Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.01.2025 klo 13:13

Jopas nakkoi urakalla märkää räntää. Siinä oli haastetta kolata sitä pois, kun ei meinannut jaksaa työntää kolaa saatikka, että nousisi penkalle ja lähtisi lumet kolasta. Ei täällä kyllä kevät edisty muualla, kuin talitintin rinnassa. Niin pitkiä lurituksia jo päästelee.

Pee kävi taas illalla syömässä, mutta halusi sitten ulos. Märkää räntää lätki taivaan täydeltä. Jäi portaalle miettimään. Kohta kävin kysymässä tulisiko kuitenkin sisälle. Tuli ja halusi lisää ruokaa. Nukahti matolla hetken ja halusi ulos. Oli jatkanut matkaansa ja aamulla vasta seiskalta saapui. Nukkuu tyytyväisenä sängyssä. Kulta heppunen.

Kävin kaupalla ja Ärrällä. Pee jäi sisälle nukkumaan. Sanoin kyllä, etten ole kauan pois. Ovella odotti, kun palasin ja halusi tuolilleen. Varmaan puoli tuntia siinä nuokkui ja kuunteli tinttejä. Sitten nostin sisälle. Sai Shebaa. Kana patee on herkkua. Onneksi löysin kaupasta lisää.

Huomaa kyllä, kun ilmat tälläisiä niin kipuja enenmän ja astma ei yhtään tykkää.

Tulisipa valoisampaa. Nämä synkät päivät väsyttää.

Ja niin Tuomiopäivän kellokin liikahti. Alkaako kohta loppulaskenta? Ja kauhea onnettomuus Usassa. Oliko se helikopteri ja pienoiskone, kun törmäsivät ja tippuivat veteen. Aina traagista tuollainen.

Saas nähdä tapoinko kaikki viherkasvini.. Luin artikkelin, että nuoskalumesta lumipalloja ja niitä kukkaruukkuun. Olisi kasvien hemmottelua. Sulaessaan mineraaleja sataneesta lumesta sulaa multaan. Älkää vaan kokeilko, jos sitten kuolevatkin. Vielä minulla elossa, lumipallot vähän sulaneet.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.01.2025 klo 12:52

Ihana aurinkoinen paistaa taivaalla. Hymy karkasi huulilleni itsestään. Kävin pitkästä aikaa vakio Perjantai kierros. Eikus, empäs käynyt Ärrällä. Pitääkö lähteä takaisin, ääh olkoot.

Liukasta vaan piisaa. Saa varoa joka askelta, kun lunta tuli eilen taas jään päälle. Pee oli yötä sisällä. Aamu5 halusi ulos. Ja oli odottamassa, kun palasin asioilta. Nyt nukkuu sängyllä pitkänä poikana. Yöllä oli kauhea vessahätä, mutta en lähtenyt, kun ajattelin Pee heti haluaa yöhön. Viideltä oli jo aivan pakko luovuttaa ja heti Pee minut bongasi. Onneksi ei kauhean kylmää ole, ettei poika palellu ulos.

Ja, ei ainakaan vielä kukat kuolleet lumipalloista. Ehtivät vielä kyykätä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.02.2025 klo 12:59

Ja kuinkas ollakkaan, ollaan Helmikuussa. Ja juuri alkoi satamaan lunta. Kuvittelin jo, että aurinko pikkaisen olisi pilkistänyt pilvien välistä. No, ei päivää ilman lunta. Kai sitä sataa Juhannuksenakin?

Pee vasta äsken ilmestyi. Eilen lähti iltapäivästä ja nyt vasta saapui. Olen katsonut vähän väliä kuistille. Yölläkin herään ja katson, jos olisi ilmestynyt. On varmaan ollut kotonaan, olisi muuten tänne ilmestynyt, kun tietää maistuvaa ruokaa ja sängyn unia varten odottavan. Oli järkyttävä, kuinka kauhea nälkä hänellä oli! Ehti kuivamuonaa rouskuttaa, ennenkuin ehdin saada Shebaa lautaselle. Se meni vauhdilla. Lisäksi vielä 2 latz pussia. Eli varmaan oli viimeksi meillä syönyt? Mitä se kotiväki oikein tarjoaa, kun pojalla nälkä? Nyt nukkuu tyytyväisenä pää tyynyllä. Takassa valkea niin tulee mukavaa lämpöä.

Kyllä taas oli iso uni. Niin selkeä. Yöllä valvoin tunteja katsottuani kuistille. Siinä piristyy kerrasta. Oli se uni lopulta tullut. Ja aamupalan jälkeen jatkounet. Kun ei ole mitään eityistä tekemistä.

Ei ole kukat vieläkään kuolleet, viherkasvit siis. Luulisi nyt jo nuupottavan, jos lumipallo olisi pahaa tehnyt.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.02.2025 klo 13:12

Hyytäviä tuulenpuuskia ja lunta. Ei tietoakaan, että kevät koskaan tulisi. Viikko taitaa olla suht nollalinjaa, mutta sitten iskee pakkanen. HYi!

