Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.03.2025 klo 12:35

Unohtui. Ei ollut minun vika, ettei sitä kalkkilääkettä löytynyt. Se oli unohdettu uusia. Ei siis ihme, ettei apteekkarikaan löytänyt. Turhaan taas minua syyllistettiin asiasta. Ja sitä suoneen tiputettavaa lääkettä ei saa vielä laittaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.03.2025 klo 13:03

Taas tulee lunta. Kovia tuulen puuskia. Ei tietoakaan keväästä. Taisi meidän vallan unohtaa. Vielä lupaavat lauhtuvaa ensi viikolle. En usko ennenkuin näen ja koen.

Talitinteillä kevättä kun niin laulelevat titityytä.Ja meidän Pee rauhaton. Ennen nukkui pitkät päivät. Nyt parin tunnin pätkät ja taas katoaa. Onneksi ei näy tappelunjälkiä. Aamulla oli pari tuntia. Yön jossakin. Varmaan oikeassa kodissaan. Kun ei ollut kova nälkä.

Pupu oli melkein kaikki popsinut viime yönä. Pitää viedä uutta. Osaa varmaan kaivella lumen altakin. Ja ei tuota, toistaiseksi niin paljoa näytä maahan jäävän.

Ihan kauhea väsy tänään. Tuntuu, etten millään jaksa herätä elämään.

Eipä taida tulitaukoa tulla. Putin pelaa aikaa, että saa valloitettua mahdollisinman paljon maata Ukrainalta. Ja outoa tuo kaikki informointi. Trumph puhui, kuin olisi puhunut Putinin kanssa, vaikka vain hänen edustajansa. Valkoinen talohan oikoi sitä. Ja mikä on totuus UKrainassa? Onko siellä kauhea lauma sotilaita motissa? Putin sanoo kuole tai antaudu? Ja kauheaa Suomessakin se murhajuttu joka nyt otsikoissa. Mustasukkaisuusko ajoi hirmutekoon? Surullista.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.03.2025 klo 13:07

Suht pilvistä, mutta aina välillä aurinko pilkistää. Kyllä tuli lunta eilisen illan. Taisi puolille öin tulla? Ei kyllä usko piisaa, että sulaisi joskus poiskin? Oli pupu löytänyt muonat lumen alta. Kaikki oli syöty.

Kyllä Peekin mietti, että viitsiikö ulos oikeasti lähteä..jossakin puolessa välin Veraa katseli ovea. Oli kuitenkin kadonnut kuistilta, kun kurkkasin Veran loputtua. Ei näkynyt yölläkään. Nukuin tosi huonosti ja kurkin kuistille monta kertaa. Äsken tuli. Maistui suikaleliha ja sitten sänkyyn pötkölleen. Putsasin vähän korviaan. Tykkää kovasti siitä.

Elämänhalu on aivan hukassa. To do lista ei yhtään vähene. Ei voi autoakaan pestä, kun kylmiä öitä, ettei putket jäädy tallissa. Jos pesee ajoluiskassa niin tulee jää liukumäki. Eli odottakoot ihmettä.

Kovia tuulenpuuskia taas ulkona.

Yhdistetyn Ilkka Herola hyppäsi tosi pitkälle. Hiihto vielä edessä. Soisin hänelle kultamitalin. On jotenkin niin rehti urheilija, ei selittele tyhjiä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.03.2025 klo 12:52

Ja tulihan se kultamitali eilen ja suht ylivoimaisesti. Onnea!

Jotenkin harmaa päivä ulkona, mutta talitintit laulelee. Yksi on käynyt pönttöä tutkimassa jo monta kertaa. Eikai pesintä vielä ala? Niin paksu hanki maassa. Mistä poikasille ruokaa?

Pupu tuli syömään 18.40. Pitkään mussutti porkkanoita. Korvat pystyssä ja vähän hermostunut vaikka näytti hiljaiselta ulkona. Sitten vähän myöhemmin kiihdytti pomppuja kuin paraskin 100m juoksija tuossa kujan tiellä. Pikkuisen luulen, että oli toinenkin, mutta hän ei tullut syömään. On pitempään valoisaa niin näkee, kun pihalla pomputtelevat.

Pee otti pitkät iltapäiväunet ja sitten lähti. Ei ole vielä tänään näkynyt. On varmaan jäänyt sisälle, jos oikeassa kodissa ovat vuorotyössä?

