Kuuma päivä taas. Taitaa olla koko Suomeen vaarallisen lämmintä varoitus? No, kyllä muistellaan haikeudella, kun ensinmäiset rännät sataa.
Minusta on tainnut tulla tosi maalainen, kun niin kauhistuin erästä nuorehkoa rouvaa marketissa. Kovin minimekko, ei passannut kumarrella. Blondatut hiukset, kymmenen kiloa meikkiä ja irtoripset. Ei siinä mitään, jos tykkää näyttää selllaiselta ja ei ruma ollut, päin vastoin. Yleensä täällä maalla ei näe tuollaista. Mutta pahin oli se parfyymipilvi. Oli laittanut todella kauheasti ja se tuoksu jäi leijumaan hyllyjen väliin mistä hän kulki. Minulla maistuu yhä se suussa, vaikka kahvitkin jo join ja syönyt aikapäivää sitten. Alkoi yskittämään aivan kauheasti kaupassa. Silmät valui. Ei ole yhään liiottelua. MInulla on paha astma. Koitin vaivihkaa ottaa astmasuihketta, etten pahoita kenenkään mieltä, mutta ei se auttanut. Alkoi yskittää niin, että meinasi tulla oksennus. Olisin hätätapauksessa kassiini oksentanut en lattialle. Sitä minä vaan, että on ihanaa tuoksua hyvältä, mutta entäs kohtuus? Tuntematonko sana? Kun on nämä helteet, niin sekin ärsyttää astmaa. Siihen lisää parfyymipilvi niin helvetti valmis.
Tein taas vähän pihahommia. Mutta kuumuus lannistaa aina. Kun ei ihan paljain säärin voi olla, kun paarmoja liikenteessä. Ja ainahan se on punkkivaarakin. Kyllä se näyttää kauniilta, kun on jaksanut rikkaruohot kitkeä edes osin. Huomenna taas lisää.
Illalla oli sellainen tunne, kun katselin telkkaa, että aivan, kuin jokin olisi minua linnun sulalla pyyhkäissyt? Ei tietenkään näkynyt mitään vaan oli näitä ihan omia sisäisiä ääniäni. Varmaan alitajunta käsitteli sen pikkulinnun kuolemaa.