Pee oli koko yön sisällä. Sanoin, että tulisi ennen kymmentä, että vedän oven lukkoon silloin, kun lähti ulos illansuussa. Ja 21.58 ilmesttyi kuistille. On hän sellainen persoona. Aamulla seiskalta halusi ulos ja juuri äsken palasi. Kauhea nälkä, kun ei aamulla aamupala maistunut.

Koomapaska pääsi taas yllättämään. Yksi läpi unen. Ja toinen täysin hereillä ollessa. Pää on niin raskas taas koko päivän. Odotin koomapaskaa vasta tulevalla viikolla. Edisti. Yhtä kauheaa joka kerralla. Ja kun en ymmärrä miksi se tulee. Yhäkö se kuolema minua kurkottelee?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.02.2025 klo 12:48

Ompas ollut koleaa. Onneksi Pee illalla ilmestyi 23.15 ja sain yöksi lämpimään. Aamulla halusi pissille, mutta peruutti aina takaisin, kun hyytävä kylmyys iski. Pihtasi hätäänsä tunteja ja monta yritystä. Taisi hätäpissin tehdä, mutta minuutissa takaisin sisälle. Nyt vähän aikaa sitten halusi ulos ja ei näy. Varmaan yrittää sinne toiseen kotiinsa. Kurkin kuistille silti, jos ei onnistukkaan ja palaa tänne. Peukkuja, että pääsisi oikeaan kotiinsa.

Kyllä taas kiroilin julkista terveydenhuoltoa. Olen Marraskuusta odotellut aikaa luustontiheysmittaukseen. Piti tulla aika. Tänään sitten hoitaja sanoi, että pitääkin itse tilata aika sinne ja ei ole sairaalassa vaan yksityisellä. Alkoi päätä särkeä urakalla, kun vkäyrä nousi kohisten. Minulla vielä hammaslääkärille aika ja hoidan sen loppuun ja sitten tilaan. Olen vaan miettinyt kuinkas sinne ajetaan, kun en ole ajanut itse koskaan. En halua taksilla mennä.. Pitää seurata ilmojakin hiukan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.02.2025 klo 12:48

Hrr..mikä pakkanen ollut ja yhä on -15. Kyllä on Pee niin viisas mies, että nukkuin sisällä koko yön ja aamulla vasta halusi pisulle. Ja missä vietti melkein 5 tuntia? Nyt palasi jokin aika sitten syömään ja ruuan sulatusunille. Minua niin jännitti, että kuinka saan näin kylmillä pidettyä sisällä, mutta viisas poika. Kävi illalla pisulla ja sain aika pian takaisin sisälle. Minä vaan edelleen ihmettelen, jos hänellä ihan oikeasti on koti jossakin niin miksi ei koiteta etsiä, kun noin kauheat pakkaset. Luulisi, että paikallislehdestä olisivat bonganneet, kun huhuilin tunnistaako kukaan omakseen? Tai eläinsuojelusta, joilla on tietoni ja Peen kuva.

On taas kauhea ikävä Masteria ja Heavenia. Ainahan se on. Mutta toisina päivinä itku karkailee itsekseen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.02.2025 klo 15:07

Vihoviimeisesti koko päivän suht kosteaa räntää nakellut. +1. Ei jää juurikaan maahan, mutta tuuli ikävästi kuistille nakkoo sitä.

Tosi kova päivä tänään. Voimat aivan äärinmäisen hilkulla loppua. Meinasin itkeä kun kuulin lääkärillä karuja asioita. Mietin taas mitä niin pahaa olen tehnyt, että joka tuutista paskaa sataa. Olisi kohtuullista muillekin jakaa, jotka taatusti ansaitsisi minua enenmän. Ensi viikolla tiedän enenmän mitä tapahtuu. Jos tapahtuu. Alkaa stressata, kun pitäisi ehtiä monta asiaa tekemään, mutta kun ei ole henkisesti ihan voimissaan.

Aivan järkyttävää Ruotsin eiliset tapahtumat. Todellakin. Symptiani kaikille joita isku kosketti. Selviääkö motiivi koskaan, kun tekijä kuollut? Ja oliko Brysselin metrossa vai missä se oli jotakin konekiväärityyppejä jotka katosi metroon? En tiedä ammuttiinko siellä. Tämä maailma on niin paha paikka, että ei ihme, että Tuomiopäivän kello lähenee keskiyötä. Miksi aina viattomien pitää kuolla? Jos minulla paha olla, niin en minä mene muihin purkamaan sitä. Mitä se auttaisi? En kaipaa marttyyrin kruunua vai mikä tekijöillä onkaan mielessä. Ja jos se tekevät itsemurhan, niin eiväthän he saa tietää mitä heistä puhutaan. Joo toki jäävät historiaan, mutta millaisena hirviönä jäävätkään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.02.2025 klo 15:10

Pee halusi illalla pisulle aika myöhään ja ei näkynyt vielä 23 paikkeilla. Menin nukkumaan ja heräsin kahdelta, niin siellä ressu tuolissa paleli. Tuuli oli nakannut jättämäni pesän lattialle. Aamulla halusi ulos ja palasi sitten klo 13 maissa. Olisi se kiva tietää missä ne tunnit oli?