Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.04.2025 klo 13:07

Kaunis, aurinkoinen päivä. Varmaan +15 auringossa. Varjossa ei. Linnut kadonneet vaihteeksi metsälle.

Siivoilin taas ruokintapaikkaa. Kaivoin niin syvälle, kun lapio meni. Aika jäässä yhä maa. Mutta kaikki pois, mikä tehty. Selkä taas oikkuilee. Oli jo valmiiksi vähän hellä niin nyt piti ottaa buranaa apuun. Hyvä, kun sain aikaan.

Pee ei ollut yötä. Illalla lähti iltapalasen syötyään ja aamulla ilmestyi vasta puoli kasilta kuistille. Pari tuntia nukkui ja halusi ulos. Olikin kauhea ajoitus! Meinaa Toffen naama oven raossa vastassa. En ehtinyt Peestä kiinni pitämään. Ajattelin, että nyt tulee kauhea tappelu. Ei tainnut tulla. Toffe lähti vauhdilla ja Pee vähän juoksutti. Sitten vähän ajan päästä Pee istui laatotuksella ja katseli minua, kun ikkunasta kurkin. Katsoi tyyliin, että enkös ole kiltti poika? Kyllä oli. Toffe on niin hentoinen Peen rinnalla.

Hitsi nytte taas roikotetaan toisen takatalven uhkaa ilmassa Pääsiäisen jälkeen. PItää seurata tilannetta, että uskaltaako antaa renkaat vaihdattaa vai yhäkö odotan? Kyllä se muuten kesärenkailla pärjäisi mutta tuo ajoluiska nousee kohti tallia.. siinä saattaa sutia ja sitten isot ojat molemmin puolin ajoluiskaa. Stressaa tuleva viikko muutenkin, kun joka ainoa päivä jotakin häslinkiä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.04.2025 klo 13:05

Sataa vettå. Oikein kunnolla välillä katto ropisee. Tekee hyvää viimeisille lumille ja sulattaisi maanpintaakin. Piti käydä vähän rautaharavalla rikkomassa maan pintaa. Ei oikein voinut kunnolla haravoida, kun niin märkää. Mikä siinä onkin, että aina rupeaa haluttamaan ulkohommiin, kun sataa?

Aamulla kävin kaupassa ja apteekissa, minne meni kauhea kasa rahaa. Toffeli odotti, kun tulin kotiin. Pee iltakympiltä kävi yöpalalla ja halusi ulos. Oli kuistilla taas aamuseiskalta. Juuri äsken tuli, söi ja meni sänkyyn nukkumaan.

Eilen oli suloista seurata pupua. Söi ensin ja en tiedä säikähtikö jotakin, kun siirtyi nököttämään keskelle pihaa. Ajattelin odotteleeko kumppania, mutta ei näkynyt. Kauhea pesu oli ja sitten siirtyi toiseen kohtaan. Olisittepa nähnyt kuinka venytteli etujalat edessä. Kaunis hän on. Tuli sitten takaisin syömään ja katosi.

Ostin kokeeksi pari omppua, jos maistuisi. Ja jos yleensä tulee tänään? Linnut on vähentäneet käymistä. Lopettelen ruokintaa, kun automaatti tyhjenee. Ei ole Taunoakaan näkynyt?

Nyt oli taas painajainen. Käärmeet olivat vaihtuneet pupuun, jolla mukamas oli paita päällä ja kissoihin. Minun piti muka eläinsuojeluun soittaa, mutta puhelin ei toiminut. Ja naapuri tunki tontille hoitomukeloiden kanssa, vaikka tiesi, ettei saisi häiritä pupua. On se ihme näitä minun painajaisia. Ovat niin selkeitä ja yleensä vähän ennen heräämistä niin muistaa ne.

Jotenkin stressaa, kun tietää koko viikon olevan täynnä menoja. Onneksi tänään tulee Tracker-sarja. Jumalainen mies..nami. Miksi oikeassa elämässä ei koskaan näe ketään silmäniloa?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.04.2025 klo 14:16

Aivan mahtava ilma!!!! Auringossa tulee hiki. Ja katupöly aivan järkyttävä. Pesivät hiekoitusta pois kylällä ja se pölypilvi jäi leijumaan ilmaan. Olin kuskina omaisen menoissa ja väsähdin jo siinäkin. Kun joka ainoa päivä saa mennä jonnekin.

