Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.10.2024 klo 12:44

Kylläpäs tuulahtelee niin, jotta sukat meinaa jaloissa pyöriä. Ihan ohutta sadetta mukana. Niin syksyä, kuin olla voi.

Nyt täytyy sanoa, etten ole varma oliko Pee yön kuistilla vai oliko kotonaan? Ei ollut ennen kymppiuutisia tuolissaan. Oli silloin ollut pois jo pari tuntia. Aamuseiskalta oli paikalla. Mutta ei ollut kova nälkä. Se viittaisi kotona oloon ja aamupalasen siellä syöntiin. Se olisi aivan mahtava asia. Toivoisin niin menevän aina kotiinsa. Nyt ollut koko aamupäivän kuistilla.

Kammottaa huominen hiukan, kun kaksi piikkiä lykätään. No, toisaalta pistänhän insuliinia joka aamua ja käsivarsi täynnä tatuointeja, että luulisi tuosta selviävän.

Taas valvoin yöllä. Hemmetin kurjaa. Sitten nukahtelen sohvalle aamulla. Katsoin sitä tv2 tanskan antiikkiohjelmaa ja uni oli tullut mokoma.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.10.2024 klo 13:20

Aurinko paistaa. Oikein mukava ilma. Haravointia olisi, mutta on rokotettu molempiin käsivarsiin niin antaapas odotella. Eivät karkaa. Tai jos teen kuten tässä lähistöllä työnnän haravalla toisten tontille? Kyllä osaa aikuinen mies näyttää mikä sika onkaan. Kuitenkin työntää kaikki tontiltaan haravoivansa kaupungin metsikköön. Miksikäs sika muuttuisi kuin suurenmaksi siaksi? Kun minä en ymmärrä ihmisiä? Jos itse moista tekisin en kehtaisi peilistä itseäni katsoa.

Ahdistaa se uutisointi, kuinka Koreasta on mennyt erikoisjoukkoja sotimaan Venäjän puolesta Ukrainaa vastaan. Se, kun Nato puhuu eskalaatiosta. Jos Nato hyökkää niin Suomihan joutuu mukaan. Kun ollaan niin kirotun lähellä vielä.

Tänään Pee tuntuu pitävän vapaapäivää minusta. Ihanaa, jos poika kotonaan. Illalla lähti ja ei ainakaan parin tunnin päästä ollut palannut. Olisi upeaa, jos kotiin menisi.

Minulla itku taas karkasi, kun kaivelin Heavenilta syömättä jäänyttä sardiini purkkia, jossa vuosi vielä parasta ennen päivää,, Tarjosin Peelle ja sanoin Heaven tarjoaa. No niin itkuhan tuli kun asia jotenkin avautui päässä. Kammottaa joulunaika. Eka joulu ilman heitä molempia. Kun melkein 20v yhdessä oltiin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.10.2024 klo 12:47

Voi, kuinka ilahdutti uutinen, että talvi on myöhässä tänä vuonna. Ei haittaisi vaikka ei tulisi ollenkaan mokoma. Kovia tuulia joka päivä. Suht haasteellista haravoida ja lakaista lehtiä laatoitus. Nyt saa olla lehdet. Keväällä kuitenkin kauhea haravointi taas.

Pee iloitsi mukana jonkin aikaa. Sitten taisi lähteä omille seikkailuilleen. Ei tainnut yötä olla kuistilla. Katsoin vielä aika myöhään ja ei havaintoa. Vähän oudosti illalla käyttäytyi muutenkin. Olisiko joku toinen kissa käynyt? Toffeli?

Kyllä tuli pistoskohta kipeäksi illalla. Ja tietty juuri se puoli, jonka kyljellä nukun. Nyt ei tunnu enää mitään. Toivotaan, että antavat suojaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.10.2024 klo 12:53

Nyt taisi alkaa talvi lähestyä. Ei ole kuin +4 mittarissa. Saattaapi ensi viikolla räntää nakella Etelää myöten. Ei se jää toki maahan, mutta aiheuttaa omat harminsa. Kyselin jo renkaan vaihtoaikaa. Oli ruokiksella ja soittelee palattuaan minulle. Omien taitojen vuoksi, tai lähinnä niiden puutteen vuoksi on turvallisempaa olla nastat alla turhaankin, kun ottaa riskejä.

