Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.02.2025 klo 13:18

Pakkaspäivä. Aamulla jopa hetken hiutaloi lunta. Eipä onneksi juurikaan maahan jäänyt. Harmaa taivas, mutta jostakin välistä aurinko kurkistaa ajoittain.

Mitähän se oli kello, oisko ollut vähän yli 23, kun nostin Peen tuolistaan sisälle. Olin ehtinyt jo monta kertaa kurkkia, mutta ei näkynyt. Oli sitten aamuseiskaan asti sisällä ennenkuin halusi ulos. Ei varmaan päässyt kotiinsa, kun palasi tänne jo 11sta maissa. Ei kauheasti arvosta imurointia? Mutta pitkänä nukkuu sängyllä.

Illalla kävi pupu syömässä maahan pudonneita siemeniä jo vähän yli 18sta. OLi suht valoisaa, mutta ei se nälkä varmaan katso valoisuutta. Yöllä oli taas ompun palat ja porkkanankuoret syöty. Tänään viimeiset vien ja sitten tuleekin jatkossa porkkanan palasia. En uskonut oikeasti, että ne kuoret kelpaa.Hyvä näin.

Jo taas pitää ihmetellä, miksi Ukrainan pitäisi luopua alueistaan ja mahdollisesta Nato jäsenyydestään, että saatasiin rauha mahdollisesti? Sehän tarkoittaa, että Venäjä voittaisi. Turha sanoa, ettei olisi sodalla voittajaa. En pidä ajatuksesta ollenkaan, että Trumph sotkeutuu asiaan. Mikä hän luulee olevansa? Jumalako? Ja kun miettii kaikkea hänen viimeaikaisiaan juttuja haluta Grönlanti, Kanada osaksi Usa ja entäs Gaza, josta tekisi Rivieran ja kansan siirtäisi sieltä pois. Onko tuo kaikki ihan täysijärkisen toimintaa? Pelottaa joka kertaa, kun hän mainitsee Finland.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.02.2025 klo 13:01

Harmaa päivä. Pikku pakkasta. Ottipas vanhan voimille vakioperjantai ramppaus. Mutta tulipas tehtyä. Vähän kaivertaa, etten jaksanut yhteen puotiin, johon oli avattu herkkupiste. Ihania suklaisia..Mutta jäi nyt käymättä. Laitetaan to do listalle, sekin.

Ennenkuin unohdan; Oikein hyvää ystävänpäivää ihan jokaiselle. Koitetaan muistaa sanoa sille ystävälle, että olet tärkeä. Ei se vaadi kukkia ja krumeluureja vain ne kultaakin arvokkaammat sanat. Olet tärkeä. Kiitos, että olet ystäväni.

Pikkuisen hemmottelen Peetä, kun herää. On katkarapuja likoamassa, että liika suola lähtee. On herkkua hänelle. Oli koko yön sisällä. Aamulla lähti pisulle ja koittamaan oikeaan kotiinsa. Ei tärpännyt ja palasi luokseni.

Ihana pupu tulee joka ilta 17.30 syömään. Ostin lisää omppuja ja porkkanaa. Ja vähän kaalia kokeeksi, jos kelpaa.

En minä voi aivan kauhea ihminen olla, kun puput ja Pee kulta tulevat luokseni.

Olipas taas järkevää Venäjältä iskeä droonilla Tsernopyliin. Onneksi ei laukaissut säteilyä. Minä vaan kysyn uskooko joku ihan vakavissaan, että Putinilla olisi aselepo mielessä?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.02.2025 klo 12:53

Harmaa ilma. Hiutaloi hiljakseen lunta. Yöks. Tavallista enenmän talitinttejä ruokintapaikalla. Kyllä he kovasti jo titityy laulavat. Vaikka ei tunnu yhtään, etteä kevät edes vahingossa ajattelisi saapua hiljakseen.

