Täälläkö taas..
Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.
Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?
Ei ollut niin hyvä yö. Aamulla oli niin outo olo, että ajattelin nyt kyllä sairastun. Mutta uni olikin paras lääke ja nyt alan heräillä kunnolla päiväkaffen jälkeen.
Harmaa päivä ulkona, mutta nyt näkee kuinka lumi oikeast on sulanut. Ja kirottu jää. Ajoluiska melkein kokonaan sulanut ilman apuani. Pitäisi edustan jäistä käytävää hiukan hakata, josko tästä voimat palaa.
Pee lähti illalla. Ja aamulla kuuden maissa kävi aamupalalla ja taas meni. Tulee varmaan tässä iltapäivällä. Säälittää, kun kipeä se etutassu. Luulisi kotiväkensä huomaavan.
Söin eilen vuoden ekan suklaamunan. KIroileva Siili. On minun ykkösuosikki hahmo ja suklaakin vallan maukasta. Joulukalentereissa aina tosi pahaa se suklaa. Siis vaikka mimmoisen ostaisi.
Kuulin/näin eilen The Rasmuksen uuden biisin/videon. On tänään levyraadissa. Aavistus raskaampaa tyyliä, mutta kyllä siitä yhä heidät tunnisti. Tykkäsin todella paljon. KUn olen ennenkin todennut, ettei minun makuuni enää tehdä mitään musaa. Nyt oli. Toivotaan, että olisi albumikin tulossa myöhemmin.
Aurinko paistaa synkän aamun jälkeen. +15 auringossa. Nyt alkaa lumen pinta painua, kunnes tulee uutta. Saisivat perua koko takatalven.
Pee oli yötä. Aamuviideltä kesäaikaa huuteli haluavansa pisulle. Palasi sitten puoli ysiltä ja juuri päästin ulos. Ei varmaan illalla päässyt kotiinsa, kun oli vähän alakuloinen, kun nostin tuolista sisälle.
Pitäisi taas mennä esisiivoamaan ruokintapaikkaa. Minkä aurinko sulattanut koitan lakaista pois. Loppumaton homma. Etukäytävältäkin pitäisi loput jäät hakata. Laiskottaa vaan, kun on Sunnuntai.
Itketti illalla taas oikein urakalla. Lähinnä kaikki ne Heavenin viimeiset hetket. Pitäisi vaihtaa kännystä pois Heavenin kuva, ettei aina suru pysyisi niin vahvana, kun näkee kuvan.
Oli sitten yö pikkupakkasen puolella. Nyt jo reippaasti plussaa. Saattaapi kohta aurinko kurkistaa. Jokohan uskaltaisi siirtyä lenkkarikauteen, kun eilen kulkuväylältä hakkasin pois viimeiset jääpalat? Ainakin väliaikaisesti sitä takatalvea odotellessa.
Huomenna jo kk vaihtuu. Kauhea kasa asioita pitäisi tulevassa kk tehdä.
Jaa-a mitähän taas ajattelisi meidän pressan golffaksesta pellen kanssa? Se on aivan sama mitä pelle lupailee, mielensä kuin tuuliviiri. Ajattelin sitäkin, että kun se sellainen hölösuu niin varmaan sanoo Putinille, että Suomen pressa sanoi, ettei sinuun voi luottaa. Ja taas Putin kiinnostuu lisää meistä negatiivisessa mielessä. Minä en usko mihinkään aselepoon Pääsiäisenä, enkä muuallakaan päivinä. Tulee lisää ehtoja ehtojen päälle ja pelle suostuu. Näin se vaan menee uskokaas pois.
Nyt näkyy vähän aurinkoa. Pee tuli jo ennen iltaysiä sisälle ja halusi yökahdelta ulos ja palasi sitten aamuseiskalta. Nyt taas lähti reviiriä tarkastamaan. Toivottavasti Toffeli huomaa perääntyä. Kävi tuossa aamupäivällä ja sanoin kyllä hänelle, että Pee on sisällä.
