Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.06.2024 klo 12:47

Alkaa olla liian kuuma ulkona. Onneksi sisällä suht inhimillistä iltaan saakka, jolloin paahtaa juuri olohuoneeni seinään ja kuumentaa huoneen, vaikka kuinka olisi kaihtimet kiinni. No, ei tätä kauaa kestä. Eikös viikonloppuna jo tule ukkonen ja sade? Ja ensi viikolla viilenee ja sataa. Ei saisi valittaa kuumuudesta, ei se Suomessa niin usein ole.

Mutta kun kinttua oikein särkee ja pitäisi tehdä kotitöitä niin kiristää pinnaa kauheasti.

Illalla vein siilin muonat vasta näköhavainnosta. Eivät tykänneet minusta, kun joutuivat odottamaan. Ja siltikin ehti harakka ja raitapaitakatti apajille. Nyt aamulla kävi siili jo aamupalalla. Veden vaihdoin ja pesin astian eilen. Ikävä, kun syreeni varistaa kukkia siihen veteen, mutta toisaalta pitää olla paikka, jonne ruohorobo ei tule.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.06.2024 klo 12:46

Kuumuus vaan jatkuu. No, kohta viilenee taas ja sataa. Sitten valitan, kun aina vaan sataa. Näinhän se menee.

Aamu meni asioilla. Sitten Toffeen kanssa kasteltiin kesäkukkaset ja vaihdettiin vesi ja tietenkin pestiin se kaivo. Mukavampi siilien hörppiä.

Eilen illalla seurustelin pitkään siilin kanssa. Hän kävi siilitalossakin sisällä. Syömässä ja kierteli siinä. Tuli tunne, että piti seurastani. Olin ottanut tuolin missä istua. Ajattelin viedä lautasen sisälle, mutta hän kierteli siinä niin piti odotella, ettei halua syödä lisää. Lopulta vein sisälle ja myöhemmin takaisin. Ja heti oli uudelleen syömässä. Koitan vältellä toisia katteja ja ahneita harakoita. En ihan kaikkia halua ruokkia.

Suht ärtynyt olen, kun koipi vaan kipeä. Ehkä ihan aavistuksen parempi tänään kuitenkin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.06.2024 klo 12:54

Aina vaan ilmat kuumenee. Mutta käsittääkseni aamulla aikaisin saapuisi ainakin pieni sade ja ilmat viilenisi. On kyllä nyt liian kuuma. Sellainen +23 olisi sopiva ja pieni tuulenvire. Saahan sitä toivoa?

Jalkaa aina vaan nakertaa. Kyllä se Burana hellittää kipua vähäksi aikaa. Tai aika pitkäksi? Aamuyöllä kahdelta heräsin kauheaan kolotukseen ja silloin otin tbl. Nyt alkaa kipu taas löytää minut. Masentaa, kun aivan jotakin paikkaa kolottaa.

Pierre ei enää käy meillä. Kaipaan aivan kauheasti. Ja samalla pelottaa, että onko sattunut jotakin? Jos ovat taas käyneet loukuttamassa? Hän ei kyllä ole kulkukissa. Tofferi kaikki aamupäivät viihtyy pihallani. Tykkää, kun saa huomiota. Kukapa ei? Positiivisesta huomiosta.

Tästäpä tulikin mieleen, kun eilen parkkeerasin marketin invapaikalle, KOSKA MINULLA ON INVALUPA. Niin eikös yksi mies tule minulle selittämään, etten saa siihen parkkeerata! Olin aivan hämilläni, että miksi? Rupesi selittämään minulle, että kun on tarkoitettu liikuntarajotteisille. Kyllähän minä sen tiedän, koska minulla on lääkärin antama invalupa. Huomautin hänelle asiasta, että tuossa se on näkösällä konelaudalla ikkunasta. Katosi nopeaan huolenkantaja. Kai minä näytän liian terveeltä. Mutta kannattaisi ensin katsoa onko invalupaa näkyvillä ennenkuin tulee poliisia leikkimään. Se on kyllä totta, että 99% siihen parkkeeraavista ei omaa invalupaa. Mutta, kun paikkakunnalla ei poliisia, joka tuohonkin kiinnittäisi huomiota niin syyttäömät; minä saa huomautuksia asiasta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.06.2024 klo 12:41