Pee illalla tuli kympin jälkeen ja söi iltapalan. Ajattelin, että jää yöksi ja vedin jo oven lukkoon. Vaan halusi ulos. Jäi makuulle portaalle niin, etten saanut ovea kiinni. En raskinut poikaa pois töniä. No sitten päätti et tulee vielä sisälle ja söi aimo kasan kuivamuonaansa. Ja sitten halusi ulos. Palasi aamuseiskalta. Ja kun rupesin lähtöä tekemään halusi ulos. Ja jäi sitten. Oli kuistilla nukkumassa, kun palasin. Tuli välipalalle ja taas matkaan. Se on tuo ihana ilma. Peekin nauttii.

Vein lastin roskia ja kävin kirjastossa. Kaksi kirpputoria kävelin aikaa tappaakseni. Odottavan aika on kauhean pitkä.

Taas oli uusi variaatio painajaisesta. Roska-auto mukamas seisoi kappelin takana hautausmaalla. Laitoin jotakin roskia muka sinne. Joku nainenkin laittoi ja sitten ne roskat levisi ympäriinsä, kun se lava muka koukkasi auki. Siis aivan kummallisia unia minulla. Vähän ajattelen, että se on yhdestä lääkkeestä, jonka haittavaikutuksina mainitaan unihäiriöt.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.04.2025 klo 12:34

Meinaa vaan voimat loppua ennen pääsisäistä. Reilu tunnin odottelin omaista terveydenhuollosta. Siihen sopivasti katupölyt pölisi kun siivoavat yhä katuja. Sitten kauppaan, jossa oli yllättävän vähän ihmisiä. Sain orvokkiamppelin, joita olen jo kaivannutkin. Pitää varmuudeksi nostaa aina yöksi sisälle.

Aivan mahtava ilma. Lämmin ja aurinko paistaa. Pysyisi tälläisenä. Auton on niiiiiiiin pölyinen, että aivan hävettää. Mutta huomenna pojat vahapesee sen. Sitten helppoa huuhdella pölyt pois. Katsastuskin huomenna.

Pee tuli yöyhdeltä syömään, kun kurkkasin kuistille. Sitten halusi pian takaisin ulos. Aamuseiskalta kävi aamupalalla ja taas on kadonnut. Tuo ilma on ihanteellinen kissojen ulkoiluun. Toffeli äsken kävi namittamassa.

Pupu herkutteli eilen. Taisi olla sopiva omppu. Sitä keltakuorista. Pitää viedä lisää, kunhan tässä pikkuisen voimat nousee taas. HItsi huomenna pakkosiivous. Ja pitäisi talli lakaista hiekoitushiekasta, kun renkaissa tullut.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.04.2025 klo 12:50

Aivan ihana aurinkopäivä. Varjossa +16. Mutta käsittäkseni lämpötilat kyykkää kunnolla tästä. Ei olisi tarvinnut. Lauantaina olisi saanut sataa sarvipäisiä akkoja, kun niitä mokomia kerjäläisiä ovella heti aamukasilta. Vanhenmat tuo autolastin kerralla niitä. Vaan siitä vaan, minulla on oikeus olla avaamatta ovea. Ostakoot vanhenmat karkkia lapsilleen, ettei tarvitse ovelta toiselle kukea kerjäämässä. En pidä mokomasta perinteestä.

Pupu kävi aamulla, mutta säikähti kesken aterian. Hakivat autonkin katsatushuoltoon ja renkaan vaihtoon ja vahapesuun. Palauttavat iltapäivällä.

Pee kävi aamulla, mutta kiire oli ulos heti aamupalan jälkeen. Toffeli minua säälittää. Kulkee niin masentuneen näköisenä. Ollaan puhuteltu/namitettu ju muutaman kerran.

Olen koittanut vähän siivota ja heti ishias sanoo haloo, muistatkos minut.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.04.2025 klo 13:04

Hyvää Pääsiäisen aikaa kaikille lukijoille, kanssa kokijoille ja tietenkin Ylläpidon väelle, joka jaksaa meitä täällä.

Ilma on hiukka masentava. Synkkä taivas, koleaa ja tihuuttaa vettä. Kävin haudoilla viemässä lyhtyihin kynttilät ja katsastamaan, että kaikki hyvin talven jäljiltä. En arvannut kynttilöitä sytytellä lyhdyn ulkopuolelle, kun suht kovia tuulen puuskia välillä ja se puoli hautausmaata oli hyvin kuivan näköistä, ettei satu vahinkoa.