Kyllä kirosin niin kaupan uusia parkkipaikkoja, ettei mitään rajaa. Ja se saakelin uusi asfaltti viettää koko ajan tielle päin. Oli siinä haastetta päästä kärryn kanssa autolle. Kaksi invapaikkaa?! Kuka idiootti on tuon kaiken suunnitellut? Ja se reuna josta pitää astua alas..sekin haaste huonojalkaiselle.

Kuinkas sitten kun tulee talvi ja pitäisi kärryt saada kulkemaan lähemmäksi? Ja kun peilijää?

Eipäs ole Pee herraa näkynyt tänään. Hyvä, että opettelee enenmän olemaan kotosalla. Kuitenkin ilmat kylmenee koko ajan.

Ai, että kun minua ärsyttää uskollisena Vares dekkareiden lukijana ja leffojen katsojana, kun koko ajan vaihdellaan Varesta näyttelevää. Ei ole ollenkaan hyvä asia. Juuri tottui Antti Reiniin Vareksena,, niin taas uusi.

Tänään on jalat niin kipeinä joka ainoasta kohdasta. Kengät ahdisti. Reidet ei halua istumista. Kroppa rapistuu vauhdilla. Ei auttanut, vaikka lohduksi ostin laskiaispullan Halloween version päiväkahville.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.10.2024 klo 12:47

Synkkä ja kosteahko päivä. Ihan ohutta tihua tuli tuulilasiin, kun kävin Perjantai asioilla. Aamulla olin vielä sängyssä, kun puhelin hälytti. Mutta kun oli jalat niin juntturassa, etten päässyt ylös. Ihan järkyttävä kipu. Varmasti nämä säät vaikuttaa. Onneksi soittaja soitti uudelleen, kun olin saanut itseni käyntiin. Onko tämä vanhuutta vai ihan vaan vammoista ja ilmoista johtuvaa? Yhä on kankeaa, mutta pystyn toimimaan. Pitää yrittää hiukan jumpata, jos olo vahvistuisi tästä. Ne kirjaston portaat tuntui taas, kuin olisi Mount Everestiä valloittanut ja palannut sieltä. Onneksi siinä se kaide. Onhan toki se pyörätuoli ramppikin, mutta kun se notkuu kun siinä liikkuu niin päässä aina keikahtaa.

Tilasin herkkua laatikollisen. Appelsiini täytelakua. On niin hyvää, että iskee järjetön himo siihen. Se ei tee mahaa kipeäksi kuten tavallinen täytelaku. On laktoositonta. Pitäisiköhän viedä osa autoon lukkojen taakse, niin ei ahmisi kaikkea kerralla? Meinaan, että pitää kuitenkin nähdä vaivaa lähteä ne sieltä hakemaan niin saattaapi auttaa. No, minä en juo olutta, siiderä enkä mitään alkoholia. Enkä polta tupakkaa. Jokin pahe sallittakoot vaikka en saisi sokerilla mässätä.

Pee taisi nukkua yön kuistilla? Peittelin tuoliinsa iltakympiltä, kun ei edes meinannut lähteä vaikka kuinka sanoin, että nyt kotiin. Oli aamuseiskalta kuistilla. Tuskin poistui. Nyt on jonnekin mennyt. Kotiinsa toivon.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.10.2024 klo 13:05

Nyt masentaa oikein kunnolla. Kaikki se ennustelu yli 10cm lumesta. Puolesta välin viikkoa alkaa tulla räntää. Kyllä se tuntuu niin hyvältä, että saan Maanantaina talvirenkaat alle. Mietin illalla, että varmasti Master ja Heaven minulle sen viestin laittoi aivoihin, että nyt renkaan vaihtoon. Olin meinannut sitä vielä vetkuttaa eteenpäin. Vaan onneksi on nuo suojelusenkelit minulla.

Pee oli kotona eilisen illan ja yön. Aamulla oli kuistilla. Kohta olisiko puoli yhdentoista maissa, kun lähti kuistilta ja ei ole palannut. Toivon, että suunnisti kotiaan kohden. Siellä on yhä vain +1 mittarissa. Kyllä sitä täytynee kaivella jalkaan jo pitkät kalsongit. On molemmat jalat niin jäykkinä, ettei meinaa saada käveltyä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.10.2024 klo 13:09

