Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.06.2024 klo 12:53

Heh, pitäisi olla varovainen siinä, mitä säiden haltijalta huikuttaa.. Tyyliin, tulisi nyt sitä sadetta.. Joo, tulin kuulluksi on meinaa satanut urakalla. Suht jatkuvasti. Nyt peni paussi ja aurinko kurkisti pilvien välistä. Mutta jopas vyöryy taas mustia pilviä. Ainakin lähtee kerrasta siitepölyt.

Ihan kauhea ikävä jatkuvasti Masteria ja Heavenia. Ei mikään aika hellitä.

Tuli muuten eilen remppamies käymään ja sanoi, että tekevät ennen Juhannusta. Soittaa sitten. Ei minulla kauheasti menoja ole.Vain se yksi päivä, kun pitää käydä ison kylän kyttis antamassa sormenjälki ja nimmari henkilökorttia varten. Vieläkään en ole varma kävinkö katsomassa oikeaa paikkaa. Kun jossakin aivoissa muistikuva ihan toisenlaisesta talosta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.06.2024 klo 12:46

Taas oli joku raadellut punatulkun. Huoh, surullista heti aamulla löytää kuollut.

Ukkonen jyrisee, pikkuista sadetta tihuuttaa. Kunhan ei päälle tule ukkonen.

Eilen ihan huvitti, kun oravat ja punatulkut syyllisti minua tuijottamalla suoraan ikkunaan, kun viimeisetkin siemenet oli syöty. Siilit läsötti vuorottain lautasellaan. Mahtaa tehdä hyvää hipiälle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.06.2024 klo 12:46

Aivan outo tekemisen tarve yllätti ja uhmasin sääskiä menemällä rikkaruohohommiin. 4 ämpärillistä ja silti ei juurikaan näy missään, kun niin iso tontti. Joka paikkaan en uskalla käärmeiden pelossa sormiani laittaa. Mutta ainakin tuossa ruokintapaikalla on siistiä siilien tepastella. Ja se paikka eniten omaan silmiin osuu. Toffe oli seurana ja piti välillä käydä namittamassa. Sitten tuli jo siilikin juomaan ja hain hänelle ruokaa. Pesin taas juoma-altaan niin kiva juoda siitä.

Ajatelle, että tuli illalla pronssia keihäänheitossa. Hyvä Suomi. Aika mitätön hehkutettu mitalisade?!

Illalla siilit taas nahisteli. Pienenpi kiusasi isompaa, jolle tuli paha mieli. Pieni meni sitten leuhkana yksin syömään.

Ja mikä ihana yllätys oli Pierren vierailu pitkästä aikaa. Jotain on hänen elämässään muuttunut parempaan suuntaan.

En tiedä onko minulla kaksi eri kirjosieppoa eri pöntöissä vai onko yhdellä kaksi pesää? Ja tintillä on kauhea homma ruokkia kasvavia poikasia. Kovaäänisiä ovat.

Taas ukkonen jyrähti jo muutamia kertoja ja sadepilvet vyöryy päälle. Suomen suvi?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.06.2024 klo 12:58

Ei mene päivää ilman sadetta. Kuivana selvisin vakio Perjantai ohjelmani. Mitä nyt multasäkkien päältä sain vettä päälleni. Oli itseäni korkeampi kasa, josta piti taiteilla multasäkki. Onneksi sain ne kärryihin ja kärryillä lähenmäksi autoa, ettei aivan voimat kyykänneet. Eipä kukaan tarjonnut apua, vaikka nainen koittaa pärjätä. Itse olisin tarjonnut, jos olisin nähnyt vastaavaa. Minä nyt olen tälläinen outolintu.

Kyllä oli aivan kauhea painajainen iltayöstä. Kopskops joku askelsi sänkyni viereen ja heräsin, mutta kun mukamas kuulin hengityksen vierestäni niin en meinannut uskaltaa silmiä aukaista. Eihän se järki siinä vaiheessa pelitä, että kaikki ovet lukossa. Kauhea pissanhätä tietty iski päälle ja hivutin käden valokatkaisin ja valot päälle. Käytän unimaskia, kun ei ole kunnolla pimeää. Lopulta oli pakko avata silmät ja todeta ettei näy ketään. Jalat oli kauhean kipeät. Se saattoi tuoda painajaisia.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.06.2024 klo 12:58

Kaikki veto pois. Särki kinttua heti aamulla ja otin Buranaa. Se iski sitten väsyllä. Ei edes päiväkahvi piristänyt. Varmaan tuo päällä roikkuva sateen ja ukkosen uhka painaa osaltaan.