Pee ilmestyi taas iltaysin jälkeen ja oli yötä. Eikus kympin jälkeen. Kun lähti jo klo 14 pintaan ja ajattelin, että pääsi kotiinsa, jos lähtivät iltavuoroon. Ja sitten ulos iltakympiltä, nopea pisu ja tuoliin odottamaan, että pääsee nukkumaan sisälle. Puoli seiskalta halusi ulos ja ilmestyi taas tuossa puoli 11. Ei tainnut päästä kotiin, kun oli niin allapäin. Nukkuu nyt pitkänä poikana sängyllä. Ei ole ruoka maistunut.

Bumpetti/minun pupu tuli eilen etuajassa jo 17.15. Aivan suoraan katseli minua ikkunassa ja porkkana roikkui suupielestä. Omppua kaiveli kasasta myös. Tuli uudelleen  17,45 mutta paukkuvat auton ovet pelästytti. Aamulla ol kaikki syöty, myös salaatinlehdet. Pitää taas viedä täydennystä hänelle. Vai käykö minulla 3 pupua? Pariskunta ja tämä poikamies.

Kauheita ikivanhoja asioita pyörii päässä. En tiedä mistä ne pulpahti pintaan. Ja niin värikkäitä unia. Aina joku tosielämän ihminen siinä.

OLi muuten hyvä, etten haahuillut sinne niiden suklaiden perässä, kun puoti oli myynyt loppuun koko erän. Ensi viikolla saavat lisää. Taisi olla 14kg jonka myivät loppuun.

Ahdistaa se ensi viikon reissu. Ensinnäkin osaanko sinne. Siitä on niin kauan, kun olen sillä suunnalla käynyt. Ja kun tiedän, ettei siitä mitään hyvää seuraa. LIsää vaan kuormaa sairauksiin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.02.2025 klo 12:57

Harmaa ilma, jälleen. Harmaata pään sisälläkin. Meinaa stressi nousta kierroksille. Osaanko ajaa sinne kuvauspaikkaan? Tiedän missä se on, mutta jos sinne ei enää käännytäkään kuten ennen?! Pitää varata aikaa eksyä.

Pee ei ollut yötä. Halusi illalla jo ulos ja ei näkynyt yöllä vaikka 3 eri kertaa heräsin kurkkaamaan kuistille. Tuli vasta aamukasilta. Eli on varmasti päässyt kotiinsa. Juuri lähti ulos ja oletettua kotiaan kohden. Ajotietä myöten. Viisas ei hangessa kahlaa. Bumbetti tuli ajallaan mutustelemaan. Muut ei varmaan käyneet, kun aika paljon porkkanaa ja omppua maassa. Vähän lumi niitä peittänyt.

Upea matsi Leijonilla eilen. Niin vaan Ruotsi kaatui. Mutta kovin monimutkaista se jatko. Voidaan yhä pudota. Parempi etten ajattele. Aivot muutenkin kierroksilla.

Eilen muuten tuli upea biisi Levyraadissa. Esittäjä oli Korpiklaani, mutta nimeä en muista. Tiesin heidät nimeltä, mutta musiikkinsa oli aivan uutta minulle. Pitääköhän albumi hankkia? Mitäs viimeksi hankin? Linkin parkin uudella laulajalla ja Curen ja Marilyn Mansonin. Nykymusiikissa niin vähän minua miellyttävää.

Kyllä tuo Ukrainan tilanne outo. Tarkoitan, kuinka rauhan neuvottelut voitasiin käydä Venäjän ja Usan välillä? Ilman Ukrainaa?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.02.2025 klo 12:52

Tosi harmaata. Pää on raskas kuin vedellä täytetty jalkapallo. Ja harteilla tuntuu maailman paino. Oikeesti kauhea väsy. Valvoin yöllä pitkään ja odotin, että särkylääke alkaisi tuntua.