Ompas mukavaa, kun viileämpi keli. Sadekuuroja tullut, mutta ei ole ukkonen jyrissyt. Nyt näyttää kirkastuvan pikkuhiljaa.

Siili kävi jo aamupalalla 8.30. Illalla kauheaa mässäystä. En ole varma vaihtuiko välillä mässääjä, kun oli peppu ikkunaan päin. Yksi kissakin kävi, mutta kävin huomauttamassa, että kotona varmasti olisi parempaa ruokaa.

Enää yksi päivä Kesäkuuta, sitten mennään Heinäkuulle ja ennenkuin huomataankaan kesä hujahti ohitse.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.06.2024 klo 12:56

Taivas mustia pilviä täynnä, vaikka yöllä vasta pitäisi sateiden tulla. Pitänee raahata jo illalla muutama amppeli suojaan. Kun haluaisi nauttia kukista vielä hetken. Tänä vuonna taas todella huonot kesäkukat. Se paikallinen kesäkukkamyymälä opetti niin hyvälle, ettei heidän lopetettuaan mikään pääse laadussa edes lähelle.

En tiedä onko siilit taas tapelleet yöllä, kun oli kukkaruukkuja nurin. Pieniä. Kyllä lautaselle jäi vähän ruokaa, kun menin nukkumaan. Viiden maissa heräsin, kun harakka kolisteli ikkunalaudalla.

Huomenna taas Maanantai. Minulla aina vaikeuksia käynnistyä viikkoon. Olisi vaikka mitä hommia odottamassa, mutta sataako se koko päivän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.07.2024 klo 13:52

Jahas, suht kosteahko keli tänään. Pääasia, että ne kuluttavat helteet meni ohitse. Tänä keli tuntuu niin kotoisalta. Tälläistähän Suomen suvi on.

Illalla taas siilit mässäsi. Ja kun kehtasin eka mässäilyn jälkeen nostaa lautasen sisälle, ettei harakat ja katit iske, niin olipas siilit mukamas nälkäkuoleman partaalla. Olivat odottamassa t uijien ja kielojen sisällä. Ja taas mässättiin. Pti viedä lisää ja suuttuivat siitä ja eivät tulleetkaan. Kun Maria Wern loppui oli lautanen koskematon. Mutta aamulla oli kaikki syöty. Näkee aina, että siilit olleet kun lautanen kurassa. Koko kroppa lautasella.

Sain sitten ruuan lautaselle tänään, niin eikös yksi siili surkeana ruokintapaikalla. Eikös viemään ruokaa. Kohta oli Toffe katti puskemassa läpimärkänä. Piti kuivata ja puhella. Oma ruoka oli enää haaleaa. Ja kun sain syötyä, toinen siili odottamassa. Taas uusi kertakäyttölautanen ja kaksi pussia Latzia. Siinä välissä oli oravakaksoset saaneet automaatin kannen tippumaan ja piti taas juosta, ettei ruohorobo stoppaa siihen. Sitten olikin kello niin paljon, että lähdin kirjastoon. Oli niin paljon uutuuksia palautettavissani, että ajattelin jonkun muunkin ilahtuvan kun ovat taas lainattavissa.