Nyt siis kaikki tehtävät pulkassa ja voisi alkaa vetää lonkkaa. Pee kävi aamulla aamupalalla ja taas halusi ulos. Toffeli kävi tervehtimässä, mutta ei kelvannut namuset.

Pupu herkutteli eilen noin puolen tunnin ajan ja oli yllätys kun ilmestyi aamukasilta syömään loput mitä oli tarjolla. Oli vielä suht hiljaista siihen aikaan niin sai rauhassa syödä. Vien taas illaksi uusia porkkanoita ja omppua. Se keltakuorinen omppu maistuu.

Kyllä oli auto kiiltävä ja niin puhdas sisältäkin. Hyvin huollon pojat hommansa tehneet. Katsastuksesta oli mennyt heittämällä läpi. Eikä ollut vikoja. Ajan niin vähän ja lyhyitä matkoja. Öljyä ei tarvinnut vaihtaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.04.2025 klo 12:57

Ompas ollut jotenkin harmaa ilma. Nyt näyttää hiukkasen kirkastuvan.

En ole avannut oveani trulleille. En ole kuullut kuin kaksi koputusta. Ei onneksi ovikello toimi niin suht on rauhallista ollut. Pee vähän aikaa sitten tuli sisälle pienille päiväunille. Ei ollut kauhea nälkä.

Otin aamulla jatkounet aamupalan jälkeen. Jotenkin tuntuu, että aina sellainen väsy olo. En tiedä piristynkö tästä yhtään? Jotenkin en tykkää juhlapyhistä yhtään.

Komeasti Leijonat voitti toisen matsinsa Ruotsia vastaan. Eka hävittiin. Taitaa tänään olla naisleijonien välierä ottelu. En oikein tajua miksi kaksi matsia aina suht peräkkäin? Ovatko jotakin harjoittelua, joiden perusteella kerätään näyttöä, että kuka pääsee lopulliseen joukkueeseen. Nhl puolelta vapautuu varmaan sakkia lisää.

Ystäväni on tänään kissanäyttelyssä. Maailman näyttelyssä, jossa varmasti paikalla creme la creme. 600 kissaa. Ei odota palkintoa vaan suurta kokemusta. Peukkuja pitelen silti.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.04.2025 klo 13:02

Jestas, että olikin koleaa ulkona, kun menin ulos Toffelia puhuttelemaan ilman takkia paitasillaan. Onneksi ei lunta nakkele eikä räntää.

Eilen iski aivan varoittamatta aivan kauhea ikävä Masteria ja Heavenia. Aivan kuin koura olisi puristanut sydämestä ja möykky tuntui vatsassakin. Ei ollut epäilyä mistä kyse. Juhlapyhät usein laukaisee entistä pahemman ikävän. Vaikka ikävä on ihan jokaikinen päivä.

Pee nukkuin eilen iltapäivällä unet ja halusi ulos. Sitten yöyhdeltä oli kuistilla ja tuli syömään yöpalasta. Ja taas ulos. Aamulla ysiltä kävi välipalalla ja taas ulos. Varmaan nauttii nyt, kun lumet sulaneet ja tarkenee katsella reviiriään.

Pupunen kävi syömässä illalla. Tauno ehti natustella omppusiivuaan. Miten huomasikin. Varmaan pitää viedä vähän siemeniä automaattiin, kun yhä käy lintuja. Ajattelin jo lopettaa, mutta kun nää ilmat taas kylmeni.

Molemmat kisut sai sertit näyttelyssä. Olen kauhean leuhka heidän puolestaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.04.2025 klo 13:04

Aurinko paistaa, mutta hyytävän kylmä tuuli puhaltaa. Silti plussan puolella.

Puoli puutarhaa haravoitu. Sitten, kun oikeasti nämä takatalvet menee niin pitää kalkkia nakella, jos söisi pois sammalen.

Illalla raitapaitakatti kiipesi istumaan linnunpöntön päälle ja kurkisteli aukosta sisälle. Luulen, että sinitiainen siellä aloittaa pesintää. Kolistelin ikkunaa ja huutelin ovelta. Ei auttanut, katsoa killitti vaan minua. Piti lähteä paikan päälle. En minä mitään pahaa hänelle tehnyt. Puhumalla hyppäsi alas ja lopulta suuntasi kohti kotiaan. Nätti, pieni kisu mutta aivan jäätävä tappelija.

