Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.11.2024 klo 14:02

Hyvin meni reissu. Voimat ihan piipussa, mutta ehjänä ja kotona. Ei ihme kyllä ollut ökyohituksia. Suht 80 ajeltiin kiltisti.

Kyllä Peellä oli kauhea ikävä. Juoksi vastaan ja marisi, kun sain auton talliin. Vaikka olin selittänyt olevani kauenmin pois, mutta palaavani. Sai lohduksi lihasuikaleita. Huomenna broiskun jauhista. Taisi yön olla tuolissa, reppana.

Alkaa nostaa kovia tuulia ja vähän pöllyttää lunta. Huomennahan sen pahinman pitäisi meillä olla. Kauhistuttaa kuinka paha ilma tuleekaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.11.2024 klo 13:37

Alkoi jo illalla ihan kauhea myrsky ja yhä jatkuu. Huominen samaa kyytiä. Oli ainakin 30cm uutta lunta jota kolattiin pois. Varmaan saman verran tulee. Illalla oli kauhistus, kun menin iltakympiltä peittelemään Peetä, oli koko ilta riidelty, kun koitin ajaa kotiin menemään. Ei mennyt monta askelta ja palasi, kun oven suljin. Lopulta luovutin, että olkoot sitten siinä. Oma valinta.. niin menin sitten iltapeittelylle ja hyvää yötä sanomaan. Mutta oli poissa kissa ja peitto. Kävin vaihtamassa kengät ja lähdin taskulampun kanssa kiertelemään, että minne peitto pudonnut. Koska ei olisi voinut Peehen tarttua, kun kasvot aina näkösällä ja peitto kevyesti päällä. Ei jälkeäkään kummastakaan. Kyllä oli kauhea huoli. Nyt sitten ilmestyi aamusella vailla mitään huolta ja turkki oli suht kuiva. En minä peitosta piittaa. Tuuli varmaan vei mukanaan. Pee tärkein. Nyt vihottelee, kun tuuli pyöräyttää koko ajan lunta kuistille. En voi estää. Lumihelvetti tämä on. Sähköt on pysynyt eikä puita kaatunut, koputetaan puuta KNOK KNOK KNOK.

Särkee joka ainoaa kohtaa lumihommien jälkeen. Mutta ompahan osa pois. Minä vihaan talvea. Pitäisikö Maanantaina taas alkaa plussakelit? Voi liukkautta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.11.2024 klo 13:09

Että osaa olla voimat poissa. Ja aina vaan sataa lunta. Helvetti viekööt. Ja Pee ei lähde mihinkään kuistilta. En tiedä mitä ihmettä pitäisi tehdä? Kun minä en voi omia, jos on jonkun kissa? Mutta miksi ei yhään etsitä? Ei ilmoitella paikallislehdessä tai kaupungin fb ryhmässä?

Miksi Jouluksi pitää siivota hullun lailla? Vaihtaa paksunmat verhot ja puunata joka paikka? Kyllä se täytyy olla uusi lääke joka tuo tämän kuolemanväsyn minulle. Olen niin ärtynytkin koko ajan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.11.2024 klo 13:10

Uskomatonta, ei sada lunta? No, päivä vielä nuori ehtiihän sitä tulla. Riittäisi meikäläiselle.

Laitoin eilen Peestä vähän kyselyitä. Eipä kukaan tunnista. Osa on, että heti ilmoita, että loukuttavat. En takula sitä tee. Kissa luottaa ja rakastaa minua, en petä luottamustaan. Odottelen vähän mitä eläinsuojelu vastaa, onko kukaan kysellyt. Jos ei, niin minä pidän kissan itse. Meillä monta vuotta tuttavuutta. Tilasin jo makuualustan. Ei ollut aamulla tuolissa, eikä näy vieläkään. Tassunjäljet meni tiellepäin. Yhä vaan uskon, että hänellä on koti.

Nyt on kyllä joulu siivottu tappiin saakka ja piisaa. Kun minä muutenkin vihaan mokomaa joulua ja lunta. Niin huonosti taas nukun, ettei rajaa. Aamulla kyllä maittaa unet aamiaisen jälkeen. Vaikuttaa sitten mielialaankin. On ärtynyt ja kivut tuntuu vaikeinmilta kestää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.11.2024 klo 12:47

Kaunis aurinko paistaa ulkona. Muutama aste pakkasella. Saas nähdä kummoinen keli huomenna pukkaa päälle. Tuskin täällä lumet sulaa. Tai muuttuu varmasti helvetilliseksi jäätiköksi. Ne minua aina eniten haastaa.