Kyllä itketti illalla iltakympiltä, kun vielä kerran varmuudeksi kurkkasin kuistille, koko iltapäivän ja illan olin turhaan kurkkinut..olin jo varma, että ihanaa, Pee on kotona.. Niin kuinkas ollakkaan, siellä makasi pienellä kerällä tuolissaan. Olisin peitellyt hänet, mutta hyppäsi alas ja katsoi, että nälkä olisi. Ja kyllä olikin. Missä oli koko päivän? Luulisi, että kotona annetaan kissalle ruokaa? Eikä kylmää yötä vasten lasketa ulos? Kun oli syönyt ja pessyt itsensä sain peiteltyä ja toivotettua hyvää tötä. Siinä oli aamullakin. Nyt taas aamun jälkeen ei ole näkynyt vilaustakaan. Minulla niin riipii sydäntä, kun on tulossa lunta ja ilmat kylmenee koko ajan.

Varmaan tuo huoli sai näkemään järkyttäviä painajaisia koko yön. Ja selkeitä.

Olen huomannut, kuinka taas se kammo kohdata ihmisiä nostaa vahvana päätään. Huominen renkaan vaihdatuskin kammottaa, vaikka pojat tekee työn ja minä vaan istun ja odotan ja maksan tietenkin. Mutta, kun se ei ole minun maailmaani ja en osaa puhua mitään. No, hyvin se menee.

Eilenkin koitin rekisteröityä uuteen paikkaan/palveluun..kun on se tatuointi mielessä ensi vuonna itselle synttärilahjaksi. Sinne meno vaatii ponnistusta, kun en uskalla ajaa sinne. Taksi tuo, taksi vie. Ajanvaraus..Heidän sivuillaan ei ole tietoa hinnoista, ei käykö pankkikortti. Onko kenties aivan kauhea jono jne.. No, hoidan renkaat ensin ja sitten otan yhteyttä viestillä ja kyselen tyhmiä. Itse tehtyä stressiä tuokin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.10.2024 klo 12:40

Aurinko paistaa. Tuntuu niin hyvältä kaikkien synkkien päivien jälkeen. Jotenkin tuntuu hassulta ajatella, että loppuviikosta olisi lunta maassa. Vaan niin ne koko ajan ennustelevat. Määrä vaan lisääntyy tuplaksi. Taitaa nyt olla 20cm luvassa. Saa olla tosi varovainen liikenteessä, koska tuskin kaikilla on talvirenkaita alla.

Eilen sitten syttyi ensinmäiset joulukuuset palamaan. Niitä, kun pakkokatselee Helmikuulle taas. Ei hyvältä tunnu alkuunkaan. Pidettäisiin Joulu jouluna ja ne kuuset jouluviikolle. Ei meissä jokaisessa asu joulunhenkeä alkuunkaan. Itseä kammottaa ajatuskin, kun kaikki suru rysäyttää päälle.

Illalla peittelin Peen iltakympiltä tuoliinsa, mutta ei ollut aamulla tuolissa. Ja peitto oli niin nätisti, ettei ollut siinä päällä maannut. Oliko odottanut taukoa sateessa ja suunnistanut kotiinsa? Nyt ei ole vielä näkynyt, mutta varmasti ilmestyy.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.10.2024 klo 13:23

Hulppeat +1 mittarissa. Nyt jos alkaisi satamaan tulisi takula räntänä alas.

Pee oli kadonnut tuolistaan peiton alta ennen iltakymppiä, kun Beckin mainostauolla olisin käynyt hyvää yötä toivottamassa ja korjaamassa peiton hyvin. Ei näkynyt aamulla. Nyt ilmestyi juuri ennen puolta päivää. Seurusteltiin ja sai vähän Shebaa ja kuivamuona sekoitusta ja hylakermaa. Nyt viltin alla tuolissa ruokalevolla. Kovasti olisi sisälle halunnut, mutta sitä en voi tehdä, koska hänellä on ihan oma koti. En halua unohtavan sitä. Etenkin kun kohta tulee lunta ja kylmenee.

Tilasin huomiseksi labran. Ei ole kauhean mukava paikka. Otetaan putkikaupalla verta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.10.2024 klo 13:02

Olipas huippusurkea yö. Olisinko nukkunut n 2 tuntia. Jännitti se labraan meno niin, että uni katkesi kerrasta. Hyvin meni labrassa. Se on mukavaa, kun sinne nykyään varataan aika ja aina pääsee vähän ennen aikaansa. 10 putkea verta ja pissakoe. Onneksi tuli hyvin verta. Joskus oikkuilee ja ei löydy kunnon suonta. Ompahan sekin suoritettu.