Oli aika outo yö. Pee nukkuin koko illan ja halusi sitten ulos iltaysiltä. En voi väkisin pitää, jos haluaa oikeaan kotiinsa mennä. Vähän yli 23 nostin kuistin tuolilta masentuneen Peen sisälle. Siis ei päässyt kotiinsa. No, sitten ennen yökaksi luulin Heavenin huutavan sänkyni vieressä. Levitin jalat, että pääsee nukkumaan niiden väliin, kuten usein teki eläissään. NO, ei kiipeää rintani päälle ja yhä huutaa. Sillon heräsin kunnolla ja avasin silmät. Valot laitoin. Eihän se ollutkaan Heaven vaan Pee. Kauheasti huusi ja halusi ulos. Koitin selittää, että on pimeää ja ettei pääse varmaan siihen aikaan kotiinsa. Halusi vaan ulos. MInusta tuntuu, että oli eilen illalla tapellut? Huuteliko tappelukaveri ulkona? No, aamuseiska halusi sisälle ja yhä nukkuu. Ei ole tappelun jälkiä, onneksi.

Minun uni katkesi silloin klo 2. Ja alkoi kauhea jalkasärky. Aamuviisi vielä istuin sohvalla ja pelasin mahjongia. Sitten menin sänkyyn ja sain pienet unet.

Nyt on aivan kauhea väsy. Ei auttaisi nukkua, että ensi yön saisi nukuttua, kun aamulla aikanen lähtö sinne tutkimuksiin. Se jännittää, että osaanko sinne. Siellä kuitenkin paljon enenmän liikennettä, kuin kotikylällä. Ei auta kauheasti töppäillä ratissa. En minä jaksa tuloksia stressata, kun tiedän, että paskaa tulee lisää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.02.2025 klo 13:17

Nyt on homma tehty. Kylläpäs imaisi voimat. Ei itse tutkimus, johon pääsin melkein tunnin ennenkuin oli edes aika. Lähdin varmuudella ajoissa, kun oli huoli osaanko varmasti. Osasinhan minä. Tutkimuksen jälkeen vielä kahdessa isossa marketissa raahustin ja nyt saavat rauhassa lakkoilla. Mistään ei kyllä näkynyt, että lakot alkaisi paitsi lappu ovessa supistetusta aukioloajasta huomenna. Kaikki hyllyt notkui tavaraa suorastaan.

Aivan ihana aurinko paistaa ja pieni pakkanen.

Pee tuli olisikos ollut vartin yli 1 yöllä. Kurkistelin matsin jälkeen, mutta ei näkynyt. Sitten puoli seiskalta lähti. OLi palannut kuistille ja odotti reppana minua. Onneksi ei ole pitkävihainen. Itsellä oli kyllä vallan huono omatunto, kun tiesin hänen palaavan. Mutta tuo oli ihan pakollinen tutkimus.

Kyllä harmitti matsi eilen. 3mannessa erässä noustiin jo nollasta ja alkoi näyttää, että olisi päästy tasoihin, mutta tyhjä maali, jonne Kanada heti rankaisi. Ei ollut ihan parasta peliä Leijonilta ollenkaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.02.2025 klo 13:11

Vähän isompi pakkanen, mutta kaunis aurinko paistaa. Vähän huono omatunto, kun piti Pee tönäistä kuistille. Kävi 3x ovella, että pitäisi pissalle. Aina peruutti takaisin ja ei kelvannut toiletti. Nyt sitten jossakin, ei ole palannut. Pääsee kyllä heti takaisin, jos ei suuttunut liikaa. Hänen parastaan minä ajattelin, hätä kuitenkin. Toivotaan, ettei suuttunut?

Joka paikka aivan juntturassa eilisen menon jälkeen. Kuitenkin jännitin ratissa. Etenkin risteyspaikat  oli peilijäässä vaikka kuinka hitaasti ajoi. Ja kun olin ajatellut kotona makaavani loppuillan tulikin odotettu huolto. Miten kaikki aina osuukin yhteen sumaan. En meinannut saada autoa millään talliin sen uuden kynnyksen takia. Suti vaan perkeleesti. Melkein jo itkua väänsin. Saa nyt olla rauhassa tallissa, kun ei ole menoja.

