Pakko sanoa, että meinasin pudota polvilleni, kun menin ovea lukkoon laittamaan ja alkoikin kuulua tuttu varsin äänekäs ääni kuistilta. Pee kulta. Olin ollut jo niin huolissani, että mahaa aivan viilteli. Kyllä riitti ääntä ja puskemista. En ihan niin hyvin puhu kissaa, mutta päättelin, että kipeä etutassu oli tullut tappelussa. Kauhea nälkä oli ja sitten meni tyytyväisenä sohvalle nukkumaan. Aamuviisi huusi kauhealla äänellä, että nyt pissattaa. Nouse köntys avaamaan ovi! oli juonut kaiken kerman, syönyt lautasen tyhjäksi ja kuivamuonia päälle. Niin olin unenpöpperössä, etten huomannut vaivasiko tassu vielä? Toivotaan, että meni aamulla oikeaan kotiinsa. Ei ole nyt vielä näkynyt. Toivotaan, ettei jatkotappele.
Pitänee ottaa kantaa tähän kissakohuun mediassa. Kyllä, kissa oppii valjaissa ulkoilemaan. Tai, jos osaa rakentaa ulkoiluaitauksen. Ja se on turvallista. Mutta..kissa, joka on vuosia/koko tähän astisen elämänsä kulkenut vapaana ei opi kovinkaan helposti. Minua aivan raivostutti eilen se Viiden jälkeen ohjelmassa ollut haastattelu, jossa selkeästi oli kissaninhoajia. Voi niitä on täällä naapurusto täynnä. Mutta mitä pahaa Pee tekee esim? Kertaakaan ei ole ollut ruokintapaikalla lintuja jahtaamassa. Ja kissa lähtee aika helposti pois, jos vaikka kolauttaa ikkunaan vähän. En jaksa millään uskoa niitä juttuja Toffelista, mikä tappaja hän onkaan. Vie siilejä, mustarastaan jne. Kissa ei pysty siiliin koskemaan ja mustarastas pelkää. Minun edesmenneet rakastivat katsella lintuja. Siilejä olisi halunnut haistella, mutta en päästänyt lähelle. Kiinnostus oli molemminpuolista.
Harmaa päivä. Kävin vakiokierroksen tekemässä ja nyt jalat niin kipeät, että itkettää. Vielä pitäisi kengät saada jalkaan, että vien pupulle porkkanoita. Kyllä minulla käy kaksi eri pupua. Toinen on paljon pienenpi. Toinen iso. Oliskohan pariskunta?
Melkein kaikki tiet sulia ja keskustassa selviäisi jo lenkkareilla. Mutta oma piha ja kulkutiet peilijäällä. Taitaa se takatalvkin iskeä viikon päästä, jos eivät ole peruneet.
Nyt olen nukkunut pari yötä paremmin. Sellainen, ei niin kauhea koomapaska kummitteli aamupuoleen.