Jotenkin on voimat taas nollissa. Päässä kummitteli eilen jokin outo tuoksu lapsuudesta. Luulempa, että oli jotakin rotanmyrkkyä? Suht vanhoissa taloissa asuimme lapsuudessani. Elämä oli silloin niin erilaista.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.07.2024 klo 12:58

Yleisesti ottaen maalla on ihanaa asua, mutta sitten sitä törmää aivan uskomattomiin asioihin. Yksi pankki..Olisin tarvinnut yhtä palvelua, jota heillä olisi. Googlailin, että puhelinnumero löytyisi asiakaspalveluun. Eipäs löytynyt. Olisi pitänyt olla ne pankin omat tunnistautumisnumerot. Jos halusi muuten edetä olisi pitänyt toistaa sellaisesta kuvasta numerot ja kirjaimet..Tiedätte varmaan.. Vaan tiedätte varmaan myös sen, ettei onnistu. Ei vaikka kuinka aina pyysi uutta kuvaa, kun ei onnistunut. Sitten tarjottiin chattia. Siellä robotti. Sai sitten kutsua asiakaspalvelijan linjoille jonottamalla. No, se onnistui. Rupesi selvittämään asiaa ja n viiden minuutin päästä ilmoitti, että se palvelu on vain tarjolla pankin omille asiakkaille. Näin täällä maalla. Jos et ole tietyn pankin asiakas et ole yhtikäs mitään. Oman pankkini lähin konttori on 200km päässä. Verkossa asiaani ei voi hoitaa. Sata varma on, etten siirry tämän toisen pankin asiakkaaksi. Jotenkin saan kyllä asian hoidettua. Poikkean kaupungintalolla, siellä on ihana palvelu infossa. Jos ei heti tiedä selvittää hetkessä.

Pikkuisen tein rikkaruohohommia kaupassa käynnin jälkeen. Ostin 4kg mansikoita. OLi todella makeita ja hyviä. Pakastan varmaan. Ei oikein tiedä kauanko mansikkaa piisaa tänä vuonna.

Siilit taas mässäsi illalla. Tänään ei ole näkynyt. Tulevat kyllä illalla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.07.2024 klo 12:47

Jaa-a, eilen kävi mielessä, että pitäisiköhän huolestua itsestään, kun seurustelin siilin kanssa melkein puoli tuntia illalla? Istuin puutarhatuolilla, kun en jaksa seistä kauaa. Siili söi ja sitten kierteli siinä. Selkeästi kuunteli minua, kun juttelin siitä, kuinka Master olisi rakastanut nähdä siilejä, mutta Heaven olisi ollut hiukan mustasukkainen, kun huomioin mokomia nastapöksyjä. Onneksi naapurilla ei varmaan oltu kotosalla. Olisivat nauraneet. Vai lieneekö jo tottuneet siihen että puhun mille milloinkin vaikka ketään ei näy. Ja kun menin hakemaan lautasta pois, kun harakat heti kimpussa niin maassa oli linnun höyheniä. Suututti aivan luokattomasti ja tietty iskin ohimoni oravan automaatin reunaan. Että kävi kipeään. Nyt on kipeä ja alkaa muuttua mustaksi. Se on joka kesä, kun kumautan siihen otsani.

Minä uskon, että harakat napsii lintuja ruokintapaikalta. Varmaan kostoksi, kun vien ruokalautasen pois. En minä kyllä vapaaehtoisesti ala ruokkimaan harakoita. Ne iskee aina kolme kerrallaan.

Kävin viemässä roskia, palautin kirjaston luettuja kirjoja. Kävin kaupassa ja uudessa kirpputorissa. Siisti paikka ja mukava yrittäjä pariskunta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.07.2024 klo 13:03

Väsyttää koko elämä aivan äärimmäisen kauheasti. Itkettää, vaan kun ei tule itku. Väsyn jo siihenkin, että vaikka kuinka ostaa jonkun palvelun, niin ei vaan toimi. Tässä tarkoitan srk hoitohautaa, jossa ensin kukat istutetaan ääliömäisesti. Kun haukuin asiasta niin vaihdettiin kukat, mutta yhä istututettu kuin idiootti. Ostin yhden kukan itse ja istutin, että näyttäisi parenmalta. Saa nähdä onko kiskottu pois, kun menen ensi kerran. Yhtään ainoaa rikkaruohoa ei oltu kitketty vaikka se mainitaan hoitohaudan maksussa.