Pitäisi taas vähän siivota ruokintapaikkaa. Se mitä sulanut lumen alta. Ei ole pupukaan käynyt.
Harmaa päivä. Uhmasin katupölyä ja kävin marketissa. Pankkikortit eivät toimineet. Onneksi oli käteistä lompakossa, ettei tarvinnut lähteä pankkiautomaatille juoksemaan. Pitäisi aina varautua.
Viime yö oli minulla vähän outo. Olisin voinut vannoa, että kello oli neljä ja kauhea syyllisyys iski, etten muistanut katsoa aienmin onko Pee kuistilla. Ei ollut ja tuli niin paha mieli, että jos aikansa siellä kyyhöttänyt ja ajatellut ettei eukko välitä ja lähtenyt. Nukahdin uudelleen ja heräsin ja kello oli neljä, jälleen. En kyllä käsitä asiaa? No, nyt oli poika tuolissaan ja vähän loukkaantuneen oloisena, kun joutunut odottamaan. Nostin sisälle. Oli kova nälkä ja sitten nukkumaan. Aamu puoliseiskalta halusi ulos ja kun palasin asioilta oli kuistin tuolissa. Nukkuu nyt päiväunia. Varmaan kohta lähtee. On jotenkin alakuloinen. Olisiko yrittänyt kotiinsa onnistumatta?
Siivosin hiukan ruokintapaikkaa eilen. Se on haasteellista nastakengissäkin kun aivan peilijäällä. Pussillisen sain korjattua. Toinen kasa on valumassa ja olisi tarkoitus tänään käydä korjaamassa, jos ei ole jäätynyt. Yritän aina parhaani mukaan siivoilla, mutta paljon on jäätynyttä yhä. Siivottoman näköistä, mutta en mahda mitään.
Eilen kävi katon pesijä/rännien tyhjentäjä poika kyselemässä milloinkas sopisi tulla. Pitää katsoa millainen takatalvi tulee. Ja kun to do lista hehkuu punaisena. Auton katsastuskin edessä ja huolto. Vahapesun tekevät samalla, kun en uskalla siihen automaattiin.
Niin harmaa päivä tuulenpuuskilla. Taitaa sisäinen maailma noudattaa samaa kaavaa.
Pee oli illalla ja sitten oli yön jossakin. Varmasti kotonaan, koska aamukuudelta oli kuistilla ja suoraan kipitti sänkyyn nukkumaan muutaman tunnin unet. Ei ollut yhtään nälkä. Lähti taas tuossa puoli yksitoista maailmalle. Toivon niin, että pääsisi kotiinsa.
Eilen illalla oli aika tiukka paikka, kun raitapaita katti, joka kauhea tappelija koitti Toffelia haastaa, joka onneksi meni kuistin alle piiloon. Raitapaita taitaa olla leikkaamaton, koska maukui suureen ääneen. Toffeli tuli sitten etukuistille ja namitettiin. Nauratti, kun otsallaan työnsi namituskättäni, että nopeasti nyt. Toffella on aienmin toinen korvalehti vedetty halki melkein. Onneksi ovat käyttäneet lääkärissä ja se on varmaan liimaamalla saatu kasaan, kun ei siinä tikkejä näkynyt.
Ei minun to do lista yhtään edisty, kun ei soita labroista, että saisin omaiselle ajan sinne. Sitten vasta voi muita menoja järjestellä.
Taas yksi pussillinen kerätty ruokintapaikalta. On kyllä loppumaton homma.
Pitäisi nauttia kauniista ilmasta, ennenkuin takatalvi alkaa laskeutua huomenna. Kauhea tuuli siellä on +11 auringossa. Mutta, kun ei ole yhtään hyvä olo. Viime yö oli taas huono. Pee oli sisällä ja tietty heräsi, kun vedin tbl vahingossa väärään rööriin ja yskitti. Kello taisi olla kolmen paikkeilla. Poika sitten halusi ulos. Koitin maanitella takaisin nukkumaan, mutta ei onnistunut. Palasi sitten aamuysiltä. Jokin aika sitten halusi ulos taas. Ei hän taida päästä kotiinsa. Meinaa yöyhdeltä oli kuistilla. Pikkuressu.