On niin kauhea ikävä Heavenia ja Masteria. Joka ilta juttelen heille ennen nukkumista varmana, että kuuntelevat minua. Elämänhalu kauheasti hukassa. Ja stressaan ihan kauheasti yhtä terveydenhuollon käyntiä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.03.2025 klo 13:08

On ollut värikäs painajainen ja niin herätessä tuntui realistiselta, että piti kurkata ikkunasta, että vieläkö se hurja lumimyrsky ulvoi? Ja olikos se hautakivi tuossa olohuoneen ikkunan ulkopuolella, jonne koitin kynttilöitä sytyttää. Master oli valjaissa siinä lähelläni. Sitten olinkin sisällä ja Heaven halusi ulos kovasti, mutta samalla joku partainen mies oli ulko-ovella ja selitti kaatuneesta puusta. Kun muka katsoin niin ei ollut minun tontillani. Ja oli kuorma-auto jossa sellainen koura, joka nosti sitä puuta. Niin selkeä uni ja ahdistavakin. Menin sitten aamupalan ja Peen tulon jälkeen takaisin maate niin sama teema jatkui unessa.

Varmasti jännitän huomista menoa ja alitajunta siksi nakkelee tuollaista. KUn ajattelen, etten selviä siitä ja, että takula tulee kuolema.

Pupu oli syönyt kaikki porkkanat, mutta nyt sitten ei taas ole oikeaa omppua, vaikka punakuorista. Pupu ja Pee molemmat herkkupeppuja. Pee halusi jo ulos. Taitaa olla plussa asteita niin tarkenee reviiriä tarkistella ja vetää kilpailijoita lättyyn. Tinteillä selkeästi kevättä rinnassa ja meinaakohan harakat jo alkaa pesimään?

Kuinkas käy Trumphin ja Putinin telefoinnissa? Minä olen varmaan aika tyhmä, kun mietin, kuinka Trumph voi Ukrainan maita luvata ilman Ukrainan Läsnäoloa? En kyllä usko ollenkaan tulitaukoon.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.03.2025 klo 13:01

Vielä henki pihisee. Mutta mikäs pahan tappaisi? Luoja ei huoli ja paha tietää saavansa, mutta ei pidä kiirettä. Hyvin meni, mutta nyt pitkä totuttelu edessä. Eiköhän se tästä. OLi jännä juttu kuinka odotushuonessa olin aivan kauhusta kankeana, mutta sitten silmiin osui housujen lahkeella valkea kissan karva. Ja tiesin sen olevan joko Masterin tai Heavenin. Aivan kuin pelko olisi pois pyyhkäisty, koska tunsin jälleen kerran heidän suojelunsa. En ymmärrä kuinka se voi siinä olla, kun varmaan satoja kertoja housut pesty. Sillä oli tarkoitus.

Ihana aurinko paistaa. Mutta johan taas tiet peilijäällä poikin. Todella kova tuuli ollut eilisillasta saakka. Linnut aivan hurmiossa syövät ja ilma sakeana äänistään. Kaksi punatulkku paria. Orava käy kahdesti päivässä. Pupu oli yöllä mässännyt melkein kaikki porkkanat. Pitää viedä linnuille kaksi kevätherkku talipötköä.

Ei sitten tainnut tulla hyväksyttävä aselepo? Sen verran lehteä vilkaisin, että Zelesny soittaa Putinille tänään kyselläkseen eilisestä puhelusta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.03.2025 klo 13:03

Selkeästi minun kiusaksi sataa taas lunta. On tämä kirottu maa. Muualla Euroopassa täysi kevät jo. Niin ja tietenkin Etelä-Suomessa. Vaan ei täällä. Hanki ei yhtään painu. Ja taitaa olla pakkasen puolella. Ainakin paleli, kun koitin hiukan ruokintapaikkaa siivota. Ei näkyvää tulosta vaikka puoli muovipussia sain irti hangesta. Kovasti lintuja syömässä. Kelpaa uudet pötkötkin.

Nyt iski aivan kauhea väsy pitkään jatkuneen stressin helpottamisen jälkeen. Ihan kuin joku olisi kaulimella piäksänyt koko kropan.

Pee on vähentänyt kauheasti meillä käymistä. Eilen illalla viimeksi näin. Ei ole vielä näkynyt. Taitaa olla reviirikiireitä.

Ei tullut aselepoa. Arvasin, ettei ole luottamista Venäjään. Outo se eilinen puhelu Ukrainan pressan ja pellen välillä. Minusta hyvin ristiriitaista tietoa. Ja miksi Ukrainan taas pitää sitoutua aselepoon, kun Venäjä jatkaa iskujaan?