Siili kävi ennen ysiä aamupalalla. Illalla niitä ei näkynyt? Mutta lautanen oli aivan tyhjä aamulla. Joku nälkäinen oli syönyt. Katselin viime vuoden kalenteria niin kyllä olivat joka päivä käyneet, kunnes sitten talvihorrokseen menivät.

Nukkuminen taas vaikeaa. En tiedä miksi se nyt taas alkoi, kun on pitkään mennyt hyvin. Kai alitajunnassa pyörii stressiä. Jotenkin kauhistuttaa, kun joka päivä joku ammutaan tai puukotetaan yleisillä paikoilla. Vaikka asun rauhallisella alueella, on meilläkin muutama hirmuteko, jota ei selvitetty. Ja se Keskiviikon meno stressaa oikein kymppitasolla. Se on paikka, jossa voisi jotakin sattua. Ei pitäisi seurata mediaa, koska se herättää minussa turhia pelkoja. Tuntuu fb niin muoviselta paikalle, jossa yli 90% kuvista on photoshopattuja vai mikä se termi lienee. Ja sitten näitä bessewissereitä, jotka tietää kissoista kaiken. Taidan luopua koko paikasta. Olen vain katsellut ja peukuttanut, en kirjoittele sinne mitään. Ihmettelen vaan ihmisiä?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.06.2024 klo 13:03

Pääsi koomapaska yllättämään unessa. Heräsin siihen, että taistelin kohtausta vastaan. Nyt kauhulla odotan, milloin taas iskee. Eihän se koskaan yhteen kertaan jää.

Nyt on kesäkukat istutettu. Yhtään en niihin ole tyytyväinen. En itsekkään oikein tiedä millaisia edes etsin. Ja Suomen suven suht jatkuvat vesisateet aihauttavat oman vaikeutensa. Jotkut kukat menee huonoksi jo ekassa sateessa ja toisaalta eivät tykkää siitä, että nostelee suojaan ja takaisin.

Siilikin kävi jo syömässä. Varmaan havahtui liikehdintääni jostakin torkuiltaan. Toffelin tulon kuuli kaukaa, kun jatkuva harakkaseurue kannoillaan.

Pierre kävi eilen ja otti pitkät komistusunet tuijahavun alla. Niin onnellisen näköisenä venytteli, kun kävin aina varmistamassa, ettei häntä jää ruohorobotin alle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.06.2024 klo 12:50

Sadetihkuisen aamun jälkeen ensinmäiset auringon säteet karkaa pilvien välistä. Kyllä riittäisi sade. On tullut paljon yli kohtuuden. Siilit ei tykkää ollenkaan liikkua sateella olen huomannut.

Ahdistaa tämä kauhea vouhotus Juhannuksesta. Pitäisi riemuita ja grillata. Juoda koko pitkä valoisa yö. En minä juhli Juhannusta. Se on vain yksi viikonloppu monista muista. En pidä grillatusta ruuasta. En juurikaan syö lihaa tai makkaraa. Tai edes omista grilliä. En kaipaakkaan.

Aamulla kävin kaupassa ja apteekissa. Hemmetin kipeä jalka aina vaan. Koitan hiukan lepuutella sitä, että selviää asioilla käynnistä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.06.2024 klo 12:51

Kyllä se taisi syksy alkaa ennenaikaisesti. Hyppäsi kerrasta kesän yli. Koko yön satoi vettä suht kaatamalla ja nyt aamusenkin tullut. Ihan pilvinen taivas +15.

Illalla kauhea harakan räkätys kuului ja olin varma että läheltä etukuistia kuuluisi. Harakka Pierre ressua vainosi. En usko, että Pierre olisi ilkeillyt harakoille, kun ei koskaan lintujakaan pyydystä. Mutta toki on kissoja, jotka kiusaa harakoita. Sitten vaan viha iskee vääriin kissoihin. Kauheasti pojan sydän läkätti. Rauhottui sitten, kun puheltiin ja silittelin. Otti komistusunet tuijan alla ja sitten oli lähtenyt, kun myöhemmin katsoin.

Ei tainnut olla siileille maittavaa ruokaa, kun vain kahdesti näin eilen.