Koskahan minun pitäisi hänet madottaa? Ei varmaan ihan vielä, jos se takatalvi iskee. Olikohan se uutiset vai missä sanottiin kyykäärmeiden jo heränneen? Tuskin täällä, kun vielä lunta osittain. Onneksi ei ole siilejäkään vielä näkynyt. KOitan aina kurkkia, että kiikutan heti muonaa.
Taas olen päivän turhaan odotellut hoitajan soittoa, että saisi sen ajan. Nykyisin ei enää saa hänelle soitettua vaan menee puhelinvastaajaan suoraan. Näin meillä terveydenhuolto..
Minä en äänestä. Sama vaikka kuinka tukkivat vaalimainoksilla postilaatikon täyteen. Täältä häviää kaikki. Nyt on Kelakin pois. Lääkäreille ei pääse. Hammashuolto julkisella puolella ei yhtään vedä. Pakko varmaan kylmästi alkaa purkamaan to do listaa, kun alkaa se stressaamaan kauheasti ja tulee noita helvetillisiä öitä, jolloin uni vaan katoaa ja kaikki kivut keksii heräillä.
Raivoisa tuuli viimeisen vrk ja ei näytä yhtään laantuvan. Yöllä aina heräsi, kun nakkoi käpyjä ja risuja peltikatolle. Kun kävin yöllä Peen hakemassa kuistilta aivan ulvoi tuuli. Vaan ei isäntä viihtynyt sisällä. Tankkasi muonaa ja halusi takaisin ulos. Vei mukanaan minun unet. Ei nukuttanut sitten millään. On ollut aika rauhaton viime aikoina. Paitsi eilen otti pitkät unet. Olisiko kevät sekoittanut ukkelin päätä. Nyt alkaa yöt pakastaa, saas nähdä viihtyykö paremmin sisällä.
Kävin vakiokierroksen asioilla. Jännäsin, että jos tulee se mahdollinen räntäkuuro ja minä lenkkareissa. Ei onneksi tullut. +11 mittarissa vaan ei tunnu siltä tuolla tuulella.
Alkaa tuntua nämä huonosti nukutut yöt ja yleisvireyden laskuna. Ja masentaa se, ettei lämpimät kelit jatkukaan. No, ihmehän se olikin Huhtikuun alun sääksi.
Aurinko paistaa kylmän yön jälkeen. Aamusella pieni lumikuuro. Onneksi ei maahan jäänyt yhtään. Vielä tuulista. Tulossa seuraava kylmä yö.
Pee oli yön sisällä. Minua aivan hmyilytti, kun iltapäivällä lähti ulos niin sanoin tule kymmeneksi. Olin juuri wcssä ennen Hiljaista Todistajaa niin tuoli kopsahti seinään. Pee saapui. Aamu viideltä herätti ja lähti ulos. Palasi kymmeneltä ja nukkuu yhä päiväunia. Ihana poikanen. Ihmettelen vaan, eikö kotiväkensä kaipaa?
Tauno, mustarastas aterialla ruokintapaikalla. Ei ole Ansa vielä saapunut. En ole kuullut kurkia enkä joutsenia. Joka kevät saapuvat metsälammelle.
Kaunis aurinkoinen päivä. Laittaa miettimään arvaisiko vaihdattaa jo kesärenkaat? Minun tuurillani tupruttaa sitten parikymmentä senttiä lunta. Pitää kysellä mitä huollossa tuumaavat, kun pitää tilata katsastushuolto.
