hyvä minä. Jännitän aina tankkaamista vaikka tasan osaan sen tehdä. Ompa sekin tehty. Ja vaikka mitä asioita listaltani. Alkaisko loppumaan vähitellen? No ei takula..

Aamusta saakka tullut kovia vesikuuroja. Nyt jo pikkuisen aurinko pilkistää. Huomenna pitäisi olla sateetonta, no uskoo kun kokee.

Taas oli joku voima joka johdatti minua! Oikeasti! Olen harmitellut tatuointiani, joka kaipaisi lisää.. Minut niin pelotteli ihminen, joka töissä Vammaispalveluissa, ettei ne taksikyydit aina tule vaikka kuinka tilaa, kun ei ole takseille kannattavia..Se olisi ongelma, jos ajanvaraus tiettyyn aikaan.. No, nyt kohtalo ohjasi toisin. Kaupassa, päivänä, aikana joissa en yleensä ole kaupalla tapasin entisen tatuoijani, jolla on kanssani uskomaton samalla henkisellä linjalla olo..Hän lopetti vuosi sitten, mutta on aloittanut jälleen työnsä. Minä niin varmasti menen, kun saan pari pakollista isompaa menoa hoidettua pois. Uskomatonta!!!!!!!!!! Kiitos, kuka ikinä ohjasitkaan tapaamiseen.

Pee oli illalla muutaman tunnin. Tänään aamulla muutaman tunnin. Nyt ei ole näkynyt, mutta tulee varmasti taas. Eilenhän oli Halaa kissaasi päivä.. En tiedä kuka noita päivä tekee, mutta Pee sai haleja ja suukkoja urakalla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.06.2025 klo 12:53

Vallan mukava ilma, vaikka vetikin ihan pilveen. Yöllä taas alkaa sade.

Kävin pikakierroksen asioilla ja totesin, että auto taas keltaisen mönjän peitossa. Niin paljon siitepölyä ilmassa, vaikka oli kunnon sade. Huomaa sen itsekkin, kun silmät vuotaa ja nenä.

Pee oli osan yötä meillä. Halusi sitten yökahdelta ulos, kun en saanut nukuttua ja ähräisin. Tulee varmaan illenmalla. On katkarapuja likoamassa liienmästä suolasta. Herkkua hänelle.

Muutaman kukan sain istutettua, mutta puhti loppui kesken ja rupesi jalkoja särkemään. Se on tuleva matalapaine kun heti tuo säryt. Ehtiihän ne loput vaikka Sunnuntaina, jos ei sada.

On taas aivan kauhea ikävä Heavenia ja Masteria. Toki joka päivä on, mutta sitten tulee aina päiviä jolloin suru on sysimustaa. Pitääpäs muistaa käydä katsomassa autotalliin. lukitsinko Toffelin sinne vahingossa. Pyörähti ainakin siinä oviaukolla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.06.2025 klo 12:43

Synkkä sadepäivä. Tuntuu joka ikisessä nivelessä kolotuksena. Jospa huomenna olisi poutaa niin istutan lopultakin kesäkukkani.

Pee tuli eilen tosi myöhään. Oli jo kymppiuutiset menossa. Kyllä maistui katkaravut ukolle. Ja pyysi lisää ruokaa vielä ja kuivamuonaakin söi. Meinasi että jääkö yöksi, mutta päätti sitten, kun eteisen ovea raotin, että jospa lähtee ulos. Istuin hetken seuranaan kuistilla. Tänään ei vielä ole näkynyt. Toivon, että on päässyt kotiinsa ja ei suotta kastele itseään.

Kauheasti taas vanhoja asioita pyörinyt päässä. Koitan häätää niitä pois, ettei vaan laukaise koomapaskaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.06.2025 klo 12:57

Yhä vain synkkää ja kosteahkoa. Joten saa kukat vielä nauttia tallissa. Jos huomenna kun tulen isolta kylältä tempaisen ne multiin. Riippuu kuinka väsyn taas reissussa.

Olipas minulla komea miesvieras yötä. Hennosti kuorsasi, vai olinko minä? Hellyydenkipeä ja ihana. No Pee ukko tietysti. En minä muita huolisi. Oli hänen oma valinta jäädä. Aamukuudelta herätteli, että olisi aamupalan aika ja pissattaisi myös. Varmaan taas illalla tulee.

Katsoin Jokikytän eilen, vaikka olin aienmin nähnyt. En ihan loppua muistanut, että kuka syyllinen olikaan. Rakastan sitä Brucen vinoa hymyä ja mustaa huumoria. Vähän vaivasi ne hiukset päässä..Se uusintasarja, uudella synkenmällä twistillä Bergerac..ei ihan auennut, Tai toki tajusin mitä tapahtui, mutta kun muistikuvat alkuperäisen katsomisesta puuttui. Kuuluu siihen menettämääni muistiin. Annan mahdollisuuden. Huomenna alkaa uusi sarja. Tietty en nyt muista nimeä, mutta muistan lukeneeni monta sarjan kirjoittaneen kirjaa. Yleensäkin pidän paljon pohjoismaisista dekkareista. Suomi viihde ja sarjat ei vaan ole minun juttu. Paitsi Sorjonen.

Nyt on taas menossa kurja kausi kun tuntuu, ettei jalat tapaa maata. Kuin kävelisin aukon päällä ja tipun hetkenä minä hyvänsä. Jos Jokeri taas ilmestyy tvn takaa nurkasta hakemaan minua hyytävään tanssiin. Tätä oli paljon ennenkin ja ei pitäisi hämmästyä. Mutta mikä ihme tämän aina laukaisee minussa?