Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.08.2024 klo 12:24

Valloittava ilma ulkona. Ja niinkuin ehdin jo ajatella syksyn tulleen. Lisää tälläistä, vaikka nyt ensi kesään saakka. Tekee hyvää mustalle mielialalle, joka meinaa väsyä taistelemaan kipujen kanssa öisin. Ei vaan mahda mitään.

Mahtui kaikki pussukat kierrätyspömpeliin, siis vaatteet. Ja muutkin roskat. Hiki meinasi tulla pintaan, kun niin ihanasti aurinko lämmitti.

On aivan kauhea ikävä Masteria Ja Heavenia. Joka ainoa päivä on. Ei se mene pois, se on osa minua. Se ikävä ja suru.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.08.2024 klo 12:54

Oranssi tuulivaroitus annettu. Kyllä siellä puhaltaakin ja käsittäkseni pahin ei vielä saapunut. Pikimusta taivas. Pieniä sadekuuroja. Yöllä satoi aika kovastikin hetken, kun istuin ja podin kipujani. Verensokerikin oli tippumaan päin ja vei nukkumisen. Varmaan tunnin taas istuin pimeässä ja pelasin mahjongia kännykällä. Sitten uni onneksi tuli ja särkylääke vei pahimman kivun. Sitä alkaa jo jännittämään sänkyyn menoa, kun tietää, että siellä tulee kivut. Se on varmaan se suora asento, josta kinttu ei tykkää. Pakko varmaan lääkärille koittaa aikaa.

Mieliala on mikä milloinkin. En tunne onnea ja harvoin tyytyväisyyttä mihinkään. Kaikki ruoka inhottaa, vaihteeksi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.08.2024 klo 12:49

Yhä puhaltelee, mutta kyllä minusta eilen puhalsi tuplasti enenmän. Vaikka pilvessä taivas, ei ole satanut.

Uskomatonta, mutta eilen tai viime yö, oli suht ilman kipuja. Googlailin oireitani ja löysin sopivan, johon sopi. Panadolia, kylmäpakkaus oli kotohoidon neuvot. Ja kylmägeeli. Sitä olen nyt käyttänyt, mutta kun se tuoksuu niin vahvasti, että olen yksinyt koko päivän. Sitä ei taida olla ilman tuoksua. Jos menen lääkäriin niin hoitona kortisonipistos. Sitä en haluaisi millään, kun se haurastaa entisestään luitani. Katselin olisiko pakastimessa ollut jotakin uhrattavaa kylmäpakkaukseksi, mutta en raski. Ostan apteekista, kun sinne pitää kohta mennä. Kipulääkettä en ottanut eilen ollenkaan. Nukuin suht kova tyyny jalan alla. Täytyi se auttaa?!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.08.2024 klo 12:49

Toinen kivuton yö. Meinasi alkaa ennen nukkumaan menoa juimimaan, mutta koitin olla huomioimatta kipua, niinkuin se mukamas olisi mahdollista..Anyway, ei iskenyt päälle kuitenkaan. Koitin yhä tukea toisella tyynyllä. Huomenna menen apteekin kautta ja hankin sen kylmäpakkauksen. Kun pitää muutenkin mennä kauppaan.

Olen omien kokemusten perusteella seurannut vaikka minkämoisia henkimaailman ketjuja. Ja pakosti tuli mieleen, että ihmisillä vallan huikea mielikuvistus. Ja samalla mietin, kuinka moni tulee oikeasti huijatuksi ties minä tarotkortti tulkinnan, meedion ja reikihoitajien kautta. Sitä uskoo, kun haluaa niin kovasti, että kertoo jotakin. Kannattaisi miettiä fb ym ym postauksiaan, josta ko huijarit helposti poimivat asioita, joita pudottelemalla saa henkilön uskomaan kaiken ja keksimään selityksiä kuulemalleen. Tämä on ihan oma mielipide ja ei ole tarkoitus ketään moittia tai syyllistää. Jokainen uskoo haluamaansa. Ja varmaan omat kokemukset muovaa sitä. Tuntui vaan pahalta lukea ihmisistä, joiden lemmikki karkuteillä ja sitten huhuilivat ties mitä näkijää avuksi. Se on kauhea paikka varmasti, mutta järki kädessä. Jopas oli taas paatosta minulta. Etsin vaan niin kovasti jotakuta, joka oikeasti olisi kokenut saman mitä koomassa koin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.08.2024 klo 12:48

Ompas valloittava ilma ulkona. Aurinkokin paistaa. Ihanaa. Ei syksy tullut myrskytuulien mukana. Heti parempi mielialakin.