Käärme taas unissani. Kirottua. Alkaa jo kammottaa nukkumaan meno, kun melkein joka yö tulevat. Olisiko kipeän jalan takia?

Aikalailla stressaan huomista menoa, kun en ole ollenkaan varma, että oikeaan paikkaan olen menossa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.06.2024 klo 11:49

Kotona taas. Hyvin meni reissu ja oli aivan oikea paikka. Uskoin vasta, kun info luukulta varmistin asian. Pikkuisen ennen aikaani pääsin sisälle ja sain mukavaa palvelua. Yksi perhe koitteli hermoja, jonka kaksi lasta laukkasi kiljuen edestaas hallia. Oli sellainen paikka, että ääni oikein kaikui. Lähimmäinen, jolla kuulolaite sanoi, että aivan viiltää äänet päässä. En ymmärrä, ettei vanhenmat yhtään kiellä lapsiaan?

Yhä ihmettelen, mikä se rakennus on, joka kummittelee päässäni? Jalka sen verran kipeä, etten lähtenyt ajelemaan ja katsomaan.

Kävin samalla isonmassa marketissa ja ostin kauhean lastin, silti loppusumma oli todella pieni. Edullinen kauppa.

Päiväkahvit ehdin juoda niin ensinmäinen sadekuuro ropsutti katolle. Onneksi en aamulla nostellut kesäkukkia paikoilleen. Koitan niitä vähän säästellä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.06.2024 klo 13:00

Menipäs kuppi nurin niin, että kolahti. Joka saamarin kesä hoitohaudan kesäkukista pitää suuttua, kun ei  ole laitettu, niinkuin maksanut. Ja kun haudalla se srk oma lappu, joka kertoo olevan hoitohaudan ja kukkien määrän. Vastapäisessa rivissä oli samanlainen lappu ja OIKEA määrä kukkia. Millä ilveellä, joka saakelin kesä osuu meille, ettei ole niinkuin pitäisi? lasku tullut jo Huhtikuun alku ja on maksettu ja siinäkin lukee kukkien määrä. KUn sitten rupean soittamaan, niin eihän siellä olla paikalla kuin ma-ke. Jätin kyllä vastaajaan niin tulikivenkatkuisen viestin, mutta selitin joka asian ja miksi reagoin näin. Toivottavasti Maanantaina hävettää kuulijaa. He ovat syyllisiä, en minä. Yhtään ei viestini kaduta, ei sitten yhtään.

Olen koittanut tehdä pihahommia vaikka jalka pirullisen kipeä. Pakkohan niitä tehdä, kun ei sada.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.06.2024 klo 12:39

Kaikille oikein hyvää ja onnellista Juhannusta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.06.2024 klo 12:50

Vielä pitää jaksaa tätä kirottua Juhannusta. Olen niin täynnä ihmisten tekopyhyyttä, kuinka ihanaa aikaa Juhannus onkaan. Muuten ei kyllä ole mitään sanottavaa toisille.

Pikkuisen lämpimämpi tänään, kuin eilen. Se oli se kauhea tuuli kun viilensi. Ensi viikolla pitäisi ilmojen taas lämmetä. No, katsotaan.

Alan olla kurkkuani myöten täynnä ahneita harakoita. Yöllä heräsin, kun räkättivät jollekin kissalle ja pomppivat peltikatolla. Jos sili ressu koittaa syödä niin siihen tunkevat nokkansa samalle lautaselle. Menisivät johonkin muualle. Haluan kuitenkin siilejäni syöttää, kun heidänkin määrä laskussa.

Jalka yhä kauhean kipeä. Pienen hetken aina kipulääke auttaa ja taas alkaa. Se ei tykännyt rikkaruohohommistani. Meni varmaan jokin hermo pinteeseen.

Kyllä oli eilen pää täynnä paskoja ajatuksia menneistä. Katkeruutta tiettyä ihmistä kohtaan. Ja koko elämää. Ja niin kauhea ikävä Masteria ja Heavenia. Päiväkirjassa luki, että Heaven oli kylpenyt viime Juhannuksena. Se tietty laukaisi sen kauhean ikävän taas.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.06.2024 klo 12:48

Pieni ponnistus vielä Juhannusta, niin pääsee takaisin normiarkeen. Olin kiltti ja teeskentelin ystävällistä vieraalle, joka kävi vaikka piti purra hammasta. Nyt sekin kärsitty pitkäksi aikaa.