Nyt ottaa taas koville. 5 koomapaskaa tuli unen läpi ja kaksi kovaa ihan hereillä ollen. Olin jo ilahtunut, että nyt eivät tule, ovat loppuneet. Ja kukkua kanssa. Hereillä ollessa, ihan sohvalla istuin niin jokin tuoksu ja maku täytti tajunnan ja tunnistin, että taas mennään. Koitin hokea mene pois, et kyllä tule..Nyt koko ajan olen varpaillani, että koska taas jatkuu. Ne uusii rauhoittavat niin niuhasti, ettei arvaa ottaa vaikka kuinka tarvitsisi.
Pee tuli yöyhdeltä. Aamu viideltä huuteli hereille minut, että pissattaa..Nyt ei ole vielä palannut. Toivon, että on päässyt omaan kotiinsa. Kyllä palaa vielä tänään. Toffeliini kävi jo namittamassa. En tiedä kuka syö porkkananpaloja maasta. Ei ole pupua näkynyt ja jos olisi pupu olisi syönyt kaikki. Näin kyllä yksi päivä, kuinka kurrella oli porkkananpala käsissä ja suu mussutti. En tiennyt oravalle maistuvan, mutta seurasin pitkään touhujaan.
En tiedä kuinka muuttaisi elämäänsä, että jaksaisi paremmin? Mtt on niin epäasiallinen kohtelu. KIrjataan mitä minulla oli päällä ja esitin epärealistisia odotuksia..jotka olen jokaisen toteuttanut. En haluaisi puhua asioista, koska ne herättää kauhua ja varmasti lisää koomapaskaa ja kun ei oteta todesta. Sanoin, että Master ja Heaven ilmestyivät osastolle ja rupesin toipumaan tilasta, jossa olin 1% päässä kuolemasta. Sitä ei oteta vakavasti, mutta samalla ei pystytä selittämään mikä sai vointini parantumaan..
Kaunis aurinko paistaa. Mutta eikös loppuviikolle ennustettu 5cm lunta? Perhana viekööt.
Yhden asian sain hoidettua. Tilasin auton katsatushuollon. Siihen sitten jäikin. Kun ei saa ketään kiinni terveydenhuollosta vaikka mitä kautta jättää viestejä ja kaikki minun harteilla. Toinen valittaa vaikka mitä, mutta minkä minä mahdan? Leiriydynkö tkn ovelle? Mutta hoitajat taitaa käyttää toista ovea.
Toffeli haluaisi muuttaa meille. Pee ei ole maisemissa niin uskaltautuu liikkumaan meillä. Yksinäinen pikku reppana vaikka koti tuossa seuraavalla kujalla. Pee lähti iltasella ja ei ole vielä näkynyt. OLi yö aivan helvetistä. Puoli viisi ei vielä nukuttanut ja kun uni tuli kuinka kauhean täynnä käärmeitä se olikaan. Miten sen tulkitsisi? Käärme asuu ihan naapurustossa, ihmiskäärme. Onneksi ihan oikeita ei ole näkynyt.
Pelotti mennä nukkumaan, jos koomapaska taas iskisi, mutta laittoi vain käärmeet.
Niin neljä kertaa kurkin kuistille, olisiko Pee tullut. Ei ollut. Nyt on poika varmasti päässyt oikeaan kotiinsa. Upeaa.
Siinä ja siinä alkaako aurinko paistamaan. Vähän kurkkii jo pilvien välistä. Olikin -7 pakkasta viime yönä. Onneksi vielä ei ole räntää nakkonut, mutta varmaan nyt loppuviikosta.
Pee on varmaan oikeasti päässyt kotiinsa. Illalla oli mutta halusi sitten ulos. Yöllä ei näkynyt. Mutta aamuysiltä kävi aamiaisella ja taas ulos. Olen kyllä aidosti iloinen, jos pääsee kotiinsa.