En laittanut kipugeeliä eilen, kun vaihdoin puhtaat petivaatteet. Se haju tarttuu joka paikkaan. No, tietty iski kivut heti ja oli huono yö.

Nyt ostin Panadol Zappian, jonka pitäisi viedä kivut vartissa. Eipä toimi minulla. Olen nyt kokeillut joka muodon Panadolia ja ei vaan toimi minun kipuihin. Burana toimii, mutta maha ei tietty siitä ole hyvillään. Ostin kylmäpakkauksen ja laitoin pakastimeen. Ei saa laittaa paljaalle iholle vaan pitää kietoa pyyhkeeseen. Kokeilempas senkin illalla. Haluan uskoa, että auttaisi.

Isot kaivuu ja asfaltointityöt meneillään kylän keskustassa. Olivat kaataneet kaikki kauniit koivut siitä marketin vierestä. Näytti silmään todella oudolta.

Pesin autosta suurimmat kurat pois. Tietty taas auringossa näkee kuinka siellä täällä kuralänttejä. No, varaudun pyyhkimään.

Toffeli tuhma poika koittaa oravaa pyydystää. Komensin jättämään rauhaan, mutta en minä voi toisten pihalle mennä. Ja toisaalta, ei ole minun kisukaan. Mutta en kyllä anna pyydystää, jos voin estää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.08.2024 klo 13:28

Kylläpä keho on kellon vanki. Siis yleensä kaikki tapahtuu suht samaan aikaan minulla. Aamiainen, lämmin ruoka ja päiväkahvi. Nyt sitten oli päiväkahvi puolisen tuntia, reilusti myöhässä, kun käytin omaista seniorineuvolassa. Niin johan kerkisi verensokeri tipahtaa niin että alkoi joka paikka vipattaa. En autossa odotellessa huomannut mitään oireita, kun katselin varmaan 10 västäräkin parvea joita keikutteli pyrstöään nurmikolla ihan edessä ja sitten radio soitti Mr Big Wild World. Voi mitä muistoja tuli vyörymällä mieleen kappaleesta ja itkettikin, kuten aina sen kuullessa tapahtuu. Autosta ulos tullessa tuntui jalat vähän pehmeiltä, mutta en tajunnut vieläkään. Omaa tyhmyyttä. Musiikki aina sekottaa minulla pään. Ei niinkään nykymusiikki enää. Siitä puheenollen en halua uskoa, että Linkin Park jatkaisi uuden laulajan kanssa? Naispuolisen? Pyhäinhäväistystä. Ei kukaan voi korvata Chesteriä.

Pitäisi täyttää sellainen paperi, että saisin hoitaa omaiseni asioita. Kun hän ei pysty puhelimessa kuulemaan. Muuten vallan vetreä ja hyväkuntoinen.

Kokeilin illalla sitä kylmäpakkausta ja ei ollut kipuja yöllä. Laitoin sen pakastimesta pyyhkeen sisälle ja iholle. Ei saa suoraan iholle laittaa.

Olen seurannut Ensitreffit alttarilla Australia ja se on kyllä herättänyt tunteita. Raivoa, epäuskoa ja suruakin. Eikös se ole silloin onnistuneen ohjelman merkkejä?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.08.2024 klo 12:56

Kaunis ilma vaihteeksi. Sopii minulle. Taitaa kohta muuttaa suuntaa ja saapuvat hallat ja yöpakkaset. Sitähän tämä, syksyn saapumista.

En ottanut illalla särkutbl enkä laittanut kylmäpakkausta. Nyt on kipeä. Ramppasin marketissa eestaas etsien vaikka mitä. Eniten oli hukassa kissannamitarjous. OLi kyllä paikassa, joka jää monelta löytämättä. Itse vahingossa osuin hyllyn päähän, johon oli laitettu. Saa Toffeli nameja. Olikin odottamassa, kun tulin kylältä. Naamasta roikkuin hämähäkin verkkoa. Raitapaita katti, se original tappelija käveli niin pokkana kuistin edestä ja katsoi meitä. Meni havun alle, koitin tarjota nameja hänellekin, mutta karkuun juoksi.