Oliko viime yönä hallaa? Kuulin säämiehen ennustavan, mutta meni hiukan ohitse. Ei ainakaan ollut mitään kukkaa lannistanut. Muutama vesivartinen istutettu maahan joiden olisi luullut heti kuolevan.

Olipas illalla kahdella siilillä nahinat. Kauheita ääniä päästelivät ja tönivät toisiaan. Minä olin ilmaa, vaikka koitin rauhaa hieroa vieressä. Sitten ruokalautasen tuoksut voitti ja kohta syötiin samalta lautaselta. Aamulla puoli kasilta yksi siili tuli aamupalaa oottamaan, kun olin eilistä lautasta pois korjaamassa. Sanoin, että odottele hetki niin haen uutta ja puhtaan lautasen. Kiltisti odotti ja kakdi whiskaspussia hotkaisi kerrasta.

Kuulin, että meidän kujan päässä menevällä isonmalla tiellä joku oli ajanut käärmeen päälle ja siihen oli jätetty. Tuli jotenkin surullinenkin olo käärmeen puolesta. Olisi anasainnut arvokkaamman kuoleman, kuin se, että joku harkitusti autolla ajaa yli. Toki tiedän, että olisi voinut mennä ihmisten pihalle ja pistää. Mutta silti, entä jos olisikin jatkanut matkaansa metsäalueelle ihmistä vahingoittamatta?

Kirjosiepoilla on kauhea ruokkimishärdelli menossa. Vuorotellen vanhenmat vie muonaa mökkiin, jossa poikaset jo suht kovaäänisiä. Luulempa, että rohkein oli jo pöntön katolla maailmaa katselemassa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.06.2024 klo 15:13

Nyt on palattu arkeen ja Juhannus mennyt. Kyllä muuten pysäytti kalentariin vilkaisu: Kesäkuun viimeinen viikko menossa. Mihin ihmeeseen koko kk meni?

Ostin kesän ekat kotimaiset mansikat. Suht oli tyyriitä, mutta ajattelin, että teen valmiiseen torttupohjaan kakun päiväkahviksi huomenna.Tämä päivä mennyt asioilla ja pihahommissa. Ne ei lopu kyllä koskaan. Eilen illalla siilit mässäsi niin kauheasti, että lopulta teeskentelin, etten huomannut tyhjentyvää lautasta. Huono omatunto kyllä painoi. Varmaan kolme eri kertaa täytin lautasta. Ekalla kerralla siili vetäisi 2 whiskas annospussia. Meni juomaan ja palasi katsomaan tyhjää lautastaan. Ei aikonutkaan lähteä. Vein lisää ja heti syömään.

Oravakin oppinut juomaan siitä pienoiskaivosta. Kiusaavat mokomat kirjosieppoja, joilla hätä poikasten takia. Eivät kyllä jää kakkoseksi. Hyökkäävät kuin pommikoneet ristiin.

Ihan oudolta näyttää, kun kellastunut tuija kaadettu ja karsittu kovalla kädellä isoa ruusua, jossa paljon kuivia oksia. Tekee uutta versoa maasta. Vaihdoin heinät siilitaloonkin.

Jalka edelleen kipeä, ei meinaa edes parantua. Onneksi Burana hetken pitää kivun suht hallinnassa, ettei aivan jalaton ole.

Lupaavat tukalaa hellettä. En sitä kaipaisi. Sellainen 23 astetta olisi mukava.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.06.2024 klo 13:07

Lämmin päivä, vaikka pilvessä ja tuulenpuuskia. Hyvä niin, kohta kaksi eilen pestyä mattoa kuivat. Lakanapyykkikin kuivuu hetkessä.

Kyllä meinasi hermot mennä eilen, okei omaa tyhmyyttäni. Eka siili kävi ja jätin sitten lautasen sinne. Kolme eri kissaa seuraavalta kujalta kävi lautaselta maistelemassa. Luulisi kotonaan saavan ruokaa. Ihan oli peruskissanruokaa. Kirjosiepot varotti koko ajan, kun niitä kissoja siinä pyöri.

Kyllä oli hyvää mansikkatorttua. Todella makeita mansikoita.

Vähän jatkanut pohjattomia ulkohommia. Syksyllä taas pitää tilata jätelava, että saa kaikki risut vietättyä pois.

Juuri tuli maili, että henkkarit olisi haettavissa ärrältä/meidän postipiste. En jaksa tänään lähteä, kun jalka edelleen jurnuttaa kipeänä.