Pupu kävi eilen, mutta säikähti kesken aterian. Nyt taisin löytää marketista niitä omppuja, jotka maistui. Vien kohta tarjolle.

Kylläpä eilen tuli epämiellyttävä hetki, kun aukaisin ulko-oven katsoakseni oliko Pee kuisti niin kaksi naapuriani juorusi nokka nokassa, mutta kun raukka uskalsin oman oveni aukaista niin juoru loppui kerrasta ja tuli vahva tunne, että taisimpas olla se juorujen kohde. KUn minä syötän lintuja ja tulee rottia ja ilveksiä, susia ja ties mitä mammutteja. Ja vielä houkuttelen ihmisten kissat itselleni.. Tämän perustan täysin jo ennen kuulemaani. OLi tarkoitettu, että kuulen. Se on se ihmisten pieni elämä, kun pitää kytätä kaiken mitä uskallan omalla tontillani tehdä. Ja kyllä ne rotat, hiiret ym mahdolliset napsii seuraavan kujan kaksi vapaana liikkuvaa kissaa suihinsa. Mitään jälkiä en ole lumessa nähnyt.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.03.2025 klo 13:09

Valloittava aurinko taivaalla. Kyllä pikkuisen alkaa kevät kutittelemaan minuakin vaikka hankea vaikka muille jakaa. Isot tiet aivan sulat ja katupöly menee jo henkeen minulla. Kävin viemässä kierrätysroskat ja kirjastossa. Ja marketissa poikkesin hakemassa ekokermaa meidän tappelukukolle. Siis Peelle. Tuli illalla ja oli reikä korvassa, joka vuosi verta. Koitin varovasti pumpulilla putsata. Oli irtokarva nyppäisyjä ja toinen kylki oli märkä. Eli tappelut ovat alkaneet. Yön oli poissa. Aamulla poikkesi pikaiseen syömässä ja taas lähti. MInä sydän kylmänä odotan koska silmä roikkuu poskella tms. Ajattelin, että olisi Toffen kanssa tapellut, koska hän kierteli taloa, kun Pee oli sisällä. Mutta näin Toffen tänään ja oli aivan vammaton.

Eilen pupu tuli aivan valoisan aikana ja mässäsi urakalla. Ei haitannut vaikka naapuri tuli autolla pihaansa ja auton ovet paukkui. Vilkaisi sinne ja jatkoi syömistä. Nyt taisi olla oikeita omppuja. Pitää taas viedä, kunhan jalat lakkaa särkemästä, että saan kengät jalkaan.

Kukahan pesisi minun kuraisen autoni, huoh? En uskalla ajaa siihen pesuautomaattiin, kun kerran jumitin sinne. Jos viikonloppuna vähän pesisi suurinmat pölyt pois. Eikös pitäisi nyt yöpakkasetkin jäädä?

Kyllä pikkulinnutkin syö kauheasti. Ei taida muut juurikaan niitä ruokkia. Minusta mukavaa seurata heitä ikkunasta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.03.2025 klo 12:53

Taas pähkäilen järkikultani kanssa.. Joka iltahan minä juttelen Heavenille ja Masterille taivaaseen. Ja eilen sitten kyselin, onko meidän Tauno muuttanut sinne myös? Eli mustarastas Tauno. Tänään sitten meinasin jo seonneeni, kun syreenissä istui Taunon paikalla mustarastas. En nähnyt kunnolla siipeään. Taunollahan huono siipi ja siksi talvet täällä vaikka puoliso Ansa lähtee muuttomatkalle. Tuo mustarastas tähyili taivaalle aivan kuin odottaisi Ansaansa. Ja millä logiikalla mustarastas osuisi juuri minun pihaani, syreeniin? En ollut ainoa, joka tänään näki hänet, ettei ollut hulluuttani. Pitää seurata, josko näkisi siiven paremmin.

Ihana aurinko ulkona, mutta olisiko vähän pakkasta? Ainakin pikkuisen paleli, kun hetken istuin Toffen seurana. Pee on kiireinen. Illalla kävi. Olisiko vajaa pari tuntia nukahtanut ja takaisin baanalle. Onneksi ei eilen näkynyt uusia haavoja. Reviirikiireitä.

Koitin pestä pahimmat kurat autosta. Varmaan tuli täysi seepra kun ajan ulos tallista. Ei voinut ulkona pestä, ettei luiskaan tulisi jäätikköä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.03.2025 klo 12:54

Aivan ihana aurinkopäivä, mutta torkun vaan sohvalla, kun ei meinaa yhtään piristyä.Pitäisi kyllä pupulle ja linnuille muonatäydennystä viedä. Pupu mässytti illalla puoli tuntia. Piti istua pimeässä, kun en halunnnut säikähtävän, kun valot tulee. Kaunis pupuliini.