Pikkuisen taas kauhulla odotan viikonlopun Venetsialaispaukutusta. Kun se ei kuulu asuinalueelle. Koko ajan saa pelätä, koska tulee sisälle ikkunasta, kun yksi psykopaatti paukuttaa tässä lähellä vaikka muu kylä olisi hiljaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.08.2024 klo 12:43

Meinaapi syksy tulla rämisten karmit kaulassa. Satoi kuin saavista kaataen ja salamoita läiskyi ja jyrisi. Suht vähän aikaa, mutta saattaa palata vielä tänään. Olisipa huomennakin illalla oikein megaluokan vesisade niin olisi turvallisempaa.

Otin varmuudeksi sadetakin mukaan, kun lähdin vakio Perjantai kierrokselle. Jyrisi, kun lajittelin roskia oikeisiin pönttöihin ja pilvet oikein makasi päällä. Mutta kotiin pääsin ilman, että pisaraakaan tuli tuulilasiin. Kun kotona istahdin kenkiä riisumaan alkoi sade. Aika hyvä ajoitus. Tohvelikin kävi jo aamulla. Oli mieleisiä tarjousnamit.

Pari päivää jo päässä jumittanut vahva ääni, että pitää ostaa leikkokukkia omaiselle. Ei ole mikään merkkipäivä tms. En siis tiedä miksi, mutta aina vaan sama jumitti päässä. Pakko jossakin vaiheessa kuunnella noita sisäisiä ääniään. Ei se ainakaan pahaa ollut. Omainen ihmetteli, mutta taisi ilahtua. Mitähän seuraavaksi tulee? Ne äänet ovat armottomia.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.08.2024 klo 12:39

Kyllä oli kauhea ukkonen koko illan. Yölläkin pari kertaa kuului, kauempaa. Katselin telkkaa ilman valoja ja koko huone aina valaistui, kun salamat läiskyi ihan peräperää. Ja satoi aivan kauheasti. Ihme, ettei oja tulvinut? En muista tuollaista ukkosta ihan lähivuosilta. Pikkuisen jo meinasi pelottaakin. Sähköt ei onneksi menneet, kun johdot kaivettu maan alle. Ja onneksi tuli ne vanhat männyt kaadatettua, ettei niistä ollut haittaa.

Sataisipa tämän illan kaatamalla, niin eivät paukuttaisi niin kauheasti. Kun ei se kuulu ollenkaan asutusalueelle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.09.2024 klo 12:47

Siunattu vesisade hittitsi suurimmat paukuttelijat. Kauempaa kuului muutama vaimea. Kunnes yökahdentoista maissa ihan vieressä 5 kauheaa paukausta. Kaikki olivat jo nukkumassa ja varmasti heräsivät.

Voitettiin Ruotsi maaottelussa. Mahtavaa!

Viime yönä heräsin siihen, että uskoakseni Heaven hyppäsi sänkyyni. Alkoi kehräämään niin kovaa ja kun ojensin käteni tunsin silkkisen turkin ja sain silitellä. Sitten ykskaks oli poissa. Ei ollut unta. Tunsin sydämessäni saakka. OLi aivan pilkkopimeää, niin en nähnyt. Sähköt olivat hetken poissa. Se jo todistaa sen, että mikron kello aina nollaantuu pienestäkin sähköpiikistä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.09.2024 klo 12:45

Kaunis aurinkoinen päivä. Pitäisi mennä edes kuistille nautiskelemaan. Ei näitä varmaan ihan kauheasti enää tule. Märkää siellä on sateiden jälkeen. Olisi pitänyt vähän haravoida, mutta ei oikein inspiroi.Eipä se tuuli märkiä lehtiä minnekään puhaltele. Ja ompa linnuilla käänneltävää, kun etsivät mahdollisia matoja nurmesta.

Sain soitettua yhden puhelun. Huomenna tulee käymään. Sitten kuulee milloin toteutuu. Huijarifirma pitäkööt itsensä. Ovat luvanneet asian hoitaa ennen Juhannusta. Puhelimeen ei vastata ja jos vastaa luvataan, että kohta soittaa. Pitäkööt omansa. Miten sitä peruukaan, kun ei vastata puhelin. Minulla on vahva epäily tuosta, miksi..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.09.2024 klo 12:58

Kyllä oli nopeaa palvelua. Eilen sanoi, että tulee katsomaan mitä katolle voi tehdä ja nyt on jo putsattu. Suitsait vaan. Oli taas jännä nähdä tämä uteliaisuus, kuinka pitää ytehdä tikusta asiaa, että nähdään kenen auto pihalla seisoo, kun oli henkilöauto ja nimi ovessa. Luulivat ressukat kiinteistövälittäjäksi, että nyt minulla raukalla ei enää ole varaa asua omakotitalossa. Turha toivo ikävät paskapäät ihan suomeksi sanottuna. Ja tuo ilmaus on kyllä niin ansaittu.