Pee on kauhean kiireinen. Aamukasilta kävi syömässä aamupalaa ja halusi heti ulos taas. Ei ole sen jälkeen näkynyt.

Oli todella huono yö. Uni vaan loppui ja istuin taas tunteja sohvalla Mahjongin parissa.

Ei tullut sitten edes pientä asetaukoa vaikka Putin kuinka sen julisti. Kehtaakin esiintyä muka hartaana uskovaisena ja samaan aikaan hyökkäys jatkuu. Pääsiäsienäkin. Häpeisi mokoma. Trump on kokonaan pessyt kätensä rauhantekemisestä vaikka kuinka silloin vaalienkin aikaan uhosi kuinka hän hetkessä sen tekee. Pelaa vaan tullimaksujen kanssa kuin pahainen kakara. Tuollaisella ydinaseiden laukaisukoodit..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.04.2025 klo 13:05

Aurinko paistaa, mutta vain +8. Tuuli on kylmä. Millään ei meinaa järki uskoa, että tänään Tiistai ei Maanantai. Kävin asioilla kuitenkin.

Toffeli haluaisi muuttaa meille. On vaan niin yksinäinen reppana. Peetä ei ole eilisen illan jälkeen näkynyt, mutta varmaan ilmestyy käymään.

Aamusella Tauno ja Ansa yhdessä olivat nokkimassa siemeniä. Ja kurre söi pähkinöitä. En tiedä oliko pupu vai ko pariskunta, kun oli heitellyt porkkanoita ympäriinsä? En ole pupua nähnyt pariin päivään. Saattaa olla jo poikaset hänellä. Vai kumpi onkaan?

Paavi kuoli eilen. Henkilökohtaisesti se ei minuun mitenkään vaikuta, mutta ainahan se on surullista, että joku kuolee.

Mitäs lehdessä oli, että Venäjä aikoo nuoleskella Trumpia? Ei kuulosta yhtään hyvältä. Ei ainakaan siltä, että loputon sota joskus loppuisi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.04.2025 klo 13:06

Kylmää, synkkää ja tihuuttaa vettä. Niinpä menin takaisin sänkyyn aamupalan jälkeen. Oli sikeät jatkotorkut, kun en herännyt välienselvittelyyn kuistilla. Verhotanko oli pudonnut verhoineen ja pöytä oli nurin. Pee tuli tuijan alta kauhean kovaäänisenä. Taisi olla Pee vastaan Toffeli. Toivottavasti Toffeli ei saanut haavoja, Pee oli kunnossa. Mutta Toffeli on hennonpi ja vähemmän tottunut tappelija.

Pee tuli 2,5 tunnin torkuille pitkästä aikaa. Varmaan tuo ilma lannisti. Lähti taas reissuilleen.

Kyllä se on Tauno, kun nakkelee porkkanoita, josko löytäisi ompun palasia tyyliin. Ompun siivuista vain kuori jäljellä. Antaisi Ansallekin, joka hiukan arempi.

Järjetön tämä Trumpin viimeinen rauhanehdotus. Se kaikkihan on suoraan Venäjän pussiin. Toivon, ettei Ukraina hyväksy moista paskaa.

Siis oikeesti paavi makaa arkussa, joka on auki, että ihmiset saa käydä katsomassa? Menee yli ymmärrykseni. Näin eilen varmaan uutisissa kuvan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.04.2025 klo 13:20

Nyt se sitten alkoi. Tulee räntää taivaan täydeltä. Että osaa masentaa kauheasti. Vielä ei näytä maahan jäävän, mutta maa on kylmä hallayön jälkeen. Eikö tämä kirottu takatalvi takatalven jälkeenkin koskaan lopu?

Järkyttävää oli, että vanhuksiin on kohdistunut seksuaalirikoksia. Vanhuksiin?! Käsittääkseni kahdessa eri paikassa. Eilen uutisissa mainitsivat asiasta. Mikä saa ihmisen tekemään mokomaa? Hauraisiin vanhuksiin...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.04.2025 klo 12:50

Taisi olla pakkasta viime yönä, kun aamusella vielä nollassa, kun lähdin kaupalle. Pupu kävi syömässä ysiltä, aamulla siis. Tauno nokkii omput niin, että kuoret jää. Pitääköhän alkaa herrasväelle kuoria omput? Pee kävi puoli seiskalta aamupalalla ja nyt ei ole näkynyt. Toffeli käynyt moneen kertaan. On se onni, ettei hänessä suurempia reikiä, eikä arista mitään kohtaa tappelun jälkeen. Luulempa että tappelijat säikähtivät, kun pöytä kaatui.