Minä en varmaan uskalla enää mennä nukkumaan. Ne aivan järkyttävät käärmepainajaiset jatkuu. Ja se kauhea vesimäärä heti ovelta missä niitä uiskenteli. Eivät ole kyykäärmeitä vaan jotakin eksoottisempia, mutta niin kauhistuttavan todellisia. Yksi oli puraissut mukamas toffelin masun kohdalta kitaansa ja jo aikoja sitten edesmennyt isäni löi lumilapiolla käärmettä. Se lumilapio on oikeasti olemassa, mutta helkkarin painava. En tajua mistä nuo painajaiset tulee oikein? Koko päivän on ahdistunut olo.
Kävin viemässä sämpylänmurua ja pähkinöitä kurrelle ja Taunolle ja puhelin samalla tinteille, että käykääs Tauno hakemassa. Niin aivan kuin joku olisi kiskaissut voimalla pääni ylös ja katsomaan taivaalle. Siellä meni huikean kaunis hanhiaura kohti metsälampea. Yli 20 oli. Sitten ääntelivät. Kova kiire heillä oli. Tajusin pian, että se oli Heaven, joka halusi minun näkevän auran. Se oli meidän juttu. Kaunis näky.
Toffeli kävi namittamassa, kun tulin marketista. Pitää valittaa vähän. Siihen kaupan eteen laitettiin uusi asfaltti ja invapaikat. Tosi hankalasti ja kauas, kun ennen olivat oven edessä ja oli helppoa nousta ja mennä autoon. Eipäs ole enää. En tiedä mikä idiootti on suunnitellut ratkaisut? Se asfalttikin viettää koko matkan ajotielle. Eli ostoskärryt koko ajan vetää tielle päin. Ei meinaa voimat piisata ja en ole edes pahimman luokan invalidi. Olen huomannut asiakkaiden muuttaneen tosiin kauppoihin, jossa sujuvampi kulku. Joskus vaan pakko tuolla käydä, kun isompi valikoima.
Aivan järkyttävä tuuli riepoo. Alkoi jo eilen. Tekee minusta kauhean rauhattoman. Taas taivas sen näköinen, että voisi tulla räntää. Onneksi ei vielä ole tullut.
Peetä ei ole tänään näkynyt. Hyvä, jos kotonaan eikä liikkeellä tuolla tuulella. Ottaa korviin ja silmiin. Eilen oli kauhea nälkä kun ilmestyi ja vetäisi kunnon unet päälle.
Oli vaihteeksi suht uneton yö. Ei käärmeitä. Kyllä se on helvettiä, kun ei saa nukuttua kunnolla. Istuin taas tunteja sohvalla Mahjongia pelaamassa, kun jalatkin oli niin levottomat ettei mitenkään ollut hyvä. Ja kirottu tuuli vinkui ja vonkui ja nakkeli vaikka mitä katolle.
Jokseenkin odottava ilma. Koska lumikaaos alkaa? Klo 15 lupaa sääennustus kännyssä. No, eipä tarvitse onneksi lähteä enää minnekkään, kun kävin marketissa tänään.
Kävi lukonsuojan asentaja. Antaa se pikkuisen enenpi turvaa, kun ei ihan helposti pääse käsiksi. Imuroin siinä samalla kuistia. kun myrsky nakkonut vaikka mitä siihen. Toffeli oli työnjohtajana. Piti seurata koko ajan, ettei poika livahda tupaan, kun imurin johto tuli sisältä ja ovi auki. Muuttaisi mielellään meille. Mutta tiedän tarkkaan missä asuu.
Pee on kiireinen. Eilen iltapäivällä kävi syömässä. Taas lähti. Aamusella kävi hotkimassa ruokansa ja taas lähti. Olisiko kotiväkensä lakkoilun takia kotona ja poika pääsisi sisälle. Mahtava asia olisi.
Onneksi se aivan kauhea tuuli loppui.
Ei taida tulla Ukrainaan tulitaukoa Pääsiäisenä. Trumph unohtanut, kun niin hurmiossa pelaa tullimaksuilla. Se on kuin pahainen kakara.. kun olet joskus jotakin meille huonoa tehnyt/sanonut niin nytpäs sitten kostan tyyliin..