Maanantaina taas, mutta menen Keltaksilla. Toivottavasti saan sellaisen. Toisaalta ei ole koulukyytejä silloin niin luulisi. No,lehmänkin pitäisi lentää.

Olettekos te tienneet, että se oli Ukraina, joka alotti sodan hyökkäämällä Venäjälle? No, empäs tiennyt minäkään. Mutta tälläistä se Valkoisen talon pelle laukoo suustaan. Oli lehdissä otsikoita, ei minun keksintöäni. Kuinka tuollainen voi olla presidenttinä? Ja kansa rakastaa? Ei ihme, jos alkaa Euroopassa kokouksia olla kriisistä. Mutta sitä, en tajua, että mietitään rauhanturvajoukkoja, kun ei sota ole todellakaan loppumassa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.02.2025 klo 12:37

Kaunis aurinko päivä. Ei malttanut Peekään ottaa pitkiä päiväunia vaan halusi jo ulos. Yöllä puoli kaksi tuli sisälle. Aamuseiskalta halusi ulos ja saapui taas ennen 10ntä. Ja nyt jo ulos. Putsattiin korvat, silmät ja harjattiin. Kynsien leikkausta en uskalla edes ajatella. Ajattelin kyllä keväällä madottaa. Se on helppoa, kun se hierotaan niskaan. Apteekista, reseptivapaa.

Taas niin realistinen uni, etten meinannut herätessä tajuta, että se olikin uni vaan. Ei kauhean hyvä olo yleisesti ole. Stressaa jo se seuraava meno. Sitten tulee jo syntymäpäivät, joita en millään haluaisi viettää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.02.2025 klo 13:12

Hyi, taivaan täydeltä tulee märkää lunta. Ainakin se näyttää märältä. En usko, että jää juurikaan maahan. Peekin juuri heräili ja varmaan aikoo kohta ulos.

Puolilta öin tuli sisälle. Puoli seiskalta halusi pisulle ja kympiltä palasi. Aina yhtä tervetullut pikku ukkeli. Minä niin illalla hänelle hoin Heavenin ja minun vitsiä siihen, että ilmat lauhtuu. Biksut päälle ja baanalle. Katsoi minua jotenkin säälien tyyliin, ettei vitsi aukene hänelle. Tuli niin kauhea ikävä Heavenia, että pitkään valui kyyneleet. Tämän kk vika päivä olisi Heavenin synttärit.

Jo taas kaapelirikko. Ja oliko sama jo viime vuoden puolella? Saksan ja Suomen välinen. Sopii kuvaan, kun Saksassa vaalit viikonloppuna. Saadaan vähän ongelmaa kuvaan. On se kumma, ettei kertaakaan ole sanottu ääneen, että Venäjä syypää. Pelätäänkö me niin paljon?

Kyllä tämä Ukrainan juttukin suuri sekametelisoppa. Kunhan vaan pysyisi hallitsija hengissä. Eikä suostuisi mihinkään sopimuksiin, jotka eivät ole edullisia Ukrainalle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.02.2025 klo 13:17

Harmaa ilma ja raskas pää. Ei millään meinaa voimat palata, vaikka kahdet päiväunet jo otettu. Pee lähti aikaisin iltapäivällä eilen ja ilmestyi kuistille vasta yhden pintaan yöllä. Yön nukkui ja aamulla taas ulos ja palasi sitten tuossa 11 pintaan ja nyt komistusunilla. Kauhean hyvä mieli hänellä tänään. On varmaan päässyt oikeaan kotiinsa välillä.

