Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä skitsoaffektia! kirjoittanut 25.07.2024 klo 22:55

Täällä taas!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.07.2024 klo 12:44

Mukavaa, että olet täällä. Toivottavasti sinulla ollut hyvä kesä?

Järkyttävän hiostava ilma. Olin asioilla ja piti käydä vaikka missä niin hiki vaan valui. Kun en kehtaa mennä missään legginseissä mm ihmisten ilmoille, kun häpeän sääriäni niin kauheasti. On siis ihmisystävällisempää minulta pukeutua.

Törmäsin taas kauheaan parfyymipilveen. Että ihmiset holvaa sitä kauheita määriä. Ja jos tullaan kierrätysroskia tuomaan, niin tarvitseeko siihenkin uida parfyymissä. Pitkään sain köhiä autossa, ennenkuin uskalsin lähteä ajamaan turvallisesti.

En tiedä kuka katti meillä oikea sarjamurhaaja, kun joka päivä suht samoissa paikoissa kuolleita linnunraatoja? Jotenkin en usko Toffeen. Mutta tässä kulkee paljon tuolta seuraavalta kujalta ja en voi jatkuvasti vahtia, ettei ole vaanimassa. Olen kasvillisuuden perannut minimiin, ettei olisi väijypaikkoja. Siilejäkään ei ole enää aikoihin käynyt.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.07.2024 klo 14:54

Piti vielä kirjoittaa tuosta minun koomapaskasta. Mikä se oikea nimihirviö onkaan ptsr..Kun se on hetken aikaa pysynyt poissa päivisin elämästäni, niin eikös ilmesty uniini. Havahdun aina siihen. Viime yönä kaksi kertaa. On se päivälläkin yrittänyt.. silmien ulkokulmista välkkyy jotakin, joka ei aivan tule päälle. Tai jotakin kovaäänistä päässäni. Sellainen uhkaava tunnelma. Pitäisi lääkärille, vaan kun sinne ei saa aikoja. Mtt en takula mene, niin epäasiallista palvelua. Erehtyivät kirjaamaan kaiken mitä ajattelivat silloin kun kävin ja sain tiedot, kun tilasin sairaanhoitopiiriltä hoitotietoni, joita en ole vieläkään uskaltanut lukea. On niin paljon sairaala-ajalta mitä en tiedä tapahtuneen ja tapahtuiko kaikkea vai olko se koomaani?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.07.2024 klo 12:46

Niin se Lauantai kääntyi jo iltapäivää kohden. Koitan pitää viikonloput vapaana, etten keskity pihahommiin. Maanantaina taas jatkan. Saa jalkakin pikkuisen levätä.

Ihan pilvessä taivas. Valkoista pilveä toistaiseksi, mutta taitaa kuuroja tulla illansuussa. Ei aivan kauhea korventava helle ole onneksi.

On niin kauhea ikävä Masteria ja Heavenia. Minun sydän särkyi kyllä korjaamattomaksi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.07.2024 klo 12:55

Se taisi eilen olla jossakin lehdessä otsikko, että ensinmäinen askel kohti syksyä.. Aurinko taisi nousta pitkän kaamoksen jälkeen pohjoisessa. Jotenkin se herätti tajuamaan, että ensi viikolla ollaan jo Elokuussa. Lasten koulut alkaa.

Kovasti on taivas pilvessä, mutta ei taida sataa ennen iltaa. Varmimmin olisi satamatta, jos nostaisin kukka-amppelit suojaan. Niin käy aina, kun koittaa ennakoida, ettei tarvitse sateessa juosta nostelemassa.

Kauheaa, kun lehdissä ja uutissa Coldplay tätä ja tuota ja sanoiko ne, että 3 keikkaa Suomessa ja kaikki olisi loppuunmyytyjä? Kun ei sitten ollenkaan ole minun makuuni heidän musiikkinsa. Mutta toki jokaisella oma makunsa. Minun sielussani jotakin kuoli musiikin suhteen, kun Linkin Parkin laulaja Chester teki itsemurhan vuosia sitten. Olin heidän keikallaan vain muutamia kk ennen. Sen jälkeen mikään musiikki ei ole koskettanut.

Törmäsin yhteen minua järkyttäneeseen asiaan. Ihminen, joka tekee paljon kissajuttuja faceen ja jolla kauniita kissoja, yhtäkkiä luopuisikin yhdestä, kun ei ehdi huomioida kaikkia. Kissa ei ole nuori enää, niin ihmettelen vain kuinka sopeutuisi uuteen kotiin. Ja millainen ihminen tekee tuollaisen päätöksen? Toivon totisesti, että joku olisi kaapannut tilin ja kirjoittanut omiaan. Kun minusta kissa otetaan elämän ajaksi ja häntä rakastetaan ja ei sitten parhainman nuoruuden mentyä päätetä luovuttaa pois? Hitto en minä saisi noita lueskella kun omassa elossa tarpeeksi surua ilman tuntemattomien surua.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.07.2024 klo 12:40

Ei meinannut eukko käynnistyä millään aamulla. Mutta onneksi potkin itseni ulkohommiin ja kurkipaikka on nyt valmiina. Ja yksi havu kaadettu.