Kyllä stressaa jo valmiiksi ensi viikko kun niin kauheasti ohjelmaa joka päivälle. Ja vielä se katsastushuoltokin. Onneksi hakevat auton kotoa, tekevät kaiken ja palauttavat. On kyllä niin upeaa palvelua, että oksat pois.
Huonosti nukutut yöt jatkuu vaan.
Ja taas on maa kuvottavan valkoinen. Sitä lunta tuiskutti urakalla. Pikkulinnut oli aivan hädissään. Oli aika outoja pikkulintuja, en tunnistanut lajiaan. Karkasi minulta onnettomalta nauru, kun katsoin ikkunasta ja Tauno, original ja varmaan Tauno. junior viime kesältä istuivat ja tuijottivat aivan suoraan ikkunaan tyyliin sinä saakelin ämmä tilasit varmasti tämän lumisateen. Selkeästi syyttävä katse. Sitten ilmestyi pupu ja onneksi oli vähän porkkanoita vielä tarjolla. Pitkään mussutti niitä. Turkki oli aivan rännän peitossa reppanalla. Vein lisää porkkanoita, kun aika varmasti tulee tänäänkin, kun on lunta maassa. Ei siis syödä porkkanasosekeittoa, menee tarpeeseen.
Minua masentaa suunnattomasti tuo lumi. Selvisi jo lenkkareilla. Ei enää. Ensi yönä tulee lisää.
Toffelilla kauhea tarve päästä tupaan. En päästä, koska kotinsa seuraavalla kujalla. Namitetaan kuistilla. Pee kävi aamulla aamupalalla. Lähti ja hetki sitten palasi ja nyt ottaa komistusunia sängyllä.
Eilen sattui sellainen juttu, että on hämmentynyt olo jotenkin. Ei mitään pahaa, päinvastoin. Soittelin aikaa jalkaterapeutille Respectalle ja oli todella ystävällinen rouva puhelimessa. Sanoin sitten puhelun lopussa, että Hyvää keväänodotusta! Oli hetken hiljaista ja luulin jo puhelun katkenneen, ei.. Rouva kiitteli minua, kun olin niin kauniisti toivottanut. Minua ei koskaan ole kukaan kiittänyt, kun toivotan jotakin hyvää.. Meni itsellänikin jotenkin ihan ihon alle. Hyvällä tavalla.
Hemmetti taas joku koomapaska koittaa kurkkia päähän. Menisi pois...
Taisi se lumi sataa vasta aamuneljän jälkeen, kun silloin Pee halusi ulos ja oli käytävä aivan sula. Nukkuin sisällä pari tuntia. Kahden paikkeilla kurkkasin kuistille ja siellä oli. Ei näkynyt klo 23, kun kurkkasin. Palasi taas aamuseiskalta ja halusi pitkän harkinnan jälkeen ulos puoli yhdentoista maissa. Ihan kauhea tuuli taas ulkona. Tekee aina minulle niin rauhattoman olon.
Illalla kävi kaksi eri pupua syömässä. Värityksestä huomasin, ettei ole sama. Pitää taas viedä porkkanoita tarjolle heille.
Nyt oli taas kauhean vahva aamu-uni. Ei varsinaisesti painajainen, mutta minulla oli kuistilla neljä kissaa mukamas. Ja sellainen oranssi ihan väkisin halusi sylissä olla. Onneksi ei ollut käärmeunia.
Koskahan tuo kirottu lumi sulaa? Se kyllä lupaa lämpöistä ensi viikkoa, mutta en uskoa, ennenkuin näen. Varmaan uskaltaa renkaat vaihdattaa huollossa.
Jotenkin pää kauhean raskas tänään. Ja rauhaton olo. Huomenna taitaa olla täysikuu. Saa taas valvoa mokomaa.