Ompas kylmä ilma. -15 mittarissa. Aika valoisaa, kuin aurinko jostakin kurkistelisi? Huomenna lauhtuu ja tulee lisää lunta. Luulin, että eilen tuli enenmänkin lunta, mutta onneksi ei.
Pee oli yön sisällä. Aamu kuudelta tuumasi, että voisi pissille mennä. Meni kodinhoitohuoneen ovelle, jonka aukaisin. Peruutti sisälle. Sitten meni oikealle ovelle ja sieltä uskaltautui kuistin kautta mennä. Vartin päästä palasi ja jäljet lumessa kertoi, että oli käynyt jossakin. Sitten taas nukkumaan. Laitoin takkaan valkean ja se pelotti häntä kauheasti. Halusi ulos. Nostin pesän, että menisi sinne, ettei palellu. Halusi sisälle. Halusi ulos. Halusi sisälle. Ja taas ulos. Saa nyt pikkuisen aikaa siellä miettiä mitä haluaa, jos vaikka ajattelee menevänsä oikeaan kotiin käymään. Minusta vaan tuntuu kauhealta noin kylmään laskea, mutta itse haluaa.
En tiedä kehtaanko puhua synkenmistä asioista, kun te kaikki pidätte minua onnellisena persoonana? Ja toisaalta, kun tasan tiedän ihmisten, joita inhoan urkkivan asioitani tätä kautta. En tiedä mistä tunnistaneet, Suomi sentään iso maa. No, jos saavat iloa toisen surkeudesta niin kertoopa aikalailla heistä itsestään.
Minä olen viime päivät miettinyt kuolemista. Omaa. Että, jos se helpottaisi kaikesta ahdistuksesta ja tietynlaisesta pakosta hymyillä, tervehtiä, puhella mukavia ja jos joku kysyy mitä kuuluu on ainoa oikea tapa sanoa hyvinhän tässä. Mietin kuinka sen tekisin, että onnistuisi. Olen väsynyt kipuihin, öihin kun uni ei tule. Yksinäisyyteen, kun maailma juhlii Joulua. Voi kuinka ihanaa, kun lunta..paskat ole mitään ihanaa siinä. Olen väsynyt elämään. Ja ne harvat, jotka pitää yhteyttä syyllistää, kun minusta ei ole aikoihin kuulunut mitään. Jaa, minunko se pitää aina olla se joka ottaa yhteyttä. Tai se, kun en enää jaksanut kannatella ihmistä, joka sanoi minulle, etten tiedä elämästä mitään pääsen niin helpolla ym ja aina piti hänen ongelmiaan kuunnella. Ja kun yritti omista mainita, ne nollattiin. Minä katkaisin yhteyden. En laittanut edes joulukorttia. Paska ihminen olen. Mutta minullakin on rajani.