Pee on taas täällä. Oli melkein koko eilisen pois. Palattuaan ei ollut nälkäinen. Eli kyllä pojalla on koti. Mutta miksi ei viihdy siellä? Eikö saa huomiota tarpeeksi? On todella huomionhaluinen. Yhä enenmän alkaa leipomaan tassuilla ja kehräys kovenee. Meinattiin mennä mukkelismakkelis, kun kepin kanssa menin lintujen ruokia laittamaan ja Pee koko ajan koitti minua puskea tai keppiä. Minä sanoin hänelle, että jos eukko kaatuu niin saat hakea palokunnan nostamaan hangesta. Ei meinaa ole mitään matkalla josta tukea ottaa. Eipä Pee pahaa tarkoittanut. Sain laitettua eläinsuojelulle kuvia, jos joku kaipaa. Kielsin loukuttamasta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.11.2024 klo 12:48

Järkyttävä ajokeli teillä. Eka kertaa tuli auton kojetauluun se merkki jossa auto liukastelee. Kauheasti irtonaista loskaa. Auton raiteissa vettä ja jäätä. Pehmeää. Ei meinaa auto pysyä tiellä. Iso tie on aivan sula ja keskustassa, mutta täällä ulkopuolella on kauheaa. Mutta oli pakko käydä asioilla. Sitten jo kotiin talliin ajaessa alkoi renkaat sutimaan ajoluiskassa. Ei saakutti. Mahtoi olla ikävällä naapurilla hauskaa nauraa. No, selvisin, kun hiekoitin. En ihan helposti lähde minnekään kyllä. On niin vaarallinen keli kyllä. Ja saa varoa, ettei kastele jalankulkijoita vahingossa. Turhaa varmaan toivoa, että traktorit ajaisivat loskan pois..

Pee oli kadonnut tuolistaan siinä iltaysin ja puolikympin välillä. Eikä ole vielä palannut. Eli kotonaan on. Aivan varmasti. Ovat aamuvuorossa ja poika pääsee ulos, kun tulevat töistä. Ja varmasti tulee tänne. Minä tilasin pedin, pisuastian ja ruokakulhoja, että pelastan sisälle, jos tulee kovia pakkasia.

Jotenkin meni voimat aivan nolliin tuossa kelissä. Masentaa.

Ei ole kukaan kaivannut eläisuojelusta. Ilmoitin heille, että jos kyselee joku suht varmuudella meillä. Minä kyllä kovasti ihmettelen, kun ei etsitä, ilmoitella ym vaikka ollut monia päiviä täällä.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 viikkoa, 5 päivää sitten. Syy: lisäsin itse tekstiä
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.11.2024 klo 13:22

Harmaa päivä. Paljon on loskaa ja lunta sulattanut. Tietty kohta painuu pakkaselle ja jäähelvetti valmis.

Ei ole näkynyt Peetä vieläkään. Alkaa iskeä pelko, ettei vaan ole sattunut mitään. Haluan uskoa, että on kotonaan ja eivät päästä ulos. Jotenkin sopisi, että omistajat olisivat kuulleet, että etsin omistajaa ukolle. Minulla on ihan ikävä jo.

Piti nostaakukkiva Hyasintti kuistille, kun tuoksu ol liikaa astmalleni. Sääli. Hyasintit on asia jota joulussa kaipaan. Amaryllis aina kasvaa kauhean varren ja sitten keikahtelee nurin.

Sain kampaajankin tilattua. Olen koko ajan lykännyt ja lykännyt. On kyllä pääkin sen näköinen. Kauhean huonosti nukun taas vaikka ei koomapaska ole rassannutkaan.

Tilasin Marilyn Mansonin uuden cdn. Jokin musiikissaan kiehtoo vaikka se telkkarin documentti raotti ikävän puolen hänestä..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.11.2024 klo 12:43

Tosi synkeä ilma. Hetken nakkoi aamusella rukkasen kokoisia räntä leijakoita. Onneksi loppui. Ikävää vaan, että peitti ne liukkaat kohdat. Pitääkin olla extravarovainen. Nyt on oravat käyneet syömässä pitkästä aikaa, kun on tarjolla sellaista pähkinämurua. Herkkua heille. Yleisesti ottaen vähän pikkulintuja?

MInä heitin illalla kirveen kaivoon ja olin varma, etten näe enää Peetä. Kyllä oli aivan kauhea ikävä. Mutta, ette arvaa, kukas oli aamu puoliseiskalta ovella? Pee kultamurunen. Voi sitä hellyyttä ja kehräämistä ja kurinaa. Ilo oli molemmin puolista! Nyt nukkuu viltin alla. Varmasti viestini tavoitti omistajat, jotka pakosti pitivät pojan sisällä. Ja heti tänne, kun pääsi vapaaksi. Saa nähdä lähteekö illalla kotiinsa. Minä hyväksyn tilanteen. Saa olla kuistillani. Ja jos tulee pahat pakkaset otan pojan sisälle. Tilasin pisulaatikon ja hiekkaa. Eihän sitä tiedä haluaako edes olla luonani sisällä. Se on sitten sen ajan murhe. Mutta kyllä nyt oli aika selvä viesti, että koti on ja ovat pitäneet sisällä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.11.2024 klo 12:50

Harmaata ja ankeaa. Eilen syntyi maailmaan 3 suloista kissanpentua kasvattajan perheeseen. Minä tietty riemuitsen heidän puolestaan ja olen nähnyt kuvan äidistä ja triosta. Kaunista.