Järkyttäviä tuulenpuuskia. Vettä ja välillä räntää. Maahan ei jää mitään, onneksi. Mutta pelkästään se, että näkee se rännän niin masentaa kunnolla.

Pee taisi taas yön olla kuistilla ja koko aamupäivän perään. Pitänee ottaa viltti pois jo kahdeksalta vaikka olisi kuinka kylmä, pakkohan olisi jotenkin saada kotiin menemään. Alkaa talvi japakkaset ja minä en voi ottaa toisten kissaa sisälle. Hän jäisi samantien. En tiedä missä hänen kotinsa on?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.10.2024 klo 13:13

Olipas myrskyisä tuuli eilen. Onneksi tuli keväällä ne vanhat männyt kaadatettua. Tuli vaan mieleen, kun lähdin markettiin ja samalla kujalla oli tuuli tempaissut männyn maasta, että hädin tuskin juurista osa kiinni. Onneksi oli kaatunut metsään päin eikä autotallin tai autojen päälle. Omalla tontilla tuho näyttäisi olevan vain pieniä oksanpätkiä ja käpyjä. Lehttiä. En kyllä enää haravoi, kohta lumi peittää.+2mittarissa. Maa on yhä kuurassa ja saa sipsutella varoen crockesissa, kun käy linnut ruokkimassa. Jestas, vallan alkoi aurinko juuri kurkistamaan taivaalla. Illaksihan on annettu kelivaroitus. Käyn sitten päivenmällä huomenna hautausmaalla kynttilät viemässä.

Lyhtyyn sytytin kynttilän ihan ekan kisuni kuolinpäivänä. Ei sitä vuodetkaan vie surua pois.

Pee oli varmaan yön kotonaan. Häipyi eilen, kun pahin sade lakkasi ja vasta äsken palasi. Se on mahtava asia, että menee kotiin. Ei unohda sitä.

Vähän paremmin nukuin viime yönä. En tykkää näistä nk juhlapyhistä ollenkaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.11.2024 klo 12:48

Pakkanen löysi meidät, mutta toistaiseksi on lumelta säästytty. Maa on kuurassa sen verran, etten uskaltanut lähteä lenkkareilla hautausmaalle. Talvikengät kaivelin esiin ja pipon päähän, vaikka eipä siellä ole paleltuvaa sisältöä. Eilen meinasi kurkku kipuilla, mutta meni ohitse. Olen liian vähissä vaatteissa, kun Peen kanssa seurustelen.

Niin oli poika koko yön tuolissaan. Kävin vähän väliä houkuttelemassa, että mene kotiin sinua varmasti kaivataan. Ei aikonutkaan lähteä. Laitoin sitten kaksi vilttiä päällensä, ettei jäädy koko kissa. Nyt on lähtenyt. Toivottavasti kotiinsa. Joku ihan saman näköinen tuijien alla kyyröttää. Varmaan hänet näinkin, kun ajoin kujan päähän. Voisi olla sisarus? Ei tullut luokseni vaikka touhusin kuistilla. Pee olisi takuuvarmana tullut.

Minua niin masentaa tämä talven tulo, ettei mitään rajaa. En tajua sitä ihmisten hinkua päästä hiihtämään jo keinolumillekin. Hyi koko lumi.

Tauno, mustarastas on pomputellut ruokintapaikalla. Välillä pinkaisee kunnon spurtit. Ansa on jo lähtenyt muutolle. Pitkä odotus Taunolla. Puoli vuotta? Ai, mistäkö voin olla varma, että on juuri Tauno? Kun hänellä toinen siipi roikkuu. Siksi ei lähde muutolle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.11.2024 klo 12:29

Kyllä kyykkäsi mieliala heti, kun verhot aukaisi. Kaikki vitivalkoista. 15cm lunta. HYi hemmetti, että masentaa. Kyllähän minä tiesin, että lunta tulee ei selvitä ilman tästäkään talvesta, mutta silti...

Katsoin illalla kympin jälkeen, onko Pee kuistilla. Ei ollut, ei koko iltana. Eikä satanut luntakaan. Olisiko alitajunta siksi laittanut aamupainajaiseeni Antti Tuiskun huonona vitsinä siitä, että onpi tuiskuttanut urakalla. En tiedä mistä noita julkimoita aina lykkääkin uniini? En kuulu hänen ihailijoihinsa, en pidä musiikistaan mutta toki tiedän kuka on. Mutta, että tulee painajaiseen? No, parempi Antti kuin jokin aika sitten Gordon Ramsey..Kukahan seuraavaksi?