Kattomiehistä ei kuulu pihaustakaan, vaikka kävi silloin katolla ja lupasi, että ennen Juhannusta tehdään. En huomannut kysyä minä vuonna? Kun koko ajan pitäisi soitella perään oikeuksistaan. Tuntuu, ettei jaksaisi.

Otsaa särkee jumalattomasti, kun täräytin siihen orava-automaatin reunaan. On ihan musta.

En tiedä mikä siileillä oli, kun ilmestyi vasta klo 21. En nähnyt kuin yhden. Aamuviideltä yksi lätkötti keskellä lautasta. Oli sitten ruuan loputtua seikkaillut kuistilla ja kakkinut siihen.

Minun pitäisi haudata Heavenin tuhkat, mutta kun se ajatuksenakin ahdistaa ja itkettää. Kuin luopuisin hänestä lopullisesti. Vaikka Heavenin sielu on jo taivaassa.

Olisi vaikka kuinka ulkohommia, mutta jalka niin kipeä, että hyvä, että sain asioilla käytyä ja imuroitua.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.07.2024 klo 13:07

Pitäisi sitä ja pitäisi tätä, mutta laiskuus voittaa. No edestään löytää tekemättömät hommat.

Kovin ollut pilvistä. Pitäisi sataa nyt iltapäivällä. Ja koko viikonlopun. No, hyvä syy olla menemättä ulos.

Minua niin inhottaa, kun kaikki vaatteet ylivärjätään. Turhaa edes kuvitella laittavansa koneeseen muun pyykin kanssa, jos ei ole pessyt erikseen ja testannut. Mikähän siinäkin on ideana?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.07.2024 klo 12:55

Aurinko paistaa kauniisti, mutta todella kosteaa eilisen sateen jälkeen. Kohta pitäisi tulla ukkonen ja sadetta koko illaksi.

Aamulla en ehtinyt siilille muonaa saada, kun harakka ja varis häiriköivät hänet pois. Onneksi tuli vähän myöhemmin uudelleen. Juoksujalkaa kiikutin lautasta. Siili juoksi minua vastaan nenä tavoittaen ruuan tuoksun. Tämä on tyttösiili. Pikkuisen eripaikassa söi. Päivystin varmuudeksi, ettei ruohorobo tule. Onneksi oli aivan toisella puolella pihaa. Kyllä maistui ruoka ja sitten siili meni mökkiinsä nukkumaan. Ei tullut ulos. Seurasin hetken aikaa, mutta sinne jäi. Jotenkin niin puristaa sydäntä noiden siilien luottamus, etten tee mitään pahaa. No, ei kävisi edes mielessä.

Toffelikin ilmestyi eilen. Oli pitkään pois. Ajattelin, joko minut hylkäsi. Pää oli ottanut osumaa harakasta. On niiden ykkösvihollinen, vaikka en ole nähnyt pahaa tekevän.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.07.2024 klo 12:47

Ompas satanut vettä! Huh, maa ei ehdi imemään vaan jää lätäköitä nurmikolle. Saa varoa, ettei mene nurin kun ruoho liukasta. Tosin en ole ulkona edes käynyt. Ei ole siilejä näkynyt niin suotta menen. Muuttuikohan meidän kesä kerrasta sateiseksi. Katsoin pidempää ennustetta ja joka päivälle lupaa kuuroja.

Tyttösiili ominut talon niin, ettei malta tulla syömään, ettei kukaan sillä aikaa pujahda sisälle. Käy välillä kurkkaamassa ulos ja peruuttaa takaisin. Pitää varoen liikkua lähistöllä jos vaikka synnyttää sinne poikasia?