Olin aamulla marketissa ja hain postista Peen ylläribyllärin. Oli heti mieluinen. Eli pehmeä koiranpeti hänen tuolilleen. Voi kehräystä ja leipomista. Silmät kiinni välillä. Kyllä oli pojalle mieluinen. Tuli omaankin sydämeen ihana lämpö katsellessa. Varmasti lämmin makoilla. Eilen katosi ennen klo 15 ja meni varmasti kotiinsa. Aamu puoliseiskalta oli ovella. Varmaan hänen väkensä lähtee töihin ja Pee pääsee ulos. Päivä sitten täällä. Saa nähdä malttaako tänään kotiinsa uudesta pedistään.

Marketissa olisi ollut hyasinttejä, mutta kun jo ennen ostetut jouduin nostamaan kuistille, kun meni niin hengitykseen. Koko ajan köhitti.

Eilen kymppiuutisten jälkeen kuului ikkunan takaa outoja ääniä. En ole uskaltanut mennä katsomaan näkyykö lumessa, jos siinä kohti vielä on kengänjälkiä. Ikävä tunne tuli. Joka syksyhän on joku ollut ikkunoiden takana. On vähän myöhässä tänä vuonna, jos oli..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.11.2024 klo 12:44

Harmaata ja pimeää. Ei kyllä tunnu, että kohta alkaa Joulukuu. Mutta eikös tänään tule urakalla räntää? Ja huomenna. Ei sekään innosta. Jotenkin tämä kaamos imee kyllä loputkin voimat. Ei mahda mitään.

Eilen illalla iski paniikki. Tiesin ostaneeni annoksen rauhoittavia. Vaan, kun ei perhana löydy mistään. Mylläsin joka paikan. Roskiksenkin kaivelin pohjia myöten. Alitajunassa vilahti kuva, että nakkasin sen kierrätyssäiliöön, tyhjänä kuvittelin. Hyvä etten itkua vääntänyt. Ei olisi takula mennyt selitys läpi, että noin tapahtui uusisitteko? Mutta sitten oli pahvipakkaus kädessä ja sillä htekellä muistin, että ei ollut sitä halvempaa versiota saatavilla, eikä ole ennen kevättä.. Siinähän se oli avamaaton purkki. Minä menen ihan sokeaksi, kun jokin hukassa. Onneksi löytyi ja oli ihan oikeassa paikassa odottamassa tarvetta.

Kyllä Pee kulta tykkää uudesta pedistään. Illalla lähti neljän jälkeen kotiinsa. Ja tänä aamuna palasi puoli seiskalta. Mahtavaa, että menee kotiinsa, tai ainakin oletan niin? Luulisi olevan kauhea nälkä jos ei olisi syönyt ja varmasti olisi palannut tuoliinsa muuten. Nostin pesän yöksi sisälle, kun ei iltakympiltä ukkelia näkynyt.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.11.2024 klo 13:39

Ikuinen harmaus vaan jatkuu. Vai, jos se onkin minun päässäni, joka saa kaiken näyttämään niin ankealta? Huomenna alkaa Joulukuu. Kun muistaisin Peelle näyttää joulukalenterinsa ja avata luukun yhdessä. Tuli tänään vasta kymmenen maissa. Hyvä niin.

Kun selviäisiyli Uuden vuoden niin alkaisi hulluna odottaa kevättä. Kauhean kaukana se on. Eihän ole kunnon talvi vielä alkanutkaan. Kaikki taas kauhean jäässä.

MIkä siinä on, ettei Suomi pärjää talviurheilussa, no eipä muussakaan? Olen toisella silmällä seurannut telkasta hiihtoja, että edes jotakin ääntä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.12.2024 klo 12:49

Ei niin synkkää, kuin eilen. Meinaako aurinko varovasti kurkistella taivaalla. Illalla tuli taivaan täydeltä vesiräntää. Melkein kaikki sulanut, saa ottaa silti varovaisia askelia ettei kaadu.

Jänis oli pompotellut pihalla. Olisiko sama, joka Rukalla pompotteli? No, ei. Liian pitkä matka tänne saakka. Ei ollut kaivelun jälkiä ruokintapaikalla kuitenkaan.