Nyt ukkonen jo kovasti kolistelee suht lähellä, mutta toistaiseksi ei pisaraakaan vettä sada. No, minä kannoin amppelit suojaan kun eka kerran jyrähti. Silloin ei yleensä sada.

Toffeli on koko aamupäivän hakenut seuraa. Ei varmaan kotonaan saa huomiota, kun siellä suht pieni lapsikin. Minulla on aikaa ja mielelläni Tohvelin kanssa höpöttelen ja silittelen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.07.2024 klo 12:38

Synkähkö, mutta lämpöinen ilma. Tuli taas ukkosvaroitus.. kaksi kertaa jyrähti. Siinähän sitä ukkosta kerrakseen. Astma ei tykkää tälläisestä ilmanlaadusta. Eikä kinttukipu.

Kävin paketin hakemassa, apteekissa, marketissa ja hakemassa jo huonoiksi menneet leikkokukat pois haudalta. Nyt sitten mukamas väsyttää. Pitäisi mennä pihahommiin, mutta odotan toiverikkaana, jos alkaisi satamaan niin ei tarvitsisi.

On sellainen yleinen saamattomuus jo pitkään vaivannut. Ei jaksa innostua mistään, suunnitella mitään eikä keskittyä mihinkään. Ja tietty koko ajan varpaillani, että milloin koomapaska iskee taas päähän.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.07.2024 klo 13:02

Kokonaisvaltainen sadepäivä. Ei tarvitse mennä pihahommiin. Joo, olen sokerista ja sulan. Kyllä ne sateet menee taas ja kuivuu pusikot. Sitten aherretaan. Varmaan tämä kosteus heti palautti jalkasäryn.

Minulla on muutaman päivän, kolme..maistunut suussa mansikkaleivos, jota myytiin kahvilassa, jossa olin töissä etelässä asuessani. Eli taas näitä outouksia, että pää pamauttaa yhtäkkiä muiston, jota en tiennyt olevan. Tarkoittaakohan tämä sitä, että muisti jonka menetin koomassa alkaa vuosien jälkeen palautua pikkuisissa välähdyksissä? Onneksi tuo muistikuva ja maku oli peloton. Mitäs sitten, kun alkaa lätkiä raskaammilla muistoilla?

Aivan kauheaa tämä maailman väkivalta aalto. Ammutaan, puukotetaan viattomia. Nuori mieshenkilö, poika vielä puukotti lapsia. Ja kuoliko niistä kaksi? Miksi? Ja Suomessakin on ase todella monella ja mistä tietää milloin joku alkaa marketissa ammuskella, kun on vaan huono päivä?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.08.2024 klo 12:35

Satoi koko aamun, kuin saavista kaataen. Toffeli ressu juoksi jostain litimärkänä, kun olin kauppaan lähdössä. Kävin kuivaamassa ja puhelemassa. Ei saa niin kiire olla, ettei kisulle aikaa löytyisi.

Onneksi en autoa pessyt. Eilen sitä mietin, että pitäisikö pestä. Jää ensi viikolle, kun ei pitäisi enää sataa tällä tavalla.

Tosi paljon rastaita oli eilen takanurmikolla matoja koukkimassa. Hyvin onnisti, näin kun kiemursi nokassaan. Muuttaakohan he vähitellen etelää kohti, ennen kuin muuttavat talveksi pois? Pikkulintujakin ilmestyi pihapiiriin paljon. Mukavaa niitä seurata ikkunasta. Live luontotv.

Ei tarvinnut taaskaan pihahommiin. Vaikka sade hellitti on kaikki niin märkää, ettei viitsi mennä. Eikä tämä kosteus tee hyvää kivuille ollenkaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.08.2024 klo 12:55

Oli aamulla pitkän aikaa outo olo. Aivan kuin olisi jokin uhka tai paha ollut lähellä. Piti miettiä uskallanko lähteä auton rattiin. Sitä on kuitenkin oppinut kuuntelemaan noita outouksia, joita päähän lämähtää. Olo meni ohitse ja asioilla käynti turvallisesti. PerusPerjantai hommat. Auto osaa reitin jo itsestään olen niin tylsä.