Vähän koitin kukkapenkkiä raaputella, mutta on ihan syvässä jäässä. Se on aina tuo sama puoli taloa, joka sulaa tosi hitaasti. Ei pysty haravoimaankaan.

Jalat aivan kauheilla tuskilla taas. Tuntuu, ettei mikään kenkä tunnu hyvältä jalassa. Mielialakin aika laskuvireinen, mutta minkäs teen asialle?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.04.2025 klo 12:54

Taas kaunis aurinko paistaa. Hetkonen sitten tuprutti lunta. Onneksi ei maahan jäänyt. Taivas oli aivan pikimusta.

Hyvä ajoitus minulla oli, että ehdin Perjantai vakiohommista kotiin ennen lunta. Toisaalta olisiko se pessyt pölyn auton pinnasta? Pahus. Kävin kirjastossa, vein roskat ja poikkesin marketissa, kun Peen aamiaisShebat oli loppu. Onneksi löytyi taas ja vähän hamstrasin. Poika tulee aamupalalle joka aamu. Sitten katoaa palatakseen illenmalla syömään ja nukkumaan. On se pakkaus. Rakkauspakkaus. Ja kuten aina, kun olen lähdössä Toffeli juosta kipsuttaa pihalle. Piti jättää auto käyntiin ja lähteä namittamaan ja silittelemään.

Viime yön sellainen vähän kevyempi koomapaska koitti läpi unen tulla. Tietää, että isompi paska taas lävähtää lähiöinä. Helvetti, että se on ahdistavaa.

Olen jotenkin vähän sekaisin päivissä, kun tänään meni vasta tajuntaan, että Vappuhan on jo ensi viikolla? Pitää ostaa vähän simaa ja munkkeja marketista. Ei ole kylmätilaa, niin ei voi itse tehdä simaa.

Olipas komea peli eilen Pikkuleijonilla. Onkohan ne tänään isot jellonat, kun taas pelaa Ruotsia vastaan? Varmaan nämä jotakin näytönpaikka matseja, kun kootaan joukkuetta mm kisoihin.

Eilen Tauno jäi itse teossa kiinni nokkimassa omppua. Tänään oli kuorenpalasia ympäriinsä. Sottapöksy Tauno. Siin minun mustarastas. Pee ja Toffeli ovat kissoja. Ansa Taunon vaimo, mustarastas, jos joku sattuu lukemaan ja ihmettelee mistä kirjoitan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.04.2025 klo 13:13

Aurinko paistaa, mutta pahuksen jäätävä tuuli. +2. Mutta, jos jotakin hyvää pitää keksiä, niin ei sada lunta!

En aio pistää nenääni ulos. Olkoot rauhassa kylmä. Eikös huomenna pitäisi vähäsen lämmitä? Uskon kun koen.

Eilen taas tapahtui montakin pysäyttävää asiaa. Istuin ihan hetken kuistilla ja Tauno lehahti tuohon Heavenin lempi ulkoilupaikalle. Alkoi laulaa pieniä, haikeita lurituksia. Koskaan ennen en ole Taunoa siinä nähnyt. Heaven siis ilmestyi ja läheni minua hänen muodossaan. Kyyneleet vaan valui poskille. Itkupilli.

Toinen taas oli todella surullinen ja minua kauhistuttanut asia. Pee söi iltapalaa ja ruoka aina meni reunoille, mistä ei ollut helppoa saada. Otin pienen kahvilusikan, että auttaisin. Pee hyppäsi säikähdyksestä ilmaan ja silmät kuin teelautaset. Ei jäänyt yhtään kyseenalaiseksi, että siellä omassa kodissaan on lyöty lusikalla kuonolle, kun on liian innokkaana/nälkäisenä yrittänyt lautaselle. Aivan järkyttävää. Tällä viikolla muutenkin hänen käytös ollut hiukan arkaa. Ollut oletettavasti enenmän kotonaan. Mutta lyödä lusikalla? Millainen hirviö tekee sellaista? Minä silittelin Peetä ja siirsin ruuan sormella..jatkoi syömistään. Lusikka oli se kauhun paikka. Voi Pee kultaa. Kumpa ei menisi sinne kotiinsa. Saisi olla täällä. Ei koskaan lyötäisi millään. Se ei ole rakkautta.