Pee ei illalla lähtenyt kotiinsa vaan tyytyväisen oloisena pedissään, johon iltakympiltä peittelin. Ja siinä makoili aamulla. Ja yhä. Kävin kysymässä maistuisiko lounas, mutta aamuruoka vielä sulamatta masussa. Avattiin hänen kalenterista eka luukku. Ei varmaan ollut ennen saanut joulukalenteria? Meillä oli aina, kun Master ja Heaven yhä olivat täällä. Nyt ostin Peelle. Kyllä olivat hyviä namuja laittaneet.

Katsoin eilen sitä uutta sarjaa Maikkarilta, olikos se nyt Konflikti? Tuli aikamoisen kylmäävä olo. Noinko helppoa se oikeassa elossa olisi? Kun koko ajan vaikka mitä kaapeleiden katkomisia ym ilkeyksiä. Onko se alkusoittoa? Siksi mietin, että onko viisasta sarjaa näyttää juuri tässä tilanteessa..Varmaan joku muukin asiaa ajattelee.

Yöllä heräsin taas koviin kipuihin ja monta tuntia istuin sohvalla odottamassa, että särkylääke vähän auttaisi. Aamupalan jälkeen otin sitten lisäunet.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.12.2024 klo 12:40

Vettä sataa ja tuuli puhkuu. Ihan kauhean pimeää koko ajan. Jotenkin mietin, ettei muina vuosina ole ollut näin kauhean pimeää. Johtuuko se lumen puutteesta? Ei ole kuin pieniä kasoja siellä täällä. +7, mutta tuuli saa tuntumaan viileänmältä. Mutta en silti kaipaa lunta, en sitten yhtään.

Pee lähti eilen iltapäivällä ja palasi sitten puli seiskalta aamulla. Nukkuu tyytyväisenä pesässään. Vähän pelotti, kun roskansyöjäauto kolisteli. Kuulin sisällekin sen kolistelun ja lähdin istumaan seuraksi. Jostakin muualtakin kuului kolinaa. Kyllä oli taas kalenterinamut herkkua. Ressu imeskelee vielä pesänsä karvoja kun niihin jäänyt tuoksua.

Yöllä sattui todella outo juttu. Heräsin, kun joku ravisteli minua oikein kunnolla ja huusi nyt kyllä heräät justiinsa. Pakko oli laittaa valot, että mitä ihmettä? klo 23.40 Ei ketään missään. Piti kiertää joka paikka ja availla komeroittenkin ovet. Jätti kyllä oudon olon

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.12.2024 klo 13:16

Onnekkaasti ollaan sitä aluetta, johon lunta ei eilen satanut. Sopii minulle. Valoisampi päivä. Pikkuisen aurinko näyttäytyy.

Minulla taitaa olla erityisvirittymisen aika menossa. Kaupassa ajattelin yhtä tuttua rouvaa. Ja yhtään en hämmästynyt, kun hänet tapasin kaupan eteisessä. Oli kuin tietäisin, että näin sen piti mennä. Oli vaan surullista mitä hänen perheessä tapahtunut. Kertoi minulle ja tuli sellainen vahva tunne, kuin kertomalla osa hänen taakasta olisi helpottanut. Otin sen vastaan. Hän tiesi, etten ole mikään juoruilija, joka puhuu asiasta eteenpäin. Koen tämän olavan osan erityisherkkyyttäni. Sitä vaan jälleen kerran mietin, mikä se määrää, että hyville ihmisille tapahtuu pahaa? Ja ne todella vmäiset porskuttaa elämässä vailla mitään. Kun en usko Jumalaan, niin en voi sieltäkään kysellä mikä se noita kohtaloita nakkelee?

Pee meni illalla kotiin ja aamulla taas kuistilla vakioaikaan. Avataan aina kalenteriluukut yhdessä. Herkkunameja siellä.

Huomenna olisi menoa. Kuinka sitä taas osaa olla? Kun en osaa olla ihmisten kanssa enkä smalltalkia.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.12.2024 klo 11:57

Menot tehty. Hyvin meni vaikka jännitti aivan kauheasti. Ja oli niin pimeääkin vielä. Ihmisten jouluvalot loisti. Ovat jo sammuksissa yleensä, kun olen liikkeellä. Ja pakkastakin.. Yli -10. Onneksi Pee tuli vasta puoli kymmenen maissa. Olisi reppana jäänyt kotiin. Tuolissaan pesässä viltillä peiteltynä. Tekisi niin mieli ottaa sisälle, mutta ei takula lähtisi kotiin enää.

Aurinko taivaalla. Mikä ihme. Valoisampi päivä.

Kyllä taas näin vaikka mitä ihmeunia. Onneksi en muista. Kohta varmaan iskee koomapaska, on sen verran aikaa viime kerrasta.