Tauno ja poika koko ajan syömässä. Aivan selkeästi Tauno. On ihan oma tapansa liikkua ja pörhöttää siipiä. Jos näin hyvät ilmat jatkuu saattaapi Ansa puoliso kohta saapua.

Pee nukkuin eilen noin 5 tuntia. Tahtoi sitten ulos. Tänään aamukuudelta kävi tunnin nukkumassa ja taas lähti. Onneksi ei ole tappeluhaavoja tullut lisää. En tiedä kuinka suuri reviiri hänellä on ja kuinka monta kattia asustaa lähellä.

Kyllä nauratti eilen lehden otsikko, että Putin olisi rukoillut Trumpin puolesta, kun ne oletetut salamurhayritykset kävi. Tuohan niin suoranaista nuoleskelua ja varmaan mieleistä Trumpille. Minä en usko niiden yritysten olleen oikeita vaan varta vasten lavastettuja, että saisi sympatiaa vaalikampanjaansa. Nämä vain minun mielipiteitä, en toki tiedä mikä totuus.

Voi kyllä me Heavenin kanssa jo nautittaisiin ulkoilusta. OLisin nakellut lumet pois lempipaikasta ja siinä lämpöalustalla. Olisi Masterkin varmasti kuistilla tykännyt olla. Hemmetti, kuinka kauhea ikävä minulla on. Ei yhtään hellitä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.03.2025 klo 12:52

Aurinkoinen paistaa ja omatunto kolkuttaa, kun en ole yhtään lumen pintaa edes rikkonut, että alkaisi sulattamaan. Talo varjostaa niin ei sula. Mutta kun ei innosta yhtään. Tuntuu, että mitä väliä. Eihän Heaven ole tulossa ulkoilemaan.

Pee eilen muutaman tunnin nukkui sisällä. Sitten taas matkaan. Aamulla kävi puoli tuntia. Ei ollut nälkäkään. Katsoin kyllä yöllä, olisikos kuistilla. Ei ollut. Mikä on muuttunut, kun tuntuu pääsevän kotiinsa nykyään? Pahimmilla pakkasilla ei ollut tietoakaan.

Oli taas suht uneton yö. Pelasin kännyllä Mahjongia tunteja, kun ei sängyssä saanut edes hyvää asentoa. Nyt sitten koko aamupäivän kuin nukkuneen rukous.

Pupu kävi illalla, mutta taisi syöminen jäädä kesken, kun säikähti autoa. Suht sama aikataulu hänellä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.03.2025 klo 12:58

Aurinko paistaa ja linnut kisailee. Eipäs ole enää auto puhdas, kun kävin kylällä. Viime yönä satanut lumiräntä oli sulanut tielle ja se sitten sotki. Tiesinhän minä, että näin käy, mutta ompahan se alin kura pois pinnasta. Oli marketissa kauniita keltaisia ruukkukrysanteemejä ja ostin yhden ilahduttamaan silmääni. Ei ollut enää lintujen siemeniä, eikä pähkinöitä. Saisi olla, kun ei kaikki muuttolinnut ole vielä tulleet.

Pee nukkui sängyssä koko yön. Aamuviideltä herätteli syötyään, että pitäisi aamupisille päästä. KUn tulin marketista odotti jo kuistin tuolissa. Vähän loukkaantuneena, kun joutui odottamaan. Nyt jo tunteja vedellyt unia. Pupu kävi taas illalla syömässä. Ostin Taunolle rusinoita, kunhan huomaisi ne ennen ahneita harakoita. Vaan saattaa ne tintitkin popsia.

Nukun niin kauhean huonosti jo pitkän aikaa. En tiedä mikä avuksi? Olisi vielä monta menoa tälle viikolle. Ei passaa mennä lunta nakkelemaan kun iski ishias istumalihakseen. Kyllä henki pihisi ja puhkui, kun vähän nakersin eilen. Ja sitten huimasikin. KUnto huononee kauheaa vauhtia.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.03.2025 klo 11:51

Juuri ja juuri nollan yläpuolella. Yö pakasti. Nyt kaunis aurinko paistaa.

Huomasin tuossa asioilta tullessa, kuinka harakka isoa risua raahasi nokassaan. Alkavat jo pesintätouhuihin.

