Olipas mukavaa, kun poikkesit. Minä täällä yksikseni aina kirjoittelen. Se jotenkin auttaa itseäni. Saan tavallaan sanottua ääneen kaikki asiat, jotka painaa milloinkin mieltä. Täälläkin sataa. Kuin saavista kaataisi. Koko aamun satanut. Koitan ajatella positiivisesti, että eipähän ole lunta joka sataa. Sitä olisi kyllä jo kauheasti. Kyllä tämä sateet ja synkät päivät vetää mielen apeaksi. Minä viihdyn yksin. Olen aikalailla erakoitunut ihmisistä, koska tunnen itseni niin erilaiseksi. MItä osaisin puhua? Ketä muka kiinnostaisi sanomani? Juttelen paljon linnuille ja oraville ulkona. Taidan joskus tuulellekin kommentoida.
Kirjoitit saaneesi uuden lääkkeen hiljakkoin? Toivotaan, että se alkaisi auttamaan. Kyllä varmaan parikin viikkoa joutuu syömään, ennenkuin huomaa auttaako. Pystyisitkö puhumaan puolisosi kanssa, että, miksi sitä riitaa tulee? Vai olisiko joku kolmas osapuoli, joka katsoisi tilannettanne ja kuulisi molempaa mahdollista järjestää? Onko sinulla hoitavaa tahoa, kontrollia, missä saisit puhua kaikesta? Ei ole hyvää kerätä kaikkea sisälleen ja kasvattaa mörkövuorta. Joo, helppohan minun on täältä kommentoida tietämättä teidän arjesta. En halua missään nimessä loukata vaan aidosti toivoisin sinulle parempaa oloa ja roppakaupalla voimia!
Itsellä yhä vaan jalkaa juimii. Pitää katsoa mitä se lääkäri kirjoitti omakantaan. En haluaisi fysikaaliseen. Se on peikko minulle, joka tuo kaiken tapahtuneen takaisin mieleen. Koitan liikkua ihan tavallisesti ja venytellä. Pölyt sain pyyhittyä ja auton pesin kurasta. Vaikka tuskin kannatti. Pissapojankin muistin täyttää.
Minä luulen, toivon, haluan uskoa nähneeni vilauksen Tauno mustarastaasta pihan puolella. Ansan aika lähteä muutolle. Vaan ei taida tässä ilmassa lähteä.