Tuolla Pee toisessa tuolissa viltin alla. Ei oikein nukuta, mutta kun en tarkene siellä seurustella oikein. Voi, kuinka tykkäsi, kun aamusella harjattiin turkkia. Leipoi tassuillaan ja kyllä sieltä kuului ukkohyrinää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.11.2024 klo 12:42

Lunta, taivaan täydeltä lunta. Voiko enenpäänsä kerralla sataa lunta?! Niin masentavaa, ettei mitään rajaa. Ja ihmisten jouluvalot vaan lisääntyy. Maaliskuun lopulle, kun noita katselee. Kun ei ole mahdollista välttää. Toisella palavat 24t. Eihän Joulu tunnu enää Joululta, kun vuosi vuodelta aletaan aikaisemmin mainostamaan. Täyttämään kaupat joulukrääsällä, suklailla. Kas, kun eivät soita joululauluja. Meidän marketeissa ei taida koskaan soida mikään musiikki. Sopii minulle vallan hyvin.

Oli huono aamuyökin. Koomapaska iski kahdeksan kertaa. Oli pakko nousta wcssä käymään niin se jokin maku, joka ennakoi koomapaskaa usein tuli suuhun. Heikotti todella pahasti. Nyt vasta tuntuu olo hiukan normaalinmalta.

En tiedä oliko Pee kuistilla yön? Oli lähtenyt iltakympin aikoihin. Mutta aamuseiskalta oli jo tuolissaan. En tajua omistjiaan, eikä heillä ole huolta, kun kissa jatkuvasti pois?  Ja kun pakkasöitä jo?

• Muokattu kirjoittajan toimesta 1 viikko, 4 päivää sitten. Syy: koitin korjata kirjoitusvirheen, ei onnistunut
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.11.2024 klo 13:03

Alkaa toiveikkuus ja vainoharha sekoittamaan päätä. Eilen tätä kujaa pitkin ajeli tosi hitaasti tumma maasturi. Kuin etsien jotakin? Nyt aamulla sataneen lumen jälkeen suht lähellä ajoluiskani päätä on miehen/naisen kengänjälkiä ja kissantassujen jälkiä. Pee ei ollut aamulla kuistilla. Eikä ole vielä saapunut. Jospa, jospa todellakin kotiväkensä olisi etsinyt häntä ja joku vinkannut, että oleilee meidän kuistilla. Oi, kuinka haluaisin uskoa asioiden olevan niin. Kun on niin kauhean paha mieli peitellä kuistille tuoliinsa ja lukita ovet, kun itse menee nukkumaan. Mutta missä hän asuu? Olen niin huono liikkumaan, ettei minusta ole vaeltelemaan ja kulkemaan ovelta ovelle, että olisiko tietoa ja näyttää kuvaa kännykästä.

No, en vaan voi asioille mitään. En voi omia toisten ihmisten kissaa. Se on selvä.

Kävin viemässä kirjaston kirjoja palautusluukusta. Kauhean lastin kierrätysroskia. Apteekissa ja marketista hain linnuille siemeniä.

Onneksi koomapaska pysyi pois viime yön. Pelotti mennä nukkumaan, jos taas alkaa.

Minua niin inhottaa tuo valkoinen maa. Ja kun muka palelee, vaikka -3 vain.

Onkos ne Usan vaalit jo huomenna? Pelottavaa ajatella, että Trumph valitaan uudelleen. Mitä se tulee merkitsemään Ukrainalle ja Natolle? Minä en kykene ymmärtämään ihmisiä, jotka aivan hurmiossa äänestää Trumphia. Kun ajatellaan jo sitä Capitolin hyökkäystä..ja montako syytettä hänellä odottamassa. Jotka sitten saisi presidenttinä mitätöityä.

Suomessakin vähän kuohuu Linnan Juhlien suhteen, kun veteraaneja ei kutsuta sinne vaan heille järjestetään omat juhlat. Tavallaan ymmärrän ratkaisun. Veteraanit jo iäkkäitä ja hauraita. Pystyvätkö nauttimaan siitä ihmispaljoudesta? Ja enenmän he saavat aikaa omissa juhlissaan.