Taivas oli pikimusta ja ajattelin kastuvani, mutta kourallisen heitti tuulilasiin ja se siitä. Roikkuu kyllä taivas kostean näköisenä, kohta varmasti sataa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.08.2024 klo 12:42

Pikkuisen aurinko pilkistelee taivaalta. Ehti se jo pikkuisen vettä ripsaista. Saattaapi tulla lisääkin.

Alkaako ne kolut jo ensi viikolla? Saakin sitten olla todella varovainen liikenteessä, kun ei aina tiedä milloin ne pyörällä varottamatta kääntyykin eteen. Hiljaa minä aina ajelenkin. Harvoin kiirettä minnekkään.

Perhanasti kipu jäytää kinttua. Se on tämä kosteahko ilman ala.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.08.2024 klo 12:50

Olen etsimällä etsinyt ihmisiä, joilla olisi vastaavanlaisia kokemuksia, kuin minulla. Kyllä löytyy vaikka mitä, mutta suurin osa meni minulla kukkuu-osastolle. Harmittomia varmaan, mutta kun itse koitan ainakin pikkuisen järkeä käyttää, niin ei riitä ymmärrys. En toki mene kenellekään vastaamaan ja loukkaamaan. Jokaisellahan on toki oikeus uskoa vaikka mitä, niin kauan, kuin ei sillä vahingoita eikä tarkoituksella loukkaa toista. Mietin vaan sitä, että joku saattaa pahastikkin haavoittaa mielensä, jos rupeaa aivan kaikkea uskomaan. Onhan olemassa aivan puhtaita huijareitakin, joiden tarkoitus on herkkäuskoisia haavoittaa. Olkaa ihmiset varovaisia ja älkää aivan kaikkea uskoko.

Vielä ei ole satanut, mutta pikimustia pilviä kokoilee taivaalle. Saattaapi kuurotella.

Taas Maanantai huomenna. Inhoan ko päivää. Vaikeaa aina käynnistyä viikkoon.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.08.2024 klo 12:40

Hyvin meni Maanantain menot. Niin naurattevaa kuin onkin, niin jännitän tankkaamista joka ainoa kerta kauheasti. Vaikka vuosikausia olen onnistuneesti tankannut. En itsekkään tiedä mikä siinä oikein jännittää?

Hain apteekista vahvinta Panadolia, kun alkaa Burana tuntua jo vatsassa. Voimpahan sitten sanoa, jos koitan Tk aikaa, että olen kokeillut sen kolmen Panadolinkin.

Kaunis, lämmin ilma. Autossa tuli hiki, kun hetken odottelin omaista asioilta. Ei viitsi suotta autoa käyttää, että tuuletus toimisi ja ei ollut varjopaikkaa saatavilla.

Hyvin heittivät eilen Suomen moukarinaiset finaaliin itsensä. Soisin mitalin, mutta eipä taida tulla. Keihäsmiehissä voi pieni toivo elää, mutta taitavat vasta loppuviikosta olla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.08.2024 klo 12:42

Alkaa muuten yöt kylmenemään. Ei vielä paljoa, mutta ei enää trooppisia öitä. Nätti päivä tuli kuitenkin. Taidan saada lakanapyykin kuivaksi ulkona.

Yöllä piti ottaa Panadolia ja vaikka kuinka giljotiinilla pienensin niin tietty vetäisin sitä väärään kurkkuun. Sai urakalla yksiä, että helpotti. Unet sitten tietty meni ja valveilla makasin aamunkoittoon.

Kuulin, että Tohvelin perhe reissussa, olen kaivannut pikku ukkelia kovasti.

Masteria ja Heavenia on loputon ikävä. Nyt en enää kuule Heavenin liikkuvan täällä niin tuntuu menetys loputtoman surulliselta. Vaikka eihän muistot sydämestä koskaan kuole.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.08.2024 klo 11:47

Taas saa ruksia yhden homma tehty listalta. Olin aamusen kampaajalla. Kyllä tuli tarpeeseen kun oli justiinsa kuin harakanpelättimellä hiukset. Tuntuu, että nuorensi kun siistit hiukset. Minulla vaan aina vaan pahenee se ihmisten kohtaamisen pelko. Se, että pitäisi kuulostaa suht normaalilta eikä alkaa yhtäkkiä itkuun yms. Ehdin jo yöllä nähdä painajsiata, kun jännitti niin. Hyvin se meni ja oli oikein mukava kampaaja. Sain mukin kahvia ja suklaanameja, kun oli pidenmpi käynti.

Ei ollut pyykki kuivanut yöllä vaan oli ihan kosteaa aamulla. Sumuisia, kosteahkoja öitä. Ruohossakin isosti kastetta.