Tämän päivän menot suoritettu. Että olipas kerran puhdas auto viikonloppuna. Tallissa. Ei ole enää. Aivan, kuin en olisi pessytkään. Ja mikä kauhea katupöly keskustassa. Tuuli lasi oli hetkessä harmaa. Silmät valui, nenä valui ja köhin keuhkojani ulos. Ihan järkyttävää. Ei ne vielä rupea katuja pesemäänkään. Histekillä mennään. Täällä taajaman ulkopuolella osin lunta kujien kaduilla.

Ei näy Peetä. Ei tullut yöksikään. Kyllä ilmestyy vielä tänään ukko pieni.

Pupu häiriintyi iltaseiskan syömingeissä ja oli sitten pimeällä palannut ja kaikki porkkanat oli syöty. Ompun paloja jäljellä. Taidan korjata ne roskiin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.03.2025 klo 12:51

Harmaa päivä. Ei vaan tule luvattuja sadekuuroja vaikka kuinka pilviä tähyilen. Terveysmurheet hetkeksi tauolla. Ei saisi ääneen sanoa, ettei vaan iske taas.

On kyllä iso huoli Peestä. En ole nyt kahteen vrk nähnyt. Ei yleensä ole näin kauaa käymättä. Voihan olla, että on vaan kiireinen kevät taistoissa. Mutta silti pelottaa, jos jotakin tapahtunutkin. En tiedä mistä etsiäkään, kun aina lähtee eri suuntaan. Toffeli on asian huomannut ja ollut huomattavasti enenmän minua puhuttamassa ja sitten namitetaan. PItääkin tankata namivarastoa huomenna.

Pikkuisen nakkelin lunta, mutta kun niin kivikova, että saa iskeä rautalapion kaikin voimin ja se tietää kivuliasta yötä, kun ishias heti palaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.03.2025 klo 12:56

Pakko sanoa, että meinasin pudota polvilleni, kun menin ovea lukkoon laittamaan ja alkoikin kuulua tuttu varsin äänekäs ääni kuistilta. Pee kulta. Olin ollut jo niin huolissani, että mahaa aivan viilteli. Kyllä riitti ääntä ja puskemista. En ihan niin hyvin puhu kissaa, mutta päättelin, että kipeä etutassu oli tullut tappelussa. Kauhea nälkä oli ja sitten meni tyytyväisenä sohvalle nukkumaan. Aamuviisi huusi kauhealla äänellä, että nyt pissattaa. Nouse köntys avaamaan ovi! oli juonut kaiken kerman, syönyt lautasen tyhjäksi ja kuivamuonia päälle. Niin olin unenpöpperössä, etten huomannut vaivasiko tassu vielä? Toivotaan, että meni aamulla oikeaan kotiinsa. Ei ole nyt vielä näkynyt. Toivotaan, ettei jatkotappele.

Pitänee ottaa kantaa tähän kissakohuun mediassa. Kyllä, kissa oppii valjaissa ulkoilemaan. Tai, jos osaa rakentaa ulkoiluaitauksen. Ja se on turvallista. Mutta..kissa, joka on vuosia/koko tähän astisen elämänsä kulkenut vapaana ei opi kovinkaan helposti. Minua aivan raivostutti eilen se Viiden jälkeen ohjelmassa ollut haastattelu, jossa selkeästi oli kissaninhoajia. Voi niitä on täällä naapurusto täynnä. Mutta mitä pahaa Pee tekee esim? Kertaakaan ei ole ollut ruokintapaikalla lintuja jahtaamassa. Ja kissa lähtee aika helposti pois, jos vaikka kolauttaa ikkunaan vähän. En jaksa millään uskoa niitä juttuja Toffelista, mikä tappaja hän onkaan. Vie siilejä, mustarastaan jne. Kissa ei pysty siiliin koskemaan ja mustarastas pelkää. Minun edesmenneet rakastivat katsella lintuja. Siilejä olisi halunnut haistella, mutta en päästänyt lähelle. Kiinnostus oli molemminpuolista.

Harmaa päivä. Kävin vakiokierroksen tekemässä ja nyt jalat niin kipeät, että itkettää. Vielä pitäisi kengät saada jalkaan, että vien pupulle porkkanoita. Kyllä minulla käy kaksi eri pupua. Toinen on paljon pienenpi. Toinen iso. Oliskohan pariskunta?

Melkein kaikki tiet sulia ja keskustassa selviäisi jo lenkkareilla. Mutta oma piha ja kulkutiet peilijäällä. Taitaa se takatalvkin iskeä viikon päästä, jos eivät ole peruneet.

Nyt olen nukkunut pari yötä paremmin. Sellainen, ei niin kauhea koomapaska kummitteli aamupuoleen.