Vähän pilvistä ja välillä aurinkoa. En minä enää kesäkukkia turvaan juoksuta. Eiköhän kohta tule Callunat myyntiin ja saa hävittää muut.

Koitin pestä isoa lintumökkiä tuloksetta. Ei vaan käden mitta piisaa. Nyt on paita veressä kun naula vetäisi käsivarresta palkeenkielen. Mutta olisiko linnuilla edes hiukan mukavampi talvella siellä syödä. Mäntysuopaa käytin pesuun.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.09.2024 klo 12:57

Ihana aurinkopäivä taas. Ei tunnu syksy vielä. Sopii minulle. Pikkuisen hävitin kesäkukkia, jotka ei enää niin nättejä ja yhden callunan istutin jo omaksi iloksi. Onneksi oli marketti niitä jo ottanut myyntiin. Alkaa varmaan enenmän tulla tässä. Sitten pitää haudat käydä laittamassa kuntoon.

Toffeli juuri tuli, kun peruutin jo tielle matkalla markettiin. Onneksi poika jäi lähistölle ja odotti kun palasin. Sitten namitettiin ja höpötettiin kuulumisia.

Ajattelin tuossa eilen, kun istuin kuistilla ja ruohorobotti tuli siihen leikkaamaan, että mahdanko olla omituinen, kun sille juttelin. Ei siitä haittaakaan ole.Jokainen puhuu kelle haluaa, eikös? Ja mieluusti nätisti.

Minä tuossa ajattelin, kyllästyneenä jatkuvaan kyttäämiseen, että mitäs jo menisin omalle pihalleni aamuverryttelyä tekemään pelkissä alusvaatteissa. Menisiköhän vihje perille?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.09.2024 klo 12:53

Yhä vaan hemmotellaan ihanalla ilmalla. Syyskuu ja t-paitakelit. Kova kaste maassa ja vähän oli sumua aamulla.

Pikkuisen puuhastelin pihahommia. Huomenna taas vakioperjantai hommelit. Yllättävän paljon vielä lintuaj maisemissa, jotka hyönteisyöjiä. Se on tämä keli, kun saa jäämään. Bird-Lifen ihminen sanoi, että kun eka hallayö tulee niin rupeavat tuumailemaan, josko muuttaisi vaikka lahden toiselle puolelle. Siilejä ei näy. Sama mustarastaita ei ole näkynyt. Muut rastaat jo varmaan lähti, kun ei enää näy.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.09.2024 klo 12:57

Jälleen uusi ihana päivä. Aurinko paistaa. Auton mittari sanoi +20. Mutta auringossa on varmasti paljon enenmän.

Olipas ramppaamista asioilla käynti. Mutta kaikki tehty. Keskustassa kaivelevat ja ovat sulkeneet tien ja parkkipaikat marketin luota. Eihän siinä tervejalkaiselle ole mikään matka, mutta kun on näitä kipuja ja tietty lämmim pahentaa. Hassulta tuntui aurauskeppejä ostella näillä lämpimillä. Mutta olisi hyvä saada ne maahan, ennenkuin alkaa hallat. Ihan vaan itselleni ne laitan, kun peruuttaminen haasteellista, kun ei oikein hahmota missä se ojarummun pää onkaan. Oli ennen sellaiset puiset kepit, joissa oli heijastin, mutta lahosivat pois.

Nyt se on sitten totta. Linkin Park jatkaa uudella laulajalla. Nainen vielä. En aio antaa edes mahdollisuutta moiselle. Ei saisi jatkaa vanhalla nimellä, koska Linkin Park oli Chester. Kun hän teki itsemurhan bändin olisi pitänyt loppua siihen. Turhaa ratsastaa edesmenneen nimellä ja maineella. Huomasin tuolla fb puolella faneilla aikalailla samaa ajatusta kuin itsellä. Ajatelkaa, jos joku jatkaisi Elviksen nimellä, hänen laulujaan. Miltä se tuntuisi? Linkin Park oli Chester.