Pupu kävi vasta klo 23 ja kaikki porkkanat ja omput syöty. Taisin sen säikäyttää vahingossa. Edellisenä yönä oli vaan ompun siivut napsittu.

Ja niin joutui pelle myöntämään totuuden kuka se oikeasti aloitti sodan hyökkäämällä. Jotenkin en jaksa uskoa sodan loppumiseen. On se huikeaa, kuinka pieni ja sisukas Ukraina kohta 3 vuotta pitänyt pintansa. Iso hyökkääjä kuitenkin. Muistan, että olin osastolla, kun uutiset aamulla kertoivat hyökkäyksestä.

Niin, yöllä, kun Pee tuli sisälle ja istahdin sohvalle katsomaan, että ruoka riittää niin ykskaks hyppäsi viereeni ja voi kuinka piti hellytellä häntä. Kramppasi jalkaa armottomasti, mutta eihän siitä voinut lähteä.

Stressaa kauheasti Maanantain meno. Mutta pakko jotenkin selviytyä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.02.2025 klo 13:05

Harmaata ja sateentihkuista. Alkaa olla kammottavan liukasta. Traktori hiekoitti hiukan kujan ajotietä. Suolasirotin tyyliin. Meni niin kovaa, ettei ehtinyt montakaan murua tipahtaa. No, parempi kuin ei mitään.

Pee oli yötä. Aamukuudelta halusi ulos ja aivan äsken ilmestyi taas. Kauhea turkin pesu operaatio. Ja nälkä oli.

Eilen sain Masterilta vahvan merkin, että hän on lähellä. Tilhet! Ensin tuli 5 räpyttelemään siipiään aivan ikkunan edessä ja vähän ajan päästä oli 20 parvi, jos oikein laskin. Tilhet oli meidän juttu Masterin kanssa. Tukkalinnut. Melkein näin Masterin siinä kukkapöydällä kyyristelemässä ja ihmettelemässä suht hipparakkaisia tilhiä. Suurin osa pihlajanmarjoista oli kyllä jo rastaiden syömiä. Mutta nokkivat lintujen pudottamia siemeniä. Siivosin maasta pois jo muovikassillisen lumesta paljastuneita siemeniä. Pitää taas uusia operaatio, kun saan aikaan.

Taksi on tilattu huomiseksi. Toivotaan, että muistaa tulla. Helkkari, että stressaan sitä menoa. Piti ottaa jo bamia, kun niin kauheasti ahdisti.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.02.2025 klo 15:09

Nyt on kaikki suoritettu, mutta kädet vaan tärisee. Ei mahda mitään. Ei ollut kipua, ei syytä pelätä, mutta minkäs teet kun alitajunta aiheuttaa paniikkia. Kotona on hyvä olla. Olipahan kpäisille naapureille mietittävää mistä tulin pirssillä. Hoitaisivat omat asiansa.

Pee tuli vasta tänään iltapäivällä. Ei näkynyt yöllä, ei aamulla. Nyt pötköttää halkona sängyllä. Kulta pieni.

Tosi harmaa päivä ja kaikki jäällä. Paitsi isot tiet sulana. Saas nähdä kuinka postilaatikolle uskaltaa. Nelinkontinko?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.02.2025 klo 14:47

Harmaata, sateentihkuista ja jäistä. Osittain kauheita kuralätäkköjä teillä, että pitää katsoa, ettei kastele kävelijöitä tai karvakamuja. Pieni vaiva varoa.

Kylläpäs taas toimin ylikierroksilla illallakin. Muistan kymppiuutiset. Pee oli ulkona. Sitten yöyksi herään ja meinaan kurkata kuistille Peetä. Mutta, kun lattialla on ruokalautanen, jonka takuuvarmasti jätin tiskipöydälle avaamattoman ruokapussukan vieree,,siinä oli lattialla ja ruokaa siinä. Ja kun olin wchen kirjoittanut itselleni lapun Pee 22,40. Ja Pee oli hereillä sohvan karmilla odottamassa heräämistäni. Ei mene mitenkään järkeen, kuinka olen toiminut? Ulko-ovi on lukossa yötä vastan ja aika kova avata. OLi lukossa aamulla. Kyllä se minun on täytynyt tuo tehdä, vaan kun en muista yhtään?