Jotenkin mieli kauhean surkea koko ajan. Tietää, että pitäisi potkia itseään hoitamaan hommia, mutta sohvalla mukavampi kirja kädessä. Toisaalta ei hommat luista noin märällä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.07.2024 klo 12:47

Synkeä ilma jatkuu. Varmaan kohta sataa vettä, kun menee niin pimeäksi.

Kaupalla sain käytyä ja pikkuisen pihahommia räpisteltyä. Kun ei innosta koko elämä millään tavalla. Kaikki vaan yhtä ja samaa joka päivä. Haluaisin niin asua jossakin, missä ei tarvitsisi nähdä tiettyjä negatiivisia ja ilkeitä ihmisiä. Joiden elämän päätarkoitus on juoruilla ja kytätä toisten eloa suu auki. Se kyllä kertoo ihmisestä aikalailla. Mutta eihän sitä koskaan saa mitä tarvitsisi. Rauhaa, syvää mielenrauhaa.

Ei ollut mansikoita marketissa. Eivät varmaan pystyneet poimimaan, kun niin märkää. Tällä viikollahan se pääsato pitäisi olla kypsä.

En tiedä kuka napsii pikkulintujani. Verinen siiventynkä vaan jää nurmikolle. Taas oli höyheniä. Kun ei näy kissojakaan vaanimassa. Onko kuitenkin, että harakat ne vie?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.07.2024 klo 12:59

Oletteko muut huomanneet kuinka kalliita apteekkireissut ovat? Meni kerrasta 80e. Suurin osa lääkkeeseen ja ostin uuden tilanjatkeen astmapiippua varten. Sekin maksoi paljon.

Kauppa myy ei oota mansikoitten suhteen. Oli kuulemma viidessä minuutissa myyty lasti suoraan autosta asiakkaiden autoihin. Eivät käyneet edes marketissa. Toinen marketti sanoi, että sato on loppunut heidän marjantoimittajaltaan. Näinköhän se menee niin, ettei saa enää mansikoita?

Yksi tuija kaadettu. OLi aikamoinen tapaus sahata ja kirveellä hakata. Juuret jää kyllä maahan ei mahda mitään.

Pojat eli kaksi ihanaa mäyräkoiraa menivät isännän kanssa lenkillä ohitse. Suloisia haukkuja.

Nyt ei varmaan ole enää kuin yksi siili maisemissa. Tuli syömään vasta vähän yli kymmenen. Ovatko toiset lähteneet reviiriään hakemaan.

Vielä ei sada ja ukkosta. Jostain kaukaa muutama jyrähdys kuulunut. Koko Suomeenhan se ennusti huonoa keliä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.07.2024 klo 12:49

Empäs ollut ennen kohdannut yhtä suuria rakeita, kuin eilen hetken nakkeli. Kopsahteli onttoon kalloon. Saatikka peltikattoon. Tohvelikatti oli aivan kauhuissaan ja livahti eteiseeni piiloon. Sain houkuteltua takaisin kuistille. Silittelin ja puhelin rauhallisesti niin huomasin pelkonsa rauhoittuvan. Sitten tuli hetki vettä. Ja myöhemmin saapui ukkonen kolisemaan ja läiskytti salamoita urakalla. Oli aika lähellä mokoma.

Tänään on taas puutarhahommia tehty. Pikkuisen kerrallaan jaksamisen mukaan. Herätin siilin uniltaan ja tuli ruokaa katselemaan. Katosi sitten takaisin nukkumaan jonnekin.

Olisi tuolla pihalla vaikka kuinka hommia. Mutta kun kunto on niin kehno. Saisin varmaan apua vammaispalvelun kautta, mutta olen niin huono käskyttämään muita. Ehkä syksyllä, kun tilaan jätelavan ja tyhjennän kaiken väliaikaisesta tunkiosta siihen.