Kyllä on jalkapohjat kipeät tänään, kuin olisivat avohaavoilla. Eivät ole, mutta tuntuu siltä. Melkein itketti raahustaa marketissa. Mutta selvisin. Pee odotti kuistilla, että kylläpäs kesti kaupassa. Pee on löytänyt äänensä. Vastaa kovalla äänellä, kun hänelle puhelee.

Koitin mennä siivoamaan lintujen ruokintapaikkaa, mutta jäi haaveeksi. Polku sinne peilijäässä. Toki oli nastakengät ja keppi, mutta silti pelotti, jos kaatuu. Vähän lakaisin roskia kasaan valumaan ja jos joku yö vähän pakastaa niin käyn ne pussittamassa ja roskiin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.02.2025 klo 13:02

Harmaata ja kirotun jäistä. Saa kyllä roskat odottaa aivan rauhassa. En edes haaveile tuonne menemistä. Jota ne häiritsee, voi käydä pussittamassa, annan kyllä kertakäyttöhanskat ja pussit. Lupaan kiittääkin.

Pee kävi illalla vajaan tunnin. Söi hyvin ja halusi ulos. Ei näkynyt yöllä, eikä heti aamulla. Kympin lähellä tuli ja ei ollut nälkä. On varmasti päässyt kotiinsa. Se on jännä asia, että kun on yön muualla niin on sitten kauheasti hellyyttä kun tulee. Aivan kuin koittaisi hyvittää, että kun oli muualla. Höpsökkä.

Heavenin syntymäpäivä lähenee. Nostaa taas sitä surua ja kaipausta yhä enenmän pintaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.02.2025 klo 13:26

Uhmasin tervettä järkeä, jäistä sadetta ja peilijäätä ja sain vietyä täydennystä lintujen ruokintahärveliin ja siivottua roskaa pois 2 muovipussillista. On se vähän siistimpää nyt, mutta suurin osa on jäätynyt kiinni maahan ja menee pitkään ennenkuin irtoavat. Mutta, hei eihän Roomaakaan päivässä rakennettu. Se on helppo kytätä ikkunasta ja elätellä toivoa, että kaadun ja katkon kinttuni. Minä ruokin linnut niin kauan, kuin henki minussa pihisee, vaikka ei kukaan muu lähistöllä ruokikaan. Minulle ne laulavat ja pesivät pihallani. Se on iso ilo.

Otti se perhana hengen päälle. Köhittää perhanasti, mutta ylpeä itsestäni, että tein sen.

Pee tuli illalla ja luulin, että jää yöksi. No, ei halusi ulos klo 23. Oli kauheaa päästää ulos, kun tiesin, ettei takula pääse sisälle siihen aikaan. En saanut unta ja vähän väliä kurkin kuistille.Aamuneljältä makasi pienellä kerällä tuolissa. Heti tuli sisälle ja oli kauhea nälkä. Sitten nukahti pari tuntia. Kuudelta taas ulos ja ei ole vielä näkynyt. Tulee kyllä.

Kyllä minä en allekirjoittaisi Ukrainan pressana sitä mineraalisopparia pellen kanssa. Se on puhdasta huijausta. Ja mikä älynväläys tämä video Gazan Rivierasta on, jonka hänen sanotaan tehneen tekoälyllä... Jatkan ihmettelyä, kuinka tuollainen valittiin pressaksi? Ja se kultakortti rikkaille, että saavat kansalaisuuden? Ja Putinilla ei ole aikomustakaan tulitaukoon, saatikka sopuun. Jotain pelle ja putin vehkeilee ja kiina mukana asiassa.